Keskusteluapua siis. Osalla varmaan kontakti ollut jo valmiina kun sairautta on alettu tutkimaan?
Onko joku mennyt esim. masentuneena lääkärille ja sieltä tehty tutkimus, miten nopeasti sen jälkeen saitte apua? Vai halusitteko edes keskusteluapua?
Itse sain vajaa vuosi sitten diagnoosin kun mielialani oli taas huonontunut ja olin lähes itsemurhan partaalla. Lääkäri oli ennestään tuttu toisen häiriön vuoksi, yllättäen tehtiinkin sitten tämä diagnoosi siinä ja sain reseptin. Keskusteluapua olisin halunnut, mutta sen pystyi kuulemma aloittamaan vasta kun lääkkeet alkavat toimimaan. Eli uusi aika meni n. 2kk päähän.
Onko tämä jokin käytäntö, ettei terapiaa tms. voida aloittaa ennen lääkitystä tai sen alkuaikana, kun se ei vielä toimi ja saattaa pahentaakin oireita? Tuntuu jotenkin uskomattomalta, kun olin siinä tilassa, ja lääkityksessä menisi aikaa ennen kuin toimisi ja saattaisi jopa pahentaa oloa.
Luulisi myös, että olisi parempi että on jo luotettava terapeutti lääkityksen alussa (tai ennen), jonka kanssa olisi voinut samalla myös puhua lääkityksestä alusta asti, ja hän olisi myös varmaan paremmin huomannut jutuistani vaikutusta.
No kuitenkin, vuosi melkein mennyt enkä vieläkään ole saanut keskusteluapua ja usean kuukauden jonossa ollaan. Miten teillä tämä prosessi on edennyt? Kiinnostaa myös tuo lääkitysasia jos jollain on tietoa tai kokemusta, onko ihan yleinen käytäntö että keskusteluapu voidaan aloittaa vasta kun lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttamaan positiivisesti mielialaan?
Miten nopeasti saitte apua diagnoosin jälkeen?
puksuttelija
0
95
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802