Tulokset 2018

Minni88

Onko joku saanut jo tuloksia?

164

32270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hakija

      Omalla kohdallani kaikissa hakukohteissa valinta kesken. Vähän toivoin, että olis ennen juhannusta saanut tuloksia edes jostain yo:sta, mutta taitaa mennä ensi viikkoon...

    • Oikkaritobe

      Tuleeko kaikista yliopistoista tulokset samaan aikaan?

      • Qwen

        Ei tuu samaan aikaan.


    • Johis123

      Sama homma. Minulla lukee myös kaikissa hakukohteissa, että valinta on edelleen kesken. Ei auta, kun odotella ensi viikkoon. Alkaa jo kuumottaa niin kovasti, miten tässä käy.

    • Jänskättäää

      Sain tampereelta AMK ;n tuloksen, mutta Turkua vielä ootellaan.

    • adfghfgjf

      Turun amk antoi tuloksen ainakin itselleni ja yhelle kaverille jo viimeviikolla, sisään

      • Haloovääräsivu

        Tääl oikis osiossa ketään ei kiinnosta amk tulokset :D


      • Sldjfkdndb

        Toivottavasti et pääse sisään, vaikutat niin inhottavalta.


    • Huh

      Viime vuonna tulokset piti tulla viimeistään 30.6 (perjantai), esim hallintotieteiden tulokset tuli 28.6.2018 (keskiviikko). Huomenna tulee? Kuumotus

    • Huisiiiii

      Jännittääää!

    • Iiks

      Tulevatko hyväksymis-/hylkykirjeet tavallisesti ennen vai jälkeen opintopolussa julkaistuja tietoja?

      • biidaz

        Jälkeen.


      • Entiia_kaytantoa

        Miten ne pääsykokeen tulokset arvioidaan? Arvioiko esim. Turun oikkis, kaikki ne hakijat, jotka ovat Turun laittaneet ekaksi? Vai miten käytännössä menee?


      • Myyrä
        Entiia_kaytantoa kirjoitti:

        Miten ne pääsykokeen tulokset arvioidaan? Arvioiko esim. Turun oikkis, kaikki ne hakijat, jotka ovat Turun laittaneet ekaksi? Vai miten käytännössä menee?

        Menee (luultavasti) niin, että kaikki monivalintaleikkurista selvinneet laitetaan pisterankingiin ja sitten oppilaitokset katsovat ne, jotka ylittivät heidän pisterajansa. Siksi Opintopolussa on mahdollisuus ottaa paikka alustavasti vastaan (jos/kun sellaista tarjotaan) ja jäädä odottamaan ylempää hakukohdetta, kunnes se oppilaitos on käynyt omansa läpi.


      • malttamaton

        Eikö kenellekkään ole tullut vielä tuloksia mistään? kyllä pistää jännittämään


      • Vive
        malttamaton kirjoitti:

        Eikö kenellekkään ole tullut vielä tuloksia mistään? kyllä pistää jännittämään

        Ei - _- oamk edelleen kesken...


    • ohmagaaash

      viime vuonna tulokset tuli kahden aikoihin

      • ISK

        Tänä vuonna voi kyllä kestää, kun tuli Helsinkikin mukaan tohon samaan eli massaa on enemmän taas.

        Pakko myöntää, että kyllä jännittää helvetisti.


    • Kärsimätön

      Mulle tullut julkisoikeuden paikka Joensuun yliopistoon mut se onkin b-vaihtoehto oikiksien jälkeen. ois kiva jos tulis kaikki tulokset vaa yhtäaikaa..

    • Fgkitvklbgh

      Hei ylläoleva! Kävitkö julkisoikeuden pääsykokeissa? Milloin me oli? Vai pääsitkö suoraan papereilla?

      • Kärsimätön

        Suoraan papereilla pääsin. Olin viime perjantaina 5. varasijalla ja nyt aamulla kävin tsekkaamassa niin mut oli hyväksytty!


      • Jossuvaan

        Millaisilla papereilla pääsit?


      • Kärsimätön

        E:n paperit on


    • Jgfjgkhkhb

      Ei näköjään tänäänkään tullu tuloksia :/

    • Jurister

      Posti toi hyväksymiskirjeen ja turun oikis odottaa syksyllä. Jeees!!! Nyt katsomaan asuntoja🙂

      • Jäiks

        Näkyyks sulla opintopolussa???


      • Kyllästynyt

        Mulla ei ainakaan ollut postissa eikä näkynyt opintopolussa tuloksia :/ noh huomenna tai torstaina sitten!!


      • Joopajoopajoo

        Posti ei nykyään enää jakele tiistaisin.


      • Odottava

        Onnea! Millä pisteillä pääsit?


      • ISK

        Turun yliopiston sivuilta:

        "Kaikkien korkeakoulujen yhteishakuun kuuluvien hakukohteiden tulokset julkaistaan viimeistään 28.6. Sähköisen hakulomakkeen täyttäneille ja siten sähköisen asiointiluvan antaneille hakijoille lähetetään tuloskirje sähköpostilla 28.6. Näet valintatuloksesi myös Oma Opintopolku-palveluun kirjautumalla.

        Sinulle tarjotaan hakutoivejärjestyksesi ylintä paikkaa, johon valintamenestyksesi riittää. 28.6. voit olla hakukohteisiisi hyväksyttynä, varasijalla tai hylättynä.

        Huomioi, että samaan hakukohteeseen hakeneet voivat saada tiedon hyväksymisestään eri aikoina. Kunkin hakijan kohdalla tuloksen valmistumiseen vaikuttaa monen eri hakukohteen valinnan eteneminen. Kannattaa siis odottaa valintatuloksia 28.6. asti."


      • jjuupelis

        millä pisteillä??!


      • Pilaileeee

        En usko Juristeria


      • joojooo

        Minäkään en! mm. koska tosiaan posti ei taida jaella kirjeitä tiistaisin..


    • Hölmö

      Aina löytyy kyllä ihmisiä jotka jaksaa aiheuttaa muille paniikkia. Jurister. Miksi.

    • Hikipisaroita

      Pääsisipä jo pois tästä odottelusta! Lähes varma olen, etteivät yliopiston ovet aukene nyt meikäläiselle, mutta pieni mahdollisuus sisäänpääsyyn on kuitenkin olemassa. Mahdollisen välivuoden pitäminen ahdistaa...

      • Rennostivaaaaan

        Tsemppiä vaan vaikkei sisään pääsekään! Uusia mahdollisuuksia tulee ja tutkikaa kaikki vaihtoehdot unelmannsaavuttsmiseksi. Nauttikaa vapaammasta ajasta, matkustelkaa, miettikää vaihtoehtoja ja eläkää🙂 eläkeikä on lähes 70 vuotta niin ennättää tehdä töitä vitutukseen asti!


      • cvhlsdfölk

        Nimimerkki Rennostivaaaan puhuu kyllä täyttä asiaa. Ottakaa iisisti. Terv. viisikymppinen


      • Kouluunkosyksyllä2018

        Mä odottelen myös tuloksia jännittyneenä. Kauppakorkeakouluun tämä oli kolmas ja viimeinen hakukerta. Tulee sitten koulupaikka taikka ei, päätin että olen tyytyväinen itseeni. Muistan kun ensimmäisen kerran hain ja en päässyt, niin tuntui se maailmanlopulta. Minulle välivuodet ovat tehneet todella hyvää, olen aikuistunut ja oppinut nauttimaan elämästä. Kannattaa suhteuttaa mahdollisen välivuoden aiheuttama vitutus siihen mitä tilalle saa. Jos mulle ei aukene taaskaan koulun ovet, niin jatkan töitä ja haen varasuunnitelmaani syksyllä. Tsemppiä! :)


      • Valmistunut

        Juuri näin! :) Itse hain aikoinaan kolme kertaa oikikseen, kunnes ovet avautuivat. Otin välivuosista kaiken irti; kävin töissä, reissasin ja olin jopa ulkomailla hetken töissä. Muistan kyllä että tuolloin tulevaisuus jännitti, mutta nyt kun valmistuneena katsoo taaksepäin, uskon että kaikella oli tarkoitus mennä juuri näin. Tapasin paljon mahtavia ihmisiä ja koin upeita asioita. Ja kun viimein pääsin opiskelemaan, olin siitä kiitollinen joka päivä ja motivaatio oli huipussa! Välivuosista oli myös se hyöty, että oli ehtinyt säästää rahaa, jota pystyi sitten opiskeluiden alkaessa käyttää opiskelijarientoihin ja vastaavaan. Tsemppiä kaikille! Asiat kyllä aina järjestyvät elämässä! :) Tärkeintä on, ettei jää "tuleen makamaan" vaan pyrkii eteenpäin elämässä kohti omia tavoitteita.


    • Sos

      Auttakaa hölmöä. Jos on hakenut Helsingin oikeustieteellisen maisterivaiheeseen, ja opintopolussa lukee 3. varasija, muta samalla "valinta vielä kesken", niin tarkoittaaks tää että mahikset on nyt siitä kiinni, hyväksyykö porukka paikkansa vai ei?

      • Vieläpitääodottaa

        Hei,
        Tuo tarkoittaa todennäköisesti sitä, että tällä hetkellä olet 3. varasijalla. Asia on kohdallasi kesken, koska ensin katsovat, ottavatko kaikki opiskelupaikan saaneet paikkansa vastaan. Elleivät ota, etenet varasijalta ylöspäin sen mukaan, kuinka moni jättää paikkansa ottamatta. Jos 3 henkilö jättää ottamatta paikan vastaan, saat opiskelupaikan.


      • Hakijanäiti

        Siis onko niin, että oikiksen pääsykoekoiden tulokset on jo julkaistu?


      • Xxkk

        Puhui ilmeisesti maisterihausta, ei kandi- ja maisterihausta. Ei tiettävästi ole julkaistu eikä tehty valintoja kandi- ja maisterihakuun.


    • Ronsk

      Pääsin Metropolian bioanalytiikkaa opiskelemaan päivätoteutukseen! 8) Jee!

    • Vielä_kärsimättömämpi

      Ei vieläkään... :( Kysyin Opintopolun chatistä, että tuleeko tulokset puoleen yöhön mennessä ja minulle kerrottiin, että korkeakoulut voivat julkistaa niitä vielä huomisen päivän aikanakin. Ja by the way, minäkin hain myös julkisoikeuteen, ja aiemmin saamani varasija muuttui yhtäkkiä "Valintatilanne on kesken" -tilaan. Chatista sanottiin, että johtuu mahdollisesti, siitä että minut oltaisiin valitsemassa korkeampaan hakutoiveeseeni eli oikikseen!!! Mä hajoon tähän odottamiseen!

      • Kärsimätön124

        Jännittäää!! Ei jaksaisi enää odottaa yhtään :(
        Mahtaako ne tulokset tulla tänäänkään?


    • SISÄLLÄOLLAAN2018

      Sisälle mentiin niin että napsahti! Sosiaalioikeuden monivalintoihin oli kuulemma monen sisäänpääsy kaatunut, kun luultiin helpoiksi vaikka olivat kompia. Näin siis sanoivat kun vaihteesta kysyin. Nyt Stockalle hakemaan Ralph Laurenia ja Macbook!

      • 875389

        Huomio, kaikki nykyiset ja tulevat vanhemmat. Jos ette anna lapsellenne riittävästi huomiota, hänestä saattaa kasvaa epätoivoisesti vierailta ihmisiltä huomiota kerjäävä nettitrolli.


      • ISK

        Kaippa se netissä trollaaminen joillekin tuottaa jonkinlaista mielihyvää. Saa ainakin pienelle egolle jatketta.


    • ex-valtsikkalainen

      Pääsin papereilla Jyväskylään opiskelemaan historiaa, mutta oikis odotuttaa vielä. Kuumottaa kun luin jostain että alempien hakutoiveiden hyväksynnästä/hylkäyksestä ei kerrottais jos ois hyväksytty ylempään vaihtoehtoon, että ei kai tää vaan tarkota että oikikseen ei ole asiaa :(

    • mara277

      jos sulla oli historia ylempänä hakutoiveena ku oikis niin et voi päästä oikikseen ku ne alemmat lähtee automaattisesti pois jos hyväksytään ylempään

      • Jännittäääääää

        Olisit tehnyt sen hakemuksen toisinpäin! Oikis ylempänä ja muut vaihtoehdot alempana!


      • ex-valtsikkalainen

        Ei siis oikis on mulla eka mutta joku kivenkovaan väitti että näin on! Tulospaniikki varmaan sumentaa mulla aivotoiminnan koska eihän siinä ois mitään järkee että se menis niin 😂😂😂


      • 789577
        ex-valtsikkalainen kirjoitti:

        Ei siis oikis on mulla eka mutta joku kivenkovaan väitti että näin on! Tulospaniikki varmaan sumentaa mulla aivotoiminnan koska eihän siinä ois mitään järkee että se menis niin 😂😂😂

        Historioitsijalla on onneksi aikaa selvittää ajatuksiaan 40 vuotta, kun työntelee moppia. Lakipuolella pään voi joutua tyhjentämään kemiallisesti.


    • mara277

      Aaa joo no kyllä sitte tottakai oikikseen mahollista päästä 😂😂 tulispa tulokset jo....

    • unohtaneet

      Tää on kyllä yhtä oottelua, mulla on kyllä semmoi kutina että tänään ei tuloksia tuu..

    • Gylcgkj

      Voi peeee.. Olen hävittänyt avainlukulistani :O

    • LittLouis

      Tänään tulee tulokset sisäänpäässeille ja huomenissa rannalle jääneille. Itse löin Malmisen aiemman pisteennätyksen ja sain 5 pistettä yli maksimin :) Dekaani-illallisella kertoivat, että pääsykokeeni korvaa suoraan notaaritutkinnon, joten syksyn fuksirientojen jälkeen alkanee gradun raapustelu!

      • Epäoikis

        Aikamoista. Sinuna varoisin ettei joku pahoita mieltään. Siitä maineesta ei ole vapaudu vankilasta -korttia vaikka ekavuoden jälkeen harmittaiskin kun ei ketään kiinnosta enää kuunnella.


    • Tyttömikkelistä

      Teinkö mokan? Minut on hyväksytty lääkikseen, joka 3 sijalla. Luulin, että ykköseksi tulee se mistä ekana luopuu jos ei pääse lääkikseen. Nyt siis jos pääseen matematiikkaan joka oli ykkönen niin memetään lääkispaikan?

      • Etvaanosannulukeaohjeita

        Etkö pysty ottamaan sitä jo vastaan? Oon ymmärtäny et on otettavissa vastaan eikä tarvi ootella ylempien selviämistä? Muussa tapauksessa, olet tehnyt mokan ja jos haluat lääkikseen niin et ota mitään paikkaa vastaan. Ensimmäisestä hakutoiveesta ei pysty julkistuksen jälkeen luopua.


    • ISK

      Tässä on todennäköisesti käynyt nyt niin, että Lapin yliopiston kansliaan on päässyt livahtamaan porotokka, joka on popsinut pääsykoepaperit parempiin suihin. Poroja kuljetetaan parhaillaan Oulun yliopistolliseen sairaalaan yksityislentokoneella, jotta koepaperit saadaan kirurgisella leikkauksella poroja vahingoittamatta ulos. Paperin palojen ulostuloon toista kautta kun ei tässä tilanteessa ole aikaa. Viivästyksestä johtuen valintatulokset julkaistaan huomenna klo 23:59 ja porot tullaan myöhemmin tuomitsemaan Rovaniemen poro-oikeudessa törkeän tuhotyön yrityksestä lievennettyä asteikkoa noudattaen sakkoon tai vankeuteen määräajaksi.

    • Ahistaaaaaa

      Ilmotelkaa heti jos tulee tuloksia ja toivon että ei tuu trollausta ku osa on ihan tosissaan täällä

    • Waitforit

      Mitä veikkaatte pisterajoiksi? Mä oon aivan rikki odottelusta..

    • Odottavanaikaonpitkä

      Tämä alkaa olla jo pahempaa ku pääsykokeeseen jännittäminen :/
      Kuumottaa....

    • Länsi-Pakila

      Tsemppiä kaikille! Vaikka ittellä kohta kolmas vuosi alkamassa niin nyt jännätään sitten parin kaverin ja muutaman sukulaisen sisäänpääsyä :’D

    • Jurist

      Nyt tuli sähköposti että mut on hyväksytty helsinkiin oikikseen!!! Jees jees jees🙂🙂🙂🙂🙂🙂

      • Jurister1

        Ei näitä usko enään kukaan. Jos annat sähköpostiosoitteen oikein, mistä viesti tuli niin 10p ja papukaijan merkki!


      • rtoltrolli

        älä ruoki trollia


    • Höpönätä

      Voihan trollaus taasen.. 😅

    • Sepäse

      Mielikuvituskaan ei järin vilkas ole. Aiempi trollaus nimimerkillä Jurister, nyt Jurist.

    • harmi

      edelleen valinta kesken, mutta alempi on hyväksytty( odottaa ylempiä tuloksia) eli ei vissin tänäkään vuonna

    • Toivonparastapelkäänpahi

      Mihin porukka hakenut oikiksen lisäksi?

    • Keltanokka

      Turun tulokset saapuneet! Sain juuri sähköpostiin viestin, että tervetuloa oikeustieteelliseen syksyllä🙂🙂🙂🙂 seitsemäs kerta toden sanoo! Aivan uskomatonta että tää on totta.

      • ISK

        Hymyilevien hymiöiden määrä näyttää olevan Juristerilla/juristilla/keltanokalla aika samaa luokkaa. Seitsenkertainen keltanokka?


    • Kuumottaa

      Eikö me vielä tänäänkään saada tuloksia??

    • Hkvkv

      Ei:/

    • Pankkitunnuksetfinito

      Voiko tuohon f12-hommaan nyt yhtään luottaa? :D Siellä lukee, että "ehdollisesti vastaanottanut" ja "hyvaksytty". Argh. Huomista odotellessa.

      • apuuua

        Missä kohtaa sulla näkyi nuo tekstit? :).


      • jännittää5

        Samaa mietin :D


      • apuuaa
        jännittää5 kirjoitti:

        Samaa mietin :D

        Huolestuttavaa jos niiden pitäis jossain olla..nimittäin en ite löytäny mistään :/ :DDDDD


    • Tietämätön18

      Mikä on f12 homma?

      • tgyhjk

        1. Klikkaa oma opintopolku
        2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)
        3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
        4. Päivitä sivu (esim. F5)
        5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)
        6. Klikkaa applications-pyynnöstä
        7. Klikkaa preview
        8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)
        8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)
        9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)
        10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.


      • Eijaksaodottaa

        Minulle ei näkynyt koko "pisteet" muuttujaa. Näkyikö teillä?


      • Eijaksaodottaa

        Ah,

        (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

        Eli en päässyt. Noniin, sitten nukkumaan.


      • hmph
        Eijaksaodottaa kirjoitti:

        Ah,

        (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

        Eli en päässyt. Noniin, sitten nukkumaan.

        Sama, ei näkynyt missään..


    • JdkKJ

      Voikohan tulokset tulla puolelta öin vai vasta huomenna päivällä?

      • 5883593

        Joskus ovat tulleet tasan puoliltaöin.


      • Dsa

        Varmaan vasta päivällä mutta todellakin tarkistan puolen yön jälkeen jos olis tullut. Kumma kun niitten ihan deadlineen asti täytyy tää jättää...🙄


    • Lula

      Ei tule puolelta öin, laittavat viestit tulemaan kaikille kerralla järjestelmästä, missä tosin saattaa kestään muutamia tunteja ennen kuin ne ovat perillä. Ennen tiedon lähetystä viimeistelyssä ja varmistelussa kestää aikansa, koska kaiken on pakko toimia erinomaisesti, vääriä tuloksia ei ole varaa laittaa liikkeelle. Joten, työntekijät ovat jo tältä päivältä hommansa tehneet, järjestelmä mahdollisesti testaa itseään vielä yön yli. Aamulla tsekataan vielä että kaikki on valmista, varmistetaan kahteen kertaan, ja sen jälkeen laitetaan järjestelmä pyörimään. Eli, huomenna todennäköisesti siinä yhden kahden maissa ensimmäiset saavat tuloksensa, ja siitä eteenpäin. Voit mennä pahimmillaan iltaan asti.

    • Exjännittäjä

      2016 Stadin kauppiksen tulokset tuli heti vuorokauden vaihduttua ;)

    • TSHKo

      LittLouis - nimimerkille ..
      Ei tuollaista pajunköyttä usko kukaan:-)

    • Tohtorinna

      Jeeeeeeeeeeeeeessssssss....läääkikseeeeeennnnnn....pikkarit kostuuuuu....tulokset tuli

    • Tulevajuristeri

      Voisko ne helkkarin tulokset jo tulla..... Hermot menee!

    • Ajelehtija

      Lulalla taisi olla illalla oikea tietoa, nyt koko opintopolkuun ei pääse päivityksen takia. Olisi kyllä mukava tietää tulokset jo ennen klo 13...

      • Arghagag

        Niinpä. Jumittaa koko opintopolku. Mä pääsin sisään mutta herjasi jotakin ettei kaikkia hakemuksia voida näyttää tms. Ja silti näkyi et opiskelijavalinta kesken. Argh. Ei tätä odottelua enää kestä.


    • Tietäjää

      Viime vuonna tuli klo 14:28. Että sitä mukaa.

    • mara277

      Tuliks viime vuonna oikiksen tulokset sillon viimeisenä päivänä vai jo aikasemmim

    • Hgjuu

      Mulle tuli viime vuonna tieto jo heti klo 9 jälkeen mutta en tullut silloin valituksi.

      • Fenyylialaniini

        Sama homma. Ja mun mielestä viime vuonna tuli pari päivää ennen dedistä. Tänä vuonna on varmaan suurempi härdelli tulosten kanssa, kun kaikki oikikset samassa haussa.


    • Shieet

      Mulla sama juttu kun hgjuu:lla! Klo 9 tieto.

    • Ajelehtija

      Opiskelijavalinta edelleen kesken........

    • Enkestäenää

      Eikö vieläkään oo kukaan saanu tuloksia mistään oikiksesta? :(

      • hcfiufshbisyb

        Noup. Paitsi tietty Jurister, joka sai tulokset ennen syntymäänsä.


      • ISK

        Aika jumissa tuntuu olevan koko Opintopolku nyt. Saadaan varmaan venata iltapäivään...


    • pööpetti

      mulla näkyi tulokset... rovaniemen kohdalla luki, ettei koulupaikkaa, hakija ei ole saamenkielen taitoinen... helsingin kohdalla oli vielä kesken.

    • Mara277

      Nyt tuli tulokset!!! En päässyt tosin en sitä olettanutkaan 😂 tsemppiä kaikille!!

    • kdkdksldfjösf

      nyt näkyi! ainakin minulla

    • Mitähelcetriöääöööö

      Tuli tulos, tää ei vittu ole todellista!! Luki että et saanut opintopaikkaa, hakija ei saamenkielen taitoinen, olenko saata Na hakenut vahingossa saamenkielisenä WHAT!!!!?????

      • pööpetti

        Täällä oli sama!


      • Waaaaaaathttaaahh
        pööpetti kirjoitti:

        Täällä oli sama!

        ei juma laute ;D tarkistin hakemuksen, haetko saamenkielen taitoisena, luki mulla että: kyllä Ei eli molemmat.


      • oppppsssann

        No niin, tämähän menee vielä mielenkiintoiseksi :D onneksi nyt ei ole perjantai vielä ja viikonloppu tulossa. Ehditte selvittää tilannetta. Kiva jos tossa on joku isompi moka hakemuksessa, että on kummatkin valinnat aktiivisena ja nyt paikan on saanut joukko sellaisia joita ei välttämättä muuten olisi valittu.


      • supisuomalainen
        Waaaaaaathttaaahh kirjoitti:

        ei juma laute ;D tarkistin hakemuksen, haetko saamenkielen taitoisena, luki mulla että: kyllä Ei eli molemmat.

        Mullakin oli Kyllä ja Ei


      • Ajelehtija

        Täällä sama


      • blaah
        pööpetti kirjoitti:

        Täällä oli sama!

        sama


    • Ylläolevaaaaaaaaaa

      Suomenkielisenä kuitenkin tein pääsykokeen????

    • Fdsa

      Näkyykö teillä jo pisteet ja pisteraja? Milloin nää saa tietää?

      • Tietäjää

        Huomenna sähköpostitse tehtäväkohtaiset pisteet. Pisterajat varmaan samoihin aikoihin.


    • tyssäs

      Kumpi osio oli 2. osio? Monivalinnat vaiko muu osuus. kun luki että sain 2. osiosta vähemmän kuin 20 pistettä

      • sjsbsl

        monivalinnousta oot selviytyny, muttet oo saanu tarpeeksi pisteitä niistä muista eli 2.osiosta


    • juuoslska

      huomenna tulee spse pisteet

    • Ndkdlb

      Tuliko joku teistä valituksi ja minne? :)

      • SNsksl

        Rollo kutsuu! Oon niin iloinen :)


      • Janettes75

        Paljonko sulla oli pisteitä?


      • Nsksk

        En tiedä vielä kun ei ole kerrottu!


    • Voihanpersetaas

      Mulla ei lukenut opintopolussa mitään muuta kuin tuo yllämainittu:

      Et saanut opintopaikkaa. Hakija ei saamenkielen taitoinen.

    • Janettes75

      Oletteko katsoneet pisteenne? Voisitteko katsoa ne? Haluaisin tietää.

      Tässä ohje:
      1. Klikkaa oma opintopolku
      2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)
      3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
      4. Päivitä sivu (esim. F5)
      5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)
      6. Klikkaa applications-pyynnöstä
      7. Klikkaa preview
      8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)
      8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)
      9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)
      10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

      • Janettes75

      • rolloon4

        En löydä pisteet-muuttujaa sieltä


      • juristixstixstix

        89.5 pistettä sain tuon mukaan...


    • Akj

      Millähän tsänssillä pääsee alemmasta hakktoiveesta sisään 3-varasijalta? Xd en haluaisi vastaanottaa alempia toiveita...

    • hhh18

      Pääsin Joensuuhun, tuntuu ihan epätodelliselta, apua :D

      • jepjep97

        mikä ala?


      • jeejee00
        jepjep97 kirjoitti:

        mikä ala?

        Tää alue on "Oikeustieteellinen tiedekunta", niin oikeustiede :DD


    • Almostotm

      Onnea kailille sisäänpäässeille! :) opiskeluaika on ehdottomasti yksi elämän parhaista ajoista! Ottakaa siitä kaikki irti. Itse tein tällä viikolla vikan tenttini oikiksessa eli uusi vaihe elämässä alkaa pian! :)

    • Kysytty_on

      Lapin yliopistossa on useampi hakutapajono opintopolussa ja saamenkielentaitoisten kiintiö on viimeinen. OPH:sta johtuvasta syystä hakija näkee ainoastaan viimeisen hylkäyssyyn opintopolussa. Useimmat eivät ole saamenkielentaitoisia, joten hylkyhän siitä tulee tässä viimeisessä kiintiössä =D

      OPH kuulemma lupasi korjata asian huomiseksi. Sen jälkeen näkyy oikea hylkäyssyy. Pistekirjeetkin tulee huomiseen mennessä ja sitten pääsee miettimään pitääkö hakea oikaisua.

    • aijukumikäfiilis

      kokeesta pisteitä 76 ja heittämällä sisään helsinkiin

      • jiejs

        itse sain 61 pistettä ja pääsin rolhoo opiskelee. jeee!!!
        Onko kellään tietoa minkälainen kaupunki rovaniemi on? Onko viihtyisä yliopisto?


      • pööpötti

        miten sait tietää pisteet?


      • hyvinhelppoa

        Soitin ja kysyin tiedekunnan kansliasta :D


      • 2742482
        jiejs kirjoitti:

        itse sain 61 pistettä ja pääsin rolhoo opiskelee. jeee!!!
        Onko kellään tietoa minkälainen kaupunki rovaniemi on? Onko viihtyisä yliopisto?

        Rovaniemi on lähinnä turistikaupunki. Yliopisto on pieni, mutta ei siinä sinänsä kovin paljon vikaa ole. Kykenee houkuttelemaan niin opiskelijoita kuin tutkijoita etelästäkin.


    • squire

      Helsingin oikis kutsuu! En hakenutkaan muualle, joten hieman kuumotti ajatus pisterajojen noususta. Omia pisteitäni en tiedä vielä, mutta samapa tuo juuri tänään, kunhan isossa kuvassa meni riittävän hyvin.

      Muita Helsinkiin?

    • Skfhsl

      En päässyt sisään. Kaikki tehävät meni loistavasti paitsi 4. tehtävä eli varainsiirtoverotehtävä. Tuskin sain siitä yhtään oikein. En ymmärrä miten niiden pykälien perusteella olisi pystynyt vastaamaan niihin kysymyksiin. Mistä tämä kertoo? Onko niin, etten vain pysty ymmärtämään ”lakitekstiä”, vaikka pääsykoekirjojen lukemisessa ja asioiden sisäistämisessä ei ollut minkäännäköisiä ongelmia, vaan niiden suhteen kaikki meni erinomaisesti?

      • phuksi

        Sama, en tajunnut siitä mitään. Silti sain muista onneks tarpeeks pisteitä ja pääsin Helsinkiin. Se oli vaikea tehtävä ja tarkoituksena oli varmaan vaan karsia jyvät akanoista. Että älä huoli, et oo tyhmä!:)


    • jisdj

      Sisällä ollaan Turussa! :) Pisteitä 67. Olen kyllä niin onnellinen, että ei mitään rajaa! Ihan huikee fiilis! Onnea kaikille muillekin sisäänpäässeille ja tsemppiä kaikille, ketkä eivät päässeet! :) Ei kannata luovuttaa, ensi vuonna sitten vaan uudestaan!

      P.S. Ainakin valitut näkee omat pisteensä jo opintopolusta, kun avaa tuloskirjeen, joka on "opintopaikka myönnetty" -tekstin yläpuolella.

    • Jdjf

      Osaako joku sanoa ei-ensikertalaisten pistetasoja ? Mietin, että kannattaako hakea AMK:hen syksyllä vai ei..

    • Ywkshakhfbfb

      Sain tuloskirjeen varttia vaille keskiyö 28.6. Monivalinnoista 21 pistettä. Viisi pistettä jäi uupumaan nii olis päässy kakkososaan. Kyllä v*tuttaa!!

      • Tsikitsiki

        Mistä tiedät että jäi viiden pisteen päähän? Mulla kans luki että hylätty ja syy ne monivalinnat, ja että koepisteet 25? Tarkottaako että 25/40 monivalinnat? Paljonko ois siis pitäny saada et loput ois tarkistettu?


      • 1piste
        Tsikitsiki kirjoitti:

        Mistä tiedät että jäi viiden pisteen päähän? Mulla kans luki että hylätty ja syy ne monivalinnat, ja että koepisteet 25? Tarkottaako että 25/40 monivalinnat? Paljonko ois siis pitäny saada et loput ois tarkistettu?

        Ylemmän mukaan siis 26 pistettä eli jäit 1 pisteen päähän


    • khgdrhpxhk

      Oliks kukaan päässyt varasijalle?

    • Huhhuhhuh

      Koe 54 pistettä ja yhteispisteitä 83,5 eli Rovaniemi jäi 2,5 pisteen päähän. Silti en ole edes varasijoilla? Aika tiukka kisa.

    • Sags

      Pääsin Hesaan ekalla!

    • LKP

      Mulla kokeesta 52 ja yhteispisteitä 85 eli Rollo pisteen päässä... Kannattaa varmaan hakee oikasua?? Mullakaan ei lue että oon varasijalla

    • Kertokaajoku

      Mistä näette tehtäväkohtaiset pisteet kun ei tullut valituksi? Soitin Itä-Suomen yliopiston hakijapalveluihin ja ei kuulemma nää tehtäväkohtaisia pisteitä sieltä.... Tilasin kopiot omista koevastauksista, mutta kestää kuulemma 1-3 arkipäivää että saa ne sähköpostiin

      • Huhhuhhuh

        Ei nähdäkään. Vain kokonaispisteet tuloskirjeestä. Jos LKP pisteen päässä paikasta muttei ole varasijalla, niin epäilen että ongelmia varasijojen ilmoittamisessa??


      • LKP
        Huhhuhhuh kirjoitti:

        Ei nähdäkään. Vain kokonaispisteet tuloskirjeestä. Jos LKP pisteen päässä paikasta muttei ole varasijalla, niin epäilen että ongelmia varasijojen ilmoittamisessa??

        Tuloskirjeessä lukee että varasijat ei välttämättä oo käytössä nii johtuiskoha siitä? :/


    • Hxkyfblojbgrybc

      Mä sain kans eilen tuloskirjeen ja tiedon että pisteitä 50 jotka ei siis riittänyt Lappiin.

      Mut mulla luki hylkäyksen syy, lähtöpisteiden määrä 0. Mut enhän mä hakenut yhteispistekiintiössä vaan koepisteillä koska ei ylioppilastutkintoa. Lisäksi maininta hakija ei saamen kielen taitoinen.

      Mäkin olisin halunnu tietää tehtäväkohtaiset pisteet! Mut näky vaan tuo kokonaispisteet

      • Gona

        Sähköpostiin on tullu nyt tehtäväkohtaiset pisteet ja oikeustieteet.fi sivulle arvosteluperusteet.


    • Juristi88

      ONKO madollista tehdä oikaisua vaikka päsee kouluun? Pääsin Joensuuhun ja olen pisteen päässä Turusta, haluaisin sinne ja ihmettelen yhden tehtävän pisteitä

      • 4784935

        Täytyyhän sen olla mahdollista. Oikeussuojan tarve on ilmeinen.


    • hjkjll

      Millä perustein laitetaan järjestykseen tasapisteet saaneet hakijat? Itse sain 62 pistettä ja helsinkiin 6.varasija

      • fghhhf

        Vastaan tässä nyt itselleni, mutta ehkä joku muukin hyötyy: eli Helsingin oikiksen valintaperusteissa tämä: Koepistejono: Valintapisteet muodostuvat valintakokeesta saatavien pisteiden summasta. Tasapistetilanteessa hakijat asetetaan paremmuusjärjestykseen ensin valintakokeen tehtävän 1 ja tämän jälkeen tehtävän 2 pistemäärän perusteella. Mikäli hakijoita on tämänkin jälkeen edelleen tasapistetilanteessa, otetaan heidät kaikki huomioon ao. hakukohteen valinnassa. Maksimipistemäärä valintakokeesta on 80 pistettä.


      • ppp

        Tälläisessä tilanteessa kannattanee hakea oikaisua? Terkuin samassa tilanteessa omaan hakukohteeseeni, mutta korkeammalla varasijalla :D


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe