Bileam ja puhuva aasi on ihan selvästi huijausta.

sdfghjty

On ihan lapsellisen naurettavaa väittää että kyseessä olisi tositarina joka onkirjattu Raamattuun sillä arkeologia tetää asiasta vain sen mitä on kirjoitettu erääseen seinäkirjoitukseen Bileamin oletetulla asuinalueella jonka Raamattu mainitsee.
Bileamhan ei ollut siis mikään vähäpätöinen heppu ja siksi onkin mielenkiintoista lukea tuo teksti jossa sanotaan näin: " Bileamin Beorin pojan kirjoitus, sen miehen joka oli jumalten näkijä....jne."

Siis tämä on kivitauluihin kirjoitettua historiaa. Olin itsekin totaalisen hämmästynyt kun kuulin tästä äskettäin. Eipä ollut tullut mieleeni etsiä historiallisia todisteita Bileamista. En arvannut niitä olevan. No, nyt on! Siis aika käsittämätöntä vai mitä? Pitääköhän tässä alkaa selitellä kretuille että Bileam oli tuollin yhtä yleinen ihmisen nimi kuin Matti tai Pekka? Eikä sen jälkeen kukaan epäile että valehtelemme sillä emmehän me sitä tiedä. Eikä kukaan muukaan.
Näinhän se evoluutioteoria toimii joka elämänalueella, eli puhutaan varmoin sanakääntein silkkaa .... asioista joista ei tiede tiedä yhtään mitään. Ja evokit uskovat joka sanan faktaksi. Oikein hävettää että olen ollut ajattelukyvytön evokki!

20

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ymmärtänyt tästä juurikaan mitään, sori.

      • Jyrvällähän on tapana mokeltaa myötähäpeää nostattavia sekavia jonninjoutavuuksia kun hän yrittää esittää nokkelaa.


    • Luucifer

      Melko epäselvää tekstiä tällä kertaa.
      Elämäntehtäväänsä kannattaisi keskittyä vähän enemmän, jyrpäle.

    • Kirjakääröt

      4Moos.22:28 Biblia (1776) Silloin Herra avasi aasin suun, ja se sanoi Bileamille: mitä minä olen rikkonut sinua vastaan, ettäs minua kolmasti hosunut olet?

    • xfgrtb

      Lopettaisit Jyrbä sen hourailun ja keskittyisit uuteen elämääsi, kun näemmä olet kaapistakin tullut ulos.

    • filade

      Herran enkeli oli aasin puheen lähde (4Moos 22: 22-).

    • Kirjakääröt

      4Moos.22:22 Biblia (1776) Mutta Jumalan viha julmistui, että hän sinne meni. Ja Herran enkeli seisoi tiellä vastassa, mutta hän ajoi aasillansa ja kaksi hänen palvelijaansa oli hänen kanssansa. Siis aasi oli, kolmipaikkainen ajokki.

    • Tosinarina

      Maailma muuttuu: Aasit ratsastaa Jeesuksella, mää uskon mainoksiin kuin tieteeseen, ne on täyttä totta joka sana. Joka ei mainoksia usko on täysi kerettiläinen, saatanasta syntynyt. Ennen ne tapettiin roviolla, nyt tapetaan nälkään. Monet on niin heikoiksi päästetty ettei pysy edes töitä hakemaan. 6% on pakko uhrata, muuten rakenne ei toimi,- fakta,
      Mitä uutta siis auringon alla uskossa ja uskomuksissa.
      Eletään kuin suotanan pyhittämässä lantalassa, joka on taiteellisesti koristeltu jossa elämän tuoksu ja maku läsnä joka painaa syvemmälle ja aina vain syvemmälle. Siksi kannattaa olla valmis Jeesukselle, Hän vie meidät tuuliin ja pilviin puhdistumaan.

    • Jyri.tykkää.molosta

      Taisi on Jyrin avaus kun oli lapsellisen idioottimainen. Miltäs se nyt tuntuu kun olet tullut ulos homokomerostasi? Joko Jehovan todistaja -yhteisösi on tietoinen asiasta?

    • JesusIsTheBest

      Jos ei oo oikeaa kuvaa Jlasta, niin ei voi ymmärtää.
      Raamattu sanoo ettei usko ole joka miehen.
      Ei pään pidäkään tulla uskoon vaan sydämenee uskolla tullaan vanhurskaiksi=(Jlalle kelpaavaksi Jeesuksen Kristuksen kautta)Pää kyllä seuraa mukana

      Ja kyllä tälläkin palstalla on paljon ihan aasimaistta puhetta, anteeksi Bileamin aasi sinä kyllä puhuit viisaasti ja toimillaan varjelisi Bileamin hengen, joten kyllä tuossa kertomuksessa Bileamin oli aasimaisempi kuin aasi itse, ja niin näissäkin monissa jutuissa ei kyllä oo päätä eikä häntää välillä.

      Minun Herrani voi tehdä kaiken mitä kirjoitettu on ja monin paljon verrattomasti enemmän, ymmärrätkö kaikkea, no en todellakaan, muttei mun tarttumaan riitä että luotan häneen ja monia ihmeitä olen nähnyt ja tiedän Minun Herrani elää, Hän kyllä kuoli Golgatala, mutta ylösnouseena Hän elää Isän luona ja on tulossa pian takaisin. Hallelujaa Tule Herra Jeesus pian, mutta anna monien hengellisten silmien nähdä ja ymmärtää evankeliumi, jotta pääsisivät kerran taivaan kirkkauteen.

      • JlaVoiTehdäIhmeitä

        Bileamin aasi alkoi sen verran paljon puhutteleen minua näin vuosituhansienkin päästä 4Moos.22.1-41,
        3x Bileamin löi aasiaan, kun Herran enkeli näyttäytyi aasille.

        Kuinka moni viaton eläin on pelastanut ihmisen eri tavoin.
        Näin teki Bileamin aasi vaikka Bileamin hakkasi sitä.
        Bileam oli valmis jopa tappamaan aasinsa, kunnes Herra avasi Bileamin silmät näkemään Herran enkelin.

        Täällä monet käyttää puheitaan, ääntään, kieltään tuhota kyseenalaistamatta toisen ihmisen, mutta aasi selkäsaunan saatuaankin esti Bileamin kuoleman.

        Kyllä täytyy aseista pyytää anteeksi, ja olla käyttämättä aasia tyhmän vertauskuvallinen enään. Viisaampi aasi kuin Bileam, joka rahanhimoissaan reissuun lähti, niinkuin raamattu myöhemmin Bileamista kertoo.

        Joten tänäänkin Bileamin aasi puhu, puhu jotain muutakin, mutten kerro lukekaa ite raamattua.


      • RaamattuJes

        HAASTE:
        Lukekaa ja kertokaapa mitä Bileamin aasi tai Bileamin tarina teille puhuu,
        Luen huomenna aamusella, niin kerron sit mitä muuta avautu.

        Lukekaa rukoillen raamattua, raamattu on hengellinen kirja ja se on lukittu kirja, avautuu parhaiten Pyhässä Hengessä ei jäljelle ekaks.


      • RaamattuJes

        Siis (ei jäljelle vaan) järjelle ekaks


    • " Bileam ja puhuva aasi on ihan selvästi huijausta. "

      Kyllä jee-suksen aasintamma oli varmasti puhuva Ihaa-aasi.

      • Hohhoijaaanoitaevoja

        Hei, eikös Einstein muka ollutkaan oikeassa kun hän sanoi että aine on on energian käätöpuoli!!!

        Nyt meni evousko ihan pihalle reaalititeestä joka on yleisesti hyväksytty kaikkialla.

        Enää en ihmettele sitä sitä että miksi evouskovat ovat sitä mieltä että homous on luonnolista! Eihän se käy järkeen sitten millän. hjhyu


    • "Siis tämä on kivitauluihin kirjoitettua historiaa. Olin itsekin totaalisen hämmästynyt kun kuulin tästä äskettäin"

      Aloittajan kirjoituksessa otsake ja yllä oleva lause ovat ristiriidassa keskenään.
      Joka tapauksessa Raamattu todistaa, että Bileamin aasi puhui ja siksi mistään huijauksesta ei ole kysymys.

    • Kelahommaonpeestä

      Heh, ai että tyhjän räjähtäminen kosmokseksi on sitten muka ihan uskottavaa, heheh!!!

      Kun palstalle ilmaantui tyhjän räjähtäminen niin siinä meni viimeinenkin uskon siivu evouskoon!!! Olen pahasti pettynyt kun luulin että evoluutiossa on jotain järkeä, no eipä näy olevan! Ei vitsi, kysyn vielä uudelleen että onko evoluutiossa mitään järkeä? Siis miten se tyhjä muka ei olekaan ihan tyhjä?????? Tietysti olen lukenut kaikki aineistot siitä että miksi tyhjä ei olekaan tyhjä. Ei vain tunnu tuo uskottavalta.

      Niin että auttakaa nyt minua säilyttämään evouskoni!

    • Jobinpostia

      Ei tässäkään ole mitään huijausta? Tuom.9:8-15

    • TotuusVapauttaa

      Se kirjoitus yhdistää Bileamin eri jumaliin. Ashtar jumalattareen, sekä jumaliin Shgr, Shaddayin ja Elohim. Tekstissä on kaanalaista vaikutusta. Raamatun versio voi hyvinkin olla lähtöisin polyteistisestä tarinasta, joka on myöhemmin muokattu monoteistiseksi. Ei olisi yllätys, monet Raamatun kertomukset ovat lainattu ja sovitettu omaksi versioksi ympäröivistä uskonnoista

      • TotuusVapauttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe