Kestävät Renaultin mallit

Renault25_2.7V6

En ole omistanut koskaan Renaultia, enkä ole mikään Rellu -fani, mutta joistakin malleista tykkään ja lähipiirissäni on joskus jokunen Renault ollut. Serkulla ykkössarjan Megane 2.0 bensiini. Siinä tyyppiviat taisi olla pyöränlaakeri ja sytytyspuolia meni. Veljelläni oli aikanaan 21 farmari, olikohan siinä etupalkin ruostevikaa ja vanhemmillani oli 21 sedan. Siinä joitakin pikkuvikoja oli myös.
Omat suosikkirenut ovat 4 TL eli "tippa". Ai niin sellaisia oli mun tädin perheessä 70-luvulla useita. Tipparenussa kiehtoo sen persoonallinen muotoilu ja hyvä tilankäyttö/muunneltavuus tuon ikäisessä autossa. Toinen suosikkimalli on iso 25. Sellainen on myös lähipiirissäni ollut jopa kahdesssa taloudessa. Elegantti, edustava, mukava ja ainakin 2.0 -bensakoneella erittäin kestävä. Toisella näistä ajoivat uudesta yli 500 000 km, eikä juurikaan pahoja vikoja ollut. Lisäksi lämmin ja kokoisekseen erittäin taloudellinen. Toisella R25:lla ajettu yli 600 000 km, eikä konetta tarvinnut avata. Hyviä, kestäviä autoja. Samoin olen kuullut että ykkösmallin Lagunat myös kestäviä autoja.
Mulla itselläni joidenkin kestäväksi kehuma Honda aikoinaan oli melko epäluotettava ja heikko pelleiltään. Kalliiksi tuli kilsat sillä. Prelude -84 oli malli, luukkulamppuinen. Hyvän näköinen muotoilu, suht pirteä, vääntävä kone mutta kova ruostumaan, lisäksi monia pikkuvikoja, mm. sähköinen bensapumppu reistaili, valokatkaisin, nopeusmittari jne.

4

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petrikki1

      Omat kokemukseni ovat neljästä Renusta. Ekan ostin vuonna 93. Auto R 19 vm 90 ajettu noin 60 000 km. Auto oli minulla kolmisen vuotta ja kilsoja tuli vajaa 60 000. Auto toimi ihan ok, mutta esim. ovien saranat kuluivat väljiksi (3-ovinen) ja ruostetta tuli takalokasuojiin. Myös pyöränlaakerit vaihdettiin. Päästöarvoissa oli kerran katsastuksessa häikkää. Jotain muutakin pikku juttua saattoi olla, mutta en enää muista. Palveli kuitenkin ihan hyvin.

      Seuraava oli 19 16V -92 eli sporttiversio mallista. Ostin vuonna 95 helmikuussa. Ajettu ostettaessa noin 80 000km. Auto oli upea ajettava, mutta sitä vaivasi lähinnä samat viat kuin ekaa Renaultia eli pyörän laakerit. Myös lämmityslaitteen kenno alkoi vuotaa.

      Sitten siirryin Lagunaan. Vuosi oli 96 loppusyksy. Malli 1,8 bensafarkku. Tämä oli paras Renaultini. Ekan sarjan Laguna. Mittarissa 49 000 km ja auto oli rekisteröity 12/95. Tässä ei ollut mitään vikoja, mutta autosta puuttui ilmastointi ja siksi vaihdoin sen seuraavan mallin farkkulagunaan. Autolla tuli kuitenkin ajettua noin 100 000 km. Vaihto tapahtui vuonna 2002 ja auton vuosimalla -01, jolla oli ajettu vain 13000 km. Tällä ajoin vuoteen 07 ja kaikkiaan runsaat 100 000 km. Tässä kakkoskoppaisessa Lagunassa olikin sitten paljon murheita: mittaristo pimeni ja jouduttiin vaihtamaan, puola hajosi ja auto hinatyiin kotoa huoltoon, joka huollossa vaihdettiin lisäksi ohjauksen niveliä, sivuikkunan mekanismi ja avanikortti myös hajosivat. Saattoi olla jotain muutakin. Tämän jälkeen merkkiuskollisuus oli niin koetuksella, että oli pakko vaihtaa. Eikä tullut pettymystä. Paluuta Renaultiin ei valitettavasti ole, vaikka ne ovatkin hyviä autoja ajaa toimiessaan. Ja nykyrellut voivat olla myös aivan viattomiakin kapistuksia.

    • Renault25_2.7V6

      Just. Samaa kuullut Lagunoista. Ensimmäinen malli kestävä, toisessa mallissa (ainakin alkupään tuotannon autoissa) vikoja. Sama juttu Pösöllä. 406 hyvä ja kestävä. 407 vikainen. Ja Nissanilla. 2000 luvun vaihteen Primera ok, viimeisin eli seuraava malli vikainen.

      • renault clio 1.4 rn siinä viimenen renu joka kestää.


    • relluakehään

      Itselläni Scenic, vm. 2000. Nyt mittarissa 286.000. Ei ongelmia. Näinpähän kaikki automallit nykyään. Ei kenenkään kannata valmistaa huonoja. Varsinkaan esim. Euroopan suurille markkinoille. Suomessa määrät kovin pieniä. Esim. Saksan katsastustilastoissa 50-60 miljoonaa. Suomessa 2-3 miljoonaa. Täällä edelleen Euroopan vanhimmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      67
      2525
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      186
      2199
    3. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      47
      2113
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2082
    5. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      33
      1865
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      194
      1577
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      220
      1515
    8. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      17
      1391
    9. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1275
    10. Hallitus haluaa sossuhuijjarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä

      Kuristusote vätkylöiden palleista kiristyy! 😆 Hallitus suunnittelee laajentaa Kelan tiedonsaantioikeutta sosiaaliturva
      Lieksa
      200
      1062
    Aihe