Sain pääsykokeesta vähimmäispisteet, joilla pääsee sisään, mutta jäin silti varasijalle? Miten tämä voi olla mahdollista?
Vastaukset 7
- Valinta
Katsopa valintaperusteet! Yleensä jos hakijoilla on sama pistemäärä (tasapistetilanne), niin heidät asetetetaan jollakin valintaperusteissa mainitulla syyllä järjestykseen (=jonoon)
- Niemi
Ai vähimmäispisteet?
Useimmissa hakukohteissa on joku vähimmäispistemäärä, joka on saavutettava, esim. puolet maksimipistemäärästä. Mutta ei sillä yleensä vielä sisään pääse, koska vaaditun pistemäärän saavuttaneita hakijoita on enemmän kuin opiskelupaikkoja ja paremmuusjärjestyksessä otetaan. - dsfoe
Tuloskirjeen pisteet eivät ole ns. vähimmäispisteet vaan alin pistemäärä, millä joku on päässyt sisään. Eli jos vaikka 25 valitaan, niin näistä se viimeinen on saanut nuo pisteet ja hänen edellään olevat paremmat. Jos mennään tasatilanteeseen, niin silloin voidaan verrata esim. todistuksia, jolloin paremman todistuksen omaava asetetaan etusijalle. Tämä riippuu ihan koulusta, jotkut saattavat jopa arpoa tasapisteissä olevat viimeiset paikat. Eli aivan hyvin samalla pistemäärällä voi päästä sisään kun toinen jää ulos, niin epäreilua kuin se onkin. Olet sen puoleen hyvässä asemassa, että jos joku valituista ei otakaan paikkaa, niin voit hyvin vielä saada itse paikan!
- Hämmentynyt
Katsoin valintaperusteet. Ilmeisesti joku toinen samat pisteet saanut on menestynyt minua paremmin kokeen toisessa osiossa, ja on siten valittu, kun taas minua ei. Olen siis koepistejonossa. On tämä tasapistesääntö vähän kurjaa...
- Valinta
Ikäväähän se on, mutta korkeakouluilla taitaa olla aika tarkat sisäänottomäärät. Eivät voi ottaa juurikaan sisäänottomäärää enempää sisälle...
- näinsemeneekyllä
Alalle, johon itse hain, katsotaan tasapisteissä (ei pääsykoetta ollenkaan) kys. alan opintojen keskiarvoa. Jos sillä ei voida tehdä eroa, niin koko tutkinnon keskiarvoa. Jos vieläkään ei voida tehdä eroa, niin ketään tasapisteissä olevaa ei valita.
- neitiosaava
..tosion, eli et pääse, joskatotaan, niinkuin tekussa aikoinaan kaikissa kokeissa ja todistuksessa on keskiarvo 7,00 suunilleen. Ja sama pitäisi olla, myös ylioppilas- peruskoulutodistuksissa, niin ,niitä "ysiä ja kymppejä tulisi harvemmin! Ja tasa-arvoisia olisi kaikki oppilaitokset. Ja ee kukaan pääsis "kehumaan" "mulla 9 tai kymppi, tai ainakin harvemmin. Ee se sinun vika ole, mutta,,,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 671315
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331251- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574