Oli ihan hyvä tapahtuma, mutta mitä se semmoinen homma on, että yksityisyrittäjä vuokraa kunnan omistamaa parkkialuetta kirppismyyjille ja käärii rahat omiin taskuihinsa?
Myyjät minulle näin kertoivat kun kysyin että kuka hommasta vastaa.
Sitten vielä näkyy tämä ilmeisesti sana yrittäjä yhä säilyttävän omaa omaisuuttaan kunnan alueella, saako sinne kaikki muutkin viedä tavaroitaan säilöön jos ei pihalle mahdu?
Kesätapahtuma kontiomäessä
9
616
Vastaukset
- Tasseli
Tämä sama ukko on jo vuosia toiminut härskisti ja käyttänyt mm kuntaa hyväkseen kun itse istuu siellä, silti elelee myös kelan rahoilla kun ei tuloja kerry. Tori myyjillä pitäisi olla oikeat kassat ja kuiti niin olisivat samalla viivalla muiden yrittäjien ja kauppiaiden kanssa eikä rahat päätyisi aina lippaan kautta taskuun, niin loppuisi tulos väätistäminen.
- Jåmala
Hyvä että joku muukin yrittää Kainuussa kuitittomien pizzanpaistajien lisäksi. Tapahtuman järjestäjä perii maksun myyjiltä, ihan yleinen käytäntö koko maailmassa. Yrittää voi jokainen, Kela katsoo sitten aikanaan, onko syytä maksaa työttömyyskorvausta vai ei. Esimerkiksi Paltamon urheilukentän pukuhuoneessa voi säilyttää maksutta talviurheiluvälineitä, ei tarvitse kysyä lupaa eikä ilmoittaa mihinkään.
- Jåmala
Miten Paltalinna tai Pertinhalli? Ilmaisia kunhan muistaa joskus soittaa kuntaan ja varata tilan. Onko nyt joku "minähän olen käynyt ulkomailla ja tiedän kaiken muita paremmin"-tyyppi vetänyt taatelin tai vesimelonin nenäänsä??
- Kyläläinen
Tämä torikauppias osaa kyllä rahastuksen. Kyläyhdistyksen nimen varjossa möe omaan laskuunsa vanahaa hirvenlihaa ym törkyä.
- neegersprm
Eikö ollut halal-teurastettua hirveä vai mikä ahdistaa?
- Kalevikekkonen
Sama peli tällä henkilöllä jatkuu vuodesta toiseen, vielä ihmettelee kun ihmiset ei lähde mukaan sen juttuihin.
Itse on saanut petoksista tai mistä lie sen verran sanktiota ettei saa yritystä pitää pystyssä, keplottelee sitten vaimonsa nimissä.
Onnekai kontiomäessä on fiksu kyläyhdistys joka ei tämän pillin mukaan tanssi. - aMMATTIloukkaantuja
Kalevikekkonen esittää täällä mielikuvituksensa tuotteita faktoina. Jos aiot viettää auringonpaisteessa aikaasi, suojaa pääsi :D
- Isokylä
Kontiomäki on sen verran iso kylä että facebookissaki on kaks palstaa missä tämän kylän asioita ruoditaan. Potun myyjä on perustanu toisen ja tämä karvankatkoja toisen. Kumpikin kuvittelee jollain tavalla olevansa jotain herroja tällä kylällä.
- ahaveer
Hyvä että edes joku järjestää Kontiomäellä ulkoilmatapahtuman. Mitä sinne jäisi, jos asemaravintola ja toivottavasti jokakesäinen toritapahtuma loppuisivat? Mömmösakki ja kaljupäisiä neitejä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576394
- 501826
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381514- 521097
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241039Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48961Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75885