Trulicity lääke

mooses

Onko kenelläkään kokemuksia trulicity diabetes lääkkeestä, onko paino pudonnut

22

22159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insuliiniton

      Hei.
      On kokemusta yli 1,5 vuoden ajalta ja sitä ennen Victosa valmisteesta noin 2 vuoden ajan.
      Insuliinia käytin ( Lantus ) 7 vuotta ja päiväannos pahimmilaan yli 300 yksikköä! Painoahan se nosti. koska insuliinihan on anabolinen stereoidi jolla on massaa reilusti keräännyttävä ominaisuus. Victosaan jota pistin kerran päivässä ja sen avulla insuliinin pistäminen loppui noin reilussa kahdessa viikossa ( insuliiniannosta asteittain pudotettiin kunnes oli nollassa ). Laihtuminen oli alussa varsin nopeaa noin 15 kiloa kolmessa kuukaudessa ja sen jälkeen paino palasi normaalitasolle noin 4 kuukaudessa. Sen lisäksi, että pääsin Victosanin avulla insuliinista eroon myös kolesterolilääkitys loppui sekä toinen verenpainelääke niinikään.. Victosan lääkityksen kestettyä n 2 vuotta, lääkärini ehdotti siirtymistä kerran viikossa pistettävään Trulicity lääkkeeseen, joka oli aivan mahtava juttu. Kaikki sokeriarvot, verenpaineet sekä kolesteroliarvot ovat olleet terveen ihmisen arvoissa . Toisin oli insuliinihoidon aikana. Teen lisäksi päivittäin kävelylenkkejä, joita olen kyllä aina tehnyt sekä ruokavalio on monipuolinen sisältäen ihan kaikkea, mutta kohtuudella. Trulicity lääkkeessä on myös se vaikutus että vie ruuanhimoa ja makeannälkää eikä yksinkertaisesti jaksa syödä liikaa. Buffeepöytä on ihan mahdottomuus tänä päivänä puhumattakaan kokonaisen pitsan syömisestä, puolikkaan jaksan juuri ja juuri syödä. Omat kokemukseni lääkkeestä on aivan mahtavat, pelasti suoraan sanoen elämäni. Mutta tietty, koska diabetes on jokaisella sitä sairastavalla erilainen ja myös hoidon tulee olla yksilöllinen, mitään yleistä taikakaava ei ole olemassa sen hoitoon sen voin kokemuksesta sanoa Luota omiin viesteihin mitä kroppasi sulle lähettää, kukaan ei ole parempi asiantuntija tämän sairautesi hoidossa kuin sinä itse! Ainoa haittapuoli että lääke ei ole Kela korvattava kuin siinä tapauksessa kun painoindeksi hoidon aloittaessa on vähintään 35. Itseltäni jäi 1.5 pistettä alle aikanaan. Nyt kun on normaalipainoinen niin pitää vain odotella että tulee korvattavuuden piiriin minullekin. Toisaalta ilolla maksan sen noin 130 euroa kuussa että saan olla hyvässä hoitotasapainossa diabeteksen ja muiden vaivojen suhteen!

      • Anonyymi

        Minä aloitin vasta kuukausi sitten, mutta jo nyt havaittavissa arvojen laskua. Kela korvaa nykyisin jo 30 painoindeksillä, tämän vuoden alusta!


      • Anonyymi

        Pahoinvointi menee kyllä ohi. ( minulla ksti noin kuukauden ) Paino alkoi tippua sitä mukaan kun vähensin Lantusta ja Humalogia. Nyt on yli vuosi takana ja insuliini resistanssi on tosi alhainen. Paino on tippunut 20kg.
        Ruokahalu on pienentynyt huomattavasti, varsinkin iltaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoinvointi menee kyllä ohi. ( minulla ksti noin kuukauden ) Paino alkoi tippua sitä mukaan kun vähensin Lantusta ja Humalogia. Nyt on yli vuosi takana ja insuliini resistanssi on tosi alhainen. Paino on tippunut 20kg.
        Ruokahalu on pienentynyt huomattavasti, varsinkin iltaisin.

        Minulla pahoinvointi kesti ankarana noin puoli vuotta, jonka jälkeeen totesin, ettei ole sen arvoista. Lopetin käytön vallankaan kun sokeriarvot eivät kohentuneet miksikään. Paska lääke!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoinvointi menee kyllä ohi. ( minulla ksti noin kuukauden ) Paino alkoi tippua sitä mukaan kun vähensin Lantusta ja Humalogia. Nyt on yli vuosi takana ja insuliini resistanssi on tosi alhainen. Paino on tippunut 20kg.
        Ruokahalu on pienentynyt huomattavasti, varsinkin iltaisin.

        Kellä menee kellä ei. Puoli vuotta takana ja aina puoli viikkoa piikin oton jälkeen sellainen pahoinvointi, että eläminen ei tunnu elämisen arvoiselta. Paino on kyllä pudonnut 87 kilosta 79 kiloon tietenkin koska kaikki ruoka oksettaa! Diabetesarvoihin ei minkäänlaista vaikutusts.


    • Anonyymi

      Minulla ensimmäinen pistos vasta takana eli ei mitään muutoksia tässä vielä voi tapahtua.Missään ei kerrota mikähän aika n,menee kun alkaa tuloksia näkymään.Tätä ennen käytin Lantusta maximissaan oli 28ky illassa,sekin määrä vuosien aikana toi kiloja runsaasti lisää koska ruokahalu oli mahtava,sain insuliinin lopetettua itsekseni vähitellen.Inskan pois jääminen jo pienensi ruokahalua ja pienoista painon laskuakin jo alkoi olla havaittavissa.Olen 57v nainen ja sairastanut D2-vuodesta 2010 asti.Selän ahtauman sekä vasemman jalan"lihasheikkouden"tähden on liikunta ollut kovin vähäistä.Pelkään hieman noita haittavaikutuksia eli tulee tarkkailtua jo nyt kehoa kuinkahan alkaa reagoida,tosiaan missään ei kerrota nst,ajassa että milloin Trulicity alkaisi vaikuttamaan kehossa,montahan viikkoa siihen saattaa mennä?Kiitos :)

      • Anonyymi

        Olen aloittanut Trulicity-injektiot kaksi viikkoa sitten (kaksi pistosta takana) ja arvot ovat laskeneet niin et ekaa kertaa pitää huolehtia ettei mene liian matalalle. Insuliiniannosta olen saanut vähentää.
        Ongelmana on huonovointisuus, pahoinvointi, ruoka ei maistu ja on ilmaantunut ylävatsakipua (myös selän puolella), päänsärkyä..
        Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
        Mietin jo pitääkö lopettaa lääkkeen käyttö vai menisikö oireet ohi jos malttaa kärsiä, mene tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittanut Trulicity-injektiot kaksi viikkoa sitten (kaksi pistosta takana) ja arvot ovat laskeneet niin et ekaa kertaa pitää huolehtia ettei mene liian matalalle. Insuliiniannosta olen saanut vähentää.
        Ongelmana on huonovointisuus, pahoinvointi, ruoka ei maistu ja on ilmaantunut ylävatsakipua (myös selän puolella), päänsärkyä..
        Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
        Mietin jo pitääkö lopettaa lääkkeen käyttö vai menisikö oireet ohi jos malttaa kärsiä, mene tiedä.

        Kyllähän siinä paino putoaa jos ruoka ei maita.


      • Anonyymi

        Syksyssä ollaan ja sen vaan sanon että melkein koko elämäni ainakin aikuisiän olen yrittänyt saada painoa alas.Läheiset alkoivat huomautella et ootpas sinä laihtunut:OEn ollut itse tajunnut ollenkaan(ei ole vaakaa himassa)19-20kg katosi silti ihan kuin itsekseen enkä tehnyt mitään ko,asian hyväksi koska se ollut vain"suunittelua"että seurailen tota lääkitystä ja pian voin alkaa taas laihduttamaan:)Labrakokeet puhuivat puolestani kuinka hyvin sokrut olivat tulleet alas ja piti alkaa lääkityksiä¨'tabletteja pistämään hyllylle ja muutenkin kaikki ihan kondiksessa!Trulicity on hyvä lääke niille joille se sopii,haittavaikutuksia oli alkuun pahoinvointia ilman oksennuksia onneksi,ruokaa mahtuu paljon,paljon vähemmän kuin ennen eli siinähän se selitys laihtumiselle jo tulikin :)Kun annoskoot pienenee myös kroppa alkaa vähitellen sulaa mukana!Mukavaa syksyä kaikille :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittanut Trulicity-injektiot kaksi viikkoa sitten (kaksi pistosta takana) ja arvot ovat laskeneet niin et ekaa kertaa pitää huolehtia ettei mene liian matalalle. Insuliiniannosta olen saanut vähentää.
        Ongelmana on huonovointisuus, pahoinvointi, ruoka ei maistu ja on ilmaantunut ylävatsakipua (myös selän puolella), päänsärkyä..
        Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
        Mietin jo pitääkö lopettaa lääkkeen käyttö vai menisikö oireet ohi jos malttaa kärsiä, mene tiedä.

        Hei , minulla on vieläkin silloin tällöin huonovointisuutta . Olen käyttänyt Trulicityä 3kk ja paino pudonnut n.4,5 kg . Ruokahalu on vähentynyt . Sokerinhimo on iskenyt pari kertaa .


    • Anonyymi

      Marraskuussa 2018 aloitin , nyt elokuuhun 2019 mennessä on paino pudonnut 9 kg ! Lantusta pistän päivittäin. Arvot paranee kokoajan . Seuraava kontrolli nyt elokuun lopussa . Vaikka välillä tulee närästyksen/ pahan olon tunnetta , se on kuitenkin hetkittäistä ja kestettävä . Olen tyytyväinen

      • Anonyymi

        Paljonko pistät Lantusta lisäksi ja milloin huomasit Trulicityn alkaneen vaikuttaa?


    • Anonyymi

      Kyllä on huono olo. Kaksi piikkiä olen ottanut. Onko neuvoja millä sais tätä oloa paremmalsi. Joskus juon piimää, voi vähän auttaa..

      • Anonyymi

        Oikein pahaan oloon otan Losek mahansuojalääkkeen, on reseptilääke.


    • Anonyymi

      Käyttänyt nyt puolivuotta paino pudonnut 10kg verensokeri hyvällä mallilla

    • Anonyymi

      minkä laisia pahoin vointeja on tullut trulicitysta itse ekaa piikkiä otan

    • Anonyymi

      Aivan karmea olo. Väsyttää koko ajan, huimaa ja närästää eikä peräpäästä tule kuin pipanoita. Ruoka ei kiinnosta yhtään ja työssä en pysty olemaan kuin muutaman tunnin. Joo paino tippuu...

    • Anonyymi

      Onko niin, että Trulicityä ei ole kuin 0,5 ml kynissö. Eli jos haluaa 1,5 ml , joutuu pistämään 4 kynästä?

      • Anonyymi

        Juuri hain apteekista kynät ja pistin ensimmäisen satsin. Yhdessä kynässä (minulla) 1,5 mg vaikuttavaa ainetta ja annostus on 1 kynä/viikko. Pakkauksessa 4 kynää.


    • Anonyymi

      Itse sain lääkkeen 3kk sitten,aluksi 0,5mg ja nyt menee 1,5mg
      Ei mitään sivuoireita mihenkään suuntaan
      Vähän joutuu muistuttavan itseään että syötävä on,
      Nirsoiluksi on mennyt kun pitää tarkkaan miettiä mikä maistuu oikeasti.
      Painoa pudonnut -10kg
      Itse pidän hyvänä lääkkeenä,
      Katsotaan helmikuussa sitten veriarvoja, niistä ei vielä tiedä.

    • Anonyymi

      2kk takana, ei pahoinvointia, ei muutosta painossa, verensokerit täysin sekaisin, pakko lopettaa trulicityn käyttö. D1

    • Anonyymi
      UUSI

      Olen käyttänyt kolme kynää ja bilirubiinit ja ALAT nousussa. Kenelläkään samoja kokemuksia? Näin kövi minulle myös kun kokeilin Ozempicia. Kolmen kynän jälkeen lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe