Painajainen; susi ja demoni

GiselleVonHalter

En ole vähään aikaan nähnyt unia, sitten lentokoneiden, mutta viime yö jätti pienen pelon nukkumiseen. Varsinkin, kun tämä uni meni kolmessa jaksossa. Mutta se oli kuitenkin yhtenäinen uni.

Ekassa unessa näin, että olin päiväkodissa töissä ja olin innoissani ja aloitus oli hyvä, viimein kertomaan ideoitani ja pari työkaveriani oli innoissaan myös, kunnes vanha työkaverini (jonka kanssa en koskaan tehnyt töitä samassa ryhmässä, mutta asenne minua kohtaan oli hyvin ylimielinen.) tuli siihen ryhmään töihin, missä olin ja lyttäsi kaikki ideani. Kaikki mitä ehdotin, oli ei kelpaa. Murruin.

Toisessa unessa näin unta, että olin vankilasellissä ja meitä oli muutamia ihmisiä, joiden kanssa istuin. Vartija meni sellin vierestä ja sanoi pariin kertaan, että olemme siellä turvassa, koska susi ei tule silloin kimppuumme. Kuulimme kuitenkin läheltä, kuinka susi murisi. Viimein ihmettelin, miksi murina tuli niin läheltä ja katsoin sängyn alle, missä susi oli. Susi lopetti murinan ja katsoi minua, kunnes kalterinen ovi aukesi ja menin suden perässä pois.

Kolmannessa unen osassa olin oudossa leirimäisellä alueella, missä oli outoja kasvoja ja ihmiset istuivat kuin odottaen jotain. Olin ihmeissäni, miksi osa istui ja osa yritti nukkua, mutta kukaan ei sanonut mitään, kunnes joku kertoi, että joka päivä demoni tulee hakemaan yhtä. Ja näin, kuinka yksi nainen nousi ja katsoi tämän näkymättömän demonin mukaan. Samassa unessani olin siirtynyt oudosta syystä lapsuudenkotini vanhaan huoneeseen ja näin ikkunasta, kuinka näkymätön demoni vei samalla yhden ihmisen ja yritti toista viedä samana päivänä, vaikka sillä oli vain ja lupa viedä yksi. Yritin oudosta syystä piiloutua nukkumaan, mutta samassa pelasin demonin kanssa. Panttina oli se, jos häviän. Hän vie minut. Mutta meille tuli tasapeli 5-5.

Samassa olin oudossa pirtissä, jossa oli joku seppä tekemässä kiireesti puista taulua ja kertoi, että se oli demonia vastaan oleva rikkoutumaton sopimus, mikä estää demonia viemästä ihmisiä. Koska oli juuri voittanut sen demonin. Itse raivosin vieressä, kuinka demoni oli huijannut lukuisia ihmisten henkiä, kunnes samassa se tarttui minun yöpaitani kaulukseen ja tunsin, kuinka se veti minua, mutta en voinut tehdä mitään, kunnes heräsin yht äkkiä ja tunsin kuinka käteni olivat puutuneet, vaikka ne lepäsivät vieressäni, epäilin olisiko ollut unihalvaus. Mutta en ollut varma...

Mutta mitä nämä oikein voisi meinata...?

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GiselleVonHalter

      Ei olisi vieläkään tälle unelle tulkitsijaa?

      • Toinen unesi;

        Unessasi olit vankisellissä, unen selli kuvaa usein itse rakentamiamme esteitä, rajoituksia, asenteita ja sääntöjä. Emme anna itsellemme lupaa poiketa niistä, joten olemme vankeja. Sinulle vakuutettiin, että olet turvassa sellissä, mutta näinhän ei ollut, uhkaava susi ei ollut ulkopuolella vaan siellä sellissä kanssasi. Onneksi tiedostit asian, kun katsoit sutta silmiin.
        Pelottava susi kuvaa omaa sisäistä ristiriitaa, riippuvuutta, aggressiota ym.
        Unellasi oli positiivinen loppu, sinä ja sutesi kävelitte vapaina ulos vankilasta.

        Ehkäpä uniesi yhteinen tekijä on se, että koet ulkopuolisten taholta uhkaa. Oma sisäinen minäkuva vaikuttaa paljon siihen miten koemme itsemme ja ympäröivän maailman. . Lapsuuden tapahtumat voivat vahvistaa omaa itsetuntoamme tai repiä sen.
        Demonit ja sudet on hyvä kohdata kasvokkain, silloin ne muuttuvat ja häviävät
        Mieti omia kipukohtiasi, ole armollinen itsellesi, keskustele jonkun läheisesi kanssa.

        Tässä muutama ajatus unestasi.


    • AteistiVaan

      ”Mutta mitä nämä oikein voisi meinata...?”

      Kreationistit väittävät, että kaikki todistaa, että Jumala on olemassa. Täten unesi on varmaan todiste Jumalan olemassa olosta.

      Oikeasti unet ovat oman alitajuntasi tuotos, Sekoitus muistoja ja mielikuvitusta. Unet eivät tarkoita mitään, joskin ne voivat peilata omia huoliasi ja muita tuntoja.

      Olen itsekin nähnyt unen, missä joku siepataan öisin. Epäilen sen liittyneen elokuvaan, jonka näin joskus niin kauan sitten...

    • Ensimmäisessä unessa on päällimmäisenä tunteena raskas pettymys ja nöyryytetyksi tulemisen tunne.
      Toisessa unessa on pettymys toisella tavalla läsnä. Siinä vakuutetaan, ettei susi tule kimppuunne, vaikka susi on koko ajan sellissä läsnä. Unen sävystä voitaneen kuitenkin päätellä, ettei pettymys ole siinä hallitsevana tunnetilana. Pikemminkin hallitsevana ovat väittämien paikkansapitämättömyys siinä mielessä, että ei oltu turvassa sudelta, koska se oli vuoteen alla koko ajan.
      Vankilaselli, missä istutaan muutamien ihmisten kanssa, ja jossa kaikkien vakuutetaan olevan turvassa, voi viitata kouluajan kokemuksiin. Todennäköisesti se kuitenkin viittaa lapsuuden kotioloihin, missä muriseva susi on pinnan alla kytevä riita, mikä ei ole kodin ulkopuolella vaan aivan sängyn alla. Suden mukaan lähteminen on vaikea puolen valinta.
      Kolmannessa unessa oli pettymys läsnä jälleen. Tällä kertaa demoni yritti viedä toistakin ihmistä, vaikka hänellä oli lupa ottaa vain yksi. Myös jatko viittaa pettymykseen, missä unennäkijä oli vihainen huijauksen vuoksi.
      Vaikuttaa siltä, että unessa lähdetään liikkeelle jokseenkin tuoreista kokemuksista taikka odotuksista ja niihin liittyvistä peloista. Unen toisessa vaiheessa tukea taikka vahvistusta kielteisille käsityksille haetaan lapsuuden kokemuksista.
      Kolmannessa unessa leirissä istuvat ihmiset eivät tee muuta kuin odottavat, kunnes eräs nainen heistä kertoo, että demoni tulee hakemaan yhtä päivittäin ja lähtee itse demonin mukaan. Samassa siirrytään unennäkijän lapsuudenkotiin eli lapsuuteen.
      Unen perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että sen näkijä on menettänyt toisen vanhempansa jostain syystä, joko eron taikka muun syyn vuoksi. Kun lapsi menettää yhden vanhemman, alkaa hän pelätä, että menettää toisenkin. Kyse on siis perusturvallisuuteen liittyvistä asioista.
      Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että ihmiset, niin lapset kuin aikuisetkin, alkavat "tehdä kauppaa kohtalon kanssa", se kuuluu surun käsittelyn prosesseihin. Tuloksena oli tasapeli, mikä viitannee eroon ja sen jälkeiseen elämään. Toisin sanoen tasapeli saattoi tarkoittaa, että hän tapasi molempia vanhempiaan, eikä menettänyt toista lopullisesti, taikka sitten ei.
      Unen viimeisessä vaiheessa oltiin sepän pajassa, missä seppä oli kiireellä tekemässä puista taulua sopimusehdoista. Toisin sanoen "demonin" kanssa tehtäviin sopimuksiin liittyvä epävarmuus esitettiin erittäin havainnollisella tavalla.
      Seppä työstäisi oletettavasti mieluummin metallia kuin puuta, mikä olisi myös materiaalina kestävämpi kuin puu. Sopimus oli siis hataralla pohjalla, mutta unennäkijä ei voinut tehdä asialle mitään. Epäilemättä puu, mille sopimus lapsuuden luottamuksista kirjattiin, murtui jossain vaiheessa.
      Tässä unessa käytiin siis läpi lapsuuden aikaisia, perusturvallisuuteen liittyviä asioita ja kuinka ne heijastuvat nykyisyyteen. Voinee siis olla, että unessa ollut työ päiväkodissa herätti muistoja lapsuudesta ja siihen liittyvät epävarmuudet nousivat pintaan.

    • OrfeusJaEurydike

      Demoni on pelkosi epäonnistumisesta. 1. osa unesta kuvaa itsekritiikkiäsi päiväkotityötäsi(?) kohtaan. Koet olevasi vankilassa koska itsekritiikkisi on sen verran suurta nykyistä työtäsi kohtaan. Ratkaisun avain on esim. taulun tekeminen tai maalaaminen, siksi seppä valmistaa sinulle unessa tyhjän taulun joka vapauttaa sinut luovaan vapaaseen työhön. Tästä varmistus luultavasti puutuneista käsistäsi, ne ikäänkuin odottavat luovia käden töitä tehtäväksi. Muuten seuraa käsien kuolio. Sisäinen pelko on muuttumassa kokemuksessasi ulkoiseksi.

      Kokeile esim. maalaamista. Tabula rasa. Tyhjä taulu edessäsi. Sinun sisimmässäsi oleva seppä valmisti jo sinulle puisen taulun jolle maalata jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe