Sain keuhkoeritulpan sairaalassa ollessani eilen. Olin toissapäivänä suurehkossa leikkauksessa ja eilen tuli kylmä hiki, voimattomuus jahappisaturaatio ja verenpaineet laskivst.
Koska oli sunnuntai, päivystävä anestesialääkäri tuli ensin katsomaan, määräsi nesteyryksen suoneen, sekä happilisän viiksillä.
Hänen jälkeensä kävi kirugi, joka määräsi keukortg:n ja keuhkojen tietokonetomografian. Pääsin melko pian kuvauksiin ja iso verihyytymä näkyi keuhkolaskimon haarassa ja osa keuhkoista oli pois pelistä.
Osastolla sain suuren annoksen verenohennuslääkettä ja jatkoin hapen henhittämistä ja nesteytystä. Vointi kohentui pian, eikä hengenahdistus vaivaa.
Onneni oli, että olin sairaalassa ja että osaavat ihmiset tarttuivat hei oireiden ilmaannuttua oikeisiin toimenpiteisiin. Kiitos heille!
Keuhkoveritulppa
2
451
Vastaukset
- Keuhkotulppa
Nyt haluaisin kuulla kohtalotovereilts, miten teillä hoito ja toipuminen meni? En tiedä yhtään, mitä on odotettavissa. Kuinkahan kauan joudun sairaalassa olemaan?
Ymmärtääksen nyt ekaks saan verenohennuspiikkejä ja sitten kotiin Marevan lääkityksen joksikin aikaa? Mitä muuta tulossa? - Keuhkotulppa
Tänään kävin leikatun jalan (minulle tehtiin polvileikkaus) laskimoiden ultraäänitutkimuksessa. Haluttiin poissulkea alaraajatrombit, kun keuhkotukos saattoi olla lähtöisin leikatulta alueelta. Ainakaan sinne ei ollut jäänyt mitään hyytymämassaa jäljelle. Sain siis jalan suhteen kotiutusluvan. Mutta vasta huomena aloitetaan Xarelto lääke hoito suun kautta, se on Marevanin kaltainen verenohentaja, joka ei vaadi kuitenkaan säännöllisiä verikoekontrolleja. Jatkohoito tapahtuu sitten Meilahden sisätautipoliklinikalla kotoa käsin siellä ilmeisesti tehdään sydämen ultraääni ja keuhkotkin tarkistetaan siellä. Tänään vielä saan sen iltahepariinin pistoksena vatsaan.Näin puhuttiin, että huomenna olisi kotiutus. Mutta sen näkee sitten.
Itse olisin jo ihan valmis kotiin lähtemään ja tunnen vointini tosi hyväksi. Ei hengenahdistusta, eikä mitään muutakaan ylimääräistä kipua. Vain asiaan kuuluva leikkauksen jälkeinen kipu, johon on kipulääkereseptit saatu ja joka ienenee päivä päivältä harjoittelun myötä. Tämä tuntuu menevän sittenkin pelästystäni paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004937298- 2272578
- 262561
- 1581864
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133