Tähän alkuun, notta olen aivan tosissani, vaikka tämä saattaa vaikuttaa trollilta tai kehuskelulta.
Eli olen kärsinyt todella runsaista lisälyönneistä muutaman vuoden. 2 kertaa tehty Holter ja lisälyöntejä 5000-10000 vrk eikä noiden otosten aikana tilanne ollut edes pahin mahdollinen. Lääkkeeksi kokeiltiin ensin paria eri beetasalpaajaa ja viimeisen vuoden olen popsinut kalkkisalpaajia ilman mitään apua. Tambocoria tai muita vastaavia ei ole voitu aloittaa , koska minulla on muita lääkityksiä, joiden kanssa sitä ei voi ottaa. Magneetissa ja ultrassa on todettu, että sydän on terve.
Mutta, mutta... toukokuussa lisälyönnit hävisivät kuin salamaniskusta niin, että nyt niitä on ehkä kerran pari päivässä ja alle puolen minuutin kestoisina ja tämähän on hienoa ! Mikään ei kuitenkaan ole elämässäni muuttunut ja kokoajan olen tiennyt, että syy ei ole psyykkinen, koska stressi tai hermostuminen ei ole vaikuttanut oireisiin ja olen oikeastaan ollut viimeisen puoli vuotta aika sinut ongelman kanssa, koska häiriö on ollut käytännössä jatkuvasti päällä, eli siihen on väkisinkin tottunut.
Ja nyt itse asiaan: eli koska on hyvin mahdollista, että oireet palaavat, niin haluaisin kokemuksia sellaisilta "kanssapotilailta", joilla jokin vitamiini, ruoka tai joku muu on saanut oireet katoamaan. Mulla ei ole hajuakaan, mikä mulla on auttanut, eli olisi hyvä keksiä, mistä on kyse, jos oireet taas palaavat. Voihan toki oilla, että aiheuttaja on ollut joku pitkäaikainen pinnetila - hitostako näitä tietää :) Niin ja alkoholin ja tupakin ole jättänyt aikoja sitten jo ennen ongelman alkua ja kahvia ryystän 2-3 kuppia päivässä. Oireiden alkaessa olin jonkin aikaa kokonaan ilman kofeiinia, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Sydämmen lisälyönnit
4
463
Vastaukset
- nytonhyvä
Itse sairastin sydänsarkoidoosin 10 vuotta sitten,ja jäljelle jäänyt arpi aiheutti kammiotakykardia kohtauksia,ja pienenkin rasituksen jälkeen rytmihäiriöitä,Vuosi sitten aloin käyttää FitLine-tuotteita,eli jauhemaisessa muodossa olevia vitamiinijuomia,jotka otetaan aamuin illoin.Rytmihäiriöt katosivat,ei ole enää tietoakaan,sydän käy todella tasaisesti,ja jaksan vaikka mitä nykyään.Eli vitamiineilla on merkitystä.Itselläni myös beetasalpaajaa menee illoin aamuin,mutta se pelkästään ei auttanut.Nämä tuotteet ovat hyvin tutkittuja,patentoituja,saksalaisia tuotteita,jotka imeytyvät solutasolle asti,ovat vesiliukoisia,eli kaikki menee hyötykäyttöön.
- välilyönnit
..kohtaus tai rytmihäiriöt alkoivat muutaman kuukauden pahalla ololla. Väsymystä ja rintatuntemuksia. Lopulta verenpaine nousu, oli 198/100/32. Terveyskeskuksessa oloa muutama päivä ja siellä pulssi nousi 60 asti ja verenpaine normalisoitui. EKG:ssä ja holterissa havaittiin joka toinen lisälyönniksi. Tehtiin varjoainekuvaus ja siellä ei mitään. Nyt vointi ihan hyvä, mutta levossa, illalla jatkuu lisälyönti tuntemukset. Verenpainen hyvä, mutta syke 52 -55 pysyvästi. Ennen oli 70-80 pysyvästi.
Forxika lääkettä käytin vuoden verran alensi verenpainetta ja sykettä selvästi.
Nyt tutkitaan holter-kokeella toistamiseen sydäntä. Onko olemassa jokin lääke jonka voisi ottaa, jos matalalyöntisyys uusiutuu, olo oli hirveä. Onko kenelläkään vastaavaa? Onko Forxika lääkkeellä huonoja vaikutusia sydämmelle, tuttavalla myös alensi sykettä ja verenpainetta.- Rythm
Mulla tuo kalkkisalpaaja (Verpamil) laskee jonkin verran sykettä, mutta ei niin paljon, että olisin kärsinyt pahasta olosta. Normaali syke n. 70 ja nyt 55-60. Verenpainetta tuo myös laskee ja sen vuoksi taidan jatkaa lääkitystä, vaikka itse "pääoire" on edelleen ok. nyt siis n. 2kk ja vain muutamat lyhyet oireet silloin tällöin.
- Sairastunut
Sykkeeni 40 hujakoilla, joskus alhaisempikin. Verenpaineeseen tarkoitetut lääkkeet yleensä laskevat myös pulssia, joten aika alhaisilla sykkeillä mennään. Rytmihäiriöön tarkoitettua lääkettä piti puolittaa, alkoi olla olo kuin zombilla. Verenpaineet lääkkeestä huolimatta joskus todella korkealla. Korkeimmat lukemat 180/156/40.
Nyt seurataan lukemia.
Eteisvärinä johti aivoinfarktiin.
Elämä muuttui kertaheitolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788