Mun unelma-ammatti

Noh

Oon siis 06/12 tyttö. Oon nyt 99% varma et meen lukioon ja lukion jälkeen poliisiammattikorkeakouluun, eli haen poliisiksi. Mutta onko se sitten tyhmää kun poliisilla pitää olla hyvä kunto eikä mulla oo mikään paras. Ja onko Suomessa poliiseja kuollut vuosittain paljon ja vähän olis kiva tietää.

6

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 112

      Miksi lukio? Mikset hae vaikka vartijan ammattitutkintoon? Se ei ole sama kuin poliisi mutta turvallisuusala kuitenkin ja siellä aika hyvin huomaa, sopeutuuko turvallisuusalalle.

      • Noh

        Lukio on ollut mulle jo kauan semmonen mihin haluan, en ole koskaan edes ajatellut muuta kuin lukiota ja tällä hetkellä lukon tuntuu siltä oikealta vaikka on siihen vielä ainakin 4 vuotta. Poliisin ammatti alkoi kiinnostamaan noin 2vuotta sitten, poliisin ammatti ylipäätään kiinnostaa minua. Oma äitini alkoi heti tsemppaa kun hänelle kerroin ja kehotti aloittaa pienestä esim kunnon kohdalla


      • Toi18

        Ehdottomasti kannattaa mennä lukioon, sillä yleissivistys on todella tärkeää poliisille ja sitä testataan jo pääsykokeissa. :)


    • Suomen olosuhteissa on poliisin ammatti varsin turvallinen. Kuten liikkumista vaativissa ammateissa aina on suurin vaara liikenneonnettomuudet.

      Sinulla on vielä paljon aikaa pohtia ja hioa kutsumustasi. Sinun on oltava terve ja hyväkuntoinen, mutta mitään Ihmetytön ominaisuuksia ei vaadita. Muista syödä terveellisesti ja riittävästi kuntoilun lomassa, koska olisi aina eduksi jos kasvaisit myös mahdollisimman pitkäksi.

      Jos et heti lukion jälkeen pääsekään opiskelemaan saattaisi armeijan käyminen olla hyvä vaihtoehto hyppyvuoden tekemisiksi ja lisäpisteiden sekä kokemuksen saamiseksi poliisin opintoihin. Pitkä ja korkea plussa olisi, jos sinut armeijassa hyväksyttäisiin sotilaspoliisikoulutukseen.

      • Noh

        Tällä hetkellä oon about 165cm pitkä. Myös kuulo on hyvä ja näkö on hyvä että näen kaikki näkötestissä jne.


      • Kollimaattori
        Noh kirjoitti:

        Tällä hetkellä oon about 165cm pitkä. Myös kuulo on hyvä ja näkö on hyvä että näen kaikki näkötestissä jne.

        Pitkä nainenhan sinusta tulee. Onnea opiskeluun, toivottavasti pääset minne pyrit, vaikka se toiveesi ei sitten kuuden-seitsemän vuoden jälkeen olisikaan sama kuin nyt! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe