Lähivanhemman omat lomat

vastuukysymys

Lähivanhempi ei päästä lapsia etävanhemman luo, mutta on itse lähdössä uuden puolison kanssa 2 viikon lomamatkalle (ulkomaille). Lapset ovat keskenään kotona 14 ja 16. Reilua?

9

1538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohphhppppp

Oma asia ja tuon ikäiset voi itse mennä sen toisen vanhemman luo. Ootko tyhmä.

• hpppppHohph

vieraannutettuna vai- oletko tyhmä?

• 1säpappa

Näin. Tuon ikäiset menevät itse etävanhemman luokse jos haluavat.
        Ilmeisesti jostain syystä eivät halua.

• mahdotonta
        1säpappa kirjoitti:

Näin. Tuon ikäiset menevät itse etävanhemman luokse jos haluavat.
        Ilmeisesti jostain syystä eivät halua.

koska itse vieraannuttanut yhteiset lapset omasta isästään-
        ja suvustaan tarkoitushakuisessa "viranomais-" menettelyssä
        - erittäin helppoa se on, vain oma nimi paperiin vanhempien yhteishuollosta, lasten vuoroasumisesta- ja lasten nimen muutoksesta entiselleen, oikeaksi. Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena.. yhteishuolto...

• Lähivanhempi

Hei en jättäisi 14- ja 16-vuotiasta kaksin kotiin. Jos etävanhemmalle ei syystä tai toisesta voi mennä (täällä ei syitä kerrottu, miksi lähivanhempi ei päästä lapsia sinne), pyytäisin isovanhemmilta tai hyvältä ystävältä apua. Toinen juttu on sitten, että tarvitseeko lähivanhemman lähteä reissuun, jos lapset ovat kotona eivätkä esimerkiksi etävanhemman luona lomalla? Järjestely- ja sovittelukysymys aikataulujen vaihtamisesta, tosin tiedän, että ei se helppoa ole. Joskus jopa mahdotonta.

• mahdotonta

koska itse vieraannuttanut yhteiset lapset omasta isästään-
        ja suvustaan tarkoitushakuisessa "viranomais-" menettelyssä
        - erittäin helppoa se on, vain oma nimi paperiin vanhempien yhteishuollosta, lasten vuoroasumisesta- ja lasten nimen muutoksesta entiselleen, oikeaksi. Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena.. yhteishuolto...

• äitipuolimatkustaa

Olisvat hommanneet ainakin lastenhoitajan jos mies lomalle lähtee.

Mies ja äitipuoli tarvii lomaa jos on miehen lapset rasitteena pitkin vuotta. Kahdenkeskeinen loma on tärkee äitipuolelle, kuka ilmaiseksi kenenkään lapsia kasvattaa.

Miksei mies vieny ex vaimolle lapsia loman ajaksi, ei atrvis maksaakkaan mitään. Ä idithän hoitaa lapsiaan ilmaseksi, ei kai kukaan äitipuolelta maksua vaadi että saa hoitaa omia lapsia. Päinvastoin ä itipuolelle pitäisi siitä maksaa.
      Jos on rankkaa hoitaa omia lapsia niin voi voi. Äidithän ei mitään lomaa tarvi. Laiskottelevat jo muutenkin.

• Ahki

Kenties lapset eivät halua tulla erälle? Yli 12v voi itse päättää, jos eivät etälle halua.

Itse muutin omilleni asumaan 16-vuotiaana. Vaikea sanoa onko sopiva aika olla itsekseen tuon ikäisille, kun niissä on isoja eroja. Jospa vanhempi tuntee omat lapsensa, ja hyvin pärjäävät jo.

• Selväpeli

Ei tietenkään jos siellä on naikkosia! Kuka hölmö menee isän luokse jossa on heidän perheensä rikkonut naikkonen? Vähän älliä kuule, se ei ole äidin vika jos lapset ei halua mennä, vaan syy on siinä perheenrikkojassa. Ei kukaan fiksu laita lapsiaan sutturoita katosomaan jotka halukkuu lapset ja koko suvun. Hei halooo...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe