Keskusteluapua siis. Osalla varmaan kontakti ollut jo valmiina kun sairautta on alettu tutkimaan?
Onko joku mennyt esim. masentuneena lääkärille ja sieltä tehty tutkimus, miten nopeasti sen jälkeen saitte apua? Vai halusitteko edes keskusteluapua?
Itse sain vajaa vuosi sitten diagnoosin kun mielialani oli taas huonontunut ja olin lähes itsemurhan partaalla. Lääkäri oli ennestään tuttu toisen häiriön vuoksi, yllättäen tehtiinkin sitten tämä diagnoosi siinä ja sain reseptin. Keskusteluapua olisin halunnut, mutta sen pystyi kuulemma aloittamaan vasta kun lääkkeet alkavat toimimaan. Eli uusi aika meni n. 2kk päähän.
Onko tämä jokin käytäntö, ettei terapiaa tms. voida aloittaa ennen lääkitystä tai sen alkuaikana, kun se ei vielä toimi ja saattaa pahentaakin oireita? Tuntuu jotenkin uskomattomalta, kun olin siinä tilassa, ja lääkityksessä menisi aikaa ennen kuin toimisi ja saattaisi jopa pahentaa oloa.
Luulisi myös, että olisi parempi että on jo luotettava terapeutti lääkityksen alussa (tai ennen), jonka kanssa olisi voinut samalla myös puhua lääkityksestä alusta asti, ja hän olisi myös varmaan paremmin huomannut jutuistani vaikutusta.
No kuitenkin, vuosi melkein mennyt enkä vieläkään ole saanut keskusteluapua ja usean kuukauden jonossa ollaan. Miten teillä tämä prosessi on edennyt? Kiinnostaa myös tuo lääkitysasia jos jollain on tietoa tai kokemusta, onko ihan yleinen käytäntö että keskusteluapu voidaan aloittaa vasta kun lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttamaan positiivisesti mielialaan?
Miten nopeasti saitte apua diagnoosin jälkeen?
puksuttelija
0
107
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?374052- 1003564
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1133492- 783225
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m883211Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862865- 392696
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472539- 692523
- 972322