Hei,
Olen perinyt geenivirheen joka nostaa syöpäriskin moninkertaisesti. Olen tähän saakka ollut seurannassa mutta nyt kun siirryin eri ikäryhmään on lääkäreiden painostus ihan eri luokkaa...
Onko täällä muita ehkäisevän rintojen- ja munasarjojenpoiston läpikäyneitä tai suunnittelevia?..
Ahdistaa ja pelottaa niin valtavasti. Vaihtoehtoja ei ole, kun oon seurannut läheltä useamman naispuolisen perheenjäsenen taistelun ja kuoleman syöpään.
Vertaistukiryhmä olisi tärkeä, mutta kai meitä on vielä Suomessa liian vähän että sellainen olisi olemassa...
Rintojen ja munasarjojen poisto edessä... muita?
9
696
Vastaukset
- 1d123d12312d3123d
Elä poista mitään. Lääketiede on usein erehtyväinen, voi olla että et sairastu ja sitten poistat turhaan rintasi ja munasarjasi.
- 123d123f123d123d
Voi melkein sanoa että suomen lääketiede on niin sairaassa ja korruptoituneessa tilassa, että haluavat tehdä sinulle tuon operaation vain sen takia että olisi töitä ja tuloja.
- ajattelepikkuisenpidemmä
Nämä pari viestiä kirjoittanut lähettää varmaankin anteeksipyynnön ja surunvalittelut omaisille jos aloittaja jättää leikkaukset teettämättä ja syöpä vie hautaan.
- MinäNainen2018
ajattelepikkuisenpidemmä kirjoitti:
Nämä pari viestiä kirjoittanut lähettää varmaankin anteeksipyynnön ja surunvalittelut omaisille jos aloittaja jättää leikkaukset teettämättä ja syöpä vie hautaan.
ap täällä.
En todellakaan kysynyt mielipidettä leikkauksesta, se päätös on jo tehty, onneksi Suomessa on pätevät lääkärit ja ilmainen hoito.
Kysyin onko muita. Kaikkitietävien akkojen mielipiteet jätän huomioimatta, mutta kirjoittakoot.
- lekare
Hei, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta lääkärinä osaan kyllä sanoa sen, että ei sitä sentään tarvitse keksimällä keksiä hoidettavaa. Kaikki eivät tietysti sairastu, vaikka olisi geenivirhe, mutta ongelma on siinä, että ei voi tietää, kuka sairastuu. En ole tämän alan spesialisti, mutta olen ymmärtänyt niin, että jo munasarjojen poisto suojaa jossain määrin rintasyövältä, vaikka ei poistaisi rintoja. Munasarjasyöpä on myös se vaarallisempi näistä kahdesta, koska sitä on vaikea todeta ajoissa, rintasyövässä voi riittää seuranta niin, että löytyy heti alkuunsa. Mitään varsinaista esiastettahan siinäkään ei tunneta, joten toki sitten tulee syöpähoitoja kuitenkin, ja jos niiltä haluaa välttyä, leikkaus on vaihtoehto. (Ja ulkopuolisille tiedoksi, että näissä tietyissä geenivirheissä on kyse monen kymmenen prosentin sairastumistodennäköisyyksistä.)
- MinäNainen2018
Kiitos. Niin on. Jos tiedät lääkärinä mistä voisin saada vertaistukea ehkä prosessin jo läpikäyneiltä, olisin hyvin kiitollinen.
- Viisas
Ei ole itselläni kokemusta mutta jos olisin sä niin menisin niihin leikkauksiin koska saatat muuten kuolla. Kun sua ei saa enään parannettua niin voin sanoa että sillon kadut ettet mennyt leikkauksiin..... Olen puhunut
- Suosittelen
Suosittelen lämpimästi.Jätin rinnan poistamatta 1.syövän yhteydessä lääkärin suosituksesta,nyt 2.syöpä ja rinta pois,ei ollut iso juttu!Ilmeisesti turvotusta tulee harvemmin silloin kun imusolmukkeita ei poisteta eli poistata mieluummin terve rinta!!Ja eikö munasoluja vois ottaa talteen ja pakastaa,vai nostaako se hoito riskiä sairastua?
- ap_täällä
Ikä tulee vastaan, ei enää saa julkisen terveydenhuollon kautta sellaisia hoitoja. Yksityisellä sanottiin että onnistumisen todennäköisyys tässä iässä tosi pieni. Itse en oo ihan varma haluanko lapsen yksin, kun nyt ei kumppania ole.
Niin, ja ne hormonihoidot on aikamoinen riski.
Päätin mennä leikkauksiin, lapsia mietin sitten kun oon parantunut. Adoptio tai lahjamunasolu, tai kenties kumppanin lapset. Nyt mietin vain leikkauksia ja keskityn niihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768