HAMSTERINI PUREE JA PELKÄÄN OTTAA SEN KÄTEEN!

GlitterBrain

Moi, oon 12.v tyttö ja en tiedä mitä pitäis tehdä. Mun hamsteri on talvikko tyttö noin yhden kuukauden ikäinen ja oon yrittänyt ottaa sen käteen mutta se puree aina kun yritän saada sen käteen. Oon pitänyt jo mun hamsteria kädellä mutta en ole itse sitä kädelleni nostanut. Pelkään ottaa hamsterini kädelle koska se saattaa puraista,ja tiedän ettei sen puremat satu mutta pelkään silti. MITÄ MÄ TEEN!!??

14

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisätietoja

      "Noin yhden kuukauden ikäinen"? Minkä ikäinen hamsteri on tarkalleen ottaen?

      Mistä hamsteri on hankittu?

      • GlitterBrain

        Hamsterini on syntynyt 15.5 ja sain sen eläinkaupasta


      • Lisätietoja
        GlitterBrain kirjoitti:

        Hamsterini on syntynyt 15.5 ja sain sen eläinkaupasta

        Onhan tuolla sitten onneksi enemmän ikää kuin kuukausi. Luovutusikä on meinaan 5 viikkoa.

        Tämä onkin yksi syy siihen, ettei eläinkaupasta pidä elukoita hankkia. Sitä ei yksinkertaisesti ole käsitelty tarpeeksi poikasena, joten se ei ole kesyyntynyt siten kuin pitäisi. Minä palauttaisin mokoman villipedon ja vaatisin tietenkin rahat takaisin. Hanki lemmikit luotettavalta kasvattajalta, joka on totuttanut poikaset käsittelyyn pienestä pitäen. Jos on kerta kaikkiaan pakottava tarve hankkia elikkonsa eläinkaupasta, niin ne pitäisi tarkistaa jo kaupassa. Kyllähän sen käsittelyn mahdottomuuden olisi nähnyt jo kaupassa, jollei olisi vain antanut myyjän pakata hamsteria ilman, että sitä on itse saanut pitää kädessä.

        Toki siitä voi vielä saada hyvinkin käsiteltävän paljolla käsittelyllä, mutta pikkupoikasten sosiaalistumiskausi siltä on jo ohi. Niinpä homma ei ole enää erityisen helppoa, eikä tuollaisista villikoista välttämättä tule koskaan kaikkein kiltimpiä tapauksia.


      • GlitterBrain

        Okei, kiitos tiedosta :)


      • Pikkuhamsterinkasvattaja
        Lisätietoja kirjoitti:

        Onhan tuolla sitten onneksi enemmän ikää kuin kuukausi. Luovutusikä on meinaan 5 viikkoa.

        Tämä onkin yksi syy siihen, ettei eläinkaupasta pidä elukoita hankkia. Sitä ei yksinkertaisesti ole käsitelty tarpeeksi poikasena, joten se ei ole kesyyntynyt siten kuin pitäisi. Minä palauttaisin mokoman villipedon ja vaatisin tietenkin rahat takaisin. Hanki lemmikit luotettavalta kasvattajalta, joka on totuttanut poikaset käsittelyyn pienestä pitäen. Jos on kerta kaikkiaan pakottava tarve hankkia elikkonsa eläinkaupasta, niin ne pitäisi tarkistaa jo kaupassa. Kyllähän sen käsittelyn mahdottomuuden olisi nähnyt jo kaupassa, jollei olisi vain antanut myyjän pakata hamsteria ilman, että sitä on itse saanut pitää kädessä.

        Toki siitä voi vielä saada hyvinkin käsiteltävän paljolla käsittelyllä, mutta pikkupoikasten sosiaalistumiskausi siltä on jo ohi. Niinpä homma ei ole enää erityisen helppoa, eikä tuollaisista villikoista välttämättä tule koskaan kaikkein kiltimpiä tapauksia.

        Jos eläimen hankkii se myös pudetään ei hamsteria kyulu palauttaa se ei oo mikään tavara


      • nohuhhuhmitäjauhat
        Pikkuhamsterinkasvattaja kirjoitti:

        Jos eläimen hankkii se myös pudetään ei hamsteria kyulu palauttaa se ei oo mikään tavara

        Kasvatatko itse niin hulluja elukoita, että pelkäät nyt ihmisten tajuavan palauttaa lemmikeiksi täysin hyödyttömät villipetosi?

        Tämä on kuule ihan kuluttajajuttu. Kuluttajan on saatava eläin, jollainen oli syytä olettaa saavansa. Jos siis kasvattaja ja/tai myyjä ei ole tehnyt omaa osuuttaan ja kesyttänyt LAPSILLE myymiään elukoita, niin palautus on todellakin aiheellinen. Mitään villipetoja ei todellakaan ole eettistä myydä ja käskeä aloittelijoiden pitää niitä.

        Aloittaja ei myöskään ole hommaa kussut, kuten tunnut alempana vihjailevan. Sen verran luulisi kasvattajan tietävän, että hamsteri on jo ikänsä puolesta vasta tullut aloittajalle. Jos se olisi ollut ostettaessa kesy, niin noin pahasti se ei olisi ihan hetkessä villiintynyt. Lopeta kasvattaminen ja eläinten myyminen, jos olet noin sekaisin.


      • GlitterBrain

        OKEI KAIKKI KUUNNELKAA!
        Hamsterini ei ole purrut enää kertaakaan. On ihan täysin kesy ja antaa ottaa kädelle. En ois ite uskonut koskaan että hamsterini kesyyntyisi. Ja mun hamsteri ei oo tippunut koskaan. Kiitos kaikille avusta ❤️😊


      • GlitterBrain

        Mut jos on kysyttävää tai jotain niin voin täällä sit vastailla😊


      • 358757
        GlitterBrain kirjoitti:

        OKEI KAIKKI KUUNNELKAA!
        Hamsterini ei ole purrut enää kertaakaan. On ihan täysin kesy ja antaa ottaa kädelle. En ois ite uskonut koskaan että hamsterini kesyyntyisi. Ja mun hamsteri ei oo tippunut koskaan. Kiitos kaikille avusta ❤️😊

        Onpa kiva! Nauti kesystä hamsteristasi!


    • Pikkuhamsterinkasvattaja

      Kuules kun sait sen hamsun piditkö sitä jokapäivä kädessä?

    • Vil_ma_30

      Se ei ilmeisesti ole tottunut sun käsittelyyn vielä. Aloita sen käsittely rauhallisesti ja elä yritä ottaa sitä väkisin käteen. Kaikki aikanaan ja se vaatii kärsivällisyyttä. Onko se tippunut joskus sun kädestä?

      • Vdbdlso

        Minulla on ollut naaras talvikko vajaa 4 kuukautta ja alussa hän välillä puri mutta sitten se lopetti sen mutta nyt hamsterini on alkanut purea kovaakin ja hän on todella kesy ja tulee helposti kädelle mutta puree, osaako kukaan sanoa mistä on kyse tai miten saisin se loppumaan.


    • Emojiiiidude

      Pureminen ja eläimen vähä käsittely taas riippuu kaupasta ja paljon niillä on sillä hetkellä muita eläimiä ja työntekijöistä (jos sieltä on ostanus). Ja tietty joillekkin kaupoille nää eläimet tulee luovutus iän saatua, jota ennen ne on ollut kasvattajalla (ja eläimiä ei edes pidetä kaupassa niin kauaan). Kasvattajastakin kannattaa ottaa selvää ja jotkut ei suostu edes ostamaan eläintä sellaiseslta kasvattajalta jolla on "paljon" muita eläimiä, juuri sen tietyn eläimen( vaikka sen hamsun) kunnon käsittelyn takaamiseksi olleen hyvä.
      Toisinaan en ehkä itse veisi takaisin, koska olen kuullut sitäkin, että eläimellä on ollut joku huonosti, kuten sairaus tai muuta esim. eläin voi olla vaikka sokea ja ei nää onko se ruokaa vai mitä se on ja siksi käyttäytynyt agresiivisesti (en toki voi tietää juuri sinun tilannetta, mutta näinkin voi käydä). Ja jos siitä ei ole kauaa kun olet eläimen ostanut voi sillä olla stressiä myös.
      Nään että julkaisusi on jo viimekuulta, mutta olisi kiva kuulla mitä tilanteelle tapahtui. :)

    • Nepsukka234

      Ei tarvitse pelätä. Mun hamsterin otin syliin ekan kerran ja se rimpuili. Pelkäsin itse alussa että se putoaa. nnt se suostuu tulemaan syliin
      Nyt se on 5kk 2viikkoa vanha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe