Kuinka pian perunkirjoituksen jälkeen perintövero lankeaa maksettavaksi ?
Kuinka pian perintövero tulee maksettavaksi
10
4709
Vastaukset
- tipsumami
Eikö kukaan osaa vastata tähän ?
- Onnibonni
Verohallinnossa on n. 5 kuukauden jono, eli päätös kestää ehkä noin kauan tulla sieltä. Verohallinto antaa sitten toisen 3 - 6 kk aikaa maksaa, eli perintövero tulee maksettavaksi ehkä 8-12 kuukauden sisällä perunkirjoituksesta. Voi se tosin tulla nopeamminkin.
- Lawetorder
Onnibonni kirjoitti:
Verohallinnossa on n. 5 kuukauden jono, eli päätös kestää ehkä noin kauan tulla sieltä. Verohallinto antaa sitten toisen 3 - 6 kk aikaa maksaa, eli perintövero tulee maksettavaksi ehkä 8-12 kuukauden sisällä perunkirjoituksesta. Voi se tosin tulla nopeamminkin.
Verohallintohan ei asiaa käsittele, vaan verotusyksiköt ja perintöverotus tehdäån Helsingin perintöverotusyksikössä ja perintövero, jos joutuu maksamaan, niin tulee aika piankin perukirjsn saapumisesta yksikköön, sanoisin että kuukaudesta puoleentoista, maksuaikaa on kuukausi.
Tämä johtuu tulosvastuullisuudesta, että toimintojen tehostamisesta.
En tiedä onko muita perintöveroyksiköitä Suomesa kuin Helsingissä, olen ollut sinne itse yhteyksissä, joten jos on, voi verotuslappu tulla nopeamminkin. - Anonyymi
Perukirjoitus pidettiin syyskuussa 2018 ja edes tietoa perintöverosta ei vielä ole tullut. Perukirjoituksesta on kulunut 7 kuukautta.
- Ei_Perintöverolle
Minulle tuli vuonna 2017 3kk perukirjoituksen jälkeen maksettavaksi eka iso erä perintöveroa ja sitten toinen erä 3kk sen jälkeen..
Ihan kohtuuton vero. Mielestäni vainaja asunnon osuutta ei saisi ollenkaan verottaa kun siinä voi asua leski...- Panasonic_tutustu
Joo'o, sulle se asunto kuitenkin tulee jossain vaiheessa omaisuudeksi.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Kohtuutonta. Veron pitäisi langeta maksettavaksi vasta sitten kun se realisoituu.
- Anonyymi
"Ihan kohtuuton vero. Mielestäni vainaja asunnon osuutta ei saisi ollenkaan verottaa kun siinä voi asua leski..."
Lesken hallintaoikeus pienentää perintöveron määrää, mitä nuorempi leski sitä suurempi alennus, eli asia on jo huomioitu.
- Anonyymi
Meidän perunkirjoitukset tehtiin 10/2010. Pesänjako ja omaisuus jaettiin samalla. Nyt kymmenen kuukauden jälkeen verottajan puolesta ei ole kuulunut mitään.
- Anonyymi
Minulla meni puolisen vuotta perunkirjoituksesta kun verottajalta tuli maksulaput.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992637
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1192393En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761678Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2011194Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va511093- 471078
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6793- 46793
- 105777