Viime aikoina olemme saaneet lukea, kuinka sekavaa tekstiä Kesitas tänne kirjoittaa. Hän lienee jäänyt viinan orjaksi. Kaikenlisäksi Kesitas vieläpä pilkkaa Jumalan Sanaa. Hänessä ei todellakaan vikise Pyhä Henki!
Kesitaksessa ei vikise Pyhä Henki
19
301
Vastaukset
- tee.parannus
Kesitas ja " etsivä-xxx" ovat hyviä esimerkkejä siitä, miten elävän uskon hylänneelle käy. Kesitas horisee aivan sekavia eikä käsitä yhtikäs mitään, jankkaa vain ....xxx puolestaan on jo huomattavasti järkevämpi tapaus, mutta aika monessa hänen tänne lähettämässään viestissä toistuvat sanat: " en ymmärrä ollenkaan"...
Niin, elävän uskon hylännyt ei todellakaan ymmärrä. Lapsenomainen luottamus ei kelvannut ja ruvettiin järkeilemään. Miten kävi? Tämäkin koko palsta on näiden pimentyneiden ihmisten vallassa. Luullaan olevansa niin järkeviä, mutta selvästi viesteistä paistaa läpi mielenjärkkyminen. Ei siis ole tarkoitus pilkata mielenterveysongelmaisia, mutta rajansa kannattaa ymmärtää.- tee.parannus
Olen joskus yrittänyt keskustella uskosta luopuneiden kanssa, mutta olen huomannut, että mikään perustelu ei mene enää läpi. On kuin seinälle tai patsaalle puhuisi...
Siksi uskon kalliista lahjasta kannattaa pitää kiinni. Kun sen kerran menettää, ei ole varmaa, että saa enää parannuksen armoa. Ihmisestä tulee ymmärtämätön jankkaaja ja pilkkaaja. tee.parannus kirjoitti:
Olen joskus yrittänyt keskustella uskosta luopuneiden kanssa, mutta olen huomannut, että mikään perustelu ei mene enää läpi. On kuin seinälle tai patsaalle puhuisi...
Siksi uskon kalliista lahjasta kannattaa pitää kiinni. Kun sen kerran menettää, ei ole varmaa, että saa enää parannuksen armoa. Ihmisestä tulee ymmärtämätön jankkaaja ja pilkkaaja.Ettei vain vika olisi perusteluissasi?
Vai pystytkö osoittamaan edustamasi jumalversion olemassaolon?- Tietotuusjaelämä
tee.parannus kirjoitti:
Siksi uskon kalliista lahjasta kannattaa pitää kiinni. Kun sen kerran menettää, ei ole varmaa, että saa enää parannuksen armoa. Ihmisestä tulee ymmärtämätön jankkaaja ja pilkkaaja.Kysyitkö "uskosta luopuneelta" mistä uskosta hän on luopunut? Mitä tuumaat jos hän sanoo että on luopunut vl-liikkeestä ja uskoo vain Jeesukseen ja hänen sanaansa?
Oletko valmis tuomitsemaan hänet eriseuraiseksi ja epäuskoiseksi? - etsivä-xxx
Jassoo. Sitä vaan ajatellaan että tämä palsta on jotakin muuta kuin keskustelupalsta "kaikenkarvaisten" ihmisten kesken. Jos ajattelet että tämä on vanhoillislestadiolainen seurakuntailta niin sitä tämä ei ole ollenkaan. Siellä on aika monta "en ymmärrä olenkaan". Miksi minun, joka en ole syntynyt lestadiolaisuuteen pitäsikään olla sanomatta, en ymmärrä ollenkaan. Varsinkaan tällä palstalla ei käydä oikeasti sellaista keskusteluakaan. Tänne tulee pääsääntöisesti sellaisia tekstejä vanhoillislestadiolaisena opetuksena, joita ei sitten oikeasti ole esillä ainakaan pääkaupunkiseudulla. Joitakin asioita on jonkun Raamatuntekstin tulkintakeskustelujen ulkopuolella, joissa on eroa vakaumuksessa jossa siinäkin oikeasti ihmisillä on eroja. Minä näen elämän kunnioittamisen ja lapsen arvon niin korkealla, että mikään mikä siitä poikkeaa elämää vaarantavana tai turmelevana asiana lasten tai vanhempien elämässä ei ole Jumalasta. Henkisesti sairaan vanhemman esim. oikeaa masennusta sairastavan ei tarvitse "hankkia" lapsia, ei pahimmassa tapauksessa sitä yhtäkään, jos lääketieteellisesti esim lääkityksen lopettaminen on mahdotonta ja lääkkeen tiedetään vanhingoittavan sikiötä. Ei myöskään ole oikein "hankkia" lapsia, joista ei kykene huolehtimaan, kaikkein kylmintä on silloin jos jo ennakkoon tiedetään, että se johtaa siihen että ainakin osa lapsista joudutaan antamaan pois.
Tämä on sitten törkeintä mitä olen tähän mennessä kohdannut täällä, ilmeisesti siis vl käsitys ihmisistä. "Kesitas ja " etsivä-xxx" ovat hyviä esimerkkejä siitä, miten elävän uskon hylänneelle käy." "Tämäkin koko palsta on näiden pimentyneiden ihmisten vallassa. Luullaan olevansa niin järkeviä, mutta selvästi viesteistä paistaa läpi mielenjärkkyminen. Ei siis ole tarkoitus pilkata mielenterveysongelmaisia, mutta rajansa kannattaa ymmärtää. " Tee siis todellakin parannus nimimerkki tee.parannus.
- 48vuottavl
""""Niin, elävän uskon hylännyt ei todellakaan ymmärrä. Lapsenomainen luottamus ei kelvannut ja ruvettiin järkeilemään. """"""
Minä en tarvitse vanhoillisia tai heidän uskoaan, vaan lapsenuskon lailla luotan Jumalan sanaan ja teen niin kuin Sanassa sanotaan:
Room. 10:9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; - Tietotuusjaelämä
Amen. Mitään muuta sinun ei tarvitse tehdä. Miksei? Koska totuus itse sanoi niin.
Miten avaaja.
Kerrotko, missä opetan väärin?
Riittääko rahkeet?
Todellisuudessa tilanne on se, että et todella tajua Raamatusta mitään?
Muista vastata, missä? Pane esimerkkejä?- HoMeRus
Kyllä se sun valhettelu näkyy ja kauas. Sitä ei tarvitse sen enempää alkaa todistelemaan, ku sitäpaitsi olet kuolleessa uskossa! Sinun täytyisi tehdä parannus, jotta käsittäisit asiat oikein. Ymmärrän, ettet noin vain voi tehdä parannusta, koska usko on lahja, joka annetaan. Sitä ei oteta. Näin ollen voit laittaa kädet ristiin ja rukoilla, että Jumala herättäisi sinun tuntosi ja saisit uskoa omalle kohdalle evankeliumin!
- kukkuu_
Miksei sinua kelpuuteta Vapaakirkon kesäjuhlien puhujaksi?
Riekut turhaan tällä palstalla, omasikaan eivät arvosta kaikkitietävää jumalatonta riepua. HoMeRus kirjoitti:
Kyllä se sun valhettelu näkyy ja kauas. Sitä ei tarvitse sen enempää alkaa todistelemaan, ku sitäpaitsi olet kuolleessa uskossa! Sinun täytyisi tehdä parannus, jotta käsittäisit asiat oikein. Ymmärrän, ettet noin vain voi tehdä parannusta, koska usko on lahja, joka annetaan. Sitä ei oteta. Näin ollen voit laittaa kädet ristiin ja rukoilla, että Jumala herättäisi sinun tuntosi ja saisit uskoa omalle kohdalle evankeliumin!
Väärä vastaus sekulaarilta, ei yhtää juttua?
kukkuu_ kirjoitti:
Miksei sinua kelpuuteta Vapaakirkon kesäjuhlien puhujaksi?
Riekut turhaan tällä palstalla, omasikaan eivät arvosta kaikkitietävää jumalatonta riepua.Eikö?
- HoMeRus
Ei vikisekkään. Sen näkee jo kauas, että Kesitaksessa asuu oikeat pimeyden henget! Hän luulee olevansa osa elävän seurakunnan joukkoa, mutta se on sielunvihollisen kuiskutusta ja valhettelua, jota se on kuiskutellut suoraan Kesitaksen korvaan. Kesitas uskoo mieluummin sielunvihollisen valhesaarnaa, mitä elävässä uskossa olevien Jumalan lasten evankeliumia.
- valoapimeään
Kesitas on täällä antanut kirkasta valoa näille pimeille veeällille, muta muutama heistä yrittää sammuttaa lamppua ja kantaa säkillä pimeyttä takasin foorumille.
näin on ollut jo vuosikausia.
Kuka tämä Kesitas on ? En tunne häntä.
- Sivustseurannut
Hyvä sinun kannalta ettet tunne. Kyseessä on surullin mies, joka ei ymmärrä mitä tekee. Häntä on puhuteltu, mutta ainakin näyttää menneen hukkaan. On mies joka tietää kaiken kaikesta, jopa lehmän fysiologian tuntee. Lieneekö hän tämän päivän puplikaani ja fariseus. Ilmeisesti hän on joskus loukkaantunut jostain, eikä pääse siitä yli. Enpä ole vielä huomannut, että hän sanoisi en tiedä, tai olin väärässä. Eigän Hitlerkään tunnustsnut virheitään.
- mikäsyysiihen
Sivustseurannut kirjoitti:
Hyvä sinun kannalta ettet tunne. Kyseessä on surullin mies, joka ei ymmärrä mitä tekee. Häntä on puhuteltu, mutta ainakin näyttää menneen hukkaan. On mies joka tietää kaiken kaikesta, jopa lehmän fysiologian tuntee. Lieneekö hän tämän päivän puplikaani ja fariseus. Ilmeisesti hän on joskus loukkaantunut jostain, eikä pääse siitä yli. Enpä ole vielä huomannut, että hän sanoisi en tiedä, tai olin väärässä. Eigän Hitlerkään tunnustsnut virheitään.
miksi puhut valetta!
- vlvaasa
Valitettavasti tämä ilmiö, mistä moititte Kesitasta on meillä melkeinpå jokapäiväistä arkipäivää. Emme oikein uskalla antaa Pyhän Hengen johtaa, vaan mieluummin tyydymme perinteisiin SRK:n linjauksiin tarkistamatta niitä Jumalan Sanan valossa. Huolestuttavaa!!!
- Mitenon
Eihän talonkaan sisustaa korjata ulkoa, vasn sisältä. Pystytkö asentamaan tapetin seinään ulkoapäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011031
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57989Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144798- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103571Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto90567- 78541
- 53537
- 39518