Outoja näppyjä haaroissa, kyynärpäissä ja käsissä

Eivät kutia ollenkaan. Punasia on kaikki paitsi kivespussissa ja peniksessä olevat. Lääkäri ei ainakaa epäile syyhyä, eikä oo tarttunu muihin perheessä yli kuukauden jälkeen.

Kortisonia on pistetty viikon ajan mutta ei oo lähteny haaroista yhtään pois ja sormiin tullu uusia pieniä.
Ainoastaan kyynärpäistä alkaa lähteä ku kortisonista kuivunu ja siitä repiny.

Ei oo missään muualla. Oisko mitää ideaa. Seuraava lääkäri ku kortisonikuuri loppuu.
1387
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Iho-oireissa voi olla syynä vaikka mikä. Itse ihon ongelmat ja reaktiot, kuten juuri erilaiset loiset ja allergiat (kosmetiikka!!!). Psyykkiset tekijät (itse sain keväällä käsin ja jalkoihin pientä syheröä, joka helpotti oitis, kun stressi helpotti). Iho-oire voi olla myös reaktio johonkin sisätautien alan ongelmaan.

Toivottavasti olet miettinyt mahdollisia allergeeneja. Jollet ole vielä allerginen, niin rikkonaisen ihon kautta allergisoidut nopeasti. Eli käytä mahdollisimman vähän mitään kosmetiikkaa ja siirry allergiatuotteisiin heti. Sitten kun iho on täysin ehjä, voit taas varovasti käyttää normaaleja tuotteitakin. Iho "muistaa" ja ylireagoi vielä pitkään pahan ihottuman parannuttua, joten joudut olemaan varovainen. Jos ihottumaa on sormien kosketuspuolella, niin veikkaisin allergiaa. Onpa se sitten syy tai seuraus.

Täsmävastausta kirja Iholla (Yael Adler) ei anna, mutta kertoo paljon siitä, miten ihmeellisesti iho toimii. Suosittelen! Voit varata sen kirjastosta, jollet halua ostaa. Kirja on hauskasti kirjoitettu ja nopea lukea.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Poikayeetq kirjoitti:

Eivät kutia ollenkaan. Punasia on kaikki paitsi kivespussissa ja peniksessä olevat. Lääkäri ei ainakaa epäile syyhyä, eikä oo tarttunu muihin perheessä yli kuukauden jälkeen.

Kortisonia on pistetty viikon ajan mutta ei oo lähteny haaroista yhtään pois ja sormiin tullu uusia pieniä.
Ainoastaan kyynärpäistä alkaa lähteä ku kortisonista kuivunu ja siitä repiny.

Ei oo missään muualla. Oisko mitää ideaa. Seuraava lääkäri ku kortisonikuuri loppuu.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu