Kuinka pitkään risteilylaivoja voidaan käyttää kun siljan helsingin laivat lähestyvät 30 vuotta ja vikingin mariellakin on yli 30v?
laivojen pitkät iät
29
584
Vastaukset
- ChangeParts
Vaikka kuinka pitkään kunnossapidolla.
Laskevalle markkinalle ei paljon kannata satsata.- qqqqqqqq
Risteilyt eivät ole laskeva markkina vaan juuri päinvastoin. Helsinki on matkustajamäärältään euroopan vilkkain satama. Itämeren saaristo on suuri potentiaali ulkomaalaisille jotka eivät sellaista luontoa ole nähneet. Tähän viking linen uudet alukset keskittyvätkin suurilla näköaloillaan.
- kinkit.skeidaa
qqqqqqqq kirjoitti:
Risteilyt eivät ole laskeva markkina vaan juuri päinvastoin. Helsinki on matkustajamäärältään euroopan vilkkain satama. Itämeren saaristo on suuri potentiaali ulkomaalaisille jotka eivät sellaista luontoa ole nähneet. Tähän viking linen uudet alukset keskittyvätkin suurilla näköaloillaan.
Normimatkustaja ei halua istua kiinalaisaluksen kyytiin, mutta Viking Line laskee, että se saa laivat täyteen kiinalaisturisteja.
- Siinä-mitä-halutaan
kinkit.skeidaa kirjoitti:
Normimatkustaja ei halua istua kiinalaisaluksen kyytiin, mutta Viking Line laskee, että se saa laivat täyteen kiinalaisturisteja.
Normaalimatkustaja ei välitä hiukkaakaan, missä laiva on tehty. Pääasia, että matka sujuu, palvelu pelaa ja hinnat ovat kohtuulliset.
- 25332532
kinkit.skeidaa kirjoitti:
Normimatkustaja ei halua istua kiinalaisaluksen kyytiin, mutta Viking Line laskee, että se saa laivat täyteen kiinalaisturisteja.
No haluaako tuo normimatkustaja maksaa esim puolet enemmän lipustansa kun laivan rakentaminen maksaisi Suomessa enemmän (unohdetaan se seikka että Suomessa telakkojen tilauskirjat ovat täynnä joten laivaa ei voitu rakentaa haluamalla aikataululla) jolla kuitataan tuo rakennuskulu?
Jo kolmikymppiset alukset usein myydään "toisarvoisiin" tehtäviin ei niinkään huonon kunnon takia, vaan uuden tekniikan, yleisön ja viranomaisten vaatimusten sekä kapasiteetin tarpeen lisääntyessä.
Uusi alus on sitten aina suurempi, komeampi ja ympäristönäkökohtiakin paremmin huomioon ottava kuin vanha, joka kunnostettuna toiselle varustamolle usein jatkaa jossain muualla päin maailmaa.- Matkustajalautoista
Kyllähän noita matkustalauttoja voidaan käyttää hyvinkin pitkään,
paljon riippuu miten aluksia huolletaan, merellä uusikin on vanhaa jo vuodessa jos sitä ei huolleta.
risteilylaivat ovat sitten taas täysin eri juttu kuin nämä matkustajalautat jotka liikennöivät Itämerellä säännöllisessä reittiliikenteessä.
yleensä laivan käyttöikä on kiinni aluksen "sydämmestä" koneistosta, kun koneet eivät enää toimi odotetusti on aika alkaa ajatella aluksksen käyttötarkoitusta jatkon suhteen
tämän olisi risteilyexperttimme varmasti osannut hakea itsekin käytössä olevilta verkkosivuilta ja käyttämällä omaa ajattelukykyään jos hänelle on risteilyjen lisäksi sellaista suotu- Niin-se-vaan-on
Moni vanha laiva on paemmassa kunnossa kuin uusi. Esimerkiksi Mariella on paremmassa kondiksessa kuin Megastar.
Ihan sama kuin ihmisillä. Kahdeksankymppinen juoksee maratonia, kun taas kakskymppinen väsähtää jo kilometrin jälkeen. - näitä.lisää
Niin-se-vaan-on kirjoitti:
Moni vanha laiva on paemmassa kunnossa kuin uusi. Esimerkiksi Mariella on paremmassa kondiksessa kuin Megastar.
Ihan sama kuin ihmisillä. Kahdeksankymppinen juoksee maratonia, kun taas kakskymppinen väsähtää jo kilometrin jälkeen.Hauskaa huumoria.
- Todella-nopeasti
Niin-se-vaan-on kirjoitti:
Moni vanha laiva on paemmassa kunnossa kuin uusi. Esimerkiksi Mariella on paremmassa kondiksessa kuin Megastar.
Ihan sama kuin ihmisillä. Kahdeksankymppinen juoksee maratonia, kun taas kakskymppinen väsähtää jo kilometrin jälkeen.Hämmästyttävää kuinka nopeasti nuo Tallinkit repsahtavat.
- Kerrassaan-omituista
Todella-nopeasti kirjoitti:
Hämmästyttävää kuinka nopeasti nuo Tallinkit repsahtavat.
Minusta taas on hämmästyttävää, kuin brändin Tallink alla kulkevat laivat ränsistyvät, mutta Siljan pysyvät hyvässä ja siistissä kunnossa.
- pähkäillen
Kerrassaan-omituista kirjoitti:
Minusta taas on hämmästyttävää, kuin brändin Tallink alla kulkevat laivat ränsistyvät, mutta Siljan pysyvät hyvässä ja siistissä kunnossa.
ei taida olla tallinkilla edelleenkään varaa huoltaa kaikkia liikenteessään olevia aluksia jos olet miseen johtopäätökseen tullut, jostain on ollut tingittävä, seuraavaksi tingittäneen tallink siljan alusten kohadalla, ei sunkaan sitten tarvitse pähkäillä virolaisen tallinkin toimia sitten pidempään.
vai kuvittelitko vain "siljaline" laput silmissäsi asiaa huomaamatta todellisuutta - On-vaan-niin
pähkäillen kirjoitti:
ei taida olla tallinkilla edelleenkään varaa huoltaa kaikkia liikenteessään olevia aluksia jos olet miseen johtopäätökseen tullut, jostain on ollut tingittävä, seuraavaksi tingittäneen tallink siljan alusten kohadalla, ei sunkaan sitten tarvitse pähkäillä virolaisen tallinkin toimia sitten pidempään.
vai kuvittelitko vain "siljaline" laput silmissäsi asiaa huomaamatta todellisuuttaNo mene itse Tallinkin Starille ja totea kunto. Sitten mene Siljan promenadelaivoille ja havainnoi huikea ero siisteydessä.
- vanhassavaraparempi
Usein kuvitellaan että uudet laivat ovat parempia kuin vanhat. Siljan n 10v vanhat laivat galaxy ja baltic princess ei vedä vertoja symphonylle ja serenadelle matkustus mukavuudessa ja kokemuksessa.
Kyllä nuo vanhemmatkin laivat ovat moneen kertaan rempattu ja uusittu sisustoa. Niissä on nostalgista tunnetta lapsuuden laivamatkoista.- siljanko
"Siljan n 10v vanhat laivat "
tallinkin logot tosin piipuissa ja toisessa lisäksi kyljessä www.tallink.com,
että se siitä "siljasta" - vanhassavaraparempi
siljanko kirjoitti:
"Siljan n 10v vanhat laivat "
tallinkin logot tosin piipuissa ja toisessa lisäksi kyljessä www.tallink.com,
että se siitä "siljasta"Viimeksi kun kävin baltic princessillä kyljessä luki silja line. Sama galaxyllä.
- avaa.jo.silmäsi
vanhassavaraparempi kirjoitti:
Viimeksi kun kävin baltic princessillä kyljessä luki silja line. Sama galaxyllä.
tosin plastic princesissä lisäksi tuo www.tallink.com
ota nyt jo ne "silja" laput silmiltäsi ja katso todellisuutta silmiin vaikka se kylmisikin - jdjsosos
avaa.jo.silmäsi kirjoitti:
tosin plastic princesissä lisäksi tuo www.tallink.com
ota nyt jo ne "silja" laput silmiltäsi ja katso todellisuutta silmiin vaikka se kylmisikinKuinka paljon elämän todellisuus muuttuu katsooko noita laivoja tallinkkina siljan sijaan?
- aukase.jo.silmät
jdjsosos kirjoitti:
Kuinka paljon elämän todellisuus muuttuu katsooko noita laivoja tallinkkina siljan sijaan?
No jos edes myönnät itsellesi todellisuuden puljun nykyisestä nimestä, tallink silja,
se pitää sinutkin ainakin ajan tasalla
siksipä ehdottelin silja lappujen poistoa silmiltäsi,
mutta jos se noin kirpasee .... - puhutaantotta
Ei ole sellaista kuin tallink silja vaan se on AS tallink grupp. katso todellisuuteen ja ole ajan tasalla.
- silmillesi.avaus
puhutaantotta kirjoitti:
Ei ole sellaista kuin tallink silja vaan se on AS tallink grupp. katso todellisuuteen ja ole ajan tasalla.
Oletko katsonut varatessasi matkaa mitä verkkosivun osoiterivillä lukee
oletko koskaan huomioinut varausvahvistuksessasi lukevan liikennöivän yhtiön nimeä
ehkä sinun ennen jatkoa kannattaisi miettiä niiden lappujen poistoa silmiltäsi
... ja lopettaa provoilu, vaikka se tuntuukin hauskalta
mites varaat matkan "siljalle" jos sellaista kuin tallink silja ei ole olemassa? - avasinsilmät
silmillesi.avaus kirjoitti:
Oletko katsonut varatessasi matkaa mitä verkkosivun osoiterivillä lukee
oletko koskaan huomioinut varausvahvistuksessasi lukevan liikennöivän yhtiön nimeä
ehkä sinun ennen jatkoa kannattaisi miettiä niiden lappujen poistoa silmiltäsi
... ja lopettaa provoilu, vaikka se tuntuukin hauskalta
mites varaat matkan "siljalle" jos sellaista kuin tallink silja ei ole olemassa?Varaan matkan siljalle menemällä osoitteeseen silja.fi eli on pelkkä silja.
- avaa-kokonaan-auki
avasinsilmät kirjoitti:
Varaan matkan siljalle menemällä osoitteeseen silja.fi eli on pelkkä silja.
Eli käytät tallink siljan varausjärjestelmää, tuo silja linkkisisi kun opastastaa näsäviisaankin eteenpäin
tälläistä olematontakin löytyi näsäviisailusi kiusaksi:
Tallink Silja Oy on suomalainen varustamo, jonka omistaa virolainen AS Tallink Grupp. Silja Line -aputoiminimen alla harjoitetaan risteily-, matkustajalautta- ja rahtiliikennettä Itämeren alueella ... Wikipedia
taistelet tuulimyllyjä vastaan kuten don quiote aikoinaan vailla mahdollisuutta voittaa,
mutta se on provoilijan kova kohtalo jota hän (sinä) ei itselleen saata myöntää, saati ymmärtää - ennäemitään
avaa-kokonaan-auki kirjoitti:
Eli käytät tallink siljan varausjärjestelmää, tuo silja linkkisisi kun opastastaa näsäviisaankin eteenpäin
tälläistä olematontakin löytyi näsäviisailusi kiusaksi:
Tallink Silja Oy on suomalainen varustamo, jonka omistaa virolainen AS Tallink Grupp. Silja Line -aputoiminimen alla harjoitetaan risteily-, matkustajalautta- ja rahtiliikennettä Itämeren alueella ... Wikipedia
taistelet tuulimyllyjä vastaan kuten don quiote aikoinaan vailla mahdollisuutta voittaa,
mutta se on provoilijan kova kohtalo jota hän (sinä) ei itselleen saata myöntää, saati ymmärtääMiksi on silja line aputoiminimenä jos sitä ei muka enää ole?
- Siinä-syy
ennäemitään kirjoitti:
Miksi on silja line aputoiminimenä jos sitä ei muka enää ole?
Siksi että Silja myy niin Suomessa kuin Ruotsissakin paljon Tallinkkia paremmin.
- aukase-jo-silmäsi
ennäemitään kirjoitti:
Miksi on silja line aputoiminimenä jos sitä ei muka enää ole?
Huomaa että se on aputoiminimenä tallink siljan käytössä,
vain aputoiminimi, tuotemarkkinä tallink siljan käyttämänä.
ei varustamona, ei itsenäistä toimintaa,
siinä-syylle lisäksi huomiona, silja line ei tosin ole ruotsissa ihan samalla viivalla kuin suomessa, ruotsissa toimii tallink aivan samoin asiakkaille kuin silja line, jos ei paremmin, helpompi kun käyttää samasta firmasta yhtä ja samaa nimeä, tallink/tallink silja
nää silja-friikkien märät uet ovat välillä niin hupaisaa luettavaa, uskovat omiin kuvitelmiinsa todellisuuden kieltäessään
- kristalllipallo
Tuskin tulee uusia laivoja seuraavaan kymmeneen vuoteen. Kannattavuus ei ole kovin suurta voittoa ja uudet laivat ei ihan halpoja ole. Vikingin tuleva menee turun linjalle joten molempien helsingin laivat käytetään loppuun ennen kuin niitä lähdetään uusimaan. Eihän niissä mitään vikaa ole.
- Ei-se-ikä
Voima on siinä 70-vuotias ja yhä puskee paksuja jäitä.
- Anonyymi
Tuolla Välimerellä on paljon säännöllisessä liikenteessä 50-luvulla rakennettuja laivoja. Eli vielä on hyviä kymmeniä vuosia käyttöaikaa jäljellä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391661Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61351- 91299
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11295Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421287Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,51275Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01254Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11220Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21180Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21163