Tosiaan olen tuossa piakkoin saamassa kaksi kania, jotka tulisivat asumaan leikkimökissä, joka tullaan eristämään ennen kanian saapumista. Mietin tuossa, että mikä olisi paras ruokapelletti ulkokaneille? Itse olen harkinnut Primo 2, sillä olen kuullut ja lukenut siitä hyvää palautetta. Pystyykö primoa syöttämään yksinään, vai tarvitseeko siihen sekoittaa jotain muuta pellettiä? Entä täytyykö pelletteihin lisätä jotain, joka olisi hieman rasvaisempaa (esim. tilkka ruokaöljyä tms.) lämmönsäätelyä varten, vai sisältääkö primo kaiken tarpeellisen? Kiitos jo niille ketkä vastaavat!
Ulkokanien ruokinta.
3
719
Vastaukset
- Näin96
Primo on liian tuhtia tavaraa lemmikkikanille,jopa jäteille. Muutenkaan en suosittele antamaan kanille muille eläimille tarkoittettuja rehuja kun niitä ei ole kaneille suunniteltu. Kanille kanien rehua ja lehmille/hevosille omia rehuja. Burgess excel on loistavaa kani pellettiä jota saa mustista&mirristä 10kg säkki 50€. Tiedän hurjan paljon kalliimpaa mutta ne jotka oikeasti hoitavat kaniaan rakkaudella ovat valmiita maksamaan tuon summan kanin terveyttä ajattellen :) Vai olenko ainoa?
- Zedä
Kannattaa myös pitää mielessä että pelletti ei säily loputtomiin. Kahdelel pienelle kanile jopa 10kg on järjettömän iso pakkaus, ja veikkaisin että tuotantoeläinrehuja ei saa kovin pienissä erissä mistään? Niiden edullinen hinta perustuu nimenomaan suuriin myyntieriin.
- Kaninomistaja
Mulla on kaneja jotka asuu kesällä tarhassa ja talvella eristetyssä leikkimökissä jossa myös eristetty koppi. Altrom elätys pelletti ja nuorille kaneille kasvatus pelletti sopii hyvin ulkokaneille kuten myös rabbit royale. Itse ainakin annan talvisin sekaan kauraa että saa vähän rasvakerrosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172423
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694