Mielipiteitä tän mallisesta talosta? Pohja olisi hieman erilainen kuin tässä mammutissa mutta ulkonäkö/sisäänvedetyt terassit samaan tyyliin.
https://www.mammuttikoti.fi/fi/mallisto/luoto-3/
Mammuttikoti Luoto 3
17
989
Vastaukset
- InsinööriAMK
Kun ikää tulee, niin 1-kerrosratkaisu on oikea valinta. Huippulaadukkaat UMPIOLASI-iKKUNAT
sekä huolella valitut ulko-ovet, niin voit olla tyytyväinen.
Hinnaksi veikkaan, " avaimet käteen" noin 310000€. - sopiivarmaanjollekkin
Pienillä sisäänvedetyillä terasseilla ei oikein mitään tee. Joko terassit ovat riittävän isoja, että sinne mahtuu pöytä tuoleineen, eli minimissään 3m syvä ja leveyttä sitten niin paljon kuin haluaa. Tuollaiset vajaa 2m. syvät toimivat lähinnä katettuina käytävinä.
Muita kommentteja.
- Keittiön kaappeja naurettavan vähän
- Jos saarekekeittiö, niin keittiön tulee olla iso
- Ei kai kukaan noin pieniä makuuhuoneita halua jonne ei voi pöytää ja tuolia sijoittaa
- Ruokailupöydän mittakaava on väärä, eikä tuohon saa 8- istuttavaa. Vertaa vaikka terssain pöytään ja olohouneen sohvaa
- Olohuoneen toinen seinä lasia ja toinen käytävää. Ei yhtään vapaata ehjää seinäpintaa
- Miksi joku haluaa vessan suihkuun
- Koko KHH osasta kuin Älvarissa
- KHH toimii myös teknisenä tilana joka vie tilaa
- Eteisessä yksi pieni kaappi
- Miksi olohuooneessa takka keskellä. Tilanjakaja, jota ei voi ikinä siirtää ja vaikeuttaa kalustamista
- Olohuone pieni. Vaikea saada esim. 2 3 sohvaa mahtumaan
- Varastotilaa ei ole
Kun neliöitä ei ole tarpeeksi, niin ei kannata tunkea liikaa.
Ulkonäkö muistuttaa lähinnä mökkiä, eikä omakotitaloa. Toisaalta jos talo tulee mökiksi, niin miksipä ei. - Ketjunaloittaja
Pohja tulisi olemaan tästä mallista
https://www.sievitalo.fi/omakotitalot/tunturikoivu-153/
Suurin piirtein kuten tämä, mutta ulko-ovi tulisi sivusta talon oikeaan etureunaan ja kodari vaihtaisi paikkaa kylppärin ja saunan kanssa niin pääsisi saunasta ulos talon vasemmasta reunasta mikä on länteen. Ja yksi pienistä makkareista menisi työhuoneeksi.
Huoneistoala noin 150m2 eli lisäksi talo vähän kasvaisi syvyyttä eli olkkariin tulee lisää tilaa ja tuo syvennetty länsiterassi kasvaisi myös kokoa.
Miltäs tämä pohja vaikuttaisi?- sopiivarmaanjollekkin
Ehkäpä nyt itse kannattaisi katsoa näitä pohjia aivan oman asumisen kannalta. Muiden paha ottaa kantaa siihen kuinka iso perhe, minkä ikäisiä jne.
Ajattele elämistä kokonaisuutena. Minne laitat ne pelatstuliivit, joulukuusen- ja pääsiäiskoristeet, entä minne kirjat, tietsikka, pleikat, jne. Kuinka kävelet keittiöstä terassille aamiaisten ja astioiden kera jne.
Mieti nyt vaikka asumista tuossa vasemmanpuoleisessa makuuhuoneessa. Kaapeille ei tilaa, joten vaatteet riisutaan ja puetaan KHH:ssa, kun halutaan hankkia isompi sänky, niin toinen yöpöytä ei enää mahdu huoneeseen jne.
Näissä talokirjoissahan on ongelmana se, että pieneen alaan halutaan tunkea tajuttomasti eri toiminnallisuutta ilman, että tilaa on oikeasti riittävästi. Unohdetaan kaikki tavarat ja eläminen* ja tiloja pidetään jotenkin staattisina ilman, että niissä tapahtuu mitään toimintaa.
Eläminen = ruokailupöydässä kun joku istuu oikealla alhaalla, niin terassille ei pääse kulkemaan enää ovesta. Jne.
Toisaalta useimmat ovat tyytyväisiä taloonsa oli se sitten kuinka huonosti suunniteltu ja epätoimiva tahansa. Ostajilla ei ole halua maksaa (kunnollisesta) suunnittelusta ja saavat sitten jotain yhdistelemällä eri pohjia eri talokirjoista ja maksavat iloisesti x00 000€. - sopiivarmaanjollekkin
Ehkäpä nyt itse kannattaisi katsoa näitä pohjia aivan oman asumisen kannalta. Muiden paha ottaa kantaa siihen kuinka iso perhe, minkä ikäisiä jne.
Ajattele elämistä kokonaisuutena. Minne laitat ne pelatstuliivit, joulukuusen- ja pääsiäiskoristeet, entä minne kirjat, tietsikka, pleikat, jne. Kuinka kävelet keittiöstä terassille aamiaisten ja astioiden kera jne.
Mieti nyt vaikka asumista tuossa vasemmanpuoleisessa makuuhuoneessa. Kaapeille ei tilaa, joten vaatteet riisutaan ja puetaan KHH:ssa, kun halutaan hankkia isompi sänky, niin toinen yöpöytä ei enää mahdu huoneeseen jne.
Näissä talokirjoissahan on ongelmana se, että pieneen alaan halutaan tunkea tajuttomasti eri toiminnallisuutta ilman, että tilaa on oikeasti riittävästi. Unohdetaan kaikki tavarat ja eläminen* ja tiloja pidetään jotenkin staattisina ilman, että niissä tapahtuu mitään toimintaa.
Eläminen = ruokailupöydässä kun joku istuu oikealla alhaalla, niin terassille ei pääse kulkemaan enää ovesta. Jne.
Toisaalta useimmat ovat tyytyväisiä taloonsa oli se sitten kuinka huonosti suunniteltu ja epätoimiva tahansa. Ostajilla ei ole halua maksaa (kunnollisesta) suunnittelusta ja saavat sitten jotain yhdistelemällä eri pohjia eri talokirjoista ja maksavat iloisesti x00 000€. - yhfyvartti52e
Villa Domuksessa ei kyseisiä puutteita ole. Arkkitehdin arvio:
Kaikenlisäksi kivitalo kyseessä.
- Samaedelleen
Ja länsiterassi lasitetaan kokonaan ja sen lisäksi tulisi vielä avoterassia.
- YlpeäIskä
Meitä miellyttää Hyvinkään asuntomessujen kohde Villa Domus. Vuoden verran olemme näitä asuntovaihtoehtoja tutkineet.
- Nahkatakki_Hirveä
OHO !
Loistava pohjaratkaisu, terassit minun makuuni. Talon ulkonäkö 10 .
- Gyrttudwuå
Lukekaa eristerapatusta Honka Lumi hirsitalosta, tiedätte kuinka paljon rappaus vaikuttaa lämpötalouteen. Keskityn työpäivän jälkeen netistä löytämääni kirjoitukseen tarkemmin.
- olipaihmeellistä
Kun kaikki tietävät kuinka huono eriste hirsi on, niin mitä tahansa hirren päälle lätkittynä parantaa eritävyyttä paljon.
- TaloMielessä
Minä en ikinä olisi uskonut, että hirsitalon lisäeristys tehdään rappaamalla ja säästetään noin
18% lämmityskuluissa. Lisäksi puhe siitä että HIRSIPINTAA suojataan sateelta oli minulle täysin uutta. - sopiivarmaanjollekkin
TaloMielessä kirjoitti:
Minä en ikinä olisi uskonut, että hirsitalon lisäeristys tehdään rappaamalla ja säästetään noin
18% lämmityskuluissa. Lisäksi puhe siitä että HIRSIPINTAA suojataan sateelta oli minulle täysin uutta.Eristerappaushan tarkoittaa suomeksi sitä, että seinään liimataan kiinni rytoksia tyyliin 20cm ja sen pinta rapataan.
Ja 20cm rytoksia tuo hirsiseinän eristävyyden aivan toiselle tasolle. Samoin ilmavuodot pienenevät oleellisesti.
Sateella varmaankin (en tiedä, mutta oletan) viitataan siihen, että lisäeristäessä seinää ei lämpö enää kuivaa hirttä kuten ennen
- parannustakehiin
Varasto- ja käyttötilat? Vaikka kersat eivät edes harrastaisi mitään, pitää olla luistimet ja hiihtimet joka kersalle. Ja sitt airsoft.kamat ja ratsastusrojut kypärineen. Kenkäpareja 6kpl uusitaan, kun jalka kasvaa. Skeittilautaa yms. vaikkei surffilautaa sentään! Ompelukoneen paikka ja silitykset ym. huolto.
- HaaveetKaatuu
Mulla oli kaikki, ero vei kaikki. Nyt asun 36 neliön vuokrayksiössä.
Kaksi vuotta suunniteltiin, 1,5v rakennettiin, saatiin valmiiksi, tuli ero.
Molemmat ihan loppu, tyhjiin ajettu. - Åi224
Palkkasin koulutetun sisustusarkkitehdin. 2700€ maksua vastaan kotini sai uuden ilmeen. Myös auton huollatan ammattimiehellä.
- Äiti_pese_miunkalsarit
400000-450000€ talon suunnitteluun, että urheilu/harrastusvälineille löytyy asiallinen säilytystila kannattaa pyytää ammattiapua, vaikka H&H-ohjelman Mikolta. Varmasti ei mistään kovin suuresta palkkiosta ole kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401