Kuka senkin parhaiten sanoi?

viisaskin.eksyy

Samasta asiasta kolme aloitusta samlla etusivulla!

Kilpavarustelu käynnissä, kuka on paras sanomaan asiasta josta jo on sanottu ainakin kahdessa aloituksessa monta mielipidettä.

Ettäkö palstan herruus hakusessa?
Vai kuningatartako haetaan?

En kyllä hae, enkä kelpaa kumpaankaan virkaan, mutta voithan sen minulle vastauksessasi sanoa, jos et tässä näe mitä olen mielipuolta asiasta.

Mielipiteitä on monta, mutta mahtuuhan ne saman otsikonkin alle.
Juhannuskin on tänä vuonna monen otsikon arvoinen!

Hip hurraa, palstalla on eloa!

24

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks.rattaassa

Sama täällä, lapsellisina koen koko kunkku gatar ajatukset, näinkin vapaamuotoisella kansanpalstalla.
      Tosin kun ihminen on eläkkeellä ja vapaalla, eipä se silloin parastaan suorita, vaan rennommatkin ajatustenpoikaset pääsevät valloilleen.
      Saahan ne olla iloisen vallattomiakin, kuin vapautuneella arjen suorittajilla. Kun ei onneksi tiedetä, mitä tunteita moni on joutunut olosuhteiden vuoksi patoamaan. Kaikki elämän kirjon tunteet on saaneet täällä pursuta, kunhan helpottavat vaellusmatkaa,----- pahatkin sanat vois nähdä hetken rumeluksina 🕷
      Täällä on saanut floreerata (rönsytä) aika vapaasti ajatustyngätkin, kivahan niitä on ajatuksella joskus lukea.
      Kilpailuun en usko yhtikäs, yks on hyvä yhdessä, toinen toisessa, ja moni ihan itessään!

• Määrävailaatu

Miten sen kilpailun pystyyn panee, kun aniharva nikkiään likoon enää laittaa. Joku kilpailee määrällä, vaikka laatu ratkaisee. Skillan on kuningatar, ss tokana.

• että.näin.se.on

sKILLANI KÄY MUSTALLA NIKILLÄ YLEISELLÄ ALUSTALLA, HÄN ON PIRTTINSÄ KUNINGATAR JA SAA OLLAKI SIELLÄ.
        ss taas on hallitsijana jolla ei kuitenkaan ole myönnettyä valtaa, eikä omaa soppea ole saanut aikaan, voisi olla oma kuningattarensa siellä.

• eionnistunut

Koittihan se kymmenillä nikeillä vallata palstan mutta susm pisti ruotuun. Susm oli aitoa kuningatar ainesta.

• suomenpojat.nesanoivat

Mistä ihmeestä nämä kuningatarleikit on lähtöisin? Neitsyt Maaria on katolisilla Taivaan kuningatar, sen vielä voi ymmärtää, mutta me täällä keskenämme sepustelevat pullukat ja pulliaiset emme me missään kohdin ylletä noihin maallisiin eikä taivaallisiin mittoihin. Joten miksi ihmeessä kingsfiilikset?

Tämä huoleton ja viraton ja elakelaispyllerö karkaa kauas moisista rankingeista.

• kukamitenkin

On se vaan niin työlästä käydä täällä kirjaamassa joka ateriansa ja kauppareissunsa ja sukulaistensakin tulemiset ja menemiset, syömiset ja juomiset. Tosin mulla on ihan tavallisia suomalaisia suvussa, ei niin kiinnostavia ulkomaan eläviä. Kuningatar on jalo sydämmeltään, si tarvitse kilpailla kenenkään kanssa.

• lukijana

Mitenkähän" kukamitenkin" jalo sydän noin joutuukin kärsimään hienotunteisena, kun tuli luettua jonkun sukulaisjuttuja.
        Ehkä ei niin kovin kannata herkän olla kytiksellä ja selvillä joka käännöksestä, kun tuo jalo sydämensä vetää niin oikeat johtopäätöksetkin jaloudessaan, että lukijankin sydän vallan tikahtuu-nauruun!!

• Hekohekoooo
        lukijana kirjoitti:

Mitenkähän" kukamitenkin" jalo sydän noin joutuukin kärsimään hienotunteisena, kun tuli luettua jonkun sukulaisjuttuja.
        Ehkä ei niin kovin kannata herkän olla kytiksellä ja selvillä joka käännöksestä, kun tuo jalo sydämensä vetää niin oikeat johtopäätöksetkin jaloudessaan, että lukijankin sydän vallan tikahtuu-nauruun!!

Hyvä kun sinäkin tosikko joskus naurat. Tuohan olikin selvää huumorinkukkaa.

• kuin.silloin-ennen
        kukamitenkin kirjoitti:

On se vaan niin työlästä käydä täällä kirjaamassa joka ateriansa ja kauppareissunsa ja sukulaistensakin tulemiset ja menemiset, syömiset ja juomiset. Tosin mulla on ihan tavallisia suomalaisia suvussa, ei niin kiinnostavia ulkomaan eläviä. Kuningatar on jalo sydämmeltään, si tarvitse kilpailla kenenkään kanssa.

Sontakärpäselle.

Tunkiolla tällä juuret
        maailma pyörii puskassa.
        Pienten tekojen tuskassa
        silti sillä luulot suuret.

• Justsinä
        kuin.silloin-ennen kirjoitti:

Sontakärpäselle.

Tunkiolla tällä juuret
        maailma pyörii puskassa.
        Pienten tekojen tuskassa
        silti sillä luulot suuret.

Pukassa oot itse kii, isoin tekosi iso haiseva puskapaska.

• sapekkaalle
        Justsinä kirjoitti:

Pukassa oot itse kii, isoin tekosi iso haiseva puskapaska.

Kateus on vienyt kalasikin vedestä.

• metallipaljastin

Niinpä juu, monen pinnan alta saattaakin tehdä yllättäviä löydöksiä ! Romut nurmella syrjään,...

• TÄH--------

Haloooo,,, mitähän alotuksentekijä alotuksellaan tarkottaa,

liippasi yli lipan,,,

• valistit

Se on hyvä joskus tunnustaa yksinkertaisuutensa, kun ei kirjoitettua ymmärrä, niin ei ymmärrä, eikä kukaan viitsi piirtää.

• Aloitushan oli;
        "Kuka senkin parhaiten sanoi?"

"valistit"
        "Se on hyvä joskus tunnustaa yksinkertaisuutensa, kun ei kirjoitettua ymmärrä, niin ei ymmärrä, eikä kukaan viitsi piirtää."

Ymmärsitkö sinäkää?

"Kilpavarustelu käynnissä, kuka on paras sanomaan asiasta josta jo on sanottu ainakin kahdessa aloituksessa monta mielipidettä."

Ja mitä vastaa aloitukseen;että.näin.se.on
        26.6.2018 12:29

"sKILLANI KÄY MUSTALLA NIKILLÄ YLEISELLÄ ALUSTALLA, HÄN ON PIRTTINSÄ KUNINGATAR JA SAA OLLAKI SIELLÄ.
        ss taas on hallitsijana jolla ei kuitenkaan ole myönnettyä valtaa, eikä omaa soppea ole saanut aikaan, voisi olla oma kuningattarensa siellä."

Lukekaa loput itse, mutta tämä on ala-arvoisin arvostelu meistä palstalaisista h e i d ä n taholtaan, joilla olisi parempaa kerrottavaa, kuin kotoiset askareet, joita me toimittelemme.

Ai niin, se peiton alla peuhaaminen! Joku pervo haluaa kuulla toisten intiimielämää, että kuvailkaa hänelle, niin häkin voi runkata! Tosi ällöttävää, koska tämä pervo ei suvainnut, että eri sängyissä tai peitoissa nukuttaisiin, vaan hän halusi kuulla, mitä siellä peittojen kätköissä tapahtuu?

• kukahanpervo
        Kristiina23 kirjoitti:

Aloitushan oli;

"valistit"
        "Se on hyvä joskus tunnustaa yksinkertaisuutensa, kun ei kirjoitettua ymmärrä, niin ei ymmärrä, eikä kukaan viitsi piirtää."

Ymmärsitkö sinäkää?

"Kilpavarustelu käynnissä, kuka on paras sanomaan asiasta josta jo on sanottu ainakin kahdessa aloituksessa monta mielipidettä."

"sKILLANI KÄY MUSTALLA NIKILLÄ YLEISELLÄ ALUSTALLA, HÄN ON PIRTTINSÄ KUNINGATAR JA SAA OLLAKI SIELLÄ.
        ss taas on hallitsijana jolla ei kuitenkaan ole myönnettyä valtaa, eikä omaa soppea ole saanut aikaan, voisi olla oma kuningattarensa siellä."

Lukekaa loput itse, mutta tämä on ala-arvoisin arvostelu meistä palstalaisista h e i d ä n taholtaan, joilla olisi parempaa kerrottavaa, kuin kotoiset askareet, joita me toimittelemme.

Ai niin, se peiton alla peuhaaminen! Joku pervo haluaa kuulla toisten intiimielämää, että kuvailkaa hänelle, niin häkin voi runkata! Tosi ällöttävää, koska tämä pervo ei suvainnut, että eri sängyissä tai peitoissa nukuttaisiin, vaan hän halusi kuulla, mitä siellä peittojen kätköissä tapahtuu?

Sinulla ei riitä tavallisia arkisia askareita kuten kaupassa käyntiä , kun sitä leipäjonoasi mainostat usein. Onko ne jakajat tuttuja, kun sinulle varaa ne sisäfileet. Varmaan itselleen myös.
        Yhtä pervoa sekin on, kun hyvin toimeentuleva vie parhaat palat leipäjonosta, antaa niin säästyneet rahat lapsenlapsilleen. Niinhän mainostit. Ymmärtäisit hävetä edes.

• kukahanpervo kirjoitti:

Sinulla ei riitä tavallisia arkisia askareita kuten kaupassa käyntiä , kun sitä leipäjonoasi mainostat usein. Onko ne jakajat tuttuja, kun sinulle varaa ne sisäfileet. Varmaan itselleen myös.
        Yhtä pervoa sekin on, kun hyvin toimeentuleva vie parhaat palat leipäjonosta, antaa niin säästyneet rahat lapsenlapsilleen. Niinhän mainostit. Ymmärtäisit hävetä edes.

"kukahanpervo"

No, tulithan sieltä esiin vihdoinkin ja sinulta on ilmeisesti viennyt Sipilä nuo fileet, koska mamujakin lupasi majoittaa omakotitaloonsa, josta itse luin kirjoituksen, että ota ensi itse ja kun lupasi, niin siitäkös ikuinen sota syttyi.

En häpeä yhtään säästäväisyyttäni ja leipäjonossa en ole käynyt aikoihin, ...ehkä joskus huhtikuussa ja sitä filettä en ota koskaan, koska en osaa sitä laittaa.

Onko parempi antaa lapsenlapsille, kuin pelata rahansa jossain kaupan marketissa, tai juoda ne lähi bubissa, koska kaljat ei maistu ja lapsenlapset tarvitsevat ne paremmin.

Tänään olin aamulla heillä (lapseni luona) ja taas sain kassillisen ruokaa, siis sellaista, jota yksi ihminen tarvitsee, eikä trarvitse ostaa kuvainnollisesti 50 porkkanaa, kun neljälläkin tulee toimeen, saati salaattia, joista kuitenkin käyttää muutaman lehden ja loput jäisi biojätteisiin.

Voisiko koskaan ajatella sellaista yhteisymmärrystä meidän kesken, että sinä hyväksyisit minun elämäntyylini ja minä sinun?

Olen jotenkin ounastellut, että sinua ärsyttää Sipilän politiikka ja sinulta on viety kaikki ja sitten arvostelet minua, että osaan hyödyntää tätä puutetta, mutta syytät, että minä vien ruokaa köyhien edestä, joka on ehdottomasti väärä tulkinta.

• jyrsitään.järsitään
        Kristiina23 kirjoitti:

Aloitushan oli;

"valistit"

Ymmärsitkö sinäkää?

Tämä kirjoittaja se on sitten koko palstan kirjoittajien valtkirjalla, vai?
        Toimitellaanhan täällä muutakin kuin kotisia askareita, politikodaabn, rakennetaan uutta eurooppaa, neuvotaan ahdistuneita?, niin, haukutaan, ei ymmärretä.

Aloitukseen yhtyen, eikö yksi otsikko riitä käsittelyyn samasta asiasta.
        Siitähän aloitus oli, mutta kristiinakaan ei kai ymmärtänyt!!!

Ymmärsin ja siksi tämä kommentti. Olen aloituksen kanssa samaa mieltä!

• rauhoitu.jo
        jyrsitään.järsitään kirjoitti:

Tämä kirjoittaja se on sitten koko palstan kirjoittajien valtkirjalla, vai?
        Toimitellaanhan täällä muutakin kuin kotisia askareita, politikodaabn, rakennetaan uutta eurooppaa, neuvotaan ahdistuneita?, niin, haukutaan, ei ymmärretä.

Aloitukseen yhtyen, eikö yksi otsikko riitä käsittelyyn samasta asiasta.
        Siitähän aloitus oli, mutta kristiinakaan ei kai ymmärtänyt!!!

Ymmärsin ja siksi tämä kommentti. Olen aloituksen kanssa samaa mieltä!

Kyllähän sinä sitä filettä sanoit ottaneesi. Vielä pahempi, ettet osaa laittaa, menee hukkaan. Kyllä se olisi jollekkin lapsiperheelle kelvannut, joilla on kasvavia teinipoikia. Ne tarvitsee lihan proteiinia, ei tuollainen vanha lihava mummo (ylipinosikin olet ilmoittanut ja diabeteksen), joka vie kassikaupalla lapsensakin perheestä ruokaa. Se filee jäi siis käyttämättä, joko heivasit roskiin vai onko vielä pakkasessa ? Puhut muutenkin ihan ristiin. sanot nyt , että osaat hyödyntää puutetta. Siis sitä että käyt puutteenalaisten jonoissa nappaamassa parhaat palat. Kyllä se tarkoittaa sitä, että viet todella köyhien ja tarvitsevien nenän edestä. Ruuan jakelu on ihan väärässä paikassa, jos siellä ei tosi tarvitsijoita käy. taitaa olla niin , että jakajat antavat tuttujensa valikoida parhaat, muille jää sitä leipää ja purkkiruokaa. Olet ruunenkin haukkunut mennen tullen, hauku nyt minutkin. Sipilä eikä kukaan muukaan ole minulta mitään vienyt, en ole ennen sinulle kirjoittanut, mutta huomiota on kyllä kiinnittänyt tuo fileen rohmuaminen , luulit kai olevasi näppäräkin , säästät ruokamenoissa antaaksesi rahaa varakkaalle sukulaisperheellesi. Saatko lastenlasten suosion antamalla rahaa ? § Luulitko, että täällä tai missään sellaista katsotaan hyvällä ? Pervoksi haukut suoralta kädeltä, jos joku parivuoteessa nukkumisesta kyselee.

• jyrsitään.järsitään
        rauhoitu.jo kirjoitti:

Kyllähän sinä sitä filettä sanoit ottaneesi. Vielä pahempi, ettet osaa laittaa, menee hukkaan. Kyllä se olisi jollekkin lapsiperheelle kelvannut, joilla on kasvavia teinipoikia. Ne tarvitsee lihan proteiinia, ei tuollainen vanha lihava mummo (ylipinosikin olet ilmoittanut ja diabeteksen), joka vie kassikaupalla lapsensakin perheestä ruokaa. Se filee jäi siis käyttämättä, joko heivasit roskiin vai onko vielä pakkasessa ? Puhut muutenkin ihan ristiin. sanot nyt , että osaat hyödyntää puutetta. Siis sitä että käyt puutteenalaisten jonoissa nappaamassa parhaat palat. Kyllä se tarkoittaa sitä, että viet todella köyhien ja tarvitsevien nenän edestä. Ruuan jakelu on ihan väärässä paikassa, jos siellä ei tosi tarvitsijoita käy. taitaa olla niin , että jakajat antavat tuttujensa valikoida parhaat, muille jää sitä leipää ja purkkiruokaa. Olet ruunenkin haukkunut mennen tullen, hauku nyt minutkin. Sipilä eikä kukaan muukaan ole minulta mitään vienyt, en ole ennen sinulle kirjoittanut, mutta huomiota on kyllä kiinnittänyt tuo fileen rohmuaminen , luulit kai olevasi näppäräkin , säästät ruokamenoissa antaaksesi rahaa varakkaalle sukulaisperheellesi. Saatko lastenlasten suosion antamalla rahaa ? § Luulitko, että täällä tai missään sellaista katsotaan hyvällä ? Pervoksi haukut suoralta kädeltä, jos joku parivuoteessa nukkumisesta kyselee.

jyrsitään.järsitään ei ole ikinä käynyt ruokajonossa.

En ole ruoka-avun varassa ja voin ostaa filettä, osaan jopa laittaa sen monella eri tavalla ruoaksi.

Tarkentaisitkos kenelle vastaat.

Vastasin kristiinalle ja aloitukseen, en puhunut pervoistakaan.
        En muutoin puutu keskusteluusi kristiinan kanssa, purkakaa tunteitanne.

• tuomarila

rauhoitu.jo

Hyvä kirjoitus

• megakuningatar

Suoraan sanoen tämä ketju on minulle ihan outo, ei hajuakaan, mistä on kyse. Ainakin nahistellaan.

• megakuningatar

Suoraan sanoen tämä ketju on minulle ihan outo, ei hajuakaan, mistä on kyse. Ainakin nahistellaan.

• eioletitteleitä

megakuningatar
        28.6.2018 10:36

UUSI

Suoraan sanoen, outo on ketju, mutta aloitus oli helvetin hyvä.
        Mitä siitä ketjusta välittää, aloituksia on köyhyyttä ja vanhusten rikkautta, juhannusta ja muuta soopaa, monen aloituksen arvoiseksi joku havainnut. Kun ei voi vastata muiden aloitukseen, aloittaa uuden ja puhuu samaa asiaa.

Kai se on paremmuuden halua ja hakua, muuta en sano.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      152
      4934
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3565
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      159
      3364
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2861
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2611
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1625
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      145
      1471
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe