Etelänmies

itikka

Hei! Tuleeko Ilomantsiin LAKKOJA,olen tulossa sinne .Milloin on kypsiä ja mistä voi ostaa,kuk ahaluaa myydä. maksoi mitä maksoi ostan.
Etelänmies ei lähde itikan syötäväksi soulle tarpomaan.

20

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkiijohyvin

      Tulee lakkoja. Luulisin että ainakin akt:n lakko, postilakko ja pankkilakko tulee näkymään pogostallakin. Enpä ihmettelisi vaikka tämän sippilän hallituksen takia tulisi jopa yleislakko...

      • etelänmiesvastaa

        Ytävällisesti kyllä tarkoitin Lakka eli hilla eli suomuurain. Sori kirjoitus virheeni. Onko sulla lääkitys kohdallaan?


      • kätkäläinen
        etelänmiesvastaa kirjoitti:

        Ytävällisesti kyllä tarkoitin Lakka eli hilla eli suomuurain. Sori kirjoitus virheeni. Onko sulla lääkitys kohdallaan?

        Ei oo kohdallaan, eikä oo lakkojakaan saati hilloja ja vielä vähemmän muuraimia ainakaan etelänmiehille. Suot on miinoitettu ja suskoirat on irti.


      • M2u3mmeli

        Tällaisia vastauksia täällä sivistyneessä mantsissa saa tavallisiin kysymyksiin, pahoittelen, ei kaikki sentään ole noin katkeroituneita. Kuulo puheitten mukaan tulee ja torilta varmaan saat niitä kunhan sen aika tulee. Hyvää juhannusta


    • Jahtimies70kv

      Miksi haluat hyödyntää Ilomantsinluonnonvaroja. ? Olisiko fiksua kysyä paikallisilta, että mistä voit ostaa tuoteita lakkoja. Olen vuosia kulkenut Ilomantsin seuduilla ja harvoin nähnyt selaisia henkilöitä, jotka haluaisivat tämän seudun tulevan toimeen oman seudun rikkauksilla. Miettikää hyvät ihmiset. Lakat ovatsuurenmoinen luonnon rikkaus, samoin kuin aikanaan oli Koitajoessa lisääntyvä saimaan lohi.
      Halutaanko, että kaikki otetaan pois paikallisilta ihmisiltä. Itsehaluan tulla sinne ja ostaa paikallisilta lakkani.

    • Kastronoomi

      Ttoi etelänmies pitäisi ampua ilman pyyntilupaa, koska hänenlaisensa juuri estävät luoñonvarojen normaalin hyödyntämisen. On tärkeätä, että paikalliset toimijat saavat elantonsa.

    • M2u3mmeli

      Ymmärsin, että juuri hän aikoo ostaa kerääjiltä ja näin panna kortensa kekoon ilomantsin hyväksi.

      • etelänmies1949

        Hei. Kyllä kirjoitin ette mene suolle , vaan haluan ostaa paikallisilta valmiiksi poimittuja kypsijä hilloja (lakkoja) ei muuraimia. Kiitos ystävällisitä vastauksista. Kyllä minunkin mielestä kaikki metsän antimet kuuluvat paikallisile. Saavathan pientä tuloa pienen eläkkeen rinnalle.
        Elän itsekin pienellä eläkkeellä.
        Toivotan sinne hyvää ja runsasta marja vuotta!


      • etelänmiestulee

        Kastronoomi haluat siis ampua minut.
        Jos haluat tosiaan ampua minut ,voin ilmoittaa milloin olen Ilomantsin torilla Lakkoja ostamassa. Lähetä sähköpoti ositteesi tai puhelinnumero keskustelu palstalle ,niin voin ilmoittaa sinulle suoraan. Ilmoitan sitten palstalle koska on ammunta päivä. Niin pääsevät mantsilaiset tätä juhlaa seuraamaan ja sinä saat mielen rauhan etelän ihmisistä.
        (olen muuten asunut nuoruuteni pohjois-karjalassa)


      • lakkaanhop

        Huono lakkavuosi on tästä vuodesta tulossa, oli niin paljon lunta ja vedet pitkään korkealla että osa soista on hyvin hyvin kosteita nytkin, ja lakkakausi myöhästyy aika pitkälti.
        elo-syyskuussa ehkä on lakkaa tarjolla, määrää en osaa sanoa. toivottavasti löytyy lakkaa niin saat sinäkin paikallista herkkua. milloinka olet ilomantsiin tulossa?


    • Vaaranpaikka

      Ei kannata tulla. Karhuja, susia, ahmoja, ilveksiä tänä vuonna metsät täynnä. Ja itikota ihan hitokseen. Punkit aiheuttaa tauteja ja niitä nyt Ilomantsissa enemmän kuin koskaan, etenkin soilla sanoo tiedemiehet. Venäjällä oli kaatunut sirkusjuna joten myös leijonia, tiikereitä, panderilloja, gorilla, orankutanki ja gebardi vapaalla jalalla. Suolla asuvalta käärmeharrastajalta oli päässyt karkuun 8 metriä pitkä pyyttoni ja kaksi krokotiilia. Joten kannattaa ilomantsin suot kiertää kaukaa ja mennä esim. Lieksaan.

    • maakuopissavieläkin

      Ilomantsiin ei siis todellakaan etelänmiehen kannata tulla koska täällä on näitä... ilomantsilaisia...

    • Pallerung

      Vittu myö ollaan hulluja tiällä kaikki. Toktok itelles vaan palle rungqwist!

    • Survival

      Tervetuloa. Ei oo lakkoja, on akkoja, mut jos niitä viet, tulee... Aurinkolasit! Vittu, myö ollaan hulluja tiällä! Ilomantsi on mielentila, minne ei muita tarvita, eik
      Haluta. ANNa meidän olla rauhassa.

    • Lakattaja

      Hävettää olla syntyjään Ilomantsilainen. Sinne on jääny kaikki sellaset jotka ei muualla pärjää. Olen nyt lomaöla käymässä ja tutustunut tähän lakkatilanteeseen. Ei ole muuraimia soilla. Halla ja pölyttäjien puute lienee syynä.

      • jumijumimjuuumi

        ei vaan neuvostoliiton ydinkokeet tehtiin ilomantsissa, sen takia ei lakat kasva, muurainpohja lettuja saa torilta 5e kpl hintaan, kiitoksia ja kuulemiin jumi


      • HansHoffgren

        Kepu aloitti soiden ojituksen. Siihen päättyi luontorikkaan Ilomantsin historia. Hoskosen valtakaudella vielä armonlaukauksella päätettiin Pampalo: No kuinko on jo käynyt? Ja kuinka tulee vielä käymään. Painukoot nämä päättäjät sinne mistä ovat tulleetkon


    • Sank

      Tuleehan niitä ja tuolla suollahan niitä on.

    • Vinkistäkiitollinen

      Missäpäin, anna tarkempi vinkki. Käytä vaikka jotain koodikieltä, jos et halua että muut saa tietää, vinkvink!

    • Anonyymi

      Minäkin haluaisin ostaa hilloja noin 10 kg pakastettuna. Olen tulossa karhujahtiin ja voisin silloin ottaa ne mukaani. En pääse itse keräämään niitä ennen sitä. Jos joku ystävällinen sen tekisi ja pakastsisi marjat, olisin kovin kiitollinen. En tingi hinnasta, minulle sopii hillojen käypä hinta.

      Annan reilusti omat yhteystietoni :
      Kari Vaaralahti, Porvoonväylä 314 , 05820 Hyvinkää
      040 7361490 [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe