Kertokaa hyvät ihmiset karmeita kokemuksia hermoja koettevista naapureista.
Jos saisi jotain vertaiskärsimyksen helpotusta ja nää nykyiset alkais vaikuttaa melkein normisetiltä jos sattuisi löytymään vielä pahempia.
Kun asunto on ihan ok ja saatu remontitkin just tehtyä niin ei viitsisi heti muuttaakaan tämän takia.
Olen koettanut muistetella omasta menneisyydestä sitä yhtä, joka soitti tangoja täysillä keskellä yötä ja sitä toista, joka uhkasi ampua haulikolla oven läpi jos se kitaran rämpytys ei lopu (päivällä kymmeneltä) kun hän ei saa nukutuksi vessassa ja kolmatta joka poltteli jotain huumesätkiä alaparvekkeella koko kesän aamusta iltaan niin ettei ikkunoita voinut pitää auki saati koskaan oleskella parvekkeella ja joka lisäksi huusi, tappeli tai sitten lauloi karaokea espanjaksi yöt.
Ei vielä apua.
Löytyisikö apua vai onko kämppä myytävä?
Hermot menee just kohta
8
529
Vastaukset
- Rauhasisimmässä
Muuttamalla et saa mielen rauhaa. Rauha joka antaa unen lähtee yksilöstä itsestään. Silloin ei pieni meteli tai haju jäiritse. Uni tulee eikä ole kiinnostunut naapurista. Hän ei tapoineen ärsytä enää. Minä suosittelen jatkuvaan meteliin tunneittain soittavaa kelloa jonka ääni ei omaa unta häiritse. Sitä kuuntelee ja aamulla huomaa nukahtaneensa kellon ääneen. Välillä on minullakin kiinni. Kun ihmisellä on rauha sisimmässä niin voi aina vaihtaa tyynyn ja sängyn paikkaakin. Silloin keksii keinot.
- hermot_jo_menneet
Minulla on naapurissa huumekundeja tällä hetkellä. Yleishyödyllinen yhteisö omistaa naapuriasunnon ja asukkaista on pääsääntöisesti ollut häiriötä, yksi häädettiin vuosien jälkeen.
Muiden kanssa olen yrittänyt keskustella metelistä, mutta nykyisen huumeporukan kanssa en elämääni riskeeraa. Ei niille mitään voi. Pakottavat käytännössä tavallisen ihmisen muuttamaan.
Olen miettinyt, että kun aikanaan muutan, niin teenkö asiasta julkisen. Sosiaalinen media on olemassa, samoin paikallislehti. Minuahan ei enää siinä vaiheessa asia kiinnosta, mutta haluaisin kyseenalaistaa sen, että yleishyödylliset yhteisöt ostavat asuntoja tavallisten ihmisten asuintaloista muka opettaakseen ihmisiä asumaan. Paskaakos huumeveikot ja juopot sellaisesta piittaavat, tuovat vain koko lössin asuntoon majailemaan. - karmeuttariittää
Paperinohuet seinät ja lattiat. Naapurissa nuoripari joka riitelee joka toinen päivä ja sekstailee joka toinen. Alakerrassa bilehile. Yläkerrassa ketjupolttaja nainen jonka luokse tulee usein kylään joku mies joka rakastaa kailottaa karaokea kurkku suorana parvekkeella öisin. Molemmat myös huutavat ja meuhkaavat jatkuvasti.
Samassa rapussa myös pervo irstas alkoholisti mies joka aina meinaa käpälöidä jos osutaan samaan aikaan rappikseen, hissiin hänen kanssaan ei ole turvallista mennä. Kerran sammui rappikseen ja paskansi housuihinsa unissaan. - onhan_näitä
Sosiaalihuollon asiakkaat, nuoret tai nuorehkot. Toimettomat, joita sosiaalihuolto ei sen enempää elämässä eteenpäin auta kuin asunnon kustantamisessa avustaa.
Yksi erikoisuus, ikänsä jotain muuta kuin palkkatyötä tehnyt keski-ikäinen naisihminen - jotain muuta kuin palkkatyötä, siis asunut miehen siivellä "alkoi muksuja tekeen heti koulun jälkeen". Lapset jo omillaan. Naisella ei muuta tekemistä kuin toisten ihmisten vahtaaminen. Ikävää erityisesti, koska itseänsä heikommaksi kokevaa pyrkii kaikin tavoin panettelemaan. Ja aivan sama tyyli kuin sossuasiakkailla, eli vääntää mukamas viattomaksi leikiksi toisen tekemiset. Pitää siis jotakuta itselleen täysin vierasta ihmistä epäasiallisilla heitoillaan epäasiallisen huomion kohteena.
Onhan näitä, jotka eivät ymmärrä, että vieraan ihmisen elämä ei kuulu heille yhtään mitään.
Mietin tässä juuri, pitäisikö tuosta ikuisesta lapsenmielisestä kotirouvasta tehdä mielenterveysilmoitus terkkariin? Ei vaikuta kovinkaan terveeltä, jos koko ajan pyrkii sotkemaan naapurinsa omiin vitseihinsä.
Mielenkiintoista, että aloittaja ei kertonut yhtään mitään, mikä siellä nykyisessä asunnossa sitten vaivaa naapurustossa. - kirjoitetaan_näin
Täytyy olla kyllä erittäin pahaa häiriköintiä, jos asuntoa lähtee myymään naapurinsa takia. Ennemmin tekee vaikka poliisiasiaksi häiriköinnin.
Poliisilla ja joillakin sosiaalihuollon tyypeillä ilmeisesti käsitys on se, että ongelmiin auttaa yleensä se, että lähtee tekemään tuttavuutta ihmisten kanssa.
itse olen sitä tyyppiä, joka ei lähde tekemään tuttavuutta. Olen sitä mieltä, että minulla on oikeus tällainen ollakin, sillä se, että joku ei halua olla muiden kanssa sen enempiä tekemisissä, jakaa muiden kanssaan olemista ja elämistä, niin se ei anna oikeutta niille muille ruveta häiriköimään. Jos joku kokee ahdistusta siitä, että joku ei halua hänen kanssaan olla tekemisissä sellaisissa yhteyksissä kuin naapuruus, niin silloin on kyllä tuon kärttyisyyttä ja kiukkuisuutta kokevan itsensä paineltava jonnekin päätänsä selvittämään. "Minun elämäni ei kuulu sinulle!"
Työpaikalla, jossa sentään hoidetaan työhön liittyviä asioita, niin sielläkin riittää - yleisten sääntöjen mukaan - se, että kyetään hoitamaan työt vaikkei muuten niin tuttaviksi ruvettaiskaan. Mutta tässähän monesti ongelmaa työpaikoillakin... "Minä en ala ton kanssa, kun se on tollanen" - jep. Että ollaan sitten aikuisia ihmisiä!
Juuri lehdessä oli juttua siitä, miten kirjastoissa päästiin eroon narkkareiden/päihteiden käyttäjien aiheuttamista häiriökokemuksista. Siis siten, että kirjaston henkilökunta rupes moikkaamaan sen sijasta että rupesivat soittamaan heti vartijaa paikalle, kun joku heikompiosainen narkkari tai päihdekäyttäjä tms. tuli kirjastoon. Että narkkarille tuli heti kokemus, että hei haloo, mut hyväksytään tänne... eikä se sitten enää ruvennut häiriköimään, rupes ittekin arvostaan.
No joo! Jos jonkun kerrostalossa asuvan henkilön itsetunto, omanarvontunto on siitä kiinni, että joku ei ryhdy tekemisiin, niin mun mielestä ongelma on siinä tyypissä itsessään. Ei tarvitse olla muiden kanssa tekemisissä, jos ei halua, ja se on hyväksyttävä.
Häiriköintiin ei ole oikeutta vaikka kuinka vituttais
Joitakuita ihmisiä pitäisi varmaankin koko ajan jonkun sosiaaliohjaajan olla avustamassa ihan ajatusmaailmankin suhteen.
Sitten tietysti niinkin, että ei kannata tuhlata omia ajatuksiaan siihen, että veivaa omassa päässään jonkun häirikön tekemisiä. Elämässä on parempaakin tekemistä kuin kahjojen tekemisten miettiminen.- hermot_jo_menneet
Minä kyllä lähden jossain vaiheessa ihan vain niiden häiriöiden tähden.
Poliisit on juosseet tässä talossa riittämiin ja yksi häirikkö saatiin häädettyä vuosien jälkeen kyseisestä asunnosta. Minusta on inhottavaa, kun ei voi asua rennosti, vaan pelkää, milloin häiriöt alkavat. Niitä on tässä talossa kyllä muidenkin asukkaiden taholta kuin minun naapuriasuntoni. Tämä kuulemma tunnetaan alueen häirikkötalona. Valitettavasti en tiennyt sitä, kun ostin asunnon. Jos tämä olisi vuokra-asunto, olisin jo lähtenyt, olisi ollut helpompi päästä eroon asunnosta. Kun lähden niin muutan jonnekin päin vuokralle. En tule saamaan tästä lähimainkaan sitä mitä maksoin, vaikka en minä ylihintaa maksanut.
Ei noihin sossun asiakkaisiin mitkään aktiivimallit tehoa. Vaikka minusta on yhdentekevää, asuuko ja elääkö joku yhteiskunnan siivellä, jos hän asuu niin että ottaa huomioon naapurit ja muut talon asukkaat.
En minä tiedä, mitä pitäisi tehdä ihmisille, jotka eivät piittaa itsestään ja omasta elämästään, vaan tuhoavat sen päihteillä. Mutta kun ihminen ei piittaa itsestään, niin ei hän silloin kanssaihmisiäkään ota huomioon. Kunhan pysyisivät mahdollisimman kaukana minun arjestani, niin voisivat kyllä ihan rauhassa tehdä omalle elämälleen mitä tahansa, ei kuulu minulle eikä kiinnosta. Ehkäpä helteet tappavat noista muutaman, vaikka ei se mitään auta, samanlaisia on laumoittain.
- FinallyHappy
Ei millään pahalla. Lähde nyt heti. Minäkin vetkuttelin ihan sairaassa yhteisössä vuosikausia. Sitten muutin ja helvetti. Ihmiset onkin normaaleja.
- kyllä.löytyy
Senkus selailet tätä palstaa ja sen takasivuja, vertaistukea kyllä löytyy satoja sivuja useiden vuosien ajalta.
Nää uudet avaukset täällä on oikeesti jo vanhan ties monettako toistoa suurin osa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101