sekaseksuaalisuuden normaaliutta. Ei se ole. Vain hetero on normaali
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201806272201036533_rk.shtml
Nykyään homorummutetaan tällaisen
57
1044
Vastaukset
- miksi.muuten
kai ne ihmiset jotka julkisesti puolustaa niin itsekkin on homoja lesboja biitä tai lapsensa on niitä tai joku sukulainen eli jos joku artisti loukkaantuu kun homot ei pääse ja jättää tulematta ja vaarantaa uransa niin eikö hänkin ole homo tai transvenstiitti
Tuossa artikkelissa todettiin, että yleistykset ärsyttävät. Olen itse heterona samaa mieltä, että ei pidä mennä heti luulemaan homoksi, jos on kiinnostunut vaikkapa sellaisista asioista, joista prosentuaalisesti on enemmän naiset kiinnostuneet.
Eikö tuo kyseinen tapahtuma luulis olevan ätmeille nimenomaan helpotus, koska ainakin tuossa tapahtumassa voi saada helpommin sellaisen fiiliksen, että saa olla oma itsensä, kuten tuossa videohaastattelussakin todettiin. Ätmi nyt vaan on jollain tavoin erilainen kuin ytmi. Ätmien pitäis löytää omasta erilaisuudesta vahvuudet. Vaikka keskusteluketjun aloittaja sanoikin, että vain heterous on normaalia, ainakaan minä en näe ollenkaan, että homot tai tällainen pride tapahtuma olis multa jotenkin pois. Kyllä mä ajattelen asian paremminkin näin, että on nykypäivänä hyvä asia, että saadaan olla erilaisia.
Tätä olen muutenkin ihmetellyt, että tällä suomi24 sinkut palstalla ilmenee ylipäätään kielteistä suhtautumista homoihin, vaikka tällä palstalla kirjoitteleekin enimmäkseen hetero sinkkumiehiä. Homot ei ole hetero sinkkumiehille millään tavalla uhka. Ainakaan minä en pysty näkemään mitään uhkaa.
- NainenRuudunTakaa
Sinä oletkin huomattavasti realistisemmin ajatteleva kuin naisettomat miehet täällä keskimäärin.
- hämäränrajamailla
Jatka vaan ihmettelyäsi.
Se on sinun tehtäväsi.
Minä ajattelen, että homous ei ole normaalia vaan sairaus. Se on jo luonnostaakin sairaus.
Mistään sairaudesta kukaan terve ei tykkää.
Mutta koska et ole osannut ajatella asiaa vaan ihmetellä, niin jatka vaan ihmettelyäsi. - millävuosisadallaelät
hämäränrajamailla kirjoitti:
Jatka vaan ihmettelyäsi.
Se on sinun tehtäväsi.
Minä ajattelen, että homous ei ole normaalia vaan sairaus. Se on jo luonnostaakin sairaus.
Mistään sairaudesta kukaan terve ei tykkää.
Mutta koska et ole osannut ajatella asiaa vaan ihmetellä, niin jatka vaan ihmettelyäsi.Onko sun mielestä vasenkätisyys tai sininen silmien väri sairauksia myös? Ne on samalla tavalla harvinaisia ilmiöitä kuin homouskin.
millävuosisadallaelät kirjoitti:
Onko sun mielestä vasenkätisyys tai sininen silmien väri sairauksia myös? Ne on samalla tavalla harvinaisia ilmiöitä kuin homouskin.
Niinpä, tässä tullaankin juuri siihen ongelmaan: onko kaikki harvinaiset ilmiöt muka jotain sairauksia?
Mä olen sitä mieltä, että me kaikki vaan joudumme tässä maailmassa kestämään erilaisia ilmiöitä. Jos kestämisessä on vaikeuksia, kestämistä voi yrittää opetella. Maailma ei tule koskaan menemään sillä tavalla, että kaikista miehistä tulee joitain Tony Halmeen kaltaisia voima ja nyrkkeilysankareita tai sitten kaikista naisista missejä.
Nuorempana ajattelin kyllä, että kun tulee esimerkiksi joksikin Tony Halmeen kaltaiseksi voimamieheksi tai yleensäkin menestyy jossain voimaa vaativassa urheilulajissa, on miehenä alfa tasoa.
Elämää enemmän nähneenä täytyy kyllä todeta, että sosiaalinen todellisuus on hyvin monimutkainen - ei ole yhtä ainutta oikeeta miestyyppiä, joka on automaatisesti menestyvä miestyyppi. On monenlaisia menestyviä miestyyppejä, samoin myös naisissa. Tämä ei kuitenkaan sulje pois tätä tasoteoriaakaan - on kuitenkin valitettavasti niin miehissä kuin naisissa yksilöitä, jotka eivät saa tarpeeksi arvostusta ja sen takia joutuvat tavallista enemmän kärsimään yksinäisyydestä.- Nyt_on_näin
Homous on synti ja Jumala polttaa homot helvetin tulessa. Asia ei selittämällä ja ymmärtämällä ja suvaitsemalla muuksi muutu. Katukaa syntejänne ja rukoilkaa homojen kääntymyksen puolesta.
- määrittää_raja-arvot
Evoluutio on ainoa normaali. Tämä tiedoksi kaikkiin hämäriin peräkammareihin.
Tuosta Iltalehden artikkelista vielä sen verran: "Tuntuu myös, että lesbot hyväksytään paremmin kuin homot. "
Tätä minä kyllä ihmettelen, jos näin todella on, koska nimenomaan homojen ei millään tavoin pitäis olla uhka yksinäisyydestä kärsiville heteromiehille.- selitys_
Lesboilu ei ole mitään seksiä. Seksiä on vain se, että miehen penis työnnetään johonkin ruumiinaukkoon.
Kyllä toki rajansa kaikella pitää olla. Kyllä mua ainakin tässä kohtaa alkaa mietityttämään, jos ihmiset alkavat menemään robottien kanssa naimisiin. Joo joo todella hauskaa: tulevaisuudessa suomen presidentilläkin voi olla aivan hyvin robotti vaimo. Kadulla sitten pedofiilit tulevat kulkemaan käsi kädessä lasta muistuttavien robottivaimojensa kanssa. Tästäkään ei sitten vahingossakaan saa vihastua, koska se on syrjintää.
Myönnän kyllä ätminä, että koko ikänsä ulkopuoliseksi monessa sosiaalisessa tilanteessa jääneenä odotan ihmisiltä ymmärrystä monessa asiassa, mutta ihan kaikkea mäkään en kyllä ymmärrä enkä toki voi odottaa sitäkään, että toiset ymmärtäisivät minua ihan kaikessa.- jokuvaansanoo
Mitä sä edes laitat aikaa moiseen perverssiin ajatushautomoon?
Ihan kun sä haluaisit tökkiä tikulla jotain mätäpaisetta.
Eiks sulla on oikeesti mitään muuta järkevämpää tekemistä?
Mieti vaikka Suomen parasta, mieti miten saadaan porukka töihin ja virkakoneistoa 90% pienemmäksi. Heitä on nimittäin sen verran liikaa.
Myös parempaa miettimistä on miettiä avaruusmäärärahojen suuruutta ja suuntaa.
Media rummuttaa homojuttujaan, koska siellä on homoja. Haluavat asialleen huomiota.
Älä kävele heidän kaivamaan aivopesumonttuun. Ota oma elämäsi itsellesi, omaan käyttöösi. jokuvaansanoo kirjoitti:
Mieti vaikka Suomen parasta, mieti miten saadaan porukka töihin ja virkakoneistoa 90% pienemmäksi. Heitä on nimittäin sen verran liikaa.
Media rummuttaa homojuttujaan, koska siellä on homoja. Haluavat asialleen huomiota.
Älä kävele heidän kaivamaan aivopesumonttuun. Ota oma elämäsi itsellesi, omaan käyttöösi.Oletko lukenut mun kirjoituksia? Ne on luettavissa, jos kiinnostaa enemmän tietää, miksi olen kiinnostunut erilaisista hankalista kysymyksistä. Jos on aikaa, kannattaa perehtyä. En nyt jaksa alkaa kovin pitkästi selittelemään erilaisia syitä.
Lyhyesti voin sanoa, että on hyvä pohtia tätä normaaliuden ja sairauden rajaa: mitä me todella voimme sallia, kuinka suvaitsevaisia voimme todella olla. Otin tuossa nyt vaan tuollaisia ääriesimerkkejä, mihin saatetaan mennä, jos alamme likaa vaan sallimaan ja sallimaan.
Eikö myös ulkopuoliseksi jääneella ole nimenomaan hyvä miettiä erilaisia kysymyksiä, mikä on normaalia ja mikä selvästi sairasta. Jos ihminen olis "täysin normaali", ei hän jäisi koskaan ulkopuoliseksi.jokuvaansanoo kirjoitti:
Älä kävele heidän kaivamaan aivopesumonttuun. Ota oma elämäsi itsellesi, omaan käyttöösi.Kysymys vielä: oletko itse ollut elämässä sellainen mies tai nainen, joka on jäänyt toistuvasti ulkopuoliseksi, vai oletko ollut sellainen, jolla on aina ollut paljon suosiota? Tällä on vaikutusta siihen, millaisia kysymyksiä ihmiset pohtii.
Mitä väliä sillä on mikä on normaalia ja mikä ei? Miksi ihmisten pitäisi elää jonkun tietyn kaavan mukaan? Annetaan kaikkien elää niin kuin haluaa kunhan ei satuta toisia.
Tuota kysymystä olen pohtinut koko ikäni. Miksi mä en saa olla sellainen kuin olen. Tuo arvostuksen saaminen on jokatapauksessa enemmän tai vähemmän kaikille tärkeetä. Jossain vaiheessa vaan huomaa tämän tosiasian, että arvostus on aivan liian vähäistä, vaikka onkin normaali kunnon kansalainen ainakin näennäisesti.
Nimenomaan juuri tämä, että ei ole parisuhdetta eikä perhettä, kun monella muulla sanotaanko vaikka 25 vuotiaalla on. Ehkä ei vielä tuossa iässä kaikilla perhettä, muta jokatapauksessa vakava seurustelusuhde kuitenkin aika tavallinen ja lasten hankinta ainakin suunnitteilla. Moni normaali ihminen on elänyt myös sillä tavalla normaalin nuoruuden, että on jo joku seurustelusuhde takana.
Jos ensimmäisen seurustelusuhteen aloittaminen venyy yli 25 vuoden, tulee sitä helposti miettineeksi, mikä on vikana, vaikka on ihan normaali kunnon kansalainen ainakin näennäisesti. Tämä ei tietenkään tarkoita, että elämä olis menetetty, vaan tässä kohden alkaa miettimään, mistä johtuu, että on itse vastentahtoisesti vielä sinkku.
Kehittyä tässä parisuhdemahdollisuuksien nostamisessa pääsääntöisesti pystyy ja ilman muuta kannattaakin. Mielestäni yksi kehittymisen osa alue on nimenomaan tosiasioiden tunnistaminen. Jos tosiasioita ei tunnista, on vaikeeta kehittyä nimenomaan "oikeeseen suuntaan". Tämä "oikea suunta" tietysti tarkoittaa sellaisten taitojen omaksumista, jotka parantavat onnistumismahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla.todellavaikeeta kirjoitti:
Tuota kysymystä olen pohtinut koko ikäni. Miksi mä en saa olla sellainen kuin olen. Tuo arvostuksen saaminen on jokatapauksessa enemmän tai vähemmän kaikille tärkeetä. Jossain vaiheessa vaan huomaa tämän tosiasian, että arvostus on aivan liian vähäistä, vaikka onkin normaali kunnon kansalainen ainakin näennäisesti.
Nimenomaan juuri tämä, että ei ole parisuhdetta eikä perhettä, kun monella muulla sanotaanko vaikka 25 vuotiaalla on. Ehkä ei vielä tuossa iässä kaikilla perhettä, muta jokatapauksessa vakava seurustelusuhde kuitenkin aika tavallinen ja lasten hankinta ainakin suunnitteilla. Moni normaali ihminen on elänyt myös sillä tavalla normaalin nuoruuden, että on jo joku seurustelusuhde takana.
Jos ensimmäisen seurustelusuhteen aloittaminen venyy yli 25 vuoden, tulee sitä helposti miettineeksi, mikä on vikana, vaikka on ihan normaali kunnon kansalainen ainakin näennäisesti. Tämä ei tietenkään tarkoita, että elämä olis menetetty, vaan tässä kohden alkaa miettimään, mistä johtuu, että on itse vastentahtoisesti vielä sinkku.
Kehittyä tässä parisuhdemahdollisuuksien nostamisessa pääsääntöisesti pystyy ja ilman muuta kannattaakin. Mielestäni yksi kehittymisen osa alue on nimenomaan tosiasioiden tunnistaminen. Jos tosiasioita ei tunnista, on vaikeeta kehittyä nimenomaan "oikeeseen suuntaan". Tämä "oikea suunta" tietysti tarkoittaa sellaisten taitojen omaksumista, jotka parantavat onnistumismahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla.Itsensä arvostus on kaiken a ja o. Kun kulkee pää pystyssä voi olla ihailtu, vaikkei eläisikään täysin tietyn kaavan mukaista elämää eikä olisi täysin normaali. Ilmeisesti arvostat itseäsi minua enemmän sillä itse en voi sanoa (työhistoriani takia lähinnä) olevani kunnon kansalainen. Mutta ehkä et kuitenkaan arvosta itseäsi tarpeeksi. Tuo muihin, normaaleihin, vertaileminen vähän kielii tästä. En osaa sanoa tarkemmin, en ole juurikaan tutustunut aiempiin kirjoituksiisi. Kehittymishalua sulla ainakin on mikä on hyvä asia.
- NainenRuudunTakaa
todellavaikeeta kirjoitti:
Kehittyä tässä parisuhdemahdollisuuksien nostamisessa pääsääntöisesti pystyy ja ilman muuta kannattaakin. Mielestäni yksi kehittymisen osa alue on nimenomaan tosiasioiden tunnistaminen. Jos tosiasioita ei tunnista, on vaikeeta kehittyä nimenomaan "oikeeseen suuntaan". Tämä "oikea suunta" tietysti tarkoittaa sellaisten taitojen omaksumista, jotka parantavat onnistumismahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla.Kuka estää sua olemasta sellainen kuin olet?
Mitä se arvostus sulle olis mitä kaipaisit, ihan konkreettisella tasolla? Annatko itse jotain vastaavaa muille? Keille? todellavaikeeta kirjoitti:
Kehittyä tässä parisuhdemahdollisuuksien nostamisessa pääsääntöisesti pystyy ja ilman muuta kannattaakin. Mielestäni yksi kehittymisen osa alue on nimenomaan tosiasioiden tunnistaminen. Jos tosiasioita ei tunnista, on vaikeeta kehittyä nimenomaan "oikeeseen suuntaan". Tämä "oikea suunta" tietysti tarkoittaa sellaisten taitojen omaksumista, jotka parantavat onnistumismahdollisuutta parisuhdemarkkinoilla.Kaikkiahan sä et voi miellyttää. Arvosta itse itseäsi, niin ymmärrät tuon. Ja senkin, ettet ole toisten hyväksyntää vailla. Se on tietty huono juttu, jos ei ole ketään, ei sukulaista eikä kaveria, jonka tuntisit läheiseksi. Kaikissa meissä on puolia, jotka ei miellytä edes meidän tärkeimpiä ihmisiämme. Olemme sellaisia ja tuollaisia, mutta myös tällaisia... Vuorovaikutus on varmaankin se asia, mikä sitoo meitä toisiin ihmisiin. Odotat ehkä saavasi muilta jotain, mutta huomaatko mitä itse annat heille? Liika itseen käpertyminen on itsekästä, sitä ei aina huomaakaan. Voi kuvitella olevansa hyvinkin herkkä ja muita ajatteleva, mutta loppujen lopuksi sitä tuijottaakin vain itsekkäästi omaa napaansa - pelkää tuottavansa toisille pettymyksiä eli ei kestä itse itseään eikä pettymyksiä.
Tiedän muutaman tyypin, jotka eivät kestä ollenkaan eri mieltä olemista. He kokevat sen hyökkäykseksi omaa itseään kohtaan. Hyvän tyypin kanssa taas saa erilaisista näkemyksistä oikein mehukkaan keskustelun aikaiseksi. Joo-joo-lipilipi -tyypit on todella rasittavia, niistä voisi melkein suoralta kädeltä sanoa, että puhuvat kaikista pskaa selän takana, kun ei ole munaa keskustella asioista kasvotusten.ageless_stranger kirjoitti:
Itsensä arvostus on kaiken a ja o. Kun kulkee pää pystyssä voi olla ihailtu, vaikkei eläisikään täysin tietyn kaavan mukaista elämää eikä olisi täysin normaali. Ilmeisesti arvostat itseäsi minua enemmän sillä itse en voi sanoa (työhistoriani takia lähinnä) olevani kunnon kansalainen. Mutta ehkä et kuitenkaan arvosta itseäsi tarpeeksi. Tuo muihin, normaaleihin, vertaileminen vähän kielii tästä. En osaa sanoa tarkemmin, en ole juurikaan tutustunut aiempiin kirjoituksiisi. Kehittymishalua sulla ainakin on mikä on hyvä asia.
Jos on aikaa, voit tutustua mun kirjoituksiin, ne on luettavissa. Samoin näyttää sunkin kirjoitukset. Jos mulla on joskus aikaa, voin vähän yrittää perehtyä. Mukava tuntea palstan vakkareita.
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Kuka estää sua olemasta sellainen kuin olet?
Mitä se arvostus sulle olis mitä kaipaisit, ihan konkreettisella tasolla? Annatko itse jotain vastaavaa muille? Keille?"Kuka estää sua olemasta sellainen kuin olet?"
Ihmisellä on loppujen lopuksi aika rajalliset mahdollisuudet elämässä. Voin joskus myöhemmin perustella tarkemmin vaikka jossain uudessa keskustelun aloituksessa.
"Mitä se arvostus sulle olis mitä kaipaisit, ihan konkreettisella tasolla?"
Se, että ihmisellä olis sanotaanko nyt 25 vuoteen mennessä kestävä parisuhde ja mahdollisesti myös omia lapsia, kertoo jo mielestäni aika paljon siitä, että ihminen saa elämässä arvostusta. Lisäksi vielä se, jos on ollut joku aikaisempikin kestävä parisuhde takanaan 25 ikävuoteen mennessä, kestoo myös, että on arvostettu. Tämä kertoo, että henkilö kykenee kestävään parisuhteeseen ja kertoo myös sen, että on riittävän tasokas parisuhdemarkkinoilla. Eikö tämä ole jo aika konkreettinen merkki arvostuksesta?
Tämä on sinkut palsta, jossa keskustellaan sinkkuudesta ja minä olen jo aikaisemminkin sanonut, että erityisesti miehen elämä on erittäin yksinäistä, jos joutuu olemaan pitkään sinkku.
" Annatko itse jotain vastaavaa muille? Keille?"
Siinäpä se juuri onkin - täytyy olla nimenomaan sellaisa taitoja, joilla saa arvostusta.LinerT.2 kirjoitti:
Kaikkiahan sä et voi miellyttää. Arvosta itse itseäsi, niin ymmärrät tuon. Ja senkin, ettet ole toisten hyväksyntää vailla. Se on tietty huono juttu, jos ei ole ketään, ei sukulaista eikä kaveria, jonka tuntisit läheiseksi. Kaikissa meissä on puolia, jotka ei miellytä edes meidän tärkeimpiä ihmisiämme. Olemme sellaisia ja tuollaisia, mutta myös tällaisia... Vuorovaikutus on varmaankin se asia, mikä sitoo meitä toisiin ihmisiin. Odotat ehkä saavasi muilta jotain, mutta huomaatko mitä itse annat heille? Liika itseen käpertyminen on itsekästä, sitä ei aina huomaakaan. Voi kuvitella olevansa hyvinkin herkkä ja muita ajatteleva, mutta loppujen lopuksi sitä tuijottaakin vain itsekkäästi omaa napaansa - pelkää tuottavansa toisille pettymyksiä eli ei kestä itse itseään eikä pettymyksiä.
Tiedän muutaman tyypin, jotka eivät kestä ollenkaan eri mieltä olemista. He kokevat sen hyökkäykseksi omaa itseään kohtaan. Hyvän tyypin kanssa taas saa erilaisista näkemyksistä oikein mehukkaan keskustelun aikaiseksi. Joo-joo-lipilipi -tyypit on todella rasittavia, niistä voisi melkein suoralta kädeltä sanoa, että puhuvat kaikista pskaa selän takana, kun ei ole munaa keskustella asioista kasvotusten.Mulla ei ole nyt aikaa vastata pitkästi, mutta juuri tuo on tärkeä seikka: ihmissuhdetaidot.
Tässäpä se haaste onkin - opiskella kovalla työllä joku ammatti, samanaikaisesti kehittyä ihmissuhdetaidoissa. Tämä yhdistelmä ei todellakaan ole kaikille yhtä helppoa.todellavaikeeta kirjoitti:
Mulla ei ole nyt aikaa vastata pitkästi, mutta juuri tuo on tärkeä seikka: ihmissuhdetaidot.
Tässäpä se haaste onkin - opiskella kovalla työllä joku ammatti, samanaikaisesti kehittyä ihmissuhdetaidoissa. Tämä yhdistelmä ei todellakaan ole kaikille yhtä helppoa.Eikö siellä missä opiskelet ole muita ihmisiä, täytyyhän niidenkin kanssa tulla toimeen? Töitäkään et saa, jollet osaa olla ihmisten kanssa. Lähes kaikki työt vaativat yhteistyötaitoja.
Mä kyllä pahaa pelkään, että ihmissuhdetaidot opitaan jo lapsuuden kodissa. Niillä eväillä sitten jatketaan kehittymistä. Jos aikuisena on vielä ihan perustaidotkin hukassa, en minä keksi muuta keinoa kuin kallonkutistajan apu.LinerT.2 kirjoitti:
Eikö siellä missä opiskelet ole muita ihmisiä, täytyyhän niidenkin kanssa tulla toimeen? Töitäkään et saa, jollet osaa olla ihmisten kanssa. Lähes kaikki työt vaativat yhteistyötaitoja.
Mä kyllä pahaa pelkään, että ihmissuhdetaidot opitaan jo lapsuuden kodissa. Niillä eväillä sitten jatketaan kehittymistä. Jos aikuisena on vielä ihan perustaidotkin hukassa, en minä keksi muuta keinoa kuin kallonkutistajan apu.Nämä kysymykset ei ole aivan noin yksinkertaisia. Pitkäaikaissinkuilla voi olla työ tai opiskelupaikka.
Nämä kysymykset ei ole aivan noin yksinkertaisia. Pitkäaikaissinkuilla voi olla työ tai opiskelupaikka.
Musta on aika yksinkertaista aloittaa ongelmien selvittely psykologin avustuksella. Silloin kun siihen ei itse eikä yksin pysty.
- flopflow
On ymmärrettävä vakavuus ja totisuus. Vartiaisen ja Lomanin kristillisyys on liberalismia,jossa parannuksenteko on mahdotonta. Kristillisyydellä ja kristityillä on eroa tosiaan.
- Horopori
Niin, mitäs tarkoittikaan Sodoma ja Gomorra? Miettikääpä sitä pakanat.
- syrjittyVHM
Kaikenlainen suvaitsevaisuus on nykyään mennyt liian pitkälle. Lihaa syövät valkoiset heteromiehet on se ainoa todellinen syrjitty ryhmä.
- lue.ja.opi
Lue tämä teksti, typerys!
https://lahtinenveikka.wordpress.com/2018/05/23/sakeita-miesasiamiehille/ - Hämärän_rajoilta
Valkoisena lihaa syövänä heteromiehenä nämä kommentit syrjinnästä tuntuvat aina yhtä ihmeellisiltä, varsinkin kun ainakin osa niiden esittäjistä tuntuu vielä olevan aivan tosissaan. Minulle ei tule mieleen elämäni ajalta yhtäkään sellaista tapausta, jossa minua olisi syrjitty valkoisuuteni, heterouteni tai lihansyöntini vuoksi. Miehenä taas ainoa selkeä syrjivä ja epätasa-arvoinen asia on asevelvollisuus, mutta en minä nyt siitäkään erityisen katkera ole (tai ole koskaan ollutkaan).
Jotenkin näistä "syrjitty VHM" -avautumisista tulee aina sellainen olo, että kyseinen ryhmä on niin tottunut omaan etuoikeutettuun asemaansa, että kun muita ihmisryhmiä yritetään nostaa oikeuksien ja mahdollisuuksien osalta samalle viivalle heidän kanssaan, se tuntuu syrjinnältä.
Ja tietysti vähän niinhän se meneekin. Suhteellisuusteoriasta kuulee joskus kansantajuistettua esimerkkiä, jossa ilmiön havainnoitsijan asemaa verrataan asemalla junassa istuvaan ja sen ikkunasta ulos katsovaan henkilöön. Kun ikkunasta näkyvä viereinen juna näyttää alkavan liikkua, ei voi heti olla varma, kumpi junista on lähteny liikkeelle.
Samalla lailla valkoisen heteromiehen näkökulmasta muiden ryhmien oikeuksien nosto samalle tasolle voi näyttää siltä kuin omia oikeuksia oltaisiin rajoittamassa, vaikka käytännössä kaikki yhteiskunnassa tehtävä tasa-arvotyö on sellaista, jossa VHM:ltä ei oteta mitään saavutettuja oikeuksia tai mahdollisuuksia pois. Jos eri ryhmien oikeuksien ja mahdollisuuksien määrää mitattaisiin palkeilla, valkoinen heteromies katselisi luomakunnan kruununa korkeimman palkkinsa huipulta alaspäin, miten naisten, mustien, homojen ym. matalammat palkit kohoavat pikkuhiljaa tasaisesti, ja hänestä tuntuu, että oma palkki lyhenee...
Toki mahdollisuuksien tasaaminen siinä mielessä kutistaakin VHM-palkkia, että jotkin asiat ovat nollasummapeliä. Homojen mahdollisuus rekisteröidä parisuhteensa ei ole mitenkään pois heteroiden mahdollisuudesta rekisteröidä omansa, mutta esimerkiksi syrjimisen kieltäminen työntekijöitä haettaessa tarkoittaa sitä, että kilpailu työpaikoista kovenee ja nainen, homo tai mamu saattaakin viedä hyvät hommat luomakunnan kruunun nenän edestä, mitä ei vanhoina (VHM:lle) hyvinä aikoina olisi saattanut käydä.
Jotenkin tuntuu, että tämä viimeinen skenaario on aikojen muuttumisessa se suurin ongelma miesasiamiehille. - MiestenOngelmat
Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Valkoisena lihaa syövänä heteromiehenä nämä kommentit syrjinnästä tuntuvat aina yhtä ihmeellisiltä, varsinkin kun ainakin osa niiden esittäjistä tuntuu vielä olevan aivan tosissaan. Minulle ei tule mieleen elämäni ajalta yhtäkään sellaista tapausta, jossa minua olisi syrjitty valkoisuuteni, heterouteni tai lihansyöntini vuoksi. Miehenä taas ainoa selkeä syrjivä ja epätasa-arvoinen asia on asevelvollisuus, mutta en minä nyt siitäkään erityisen katkera ole (tai ole koskaan ollutkaan).
Jotenkin näistä "syrjitty VHM" -avautumisista tulee aina sellainen olo, että kyseinen ryhmä on niin tottunut omaan etuoikeutettuun asemaansa, että kun muita ihmisryhmiä yritetään nostaa oikeuksien ja mahdollisuuksien osalta samalle viivalle heidän kanssaan, se tuntuu syrjinnältä.
Ja tietysti vähän niinhän se meneekin. Suhteellisuusteoriasta kuulee joskus kansantajuistettua esimerkkiä, jossa ilmiön havainnoitsijan asemaa verrataan asemalla junassa istuvaan ja sen ikkunasta ulos katsovaan henkilöön. Kun ikkunasta näkyvä viereinen juna näyttää alkavan liikkua, ei voi heti olla varma, kumpi junista on lähteny liikkeelle.
Samalla lailla valkoisen heteromiehen näkökulmasta muiden ryhmien oikeuksien nosto samalle tasolle voi näyttää siltä kuin omia oikeuksia oltaisiin rajoittamassa, vaikka käytännössä kaikki yhteiskunnassa tehtävä tasa-arvotyö on sellaista, jossa VHM:ltä ei oteta mitään saavutettuja oikeuksia tai mahdollisuuksia pois. Jos eri ryhmien oikeuksien ja mahdollisuuksien määrää mitattaisiin palkeilla, valkoinen heteromies katselisi luomakunnan kruununa korkeimman palkkinsa huipulta alaspäin, miten naisten, mustien, homojen ym. matalammat palkit kohoavat pikkuhiljaa tasaisesti, ja hänestä tuntuu, että oma palkki lyhenee...
Toki mahdollisuuksien tasaaminen siinä mielessä kutistaakin VHM-palkkia, että jotkin asiat ovat nollasummapeliä. Homojen mahdollisuus rekisteröidä parisuhteensa ei ole mitenkään pois heteroiden mahdollisuudesta rekisteröidä omansa, mutta esimerkiksi syrjimisen kieltäminen työntekijöitä haettaessa tarkoittaa sitä, että kilpailu työpaikoista kovenee ja nainen, homo tai mamu saattaakin viedä hyvät hommat luomakunnan kruunun nenän edestä, mitä ei vanhoina (VHM:lle) hyvinä aikoina olisi saattanut käydä.
Jotenkin tuntuu, että tämä viimeinen skenaario on aikojen muuttumisessa se suurin ongelma miesasiamiehille.Niin ja miten sä selität myös tämänkin, että maahanmuuttajamiehet pariutuvat helpommin kantasuomalaisen kanssa kuin maahanmuuttajanaiset, koska kulttuuri saattaa rajoittaa maahanmuuttajanaisten pariutumista kantasuomalaisen kanssa. Sanomattakin selvää, että syntyy myös naisista kilpailua, jolloin osa kantasuomalaisista miehistä jää kilpailun kovenemisen takia yksin. Kantasuomalaisilla naisilla ei tätä ongelmaa ole, vaan he voivat pariutua minkä maalaisen kanssa tahansa.
Kyllä asia vaan on näin, että nimenomaan miehiä ei sais koskaan olla liikaa suhteessa naisiin, ei koskaan. Tämä tosiasia koskee ihan kaikkia kulttuureja. Tähän voisivat päättäjämme myös vaikuttaa, että huolehdittaisiin, ettei tänne maahan tulis ainakaan nuoria miehiä liikaa. Kun pystyttäisiin huolehtimaan siitä, että naisia on riittävästi miehiä enemmän, turvallisuus maassa tulee olemaan taatumpi. Kyllähän asia on näin, että miehet ovat väkivaltaisempia, jolloin miesten välinen kilpailu naisista on pahempi asia ja suurempi uhka turvallisuudelle kuin naisten välinen kilpailu miehistä. Kyllähän vankilankin tilastot kertovat tämän miesten väkivaltaisuuden. MiestenOngelmat kirjoitti:
Niin ja miten sä selität myös tämänkin, että maahanmuuttajamiehet pariutuvat helpommin kantasuomalaisen kanssa kuin maahanmuuttajanaiset, koska kulttuuri saattaa rajoittaa maahanmuuttajanaisten pariutumista kantasuomalaisen kanssa. Sanomattakin selvää, että syntyy myös naisista kilpailua, jolloin osa kantasuomalaisista miehistä jää kilpailun kovenemisen takia yksin. Kantasuomalaisilla naisilla ei tätä ongelmaa ole, vaan he voivat pariutua minkä maalaisen kanssa tahansa.
Kyllä asia vaan on näin, että nimenomaan miehiä ei sais koskaan olla liikaa suhteessa naisiin, ei koskaan. Tämä tosiasia koskee ihan kaikkia kulttuureja. Tähän voisivat päättäjämme myös vaikuttaa, että huolehdittaisiin, ettei tänne maahan tulis ainakaan nuoria miehiä liikaa. Kun pystyttäisiin huolehtimaan siitä, että naisia on riittävästi miehiä enemmän, turvallisuus maassa tulee olemaan taatumpi. Kyllähän asia on näin, että miehet ovat väkivaltaisempia, jolloin miesten välinen kilpailu naisista on pahempi asia ja suurempi uhka turvallisuudelle kuin naisten välinen kilpailu miehistä. Kyllähän vankilankin tilastot kertovat tämän miesten väkivaltaisuuden.Tässä miesten ja naisten pariutumisen matematiikassa on huomoitava siis miesten ja naisten lukumäärä, sekä myös kulttuuri.
Tässä miesten ja naisten pariutumisen matematiikassa on huomoitava siis miesten ja naisten lukumäärä, sekä myös kulttuuri.
Laasanenkin on tästä joskus maininnut.
Tuossa artikkeli.
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/201802-poliitikot-pakottavat-suomalaiset-miehet-naisettomuuteenHämärän_rajoilta kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tämä viimeinen skenaario on aikojen muuttumisessa se suurin ongelma miesasiamiehille.Kyllä se aina joltakin on pois ainakin väliaikaisesti, jos esimerkiksi ätmien asemaa parannetaan vaikkapa sellaisella tavalla, että järjestetään ätmeille julkisin varoin sosiaalisten taitojen perusteellista opetusta. Toki tällä tavalla voidaan saada sitten vähemmän tälle palstalle ruikuttajia, jos opetus on ollut laadukasta.
- Heteroakadehditaan
Homojen identiteetti on rikki ja kaikki
tekemäänsä häpeää he tyrkyttävät heteroiden tekemäksi ,vaikka he pride marssilla ylistävät asioitaan.Heille on vaikeata valita miehen ja naisen rooli kun
toteutus on vain runkkaamista.Karmeata
Jälkeen on näkynyt julkisuuden perä seksi
Kokeilussa,jossa joutuu nopeasti leik.hoit. - Kannatan
Päivi Räsänen on erittäin viisas nainen 👍
Tjoo, kaikki naiset varsinkin on sairastuneet eksoottisuuden joukkopsykoosiin, ei kelpaa tavallinen. kristitty mies vaan pitää ulkkis, vähemmistö,bi tms. jotain jännää jokatapauksesssa.
LinerT.2 kirjoitti:
Jokaisessa erityisessä ihmisessä on jotain poikkeuksellista joka koskettaa... :)
Joo ja eksoottisimmat kosketukset ilmenee vähintäänkin kutinana :)
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806042200990356_we.shtmlHarmaaritari kirjoitti:
Joo ja eksoottisimmat kosketukset ilmenee vähintäänkin kutinana :)
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806042200990356_we.shtmlAi niin sulla oli pöpökammo :)
Tavallinen on kuitenkin jotain sellaista, joka ei herätä sen enempää mielenkiintoa eikä suuria tunteita. Tylsä...LinerT.2 kirjoitti:
Ai niin sulla oli pöpökammo :)
Tavallinen on kuitenkin jotain sellaista, joka ei herätä sen enempää mielenkiintoa eikä suuria tunteita. Tylsä...No niinpä. Sotien jälkeen tylsät miehet rakensi naisille maan jossa ne voi nyt päteä eksoottisuushuumassaan, tylsät miehet on hommansa hoitaneen niin ne joutaa tappaa sukupuuttoon.
Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä. Sotien jälkeen tylsät miehet rakensi naisille maan jossa ne voi nyt päteä eksoottisuushuumassaan, tylsät miehet on hommansa hoitaneen niin ne joutaa tappaa sukupuuttoon.
Mun tuntemat sodan jälkeen talonsa rakentaneet miehet ja naiset eivät ole tylsiä. Sodan käyneillä miehillä tosin oli useilla terveysongelmia, ja vaimot joutuivat tosissaan tekemään töitä niiden miesten ja lastensa puolesta. Suomalaiset naiset ovat kautta aikojen tehneet töitä vähintään siinä kuin miehetkin...
Ätmejä on ollut kautta aikojen. Sodan jälkeenkin, kun miehistä on ollut "pula".LinerT.2 kirjoitti:
Mun tuntemat sodan jälkeen talonsa rakentaneet miehet ja naiset eivät ole tylsiä. Sodan käyneillä miehillä tosin oli useilla terveysongelmia, ja vaimot joutuivat tosissaan tekemään töitä niiden miesten ja lastensa puolesta. Suomalaiset naiset ovat kautta aikojen tehneet töitä vähintään siinä kuin miehetkin...
Ätmejä on ollut kautta aikojen. Sodan jälkeenkin, kun miehistä on ollut "pula".Silti niistä(kään) miehistä ei 2000-luvun naisille olisi kovinkaan moin kelvannut. Jos naiset olisi olleet samanlaisia kuin nyt jokainen olisi vaatinut itsellään vähintään mannerheim-ristin kuitannutta everstiä, ei olisi tavan rintamamoukka riittänyt.
Harmaaritari kirjoitti:
Silti niistä(kään) miehistä ei 2000-luvun naisille olisi kovinkaan moin kelvannut. Jos naiset olisi olleet samanlaisia kuin nyt jokainen olisi vaatinut itsellään vähintään mannerheim-ristin kuitannutta everstiä, ei olisi tavan rintamamoukka riittänyt.
No ne sotaveteraanit alkaa tosiaan olemaan aika vanhoja... Niin kuin oli jo puhetta, en ole kiinnostunut vanhoista miehistä siinä mielessä.
Voihan se tosiaan olla, että nykyaikana miehistä on tullut uikuttavia mammanpoikia. Mun nuoruudessani isäni ikäiset miehet olivat vielä komeita ja urheilullisia, selkärankaisia töihin tarttuvia uroita. Nykyään naiset tekevät ne vanhanajan miesten työt ja hoitavat vielä lapsetkin kaiken päälle. Ehkä naisilla ei ole mitään tarvetta enää "tavalliselle" nykymiehelle. Turhia riippakiviä vain sellaiset holhokit... ;)LinerT.2 kirjoitti:
No ne sotaveteraanit alkaa tosiaan olemaan aika vanhoja... Niin kuin oli jo puhetta, en ole kiinnostunut vanhoista miehistä siinä mielessä.
Voihan se tosiaan olla, että nykyaikana miehistä on tullut uikuttavia mammanpoikia. Mun nuoruudessani isäni ikäiset miehet olivat vielä komeita ja urheilullisia, selkärankaisia töihin tarttuvia uroita. Nykyään naiset tekevät ne vanhanajan miesten työt ja hoitavat vielä lapsetkin kaiken päälle. Ehkä naisilla ei ole mitään tarvetta enää "tavalliselle" nykymiehelle. Turhia riippakiviä vain sellaiset holhokit... ;)Turhia tai ei mutta se ainakin on ihan varmaa että vassarifeministinaiset epäröimättä polttaisivat perinteiset tylsät suomimiehet roviolla jos vaan voisivat ja korvaisivat ne lähi-idän ihmeillä.
Harmaaritari kirjoitti:
Turhia tai ei mutta se ainakin on ihan varmaa että vassarifeministinaiset epäröimättä polttaisivat perinteiset tylsät suomimiehet roviolla jos vaan voisivat ja korvaisivat ne lähi-idän ihmeillä.
Ei kai ätmeihin kukaan viitsi hyviä polttopuita haaskata.
Tarkoitatko että lähi-idän miehillä on enemmän munaa kuin suomalaisilla miehillä, vai mitä pelkäät? ;)LinerT.2 kirjoitti:
Ei kai ätmeihin kukaan viitsi hyviä polttopuita haaskata.
Tarkoitatko että lähi-idän miehillä on enemmän munaa kuin suomalaisilla miehillä, vai mitä pelkäät? ;)Ei niillä ole muuten kuin asenteissa mutta riittänee kun suominaiset luulee niillä olevan. En minä mitään pelkää, on vaan yhteiskunnallisesti sairas suuntaus tuo miestenvaihto-operaatio.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei niillä ole muuten kuin asenteissa mutta riittänee kun suominaiset luulee niillä olevan. En minä mitään pelkää, on vaan yhteiskunnallisesti sairas suuntaus tuo miestenvaihto-operaatio.
Luotan sun kokemukseen tuossa muna-asiassa :)
Mun puolestani jokainen saa valita ihan itse kumppaninsa.
Tuossa talvella vein tyttöä kouluun ja ihmettelin miksi kaikki kulkevat nilkat paljaina. Kuulemma on ihan normaalia ja mitä nyt kävin ostoskeskuksessa niin pipot näyttävät olevan normi sisälläkin. En nyt osaa sanoa kumpi on normaalimpaa pitää pipoa läpi vuoden tai se meidän aikojen tapa jolloin ei pipoa pidetty koskaan. Eli ajat muuttuu ja "normaalius" sen mukana.
Toinen asia on sitten se että lippistäkin pidetään koko ajan päässä mutta kun meidän talon kynnyksen yli tullaan niin lakkia ei pidetä päässä vaikka se muualla on normi.
Tästä muotikatsauksesta sitten seksuaalisuuden normistoon. Itsekkin kuulun tähän paljon parjattuun keski-ikäisten heteromiesten koulukuntaan joka on totuttu tunnistamaan ei niin nopeista reagoinneista. Täytyy kyllä rehellisesti tunnustaa että jos mies tulisi minua iskemään niin vastaus olisi kyllä sama mutta se olisi puettu erilaiseen pakettiin. Nuorena kaveri olisi lähtenyt melko liukkaasti voimasanojen saattelemana mutta nykyään kyllä pyrkisin hoitamaan tilanteen niin että kaverille jäisi yrityksestä edes hyvä mieli. Hetero, homous tai bi-seksuaalisuus on jo mielestäni sen verran kauan olleet normeja että vähän ihmettelen mihin noita kulkueita enää tarvitaan. Halutaanko lietsoa vastakkainasettelua, korostaa uhrin asemaa vai onko se vain tilaisuuus jossa silmäätekevät keräävät sympatiaa ja irtopisteitä.
Mitä tuohon linkin esimerkkitapaukseen tulee niin jos pari sai siitä virikkeita ja vaihtelua omaan elämäänsä niin sehän on ihan hieno juttu. Jos mies haluaa katsella kun miesten käsipallojoukkue höyläää emäntää niin siitä vaan kiertelemään ja etsimään joukkuetta. Sen verran katsokoon kuitenkin että kyseessä on miesten joukkue eikä mikään f-junnut. Lakia pitää aina kunnioittaa.
Se mikä myös näyttää olevan jo normi on agressiivinen hyökkäys kommentteihin jotka kritisoivat tai arvostelevat vähemmistöjä (Tervon henkilöhyökkäys Räsäseen) tai avoimempaan syyttelyyn epämääräistä miesjoukkoa kohtaan (Veikka Lahtisen teksti).- ShitPride
Tässä maassa haisee kakka!
- herää.pahvi
Homous on normaalia siinä missä heterouskin
- Hämärän_rajoilta
Tämä "homorummutuksen" käsite on ihmetyttänyt minua siitä asti, kun ensimmäisen kerran siihen törmäsin erään nimeltä mainitsemattoman marginaalihallituspuolueen plokaavan paskamahan tekstissä.
Ei ihmetytä enää. Löysin kiistatonta todistusaineistoa homorummutuksesta. Totta se on! Enää minun pitää keksiä, mikä tässä on niin kauheaa...
https://www.youtube.com/watch?v=UdCSXQ0TGPY
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684