Yksinäisyys

OllaanVaan

Itse olen yksinäinen, niin tämä jauhaminen PERHE keskeisyydestä, heidän kuulumisiset tärkeitä. Kysyykö kukaan mitä meiltä joilla ei jostain syystä ole ystäviä ei sukulaisia KUULUUMISIA, EI kysytä. Menen töihin , ei ole mitään kerrottavaa. Sukupuoli rooleista kyllä puhutaan / jauhetaa, olisiko aikaa miettiä yksinäisyyttä?
Mitä mieltä olette. !!!

11

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tummatukka

      Joo perheistä keskustellaan ja katotaan kieroon ja ilmaistaan että yksinäisille se on varmaan kamalaa nää pyhät. Onhan ne kyllä joskus vaikeita eli nyt.

    • Anonyymi

      Perhe keskeisyydellä korostetaan että on tärkeämpi, parempi ihminen kuin perheettömät.

      Harvat ne perheensä kanssa juhlapyhiä viettävät vaan miettivät kuumeisesti mihinkä tuupata kakarat että pääsisisi juhlimaan. Monet pariskunnat erillään ja mukulat tuupattuna isovanhemmille. Ei se kuulemma tunnu juhlalta viettää kitisevien kersojen kanssa kotona vaan tavalliselta arjelta.

      Kaupunki on täynnä juhannus juhlia niin ei itselläni ole koskaan ollut ongelma juhlapyhät vaan kun on tullut ikää niin ne eivät enään kiinnosta, on jo niin monet juhannusjuhlat nähty ja juhlittu. Kesällä voi juhlia silloin kuin huvittaa eikä vain jonain pakko juhannuksena.

    • Anonyymi

      Älähän huoli...
      Meidän juhannus:
      - Pakkaamista
      - V*tummoinen kiire lähteä
      - Kauppareissu (Siellä on kaikki tekohymyilevät stessiLiisat vaimo ostamassa niin "trendikästä" ja pahaa kasvishöttöä.
      - Mökille
      - Töitä mökillä (sauna, puut, kunnostukset ym.), lapset huutaa, jotain unohtui, vaimo stressaa
      - Sukulaisten kanssa vietetään aikaa ja esitetään onnelista ja hyvin toimeentulevaa. Vaimon ja kälyn tekohymy päällä. Meidän lapset on kiltisti, mutta kälyn kakarat huutaa ja mesoaa.
      - Sama toisinpäin ja kotiin.
      Jäisin mielummin kotiin yksin, mutta en voi!

      • Anonyymi

        Hieno kirjoitus,älä huoli..Olen juhannukset, vaput uudet vuodet usein joulutkin yksin. Kerostalo lähiössä jossain päin Helsinkiä. Juhla puhinä minua ei muisteta,kuin en olisi olemassa. Kun sitten ihmiset tarvii rarvintoa tai siivous,lasten hoitoa ilmaskiksi.Olen se maailman parasi ihminen.Koko aikuis ikä meni niin ja ihan itse sallein sen. Nyt 5 vuotta opetelut sanoo ei.Onistunut hyvin!Rahani riitää, en näe enää nälkää,kun ei ole taskusta syöjiä. .Tosin huhuna kuulen sitä tullut V-mäinen Ämmä.Uusille tulokaille elämä sanon kahvila sitten tavataa ja kahvit jokainen maksaa itse. Ei mitään vierailuja. Kotini osaa olla ihan yksinkin.En märehdi ei kesämökkiä,ei edes perikunnan. Joten ihan yksin ulkoilen juhanuksena kuin muinakin päivinä.Tekemättä sitä numeroa. Etuni tietysti en juo,en tupakoi,Humalassa yksinäiset ja krapulasahan ruikutaa ja levy jää pälle.Hyvää juhannusta vaan kaikille itä Helsingistä.


    • Anonyymi

      Maailma ei ole joko tai versiota. Yksinäisten ja perheellisten välissä on myös lapsettomat pariskunnat.

      Ei ole onneksi lapsia kitisemässä, mutta juhannus on lopulta yksi viikonloppu muiden joukossa. Mökkiä ei ole, joten kotona ollaan. Toisesta korvasta sisään, toisesta korvasta ulos koko juhla.

      En näe siinä näin aikuisiällä mitään ihmeellistä. Pelkkä lisätekosyy juopotella hiukan enemmän ja ostaa hiukaan kalliimpia ruokia, ei sen enempää eikä vähempää.

      • Anonyymi

        Olen niin samaa mieltä. Olemme lapseton pariskunta. Nuorena kävimme ravintoloissa. Nyt nautitaan kotona olosta kaikkein eniten ja omakotitalossa on tekemistä ihan tarpeeksi. Mökkiä ei tarvitse. Emme ole kalliimpaa ruokaakaan ostaneet vaan ihan perussettiä.

        Sukujuhlia harrastaneita ei ole enää elossa kummallakaan. Vanhemmilla tai isovanhemmilla ei ollut kesähuviloita kenelläkään.

        Huvittavaa kun juhannuksestakin tehdään jo joulun kaltainen. Pitää olla notkuva ruokapöytä ruokakaupan mainoksen kaltainen satoine eri lajikkeineen. Koko suvun pitää kokoontua. Ei puutu enää muuta kuin lahjat.


    • Anonyymi

      Sama täällä.tässä syön karkkia ja oon pitkällään,auto pihassa mut ei tee mieli edes mihkään lähteä kun on yksin

    • Anonyymi

      Juhannus on pelkkä ruokakauppiaiden epävirallinen salajuoni yllyttää asiakkaita eli kansalaisia ylensyöntifestivaaleihin, ja tunnetusti heikot ovat helpoimpia uhreja; lapsiperheet ja "sukuloijat". Makkaraa, majoneesipitoista perunasalaattia, jälkiruokaa, kaljaa, jäätelöä, lisää makkaraa, grillifilettä, viinaa, limsaa...
      kaloria kalorin perään ja kassakone kilisee. Järkevimmät meistä seisoo hiljaa paikallaan ja antaa koko puljauksen tuulen mennä yhtä nopeasti kuin tulikin. Jos elämässä pitääkin joskus juhlia syöpöttelemällä juhlallisemmin, jonkun veen almanakan päivämääränkö sen yht äkkiä pitäisi antaa määrätä ?
      Samalla rahalla kun joku lapsiperhe ylensyö 3 päivää putkeen, kävisi vaikka vanhemmat kahdestaan hotellilomalla oikeasti nauttimassa tai tankkaisi auton 3 kertaa.

    • Anonyymi

      aloituksesi osu nappin .nin on sama asia ollut minulla 100% 1998 lukien ja jatkuu 2022.juhannus. Kukan ei peräni soita,tai sano hyvää juhannusta.uttavuotta tai vappua. Syy kun tietävät olen yksin ja yksinäinen. Varsinki viimeset 12 vuottaa.No tuon 24 vuoden aikoina kontaktit oli voitko autaa,Tuo tulessasi,vie menessäsi tee aina jouten olessasi palkatta ja maksa tuomisesi.Sentän opetellut sanoo viimeset 4 vuotta ei.Eristä ja syrjäytää enempi.

    • Anonyymi

      ei ole pakko kertoa totuutta muille yksinolosta, kerrot et nyt kiireitä ja on kiva kaveriki, vaikka olisitkin kotona yksin, silloin kukaan ei käytä hyväksi pyytämällä kaikkea

    • Anonyymi

      sisarukset kokoontuu jonnekin mökkiin viikoksi juhannuksen ajaksi ja näyttelevät onnellisia! On se niin hienoa!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe