Silmiini pisti eräs asia. Dumledore mainitsee, että hän ei välitä, kunhan häntä ei poisteta suklaasammakko korteista. Ja hän sanoo myös että hän ei ole poissa kun yksikin oppilas on hänelle lojaali ja että Tylypahkassa saa aina apua.
Tämä saattaa olla kaukaa haettua, mutta minusta tuntuu että Dumledore "vahtii" Tylypahkaa suklaasammakko korttien kautta. Ja niitähän on aina Tylypahkassa, joten teoriassa se voisi olla totta. Mielipiteitä?
Suklaasammakko kortit
20
1768
Vastaukset
- MmMm...
Saattaa olla totta. Ja se pisti minullakin silmiin. Ei hullumpi ajatus, sanoisin...
- Nemo
Toi voi olla ihan hyvin mahdollista. itseasiassa voipi olla jopa todennäköistä. Jossainhan väläytettiin että Feeniksin Kilta ottaisi Dumbledoreen yhteyttä Suklaasammakkokorttien kautta??!
- Mali
Nemo kirjoitti:
Toi voi olla ihan hyvin mahdollista. itseasiassa voipi olla jopa todennäköistä. Jossainhan väläytettiin että Feeniksin Kilta ottaisi Dumbledoreen yhteyttä Suklaasammakkokorttien kautta??!
Just luin Rowlingin jotain haastattelua tai vastaavaa jossa se kielsi tämän kortti homman koska ne on niin helposti hukattavissa ja voi joutua vääriin käsiin ja sanoi et Kiltalaisilla on joku ihan oma yhteydenpito menetelmä...ja vihjas et esimerkki on jo kyseisestä keinosta nähty...Dumbledore-merkki-Hagridin mökki...
päätelkää :)
- Patrick Bateman
Jep, samaa olen pohtinut jo jonkun aikaa. Kai sitä täälläkin puheltiin. Tai ei. Ei voi muistaa.
- Mike Hunt
Onko Rowling jossakin sanonut jotakin sen suuntaista, että "vakoilu/viestintä suklaasammakkokorttien avulla on faneilta niin hyvä idea, että harkitsin sitä, mutta minulla on toinen ajatus velhojen viestimiseen (jonka kerron teille tulevissa kirjoissa)"?
(Tiedän, muistikuvan tarkastamiseen menisi kaksi minuuttia, mutta en jaksa vaivautua.)
Veikkaan, että kyseessä on velhomaailman vastine kännykälle, mutta mistä tarkemmin ajatellen on kyse? Mielikuvitukseni ei riitä keksimään. Eikä Rowling puhu kirjoissaan edes velhoyrityksistä, jotka tekevät ennätystulosta ja sen kunniaksi potkivat työntekijänsä pihalle...
Tai sitten olen keksinyt itse koko muistikuvan tuosta Rowlingin lausunnosta. - Patrick Bateman
Mike Hunt kirjoitti:
Onko Rowling jossakin sanonut jotakin sen suuntaista, että "vakoilu/viestintä suklaasammakkokorttien avulla on faneilta niin hyvä idea, että harkitsin sitä, mutta minulla on toinen ajatus velhojen viestimiseen (jonka kerron teille tulevissa kirjoissa)"?
(Tiedän, muistikuvan tarkastamiseen menisi kaksi minuuttia, mutta en jaksa vaivautua.)
Veikkaan, että kyseessä on velhomaailman vastine kännykälle, mutta mistä tarkemmin ajatellen on kyse? Mielikuvitukseni ei riitä keksimään. Eikä Rowling puhu kirjoissaan edes velhoyrityksistä, jotka tekevät ennätystulosta ja sen kunniaksi potkivat työntekijänsä pihalle...
Tai sitten olen keksinyt itse koko muistikuvan tuosta Rowlingin lausunnosta.Ai ei, nyt kun mainitsit, niin muistan itsekin. Kaipa se on suomennettuna jossain sivuillani, en vaan jaksa liikuttaa sormeani ja klikata tietäni sinne. Kristus soikoon tätä laiskuutta.
Mutta oikeassapa olet, Rowling kumosi tuon ehdotuksen. No niin. - fendou
Mike Hunt kirjoitti:
Tai sitten olen keksinyt itse koko muistikuvan tuosta Rowlingin lausunnosta.Row tosiaan on poissulkenut tuon killan-kommunikointi-suklaasammakkokorteilla-vaihtoehdon. Hän on myös sanonut, että olemme nähneet erään killan jäsenen käyttävän tätä viestintätapaa aivan nenämme edessä, eikä siihen tarvita taikasauvaa.
Joku, joskus, jossain on esittänyt teorian siitä, että viestintätapa olisi se hopeinen lintu (oliko se lintu?) jonka Dumbledore lähetti ilmaan Liekehtivässä pikarissa siinä kohtauksessa kun Kyyryn kimppuun hyökättiin kielletyn metsän laidalla. Vähän tämän jälkeen Hagrid -myöskin killan jäsen- saapui paikalle. Siinä onkin pohtimista.. - Emmy
fendou kirjoitti:
Row tosiaan on poissulkenut tuon killan-kommunikointi-suklaasammakkokorteilla-vaihtoehdon. Hän on myös sanonut, että olemme nähneet erään killan jäsenen käyttävän tätä viestintätapaa aivan nenämme edessä, eikä siihen tarvita taikasauvaa.
Joku, joskus, jossain on esittänyt teorian siitä, että viestintätapa olisi se hopeinen lintu (oliko se lintu?) jonka Dumbledore lähetti ilmaan Liekehtivässä pikarissa siinä kohtauksessa kun Kyyryn kimppuun hyökättiin kielletyn metsän laidalla. Vähän tämän jälkeen Hagrid -myöskin killan jäsen- saapui paikalle. Siinä onkin pohtimista..Fendou sanoi, että joku killasta oli "käyttänyt tätä viestintä tapaa ", voi olla , en ole tarkemmin katsonut, mutta kuka? Onko kellään havaintoja millä sivulla tämä tapahtui? Tai kuka oli tuo henkilö, joka käytti tätä viestintä tapaa?
Toivottavasti joku on huomannut... - Emmy
fendou kirjoitti:
Row tosiaan on poissulkenut tuon killan-kommunikointi-suklaasammakkokorteilla-vaihtoehdon. Hän on myös sanonut, että olemme nähneet erään killan jäsenen käyttävän tätä viestintätapaa aivan nenämme edessä, eikä siihen tarvita taikasauvaa.
Joku, joskus, jossain on esittänyt teorian siitä, että viestintätapa olisi se hopeinen lintu (oliko se lintu?) jonka Dumbledore lähetti ilmaan Liekehtivässä pikarissa siinä kohtauksessa kun Kyyryn kimppuun hyökättiin kielletyn metsän laidalla. Vähän tämän jälkeen Hagrid -myöskin killan jäsen- saapui paikalle. Siinä onkin pohtimista..Mutta onko hän pois sulkenut mahdollisuuden, että Dumledore TARKKAILEE koulua korteista? Hän on voinut kieltää kommunikoinnin, en tiedä, mutta tarkkailemisen?
- Patrick Bateman
Emmy kirjoitti:
Fendou sanoi, että joku killasta oli "käyttänyt tätä viestintä tapaa ", voi olla , en ole tarkemmin katsonut, mutta kuka? Onko kellään havaintoja millä sivulla tämä tapahtui? Tai kuka oli tuo henkilö, joka käytti tätä viestintä tapaa?
Toivottavasti joku on huomannut...Niin siis oletettavasti kyse oli siitä, kun Dumbledore lähetti sen hopeisen linnun (vai mikä se olikaan) noutamaan Hagridia mökistään Pikarissa. En muista tarkkaan missä kohtaa, mutta olettaisin, että siinä, missä Kyyry katoaa Tylypahkan mailta.
- empuli-pumpuli
nuo samat ovat osuuneet myös silmiini, mutta tuollaista en olekeksinyt.. se kuulustoo hauskalta idealta, ja olenpa melkein varma että suklaasammakko kortit putkhahtavat vielä myöhemmin esiin kirjoissa(?) Onko missään kirjassa mainittu kuinka monta korttia Harryllä on nyt??
- aqressiivinen
Mun ymmärtääkseni suklaasammakkokortit on vähäniinku samanlaisii kun taulut... Ja taulut on kuulemma vaan varjoja oikeista alkuperäisistä ihmisistä, mutta enpä tiedä...
- ....
mä ajattelen ainakin että ne kortit on niin kuin valokuvatkin, eli kuva kortissa. mutta ehkä vähän hienompi..
- wandaree
.... kirjoitti:
mä ajattelen ainakin että ne kortit on niin kuin valokuvatkin, eli kuva kortissa. mutta ehkä vähän hienompi..
Mutta kuinka tosiaan kilta kommunikoi keskenään..Eihän he pysty vain taulujen kautta. Siis killan päämajassahan on Siriuksen esi-isän ( nimi hukassa, alkoi P:llä..? ) muotokuva, jonka avulla hän viestitti Siriukselle Harryn ja Weasleyden tulosta Arthurin loukkaantuessa. Ja tällöin myös entieset rehtorit kävivät mungossa ja ministeriössä, mutta eihän tuo voi ainut tapa olla...? Eihän..?
- 4ever
wandaree kirjoitti:
Mutta kuinka tosiaan kilta kommunikoi keskenään..Eihän he pysty vain taulujen kautta. Siis killan päämajassahan on Siriuksen esi-isän ( nimi hukassa, alkoi P:llä..? ) muotokuva, jonka avulla hän viestitti Siriukselle Harryn ja Weasleyden tulosta Arthurin loukkaantuessa. Ja tällöin myös entieset rehtorit kävivät mungossa ja ministeriössä, mutta eihän tuo voi ainut tapa olla...? Eihän..?
nii sinäsä... must toi on aika hyvä teoria.
- wandaree
wandaree kirjoitti:
Phineashan se olikin...
Mutta tosiaan..Osaako joku antaa perempaa teoriaa..Mikäli suklaasammakko kortit Row on mitätöinyt,enkä tiedä tuosta taulu teoriastakaan,mikä olisi mahdollinen..?
Tosin mielestäni olisi hyvä antaa ajan näyttää ja lukea sitten vastaus uudesta potterista:) Mutta tokihan aina arvailla sopii, ja sehän asiasta jännittävän tekeekin..
- Nimrodel
Mulla olis sellanen mielikuva että puhutaan niistä peileistä!! kun Sirius Musta antoi Harrylle sen peilin jonka toinen on hänellä itsellään, ja sen avulla pystyy näkemään toisen ja puhua.. lähelläkään??
- wandaree
Hyvä ideahan tuo olisi..Mutta eikös Row ole sanonut jonkun killan jäsenen käyttävän tätä menetelmää kirjassa...?Ei kai kukaan killassa sitä käyttänyt?Harry toki, mutta hän ei ole kiltalainen..
En osaa sanoa, idea on toki hyvä ja käytännöllinen.. - hiiziii
wandaree kirjoitti:
Hyvä ideahan tuo olisi..Mutta eikös Row ole sanonut jonkun killan jäsenen käyttävän tätä menetelmää kirjassa...?Ei kai kukaan killassa sitä käyttänyt?Harry toki, mutta hän ei ole kiltalainen..
En osaa sanoa, idea on toki hyvä ja käytännöllinen..Feeniksin kilta kirjassa, kun harry oli juuri saapunut kalmahanaukio 12, ja Billy kertoi hänelle että Dumbeldore on erotettu velho neuvostosta ja häneltä on poistettu Merlinin ritarikunnan meriitit, mutta Dumbeldorelle on sama kunhan eivät poista häntä SUKLAASAMMAKKOKORTEISTA! Eli ne merkitsevät jotain. Muistaakseni Harryn ensimmäinen kortti oli Dumbeldore!!! Niissä korteissa on kyllä jotain Magiaaa!!!
Enpä usko, että tuo on se viestintä jutuskainen. Dumbledore on huumorimiehiä ja sanoi sen varmaan vitsillä... Ei Rowling mieti jokaista vuorosanaa niin tarkoin ja suunnittele joka lauseeseen piilomerkityksiä... Ei varmaan edes ajatellut kirjoja luettavan niin tarkoin, että tuollaisia pohdittaisiin.. noh, eihän sitä kuitenkaan voi tietää ja tämä on vain minun mielipiteeni!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329