Onkohan kukaan käyttänyt tuota litkua koneessa. Aika edullinen ja saa 5l astioissa ja pour point peräti -45c. Eli parempi kuin esim. Mobilin vastaavassa 5w-40 öljyssä.
Valvoline All Climate 5w-40
18
11196
Vastaukset
- seysehsr
Sama kuin aikaisempi Durablend, nimi vain muuttunut. SynPoweriin verrattuna hieman vähemmän synteettinen öljy. Nykyään näköjään mainostetaan "täyssynteettisenä", Durablend nimellä oli vain "synteettinen".
Varmasti vanhempiin autoihin hyvä öljy jos ei vaadita mitään uusia erikoisluokituksia tai kovin pitkiä vaihtovälejä.- megaoil
No synpowerissa api luokitus on SM ja all climatessa SN, siis parempi.
- seysehsr
megaoil kirjoitti:
No synpowerissa api luokitus on SM ja all climatessa SN, siis parempi.
Nyt vertaat kyllä jotain erikoisluokan SynPoweria jossa muu luokitus estää API SN. Esim SynPower 5w30 FE Ford öljy on API SL koska Ford öljyissä yleensä niin paljon kulumiselta suojaavaa ZDDPtä jota API SM/SN ei salli. Esim SynPower 5w40 on API SN.
Kyllä SynPowerit ovat niitä Valvoline "ykkösöljyjä" ja All Climate/Durablend vanhempiin autoihin tarkoitettuja vähemmän syntettisiä kakkosöljyjä. Vähän kuten Teboilin Diamond ja Gold. Diamond kehittyneempi ja pidemmille vaihtoväleille uudempiin autoihin, Gold järkevämpi vanhempaan autoon jossa öljyt vaihdetaan useammin. - AnonyymiUUSI
seysehsr kirjoitti:
Nyt vertaat kyllä jotain erikoisluokan SynPoweria jossa muu luokitus estää API SN. Esim SynPower 5w30 FE Ford öljy on API SL koska Ford öljyissä yleensä niin paljon kulumiselta suojaavaa ZDDPtä jota API SM/SN ei salli. Esim SynPower 5w40 on API SN.
Kyllä SynPowerit ovat niitä Valvoline "ykkösöljyjä" ja All Climate/Durablend vanhempiin autoihin tarkoitettuja vähemmän syntettisiä kakkosöljyjä. Vähän kuten Teboilin Diamond ja Gold. Diamond kehittyneempi ja pidemmille vaihtoväleille uudempiin autoihin, Gold järkevämpi vanhempaan autoon jossa öljyt vaihdetaan useammin.Teboil Diamondia ei tahdo enää löytää mistään joten tuo Valvolinen All Climate on hyvä vaihtoehto sille?
- durasyn
Tyypillinen vetykrakattu mineraaliöljy.
- Cropsu
Laitoin Peugeotin 607:aan eilen All Climatea, Tokmannilla 5 litraa 19,50 - 35 €:lla olisi saanut 2 kannua. V6 vie melkein 5 litran kannun.
Fordin 5-30 olisi ollut ehkä parempi, mutta pohjaleimassa 2017 valmistusaika..
itte ajan vaan n. 4-5000 km/v. - Anonyymi
SN/ -luokitus tarkoittaa, että käy mm. etanoliautoon. Siksi ainakin pirtukuskille tärkeä tieto.
- Anonyymi
Itseasiassa hyvä, kun kysyit, onko kukaan käyttänyt tuota litkua koneessa. Ei nimittäin vaikuta ollenkaan litkulta, sillä kaikki kilinät ja kolinat ovat vaimentuneet ja loppuneet autoista, joihin olen tätä testannut. Lisäksi näyttäisi pysyvän hyvin sisässä. Vaikuttaa ok öljyltä. Moni kalliimpi öljy joita olen kokeillut ja seurannut mekaanisia ääniä, ei ole ollut näin hyvä.
- Anonyymi
Saman huomannut.
Naputtava venttiilin ääni vaimentui juuri tällä All Climate öljyllä.
Kun vaihdoin Valvolinen kalliimpaan Red tuotteeseen alkoi taas venttiilit laulamaan kylmänä, - Anonyymi
Tällä hetkellä käytössä vm. 2008 Opelin 2.0 bensakoneessa, hyvin käy ja kukkuu eikä ylimääräsiä naputuksia kuulu.
- Anonyymi
Itsellä päinvastaisia kokemuksia, kuin monella. Nostajat naputtivat kylmänä kauemmin, kuin monella muulla öljymerkillä ja n.300 kilometrin ajon jälkeen öljy oli eriittäin tummaa verrattuna ajettuihin kilometreihin. Nähtävästi öljynpaineet olivat varsin matalat, koska lämpimänäkin venttilikoneisto piti havaittavaa ääntä. Nähtävästi erittäin pesevää tavaraa, toisen merkkisen öljynvaihdon jälkeen häiritsevät äänet katosivat. Btw ostin Tokmannista ja "säästin".....15,90 5 litran astia. En voi parhaalla tahdollakaan suositella kys. kuraa. Mitähän kannut todella sisältävät?????
- Anonyymi
Mitään nelikymppistä ei kannata nykyautoon laittaa jos haluaa että männänvarret pysyvät suorina
- Anonyymi
Nykyautoissa ei tietäkseni enää ole käytetty höyrykoneita. Autojen polttomoottoreissa moottoreissa ei ole männän varsia. Muutenkin ihmettelen että se öljykö sitä metallia niin pehmentää että vääntyy.
- Anonyymi
Hynyyn vaihoin juuri all climate 5w-40. Hyvältä kuulosti kylmä kone.
- Anonyymi
Kannattaisi mainita näissä viesteissä mihin koneeseen näitä öljyjä laittaa, auton merkki tai malli ei plajoa kerro, noita kun valmistetaan useilla eri tekniikoilla....
- Anonyymi
Esimerkiksi Mobil 0w-40 öljyssä on pour point -42C ja 100C viskositeetti on 13,8, kun se on Allclimatessa on 13,8.
- Anonyymi
AllClimatessa 14,3...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AllClimatessa 14,3...
Ja pour point 5W40 Valvolinella
-45C. Joka on parempi, tosin CCS arvo on paljon tärkeämpi öljyissä kun kyseessä kylmäkäynnistys kovala pakkasella.
Mobil ei mielestäni ole enää vuosiin tehnyt laadukkaita möljyjä, myyvät lähinnä brändin voimalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791