Miksi etsit elämää porukoista

älä_petä_itseäsi

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Näin Raamattu todistaa. Minkään niminen joukko, kirkko, seurakunta, tai herätysliike ei ole tie, ei totuus, eikä elämä.

Miksi annat yhä pettää itseäsi, sinä joka uskot porukkaasi autuaaksitekevänä.

Mikä huvänsä itseään julistava ja ylistävä joukko elää hengellisessä sokeudessa.

Vain sellaiset kristityt, jotka julistavat Jeesusta ainoana tienä pelastukseen, lisäämättä mitään tai jättämättä mitään pois, ovat valvovia kristittyjä.

Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Jos kuulet muuta, niin pakene heti pois sellaisesta ryhmästä.

47

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä_petä_itseäsi

      Seura joka ei Kristuksessa Jeesuksessa yhdy yhdekai maailmanlaajuiseksi ruumiiksi, palvelemaan Kristuksen evankeliumin lähetystä kaikkeen maailmaan, on ERISEURA.

      On paljon ryhmiä jotka ovat käpertyneet tiiviiksi sosiaalisiksi ryhmiksi, joita yhdistävät yhteiset pelisäännöt. Ryhmään kuulumaton tunnustava kristitty julistetaan ulos. Raja kulkee yhdistyksen säännöissä, ei Jumalan sanassa eikä Jeesuksessa Kristuksessa. Tällaisen ryhmän jumalanpalvelus kohdistuu itse ryhmään ja den pitämiseen koossa sääntöjen muksisesti niitä noudattaen.

      Lestadiolaisuus ei ole ollenkaan ainoa laatuaan. Kirkosta eronneet ryhmät ovat yleisesti ottaen hyvin ahdasmielisiä ja kapeakatseisia. Biletys rytmimusiikin jumputus ja valheelliset lupsukset parantumisista, ovat vain keino ketätä rahaa yhdistyksien tarpeisiin.

      • HusEsikoisetKuulitteko

        Niin, kuulitteko Esikoiset, älkää antako enää kenenkään pettää itseänne! Tulkaa pois sieltä Esikoiset ry:n harhasta!! Kuulitteko, hus hus, pois sieltä kuin olisi jo!


      • älä_petä_ittees
        HusEsikoisetKuulitteko kirjoitti:

        Niin, kuulitteko Esikoiset, älkää antako enää kenenkään pettää itseänne! Tulkaa pois sieltä Esikoiset ry:n harhasta!! Kuulitteko, hus hus, pois sieltä kuin olisi jo!

        Esikoiset ry ei opeta seurakuntajumalaa, vaan AINOSTAAN uskoa Kreistukseen. Aamen.


      • 35643886

        Kannattaisi vaihtaa kristukseen Suomessa kun ollaan . Niin ei tarvitse olla ajamassa muita pois maailmanlaajuisesta seurakunnasta pönkäten itseään tiettyyn kirkkoon.


      • TottuuOnTämä
        älä_petä_ittees kirjoitti:

        Esikoiset ry ei opeta seurakuntajumalaa, vaan AINOSTAAN uskoa Kreistukseen. Aamen.

        Perustivat oman yhdistyksen. Erottautuivat maailmanlaajuisesta Jumalan asettamasta seurakunnasta omaksi ahdasmieliseksi lohkoksi Mitkään muut seurakunnat eiväkä yhdistykset heille kelvanneet. Uskoivat jumalan siasta sipuihin ja pariin vanahaan hönöön tuomariin


      • SiPulitJohtaa
        TottuuOnTämä kirjoitti:

        Perustivat oman yhdistyksen. Erottautuivat maailmanlaajuisesta Jumalan asettamasta seurakunnasta omaksi ahdasmieliseksi lohkoksi Mitkään muut seurakunnat eiväkä yhdistykset heille kelvanneet. Uskoivat jumalan siasta sipuihin ja pariin vanahaan hönöön tuomariin

        Kyllä on ristiriitaista tuo kirkon viran ja Sakramenttien yksinoikeus, siltikään kirkko ei kelpaa, vaan pitää olla Sipulit lisänä.


    • Tietotuusjaelämä

      Olen kirkkon kuulumaton Jeesukseen uskova ihminen joka ei kuulu mihinkään uskontoon. Olenko eriseura ja kuka siitä määrää/ päättää. Mikä oikeus yleensä on määritellä lähimmäinen eriseuraksi?

      • Laupiassamarialainen

        "Kuuluu eri seuraa ku mä! Se on sit eriseura. Eriseura on synti, koska mun seura on parasta!"

        Haiskahtaa lievä narsistisuus!


      • Laupiassamarialainen

        "Mun seurassahan on hyvä olla, miks haluut huonompaa seuraa.. "
        Voivoi raukkoja...
        Jeesus ei vaadi ihmispalvontaa, yleensä syntien anteeksi saaminen vain sytyttää rakkauden muitakin ihmisiä kohtaan ja se synnyttää kristillistä kanssakäymistä. Mutta se ei ole ehto vaan rakkauden hedelmä.

        NARSISTISUUS ON MIELENTERVEYS ONGELMA JOHON SAA APUA!

        Hengen hedelmät pitää kuitenkin erottaa narsistis persoonallisuus häiriöstä/ongelmasta. On eri asia haluta olla huomion keskipiste kuin, kristillinen kanssakäyminen.


      • EiYhteyttäKristukseen

        Tietotuusjaelämä kirjoitti 20.6.2018 12:10

        "Olen kirkkon kuulumaton Jeesukseen uskova ihminen joka ei kuulu mihinkään uskontoon. Olenko eriseura ja kuka siitä määrää/ päättää. Mikä oikeus yleensä on määritellä lähimmäinen eriseuraksi?"

        Kristuksen kirkkoon kuulumaton ei voi pelastua.

        Kirkko (lat. ecclēsia, hepreaksi ‏כְּנֵסִיָּה‎, knesiá, arab. كَنِيسَة‎, kanīsa; johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, kuriakḗ, ’Herralle kuuluva’)

        Elikkä kun sinulla ei ole paikkaa seurakuntaa (?) missä olet saanut Pyhän Kasteen, jossa Kristus liitti sinut itseensä. Sinulla ei ole myöskään paikkaa (?) missä voit nauttia Kristuksen ruumiin ja veren sinun syntiesi anteeksiantammiseksi.

        Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        ***) ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.


      • taisipaolla
        EiYhteyttäKristukseen kirjoitti:

        Tietotuusjaelämä kirjoitti 20.6.2018 12:10

        "Olen kirkkon kuulumaton Jeesukseen uskova ihminen joka ei kuulu mihinkään uskontoon. Olenko eriseura ja kuka siitä määrää/ päättää. Mikä oikeus yleensä on määritellä lähimmäinen eriseuraksi?"

        Kristuksen kirkkoon kuulumaton ei voi pelastua.

        Kirkko (lat. ecclēsia, hepreaksi ‏כְּנֵסִיָּה‎, knesiá, arab. كَنِيسَة‎, kanīsa; johtuu kreikan kielen sanasta κυριακή, kuriakḗ, ’Herralle kuuluva’)

        Elikkä kun sinulla ei ole paikkaa seurakuntaa (?) missä olet saanut Pyhän Kasteen, jossa Kristus liitti sinut itseensä. Sinulla ei ole myöskään paikkaa (?) missä voit nauttia Kristuksen ruumiin ja veren sinun syntiesi anteeksiantammiseksi.

        Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        ***) ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

        Älä nyt enempää viitsi mainostaa sitä lutterin porukkaasi, tiesitkö että se on ainut porukka joka on aina vainonnut uudestisyntyneitä uskovia, oliko se ylläri!?


      • Narskupysyynarskuna
        Laupiassamarialainen kirjoitti:

        "Mun seurassahan on hyvä olla, miks haluut huonompaa seuraa.. "
        Voivoi raukkoja...
        Jeesus ei vaadi ihmispalvontaa, yleensä syntien anteeksi saaminen vain sytyttää rakkauden muitakin ihmisiä kohtaan ja se synnyttää kristillistä kanssakäymistä. Mutta se ei ole ehto vaan rakkauden hedelmä.

        NARSISTISUUS ON MIELENTERVEYS ONGELMA JOHON SAA APUA!

        Hengen hedelmät pitää kuitenkin erottaa narsistis persoonallisuus häiriöstä/ongelmasta. On eri asia haluta olla huomion keskipiste kuin, kristillinen kanssakäyminen.

        Narsisti ei muuten parane vaikka voissa paistaisit. Ei ole mielensairaus vaan luonnevikaisuus.


      • AsiantuntijaVaan
        Narskupysyynarskuna kirjoitti:

        Narsisti ei muuten parane vaikka voissa paistaisit. Ei ole mielensairaus vaan luonnevikaisuus.

        Ovat aina oikeassa, huomionkipeitä, hakevat hyväksyntää ja ihailua, ensimmäisenä äänessä, persoonallisuushäiriö!


    • IhanaSeurakunta

      Kristityn ei tarvitse pilkata mitään joukkoa tai yhdistystä. Kristitty voi kutsua seurakuntaansa rakastamiaan lähimmäisiä. Kristityt voivat iloita yhdessä seurakunnassa , eivätkä he pakene vaikka siellä olisi vielä ihmisiä jotka uskovat seurakuntaan taoisin sanoen eivät vielä ole turvautuneet Kristukseen.
      Jumalan rauhaa rinnassansa .....

      • Narskunarskuttaa

        Aamen!


    • Eikiitosjeesus

      Ja raamattu jeesuksineen ei ole minkäänlainen totuus, umpitie nyt ehkä. Tästä on lukemattomia esimetkkejä.

      • älä_petä_ittees

        Eikiitosjeesus

        Miksi kirjoitat asiasta josta et tiedä mitään?

        Miksi petät itseäsi. Raamatun sanoma perustuu faktoihin.


      • Örkki
        älä_petä_ittees kirjoitti:

        Eikiitosjeesus

        Miksi kirjoitat asiasta josta et tiedä mitään?

        Miksi petät itseäsi. Raamatun sanoma perustuu faktoihin.

        Mistä sinä tiedät mitä joku toinen LÄHIMMÄISESI tietää?


      • Kaskass
        älä_petä_ittees kirjoitti:

        Eikiitosjeesus

        Miksi kirjoitat asiasta josta et tiedä mitään?

        Miksi petät itseäsi. Raamatun sanoma perustuu faktoihin.

        Mikäpä sinä olet minua arvostelemaan sen enempää kuin keksitty jumalasi ketään tuomitsemaan. Se että sinä ja muutama muu uskoo vanhoja kansansatuja ei muuta niitä totuudeksi muuta kuin pienessä päässänne.


    • HankalaYhtälö

      IhanaSeurakunta kirjoitti 20.6.2018 klo 14:43

      "Kristityn ei tarvitse pilkata mitään joukkoa tai yhdistystä. Kristitty voi kutsua seurakuntaansa rakastamiaan lähimmäisiä. Kristityt voivat iloita yhdessä seurakunnassa , eivätkä he pakene vaikka siellä olisi vielä ihmisiä jotka uskovat seurakuntaan taoisin sanoen eivät vielä ole turvautuneet Kristukseen. Jumalan rauhaa rinnassansa ....."

      Aivan, mutta jos osa seurakuntalaisista on vapaakirkkoisia ja osa evankelisluterilaisia, niin tämä muodostaa julistukselle vaativaan haasteen. Varsinkin sellaisen vapaakirkon sisällä, jossa aivan keskeinen pelastuksen arvo on lapinluottamus. Ja ne joilla ei ole lapinluottamusta tuomitaan kadotukseen. Tällainen oppi ei näet ole enään lainkaan kristinuskoa, vaan oddgunnar- uskoa.

    • yksplusyksonkaks

      Kristittyjen joukko on maailman laajuinen Kristukseen uskovien joukko. On kuitenkin niin, että olemme elämämme aikana tekemisissä vain aivan pienen osan kanssa.
      Joku pitää yhteyttä vain muutaman ja joku toinen vähän isomman porukan kanssa. Alueellisesti joillakin on uskon ystäviä hyvinkin laajalla alueella, jopa eri maissa, ja toisella vain kotikylällä.
      Mittarimme on usko Kristukseen Jeesukseen - ei seurakunnan koko ja maantieteellinen sijainti ratkaise.
      Uskova ystävä on kuitenkin hyvin tärkeä vaelluksellamme, hän voi ikäänkuin olla peilinä johon voimme uskoamme ja uskon kokemuksiamme peilata. Usein keskusteluyhteyttä onkin verrattu Emmauksen tien kokemukseen. Eikö todellakin meidän sydämemme ole palavat, kun saamme vaihtaa ajatuksiamme ja kokemuksiamme uskon ystävän kanssa - arkisiakin kokemuksia.

      Voi kun kristityt olisivatkin ystäviä keskenään eikä vihollisia toistensa kanssa. Me teemme tavattoman paljon työtä sielun vihollisen hyväksi, kun keskenämme riitelemme ja toinen toisiamme panettelemme - moni siinä sielun tilassa luulee palvelevansa elävää Jumalaa! Kaiken pahinta on se, että ne jotka etsivät Jumalaa eivät löydä Häntä, koska kristityt peittävät Hänet, Anteeksiantajan riidoillaan.

    • ViisausYlhäältä

      yksplusyksonkaks 20.6.2018 19:12

      Tuossa on asiaa. Palaisin tuohon käsitteeseen "sielun tila". Sielu on ihmisen sielulliset ominaisuudet kaikkineen. Ihmisen henki on puolestaan se osa ihmistä, joka voi käsittää käsittämättömiä asioita. Ihminen on kolme osaa, sielu henki ja ruumis.

      Sielullinen usko ei ole pelastavaa uskoa.

      Jaak. 3:14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
      Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
      Jaak. 3:16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

      Jaak. 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on
      1. ensiksikin puhdas,
      2. sitten rauhaisa,
      3. lempeä,
      4. taipuisa,
      5. täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä,
      ***) 6. se ei epäile,
      7. ei teeskentele.

    • voikammotuksenpaikkaa

      Ajatelkaapa tätä suomen luterilaista kirkkolaitosta hetken aikaa.

      ei ole kuin muutama sukupolvi niin kirkko oli karkottamassa kotimaastaan pois perheitä jotka eivät löyutäneet Raamatustaan vauvan kastetta eivätkä siten kastaneet vaaviaan!

      Kirkko näki oikeudekseen ja jopa Jumalan tahdoksi lähettää nämä ihmiset melko varmaan ennenaikaiseen kuolemaan!!

      Missä olikaan silloin se Raamatullinen kristillisyys jota kirkko sanoo omistavansa, kertokaapas se !

    • OnkoOnko

      Aloittaja, johonkin porukkaan sinäkin kuulut, onko siellä elämää?

    • julkisyntiä

      Pieni ihmetyksen paikka on, että miksi separatistien pitää edelleen roikkua Evl- kirkossa mitä ihmeellisimmillä kepulikonsteilla, vaikka sakramenttiyhteys on katkaistu. RS- lehdessäkin eyusivulla kirjoitetaan olevan kirkon sisäinen herätysliike. Minkä kirkon?
      Separatistit voisivat vihdoinkin lopettaa julkisynnissä elämisen kirkkolain rikkojana ja tehdä julkisen eron joko kirkkoon tai kirkkolain rikkomiseen.

      • 3458765412345

        Pieni ihmetyksen paikka ettei esikoiset ry vaadi toimenpiteitä homoja vihkineitä pappeja vastaan, lakaistaan maton alle. mutta kun joku ehtoollisen haluaa Raamatun mukaisesti siitä nousee meteli .


      • 23488888

        Ei ole tullu mitään julkilausumaa esikoisilta ry homovihkimisestä ,hyssytellään vain ettei ole ollut muka semmoista .


      • julkisyntiä
        23488888 kirjoitti:

        Ei ole tullu mitään julkilausumaa esikoisilta ry homovihkimisestä ,hyssytellään vain ettei ole ollut muka semmoista .

        Taitetaanpa rautalangasta.

        Kysymys oli separatistien julkisynnistä, eli kirkkolain rikkomisesta tieten tahtoen roikkumalla Evl- kirkossa, vaikka on tehnyt julkisen eron sakramenttiyhteydestä.
        Nyt on meneillään taas kerran lapinlähetys ja lapinvanhimmat voivat moisen syntielämisen lopettaa joka vaatimalla eroa kirkosta perustaen oman kirkon omine sakramentteineen tai lopettamalla omat sakramentit ja korjaamalla laittomuudet. Tähän astinen toiminta vaatii julkisen parannuksen tekemisen, jotta asia tulee hoidetuksi ja heikommillekin lampaille selväksi.

        Kirkko ei ole edelleenkään hyväksynyt homovihkimisiä, joten vaikea siitä on kenenkään antaa julkilausumaa homovihkimisistä kirkossa. Jos joku yksittäinen pappi käyttää yksittäistä maallista vihkimisoikeuttaan, se on hänen vikansa. Kirkko ei anna tilojaan.
        Jos silti yhdistyksestä ja sen jäsenistä tuntuu, ettei hyväksy kirkon edelleen kielteistä kantaa homovihkimisiin , katsoo kirkkon olevan pahan eikä voi olla sakramenttiyhteydessä, siihen, vapaassa maassa voi perustaa oman kirkon. Tällöin loppuu julkisynnissä eläminen. Julkisynti kun vie pohjan kaikelta muulta puheelta ja toiminnalta.
        Tosin lapinvanhinten kiitoskirje yksimielisestä sakramenttien otosta itselle Suomessa vastauksena Suomen saarnaajien pyyntöön saada tavata lapinvanhimpia ennen jouluseuroja, oli tyrmistyttävä totuuden vastainen kirje, jolla pyrittiin manipuloimaan Suomen kristittyjä.
        Kristillisyyden asioista ei hoideta valehtelemalla!

        PS. En ole esikoisten jäsen.


      • 23488888

        Ihan miten vain ei Raamatussa ole kirjoitettu, että potki porukka pois kirkosta niin voit olla puhtain mielin siellä itse.


      • 23488888

        PS. Tee parannus.


    • julkisyntiä

      Mistä pitäisi tehdä parannus?
      Siitäkö, että en ole Esikoiset ry: n jäsenmaksua maksava jäsen (vielä)?

      • 654987623678

        Mitä kommentoit ? Missä oot? Miksi kommentoit ? Mistä asiasta ? Minkä takia? Mitä kuuluu? Ootko oikeesti olevinaan oikeassa?


      • 36776545

        Missä kohti tuo Raamatusta luetaan julkisynniksi .


      • julkisyntiä

        Kahdeksas käsky: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Koskee esim. lapinvanhinten vastausta Suomen saarnaajien pyyntöön tavata ennen joulukokousta sakramenttiasiassa, puhettä yksimielisyydestä. Jos se tehdään kirjeellä, joka kehotetaan lukemaan kaikilla paikkakunnilla seuroissa, niin jo se tekee siitä julkisynnin.
        Myös väite Suomen evl.kirkon homovihkimisestä on valheellinen.

        Jos julkisesti määrätään olla kunnioittamatta kirkkolakia ja siten esivaltaa, julkisyntiä sekin on. Eikös Raamatussa kehoiteta olemaan alamainen lailliselle esivallalle. Niin kauan kuin ollaan kirkon jäseniä, ollaan kirkkolain alaisia ja pyhä kirja vaatii olemaan esivallalle alamainen ja kunnioittamaan sen säädöksiä, olipa esivalta oikeassa tai ei.

        Minun henkilökohtaisella oikeassa olemisella tai olematta jäämisellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
        On vain niin, että laittomuuden ja valehtelun pohjalle ei voi mitään rakentaa. Nyt" lapinvanhimmat " ovat Suomessa ja tämä julkisynti voidaan korjata julkisesti.


      • 34598765

        Oletko sitten aivan varma että asiat on menny niin kuin väität. Ja kuka niin on väittänyt että kirkko vihkii siinä luki että papit jotka vihkii. Itse käänsit sen niin että kirkko.


      • julkisyntiä

        Yksittäisten pappien synneillä ei voi olla mitään tekoa herätysliikemme kirkossa olemisen tai eroamisen kanssa. Kirkon homovihkimisestä on kysymys.

        Lapinvanhimpien mielipiteellä on, sillä he ovat ilmoittautuneet hengellisen hallituksen pääksi ja jos heitä vastaan nousee, tekee PH: n pilkan. Tässä sakramenttiasiassa ja sen määräyksissään, joilla hajoitettiin kristillisyys, he ovat tehneet suuren julkisynnin ja se on enemmän kuin yksittäisen papin suorittama homovihkiminen kirkon ovien ulkopuolella.

        Sakramentit voi ottaa hyvin rukoushuoneille, mutta sitä ei voi tehdä laittomasti hengellisellä ylpeydellä sopimatta kirkon kanssa ja välittämättä seurakunnan päätöksistä.

        Nyt on odotuksen aika: ovatko " lapinvanhimmat" tulleet hajottamaan vai rakentamaan seurakuntaa.
        Huuto ja inhimillisiin tunteisiin vetoaminen eivät auta, nyt tarvitaan tekoja. Autuus tulee yksin armosta, mutta kristillisyyden hajottamisen korjaaminen vaatii tekoja ja sen unohtamista "kuka meistä on suurin".


      • 34565438

        siellä ei lue näin tämä on -92 käännöksestä. 1kor.7:21 jos olit orja , älä siitä välitä vaikka voisit päästä vapaaksikin, pysy mieluummin orjana.


      • älä_petä_ittees
        julkisyntiä kirjoitti:

        Yksittäisten pappien synneillä ei voi olla mitään tekoa herätysliikemme kirkossa olemisen tai eroamisen kanssa. Kirkon homovihkimisestä on kysymys.

        Lapinvanhimpien mielipiteellä on, sillä he ovat ilmoittautuneet hengellisen hallituksen pääksi ja jos heitä vastaan nousee, tekee PH: n pilkan. Tässä sakramenttiasiassa ja sen määräyksissään, joilla hajoitettiin kristillisyys, he ovat tehneet suuren julkisynnin ja se on enemmän kuin yksittäisen papin suorittama homovihkiminen kirkon ovien ulkopuolella.

        Sakramentit voi ottaa hyvin rukoushuoneille, mutta sitä ei voi tehdä laittomasti hengellisellä ylpeydellä sopimatta kirkon kanssa ja välittämättä seurakunnan päätöksistä.

        Nyt on odotuksen aika: ovatko " lapinvanhimmat" tulleet hajottamaan vai rakentamaan seurakuntaa.
        Huuto ja inhimillisiin tunteisiin vetoaminen eivät auta, nyt tarvitaan tekoja. Autuus tulee yksin armosta, mutta kristillisyyden hajottamisen korjaaminen vaatii tekoja ja sen unohtamista "kuka meistä on suurin".

        Kirkkomme ei hyväksy homoavioliittoa. Ottakaa nyt edes selvää asioista, ennen kun kirjoittelette. Mikään kirkko tai muu yhteisö ei voi ketään helvetistä pelastaa, siksi me kirkkoon kuuluvat emme usko kirkkoon, vaan Jumalan sanaan.


      • 45u778
        julkisyntiä kirjoitti:

        Yksittäisten pappien synneillä ei voi olla mitään tekoa herätysliikemme kirkossa olemisen tai eroamisen kanssa. Kirkon homovihkimisestä on kysymys.

        Lapinvanhimpien mielipiteellä on, sillä he ovat ilmoittautuneet hengellisen hallituksen pääksi ja jos heitä vastaan nousee, tekee PH: n pilkan. Tässä sakramenttiasiassa ja sen määräyksissään, joilla hajoitettiin kristillisyys, he ovat tehneet suuren julkisynnin ja se on enemmän kuin yksittäisen papin suorittama homovihkiminen kirkon ovien ulkopuolella.

        Sakramentit voi ottaa hyvin rukoushuoneille, mutta sitä ei voi tehdä laittomasti hengellisellä ylpeydellä sopimatta kirkon kanssa ja välittämättä seurakunnan päätöksistä.

        Nyt on odotuksen aika: ovatko " lapinvanhimmat" tulleet hajottamaan vai rakentamaan seurakuntaa.
        Huuto ja inhimillisiin tunteisiin vetoaminen eivät auta, nyt tarvitaan tekoja. Autuus tulee yksin armosta, mutta kristillisyyden hajottamisen korjaaminen vaatii tekoja ja sen unohtamista "kuka meistä on suurin".

        kitarat eikun kiharat esiin


    • sanoisin höh, miksi uhraisin enemmän aikaa tähän.

    • Eikiitosjeesus

      Tiehän se on umpikujakin. Sorit siitä, uskovaiset.

    • niin_sevaanon

      Pärsäter tuhoaa omankunnianpyynnissään koko lahkon. Od minden saarnaa en ole kuullutkaan.

      • 456677654

        Lahkolaisuus on synti. Ei ole silloin omankunnianpyyntiä, jos tuhoaa. Esikoiset ry on lahko.


    • Kertokaajokunentiedä

      Ketkä ovat Lapinvanhemmat? Miten liittyvät uskoon?

      • ItsepetoksessaElävät

        Ketkä ovat "lapinvanjimmat" ?Gunnar Persäter, alias Gunnar Pietiläinen Suomesta lähtöisin olevasta suvusta, toimii paavina (kaikkitiretävä erehtymätön henkilö joka on suvereeni määräilijä liikkeessä. Häntä vastasn ei kukaan saa olla) Esikoislestadiolaiset ry separatistikirkossa.

        Tämä on yhden lestadiolaisuuden haaraosaston sairas käsitys Kristuksen seurakunnasta. (Vain meidän ryhmämme on Kristuksen elävä seurakunta, muut Jeesukseen uskovat eivät pelastu).

        Vanhoillislestadiolaiset on toinen samankaltainen ryhmä seurakuntakäsitykseltään. Heillä on samalla tavalla vääristunyt seurakunta oppi. Sinänsä hyvä asia on pilattu täysin, roomalaiskatolisella seurakuntaopilla.


    • MiksiPetätteItseänne

      Esikoiset ry oli perustettava, koska Esikoislestadiolaiset Ry muutettiin yhdistyslain vastaisesti maallikoiden johtamaksi, muista kristityistä eristäytyneeksi separatistikirkoksi.

      • 87653377

        Ry rappio yritys soitelkaa sitä toksowan kummi kitaraseura


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe