Oletko omasta mielestäsi

dfgdsssdf009

profeetta? Onko sinulla omasta mielestäsi jokin profetia?

5

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuuriEspoo

      Tiiän yhen skitsofreenikon, joka puhelee omista profetian lahjoistaan. Parantelee ihmisii jne. Onks tuttuu?

    • Hulluhko

      Minulla on käsitys, että olen jonkilainen selvännäkijä, ennustaja, mahdollisesti profeetta. En siis väitä olevani, mutta muutakaan selitystä en keksi. Ja se on hyvä huomata, että en alunperin itse pitänyt itseäni tällaisena - psyykkisesti täysin terveet ihmiset lähiympäristössäni ovat tämän huomanneet.
      Olen alkanut myös itse pitää mahdollisena, että minulla on joitain selittämättömiä kykyjä, itse asiassa melko todennäköisenä. Esitän muutaman (osittain jo toteutuneen) esimerkin alla.

      1. Brexit ja Trump. Kysyin isältäni vuonna 2015 useiden todistajien läsnäollessa, että mitä sitten tapahtuu, kun ensi vuonna tulee Brexit ja sen jälkeen Trump valitaan presidentiksi.
      Sen lisäksi pidin lähes varmana ja pidän edelleen, ettei Trump ole oikeasti presidentti, vain nimellisesti, koska vaikka hänellä on ko. status, niin häntä tulisi kutsua diktaattoriksi, koska hän tuhoaa presidentti-instituution ja yhdysvaltalaisen demokratian ja hyötyy ja rikastuu tästä valtavasti eikä häntä myöhemmin enää tunnusteta presidentiksi. Näin ollen Obama oli yhdysvaltain viimeinen presidentti. Tämä toki jatkuu mm. yhdysvaltain sisällissotana, hajoamisena jne.

      2. Bitcoinin arvonnousu. Yritin saada niitä tuttaviani, joilla oli rahaa, sijoittamaan bitcoiniin, kun sen kurssi oli alle tuhat dollaria. Arvelin, että se saattaaa nousta jopa 30 000 dollariin ensi vuonna, mutta se nousikin vain n. 20 000 dollariin.

      3. Kun Venäjä alkoi tukemaan Al-Assadia, sanoin tuttavilleni, että Venäjän strategisten etujen mukaista on saada eurooppaan massiivinen pakolaisvyöry jotta Eurooppa heikkenee ja EU päätyy epäyhtenäiseksi ja riitaiseksi, ja hajoaa lopulta - ja johon Venäjä tarjoaa "humanitaarista apuaan ja suojelua kansalaisilleen Eurooppalaisten diktatuurien riistolta sekä turvatakseen YK:n peruskirjan mukaiset ihmisoikeudet", siis myös sotavoimia entisille EU- ja NATOmaille.

      4. Kerran sain tunteen, pakokauhun tunteen, että asuntooni murtautuu pian hengenvaarallisia ihmisiä. Juoksin niin lujaa ulos(omakotitalosta) etten ehtinyt ottaa mitään tavaroita, en puhelinta enkä edes kenkiä mukaan, ja juoksin sukkasillani kaupungin läpi muutaman kilometrin tuttavalleni turvaan. Tämä tapahtui siis yöllä. Vain minuuttien päästä asuntooni todella murtauduttiin, ja sain tietää jälkikäteen heidän olleen erittäin vaarallisia tyyppejä.


      Olen myös ollut väärässä, esim. odotin, että Kreikka potkitaan ulos eurosta, mutta kun näin ei käynyt, niin ajattelin, että tämä ei voi johtaa mihinkään muuhun kuin euroalueen hajoamiseen. Se kuitenkin jää nähtäväksi.

      Erityisesti kohdan 4 kaltaisia esimerkkejä, joskaan ei yhtä rajuja, tapahtuu niin usein, että olen saanut tuttaviltani selvännäkijän, ennustajan yms tittelit.

      • kkkls

        Nähdäkseni tuollaisia kykyjä on aika monella ihmisellä. Johtuvat ne sitten jostain selittämättömästä "aistista" tai ihan vain ihmisen halusta lukea tapahtumia ja ennakoida tulevaisuutta, mikä tuottaa tiettyjä kognitiivisia vääristymiä. Kuvittelemme, että tiedämme jotain ennalta, koska meillä on siihen luontainen psyykkinen tarve. Missään nimessä tuollaiset kokemukset eivät ole mikään sairauden oire. Itsekin olen tuhansia kertoja elämässäni saanut mielestäni enteitä ja lukenut mielestäni ihmisten ajatuksia, enkä ymmärrä mitä, omituista siinä on. Minulle se on lähes yhtä luontevaa kuin hengittäminen. Se nyt ei tee kenestäkään mitään profeettaa eikä skitsofreenikkoa sen puoleen. On olemassa itse asiassa tutkijoita, joiden mukaan selittämättömät ennakkoaavistukset ovat todellinen ilmiö ja että ihmiset esimerkiksi reagoivat fyysisesti kokeissa ennalta voimakkaammin tuleviin stimuloiviin visuaalisiin ärsykkeisiin ennen niiden näyttämistä verrattuna neutraaleihin ärsykkeisiin. Tällaisia ennakkoaavistuksia on mahdollista mitata esimerkiksi aivokuvantamismentelmillä tai mittaamalla ihon sähkönjohtavuutta, ja kuvat tuotetaan satunnaisgeneraattorilla niin, että minkäänlaiset tiedostamattomat tai tiedostetut vihjeet ovat kokeessa mahdottomia. Silti puolessa tällaisissa kokeissa on saatu tilastollisesti merkitseviä tuloksia, mikä viittaa siihen, että kyseessä on todellinen, mutta selittämätön, ilmiö. Erään meta-analyysin mukaan yhteys on itse asiassa tilastollisesti erittäin merkitsevä. Myöskään mikään fysiikan laeissa ei sinänsä tee mahdottomaksi sitä, että aika kulkisi tavallaan takaperin. Kvanttifysiikassa on täysin mahdollista, että signaalit kulkevat ajassa taaksepäin. Kuten ihmisten enteet, myös kvanttifysiikka on normaalin järjen vastainen, koska normaali "terve" järki ei koskaan ajattele seurausta ennen syytä eikä tulevaisuuden tapahtumia ennen nykyhetkeä. Ylellä oli kerran mielenkiintoinen dokumentti kyseisestä aiheesta, mikä löytyy vielä YouTubesta. Kyseessä on todellakin täysin yleismaailmallinen kokemus, ei profetia eikä sairaus.

        https://www.youtube.com/watch?v=qVCh_4tBRa8


    • bensajaauto

      Hän profetoi niin voimakkaasti, että hän sai autonsa käymään ilman bensaa.

      • Huhhuijaaoops

        Ja profetoi niin s**tanasti, että muutti veden bensaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe