Mun unelma-ammatti

Noh

Oon siis 06/12 tyttö. Oon nyt 99% varma et meen lukioon ja lukion jälkeen poliisiammattikorkeakouluun, eli haen poliisiksi. Mutta onko se sitten tyhmää kun poliisilla pitää olla hyvä kunto eikä mulla oo mikään paras. Ja onko Suomessa poliiseja kuollut vuosittain paljon ja vähän olis kiva tietää.

6

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 112

Miksi lukio? Mikset hae vaikka vartijan ammattitutkintoon? Se ei ole sama kuin poliisi mutta turvallisuusala kuitenkin ja siellä aika hyvin huomaa, sopeutuuko turvallisuusalalle.

• Noh

Lukio on ollut mulle jo kauan semmonen mihin haluan, en ole koskaan edes ajatellut muuta kuin lukiota ja tällä hetkellä lukon tuntuu siltä oikealta vaikka on siihen vielä ainakin 4 vuotta. Poliisin ammatti alkoi kiinnostamaan noin 2vuotta sitten, poliisin ammatti ylipäätään kiinnostaa minua. Oma äitini alkoi heti tsemppaa kun hänelle kerroin ja kehotti aloittaa pienestä esim kunnon kohdalla

• Toi18

Ehdottomasti kannattaa mennä lukioon, sillä yleissivistys on todella tärkeää poliisille ja sitä testataan jo pääsykokeissa. :)

• Suomen olosuhteissa on poliisin ammatti varsin turvallinen. Kuten liikkumista vaativissa ammateissa aina on suurin vaara liikenneonnettomuudet.

Sinulla on vielä paljon aikaa pohtia ja hioa kutsumustasi. Sinun on oltava terve ja hyväkuntoinen, mutta mitään Ihmetytön ominaisuuksia ei vaadita. Muista syödä terveellisesti ja riittävästi kuntoilun lomassa, koska olisi aina eduksi jos kasvaisit myös mahdollisimman pitkäksi.

Jos et heti lukion jälkeen pääsekään opiskelemaan saattaisi armeijan käyminen olla hyvä vaihtoehto hyppyvuoden tekemisiksi ja lisäpisteiden sekä kokemuksen saamiseksi poliisin opintoihin. Pitkä ja korkea plussa olisi, jos sinut armeijassa hyväksyttäisiin sotilaspoliisikoulutukseen.

• Noh

Tällä hetkellä oon about 165cm pitkä. Myös kuulo on hyvä ja näkö on hyvä että näen kaikki näkötestissä jne.

• Noh kirjoitti:

Tällä hetkellä oon about 165cm pitkä. Myös kuulo on hyvä ja näkö on hyvä että näen kaikki näkötestissä jne.

Pitkä nainenhan sinusta tulee. Onnea opiskeluun, toivottavasti pääset minne pyrit, vaikka se toiveesi ei sitten kuuden-seitsemän vuoden jälkeen olisikaan sama kuin nyt! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      19
      6055
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      89
      5682
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      99
      3679
    4. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3664
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      126
      1434
    6. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      57
      1367
    7. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      130
      1292
    8. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      38
      1089
    9. Mitä puuhailet nyt ystävänpäivänä

nainen, kun et ole mun kanssa?
      Ikävä
      45