Mitä ajattelette tästä?

Saapunki

kun soitan tyttärelleni että haluaisin puhua puhelimessa lapsenlapseni kanssa, niin tyttäremme vastaa minulle, että "se katsoo nyt Pikku Kakkosta".

41

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seulonta toimii kohdallasi hyvin.

H.

• Sitä että soita pikkukakkosen jälkeen. Kyllä meilläkään 80-vuotias äitini sanoi aikoinaan et katson nyt emmerdalea tai kauniita ja rohkeita tia Tunteita ja tuoksuja joten soita niiden jälkeen :). Soittaa voi mihin aikaan hyvänsä mutta ohjelmat on kellonaikoihin naulattuja :).

• Seulonta toimii kohdallasi hyvin.

H.

• Tiiinamari

se on aikalailla eri asia, lapsen tulee olla ystävällinen vanhemmalleen, toisinpäin jokin eri sävy asiassa vaikka ystävllinen mutta silti...

• Tiiinamari kirjoitti:

se on aikalailla eri asia, lapsen tulee olla ystävällinen vanhemmalleen, toisinpäin jokin eri sävy asiassa vaikka ystävllinen mutta silti...

Minusta taas on niin että jos on hyvät ja luottamukselliset välit silloin ei tarvitse olla tekokohtelias. Jos lapsi tykkää pikkukakkosesta miksi ihmeessä mummon pitää soittaa juuri silloin tai lapsen pakottaa lapsensa tulemaan puhelimeen juuri silloin. En ymmärrä en.

• siilenämää
        hunksz kirjoitti:

Seulonta toimii kohdallasi hyvin.

H.

Sinun kohdallasi seulonta toimii heidän kohdallaan hyvin, jotka eivät soita lirkkupuhelimeesi ;).

• Ntön

Hieman yllättävää on! Loukkaannuitko? Minä loukkaantuisin.

• Saapunkis

Pahoitin mieleni.

• Saapunkis kirjoitti:

Pahoitin mieleni.

Seulonta toimi siis kohdallasi hyvin.

H.

• surullista-

Kysymys alottajalle ?

Haluaako tyttäresi erottaa sinut lapsestaan,
      tämmöstäki käytöstä on olemassa.

• Luultavasti hän vain seuloo jyvät akanoista.
        Aloittajan kohtalo on joutua Lehmien rehuihin.
        Tuottamaan kuohkeaa kakkaa.
        Useasti.

H.

• odota_vuoroasi

Pikku Kakkonen saattaa olla tenavalle hyvin tärkeä juttu.

• Bengalitikku

Komppaan. Ei voi mitään, jos se on tärkeämpi juttu sillä hetkellä lapselle.
        Soita uudestaan.
        Ei aikuinen saa moisesta loukkaantua.

Lisään: jos se on toistuvaa, systemaattista muina aikoina eli estelyä, kysy suoraan lapseltasi, mikä on.
        Hänhän on välikätenä.

• Saapunki
        Bengalitikku kirjoitti:

Komppaan. Ei voi mitään, jos se on tärkeämpi juttu sillä hetkellä lapselle.
        Soita uudestaan.
        Ei aikuinen saa moisesta loukkaantua.

Lisään: jos se on toistuvaa, systemaattista muina aikoina eli estelyä, kysy suoraan lapseltasi, mikä on.
        Hänhän on välikätenä.

No se oma lapsenihan sanoi että se katsoo nyt pikkukakkosta.

• mimmimum-..mi

Soittelen suht. harvoin pojanpojalle ...mutta pienet lapset ovat vielä niin suoria ja rehellisiä ....sanoo että en ehdi nyt puhua sinun kanssa ...heippa.. jos hänellä on joku ohjelma tai jotain muuta kesken....en ole milloinkaan loukkaantunut siitä...päinvastoin .. naurattaa.

• Saapunkis

Tyttäreni sanoi ett se katsoo pikkukakkosta nyt.

• Näin se menee. Media määrää. Eikä vain lapsiperheessä vaan myös meidän eläkeläisten elämässä.
      Minun täytyy aina tarkistaa telkkariohjelma ennenkuin voin soittaa tietyille kavereille. Jos tulevat kylään saa varautua siihen, että telkkari täytyy laittaa auki, kun tulee se ohjelma jota on pakko seurata.
      Näin ainakin tiettyjen tuttujen kohdalla.
      Itse olen tyytynyt tappiooni, hyväksynyt sen, että media tarjoaa parempaa ohjelmaa kun itse pystyn tarjoamaan..))
      No. Ehkä ei ihan niinkään, mutta tosiasia taitaa olla se, että elävä ihmiskontakti voidaan kokea vaativana. Siinä täytyy olla eri tavalla läsnä ja kuulolla kuin valmista ohjelmaa kuluttaessa. Vähän surullistahan se on, ja onhan vuorovaikutustaitojen puutteesta puhuttu jo jonkin aikaa. Sen varjelemisessa ja ylläpidossa voisi olla paljon työmaata meidän ikäpolvelle.

• RealistiN

Ajattelisin että on hyvä kun tytär huolehtii, että lapsonen saa sen keskeytyksettä katsoa, koska se on nuorimmaisen lapsenlapseni lempiohjelma. Olisin kysynyt mikä aika on hyvä soittaa, äitihän tietää heidän rytminsä paremmin. Itse laitan kännyni kuutamolle jos haluan ettei kukaan häiritse esim. kesken jonkun hyvän elokuvan. Nykyaikana puhelin on aikamoinen häirikkö, aina oletetaan ihmisten olevan tavoitettavissa. Itse en esimerkiksi soittele vastaamattomiin puheluihin takaisinpäin, ellen tiedä asian olevan mahdollisesti tärkeä, jokainen voi soittaa uudelleen tai laittaa viestin jos on oikeasti asiaa, turhan jaarittelijoita on ihan liikaa.

• Minä mietin vain että missähän kohtaa asiat meni niin vinoon että katsella jotain tv-ohjelmaa on tullut tärkeämmäksi kuin puhua isoäidin kanssa?
      Tiesikö lapsi että mummo halusi puhua hänen kanssaan ja sanoi että ei nyt, katson Pikku Kakkosta. (Prioriteetit ….?) Minkä ikäinen lapsi?
      Komppaan kyllä demeteriä tässä asiassa; kyllä ihmissuhteet ja ihmisten välinen kontakti pitäisi antaa ottaa etusijan lastenkin kanssa. Tietenkin ottaen huomioon että jos Pikku Kakkosessa oli menossa jotain ainutkertaista ja lapselle todella tärkeää, mitä olisi vaikea uskoa.

• Saapunkis

Sanon nyt vielä ett tyttäreni siinä sanoi että se katsoo pikkukakkosta. Lapsi on 2v.He asuvat monen sadan kilometrin päässä, näemme harvoin. Mutta soita silloin tällöin lapsenlapselleni.

• turhamieltänsäpahoittaa
        Saapunkis kirjoitti:

Sanon nyt vielä ett tyttäreni siinä sanoi että se katsoo pikkukakkosta. Lapsi on 2v.He asuvat monen sadan kilometrin päässä, näemme harvoin. Mutta soita silloin tällöin lapsenlapselleni.

eipä 2 vuotias osaa paljon puhelimessa vielä lörpötellä, ja ymmärrän hyvin että pikkukakkonen on tärkeämpi hänelle kuin joku harvoin nähty mummu, tai siis hänen äänensä puhelimessa
        eikö olisi mielen pahoittamisen sijasta ollut helpompi soittaa uudelleen kun ko ohjelma loppui
        aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla pahoittamatta turhaan mieltään

• turhamieltänsäpahoittaa kirjoitti:

eipä 2 vuotias osaa paljon puhelimessa vielä lörpötellä, ja ymmärrän hyvin että pikkukakkonen on tärkeämpi hänelle kuin joku harvoin nähty mummu, tai siis hänen äänensä puhelimessa
        eikö olisi mielen pahoittamisen sijasta ollut helpompi soittaa uudelleen kun ko ohjelma loppui
        aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla pahoittamatta turhaan mieltään

Minusta tässä nyt enempi kysymys aloittajan tyttären suhtautumisesta äitinsä pyyntöön saada puhua lapsenlapselleen puhelimessa.

• RealistiN
        entinenmiäs kirjoitti:

Minusta tässä nyt enempi kysymys aloittajan tyttären suhtautumisesta äitinsä pyyntöön saada puhua lapsenlapselleen puhelimessa.

Meistä ei kukaan tiedä mikä tilanne siellä tyttären luona on ollut päällä, itse tiedän ettei oman tyttäreni pikkuinen tulisi puhelimeen vapaaehtoisesti kesken Kerkko Kukon tai Neposen seikkailujen. Hyvä jos tyttäreni sanoo ettei käy, mieluummin kuin väkisin pakottaa lapsen keskeyttämään mieliohjelman katselun, sen tiedän ettei kaksivuotias kyllä juttele mitään jos joutuu tahtomattaan kesken ohjelman puhelimeen.
        Isoäitihän kertoi soittelevansa aina välillä ja ymmärsin, että nyt tämän kerran oli soittanut aikaan joka ei ollut suotuisa, miksi siitä pitää loukkaantua jos itse soittaa väärään aikaan, voihan sitä soittaa parempaan aikaan uudelleen?

• RealistiN kirjoitti:

Meistä ei kukaan tiedä mikä tilanne siellä tyttären luona on ollut päällä, itse tiedän ettei oman tyttäreni pikkuinen tulisi puhelimeen vapaaehtoisesti kesken Kerkko Kukon tai Neposen seikkailujen. Hyvä jos tyttäreni sanoo ettei käy, mieluummin kuin väkisin pakottaa lapsen keskeyttämään mieliohjelman katselun, sen tiedän ettei kaksivuotias kyllä juttele mitään jos joutuu tahtomattaan kesken ohjelman puhelimeen.
        Isoäitihän kertoi soittelevansa aina välillä ja ymmärsin, että nyt tämän kerran oli soittanut aikaan joka ei ollut suotuisa, miksi siitä pitää loukkaantua jos itse soittaa väärään aikaan, voihan sitä soittaa parempaan aikaan uudelleen?

Ihan totta, ettemme tiedä. Oikeastaan ihan turha edes ottaa kantaa noin vähillä lähtötiedoilla. Jokainen meistä näkee asian oman mielikuvituksensa avittamana ja luo mielipiteensä sen mukaisesti. Tuon "se katsoo nyt Pikku Kakkosta" voi sanoa niin monella eri tavalla.

• sellaistavaan
        entinenmiäs kirjoitti:

Olisihan se tytär voinut jutella kanssasi niitä näitä ,ja sanoa,että soittelevat ohjelman loputtua.

• hompsantuusa_

Siis tyttäresi katsoo pikkukakkosta eikä halua, että puhut lapsenlapsesi kanssa juuri silloin?

• Kyllä minä sinun asemassasi olisin vähän loukkaantunut. Olisi tyttäresi mielestäni ainakin pitänyt kysyä lapselta, haluaako tämä keskeyttää katselun ja jutella mummin kanssa puhelimessa.

• Saapunki

Kiitos kaikille.

• hompsantuusa_

Ilmeisesti ei ollut sitten kompa tuo sanomasi ja tyttäresi todella tarkoitti, että lapsenlapsesi katsoo Pikkukakkosta. Jos yhtään lohduttaa, niin Pikkukakkosessa tulee Ryhmä-Hau ja se on tosi tärkeä ja lapsia koukuttava.
        Toisaalta ehkäpä tyttäresi sai hetken omaa aikaa, kun lapsi keskittyi Pikkukakkoseen ja pelkäsi sen oman hetken katkeavan.
        Älä ole pahoillasi.

• Aikuinen____

Kannattaa toimia kuten Sipilän hallitus. Eli ei kannata mittauttaa suosiotaan.
      Ole iloinen, ettei tyttäresi työnnä yhtenään ja liiaksi vaivaksi asti lastaan isoäidin hoidettavaksi.

• Kokkikolmonenki

Saattaahan lapsella tulla pikku kakkanenki.
      Ei sitä potalta ehdi puhelimeen.

• Saapunki

Mielestäni tyttäreni olisi pitänyt hoitaa tilanne
      jotenkin hienotunteisemmin.

• hytinäx1

No äkkiä tv päälle ja katso myös pikkukakkosta, osaatpahan sitten jutella tenavan kanssa seuraavalla kerralla kuinka mukava ohjelma tv:ssä olikaan. Tiedä vaikka kaksivuotias osaisi sitten lörpöttää omalla kielellään enemmänkin kanssasi.

• e.lä.mä

Noin ei koskaan minulle sanottu, mutta anna jälkeläisien elää omaa elämää.

• Tavallinen.äiti

Jos aina käy samoin, kun soitat, niin tyttäressäsi on jotain vikaa. Jos vain yhden- parin kerran, niin tyttärelläsi on vain kelju päivä ja haluaa kostaa sen äidille. Minulla on sellainen tytär, ei nyt just tuota ole sattunut mutta ihan vastaavia yksittäisiä kurjia temppuja. Ensin pahoitan mieleni mutta sitten ajattelen että jaa-a taas hänellä tuollainen päivä. Toisella kertaa sitten on normaali ystävällinen. Kenellekkäs muulle harmiaan ja stressiään purkaa kuin äidille, lapsille ei voi ja mies ei kestä. Jos itse toimisin kuten hän niin välimme olisivat olleet poikki jo pitkään. Sellaisia ne vaan on, miks pitää haalia itselleen opiskelu, kova liikunta, lapset ja asuntovelat. Siinä sitä on tekemistä.

• välitonkahdenkauppa

itse olemme lapsemme kasvattaneet ja heille mallin elämään antaneet

• Tavallinen.äiti
        välitonkahdenkauppa kirjoitti:

itse olemme lapsemme kasvattaneet ja heille mallin elämään antaneet

Just niin, kyllä muistan että itsekin äidille tinttailin, eikä siitä ole mitään lopullisia arpia jäänyt. Tuskin äidillekään, enää ei voi kysyä.

• harminsajokaisella

Tulipa mieleen, näin yöaikaan valvoes, että nykyään sen pikkukakkosen ja kaiken muunkin näkee ja areenasta ja nettflixistä ja mistä lie muualtakin. Mä olen seurannut näitä nuoria perheitä melko liki omas elämässäni. Joten ei se pikkukakkonen tai muukaan ohjelma enää rajoita niin tarkkaan juttelua tai muuta tärkeää, kun ne ohjelmat voi kattoa myöhemminkin. Mut täs jutus taitaa olla jokin muu "syy" kuten meillä kaikilla väliin on. Mut nuku yö ja koita uudestaan, eiköhän se siitä.

• Kuvittelen itseni vastaavaan tilanteeseen omien lapsien ja lastenlasten kanssa.
      Voisin hyvin kuvitella, että poikani sanoisi juuri noin ja minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, rupattelisin hänen kanssaan ja sitten kysyisin, että milloin olisi paras aika rupatella pikkuisen kanssa,
      että soittelen uudestaan.
      ei tämän mummon jutut nyt niin maailman tärkeitä ole, varsinkin kun tiedän, että pikkukakkonen on lapsille tärkeä ohjelma, olihan se ohjelma jo tärkeää omillekin lapsille aikoinaan.

• nukkumaan-pian

Siskoni sanoi usein minulle, että soita myöhemmin, koska nyt tulee se ja se ja se. Hän on edelleen oikein telkkarin suurkuluttaja, koska ei ole sitä nettiä.

Samoin itse sanoin soittajille, kun olin "nalkissa" Salkkareihin, mutta en ole enää, koska onhan se maailman typerin ohjelma. Tyttärelleni olen joutunut sanomaan, että soita aamulla, koska hänellä on aina yöllä huonoja uutisia, joita en halua kuulla.

Tuo oli kyllä typerin esitys; "että nykyään sen pikkukakkosen ja kaiken muunkin näkee ja areenasta ja nettflixistä ja mistä lie muualtakin."

Jos 2-v on iltaohjelma Pikkukakkonen, niin ei hän halua sitä katsoa sitten joskus, tai jos katsovat, niin uusinnatatkaan ei haittaa? Lapsenlapsillani on ollut useita nauhoituksia, joita he jaksavat katsoa aina uudestaan, paitsi enää eivät katso Pikkukakkosta.

Oletkos mummi/pappa ajatellut sitä, että se voi olla 2-vuotiaalle iltarutiini iltapaloineen, jonka jälkeen hammaspesulle ja nukumaan?

• Minkähän takia sinun pitää soittaa juuri silloin, kun tulee Pikku kakkonen? Se ohjelma kuuluu pikkuihmisen iltarutiineihin. Kaksivuotiaan elämässä pitää olla tietty säännöllisyys, Pikku kakkonen, iltakylpy, iltapala, hammaspesu, sänkyyn, iltasatu, iltasuukko ja unten maille. Isovanhemmat voivat valita jonkun muun soittoajan. Soittaa vaikka viikonloppuisin, jos perheen aikataulu on viikolla tiukka.

Muistan kun soitin äidilleni noin klo 17.00. Paha moka. "En minä voi nyt jutella, tulee Kauniit ja rohkeat." "Oi anteeksi, unohdin. Soitan myöhemmin." En itse koskaan katsonut ko. ohjelmaa, äidilläni siihen täysi oikeus ja se oli hänelle päivän kohokohta.

Mikä tässä on sinulle vaikeaa? Eläkeläisen, jolla on rutkasti vapaa-aikaa, on joskus vaikeaa orientoitua nuorten perheiden kiireisiin. Mutta ei siitä saa ottaa nokkiinsa, osoittaa mieltään, lisätä heille paineita. Relaa vähän. Mukavaa, että olet saanut lapsenlapsen, he ovat elämän jälkiruoka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe