mikä on suomein nopein LADA?
0-100 km/h ja varttimaili
(entäs huiput) löytyykö rekisteröityjä tietoja???
Nopein
25
4857
Vastaukset
- samara
En tiedä onko minun nopein, mutta minulla on Lada Samara, jossa vaihdettu kokonaan tekniikka. tehoja n. 230 heppaa, vääntöä 310 nm. Huippuja olen ottanut saksassa 245 mittarin mukaan, eli todellista ehkä 225 km/h. kiihtyvyydestä sen verran että alle kahdeksan sekuntin mennään 0-100 km/h ja alle 16s. varttimaili.
Ei löydy kylläkään suoraan paperilta suoritus-arvoja, mutta uskoo ken tahtoo. :)- Juudas
Aivan varmaan me uskotaan, 230 hepoa ja saksassa 225 lasissa, hehheh...ja lehmät lentää...
Pääasia että huumori kukkii, kuten samarakin :) - Niinpä.
Juudas kirjoitti:
Aivan varmaan me uskotaan, 230 hepoa ja saksassa 225 lasissa, hehheh...ja lehmät lentää...
Pääasia että huumori kukkii, kuten samarakin :)Hehhee...
Ladasta sen verran tehoa...
:) - Iskariot
Juudas kirjoitti:
Aivan varmaan me uskotaan, 230 hepoa ja saksassa 225 lasissa, hehheh...ja lehmät lentää...
Pääasia että huumori kukkii, kuten samarakin :)....näin on! Ladan konetta on aivan mahdoton virittää ja tekniikkaa muuttaa. Siinä ei voi olla mitenkään enempää tehoa kuin ne heposet, mitkä sinne on tehtaalla laitettu.
Koneen poraaminen mahdotonta, puristuksien nostaminen mahdotonta, koneen tasapainoitus mahdotonta, viritysnokan asentaminen mahdotonta, peltisarjojen ja viritys-imusarjan asennus mahdotonta, viritysputkiston asentaminen mahdotonta, virityskaasareiden asentaminen mahdotonta, kisa-alustan asentaminen mahdotonta jne, jne........
Ladan kovaa kulkemaan laittaminen on kerta kaikkiaan niin mahdotonta, ettei se millään voi kulkea 200 km/h saati yli ja Lada CUP -rata-autotkin ovat pelkkää lavastusta...........
Uskoivatko nyt kaikki epäilevätkin???? - foma
Iskariot kirjoitti:
....näin on! Ladan konetta on aivan mahdoton virittää ja tekniikkaa muuttaa. Siinä ei voi olla mitenkään enempää tehoa kuin ne heposet, mitkä sinne on tehtaalla laitettu.
Koneen poraaminen mahdotonta, puristuksien nostaminen mahdotonta, koneen tasapainoitus mahdotonta, viritysnokan asentaminen mahdotonta, peltisarjojen ja viritys-imusarjan asennus mahdotonta, viritysputkiston asentaminen mahdotonta, virityskaasareiden asentaminen mahdotonta, kisa-alustan asentaminen mahdotonta jne, jne........
Ladan kovaa kulkemaan laittaminen on kerta kaikkiaan niin mahdotonta, ettei se millään voi kulkea 200 km/h saati yli ja Lada CUP -rata-autotkin ovat pelkkää lavastusta...........
Uskoivatko nyt kaikki epäilevätkin????Kyllä Samarushkankin saa kulkemaan...
Ei varmaan noita 200 ponia, mutta 150hv saa irti koht. vaivalla tai/ja rahasummalla. - samarin
suomessa joku ajoi ratasarjaa samaralla johon oli vaihdettu 4WD Lancian tekniikka. muistaako joku kukaan henkilöä/autoa?
- Koo
Ei vissiin perustu ihan alkuperäseen tekniikkaan tuo, onko moottorinvaihtoa tehty?
Turbokone? - Larssi
Iskariot kirjoitti:
....näin on! Ladan konetta on aivan mahdoton virittää ja tekniikkaa muuttaa. Siinä ei voi olla mitenkään enempää tehoa kuin ne heposet, mitkä sinne on tehtaalla laitettu.
Koneen poraaminen mahdotonta, puristuksien nostaminen mahdotonta, koneen tasapainoitus mahdotonta, viritysnokan asentaminen mahdotonta, peltisarjojen ja viritys-imusarjan asennus mahdotonta, viritysputkiston asentaminen mahdotonta, virityskaasareiden asentaminen mahdotonta, kisa-alustan asentaminen mahdotonta jne, jne........
Ladan kovaa kulkemaan laittaminen on kerta kaikkiaan niin mahdotonta, ettei se millään voi kulkea 200 km/h saati yli ja Lada CUP -rata-autotkin ovat pelkkää lavastusta...........
Uskoivatko nyt kaikki epäilevätkin????turbokaan ei millään mahdu konepellin alle.
- foma
Larssi kirjoitti:
turbokaan ei millään mahdu konepellin alle.
..
- jotain joskus tehnyt
Iskariot kirjoitti:
....näin on! Ladan konetta on aivan mahdoton virittää ja tekniikkaa muuttaa. Siinä ei voi olla mitenkään enempää tehoa kuin ne heposet, mitkä sinne on tehtaalla laitettu.
Koneen poraaminen mahdotonta, puristuksien nostaminen mahdotonta, koneen tasapainoitus mahdotonta, viritysnokan asentaminen mahdotonta, peltisarjojen ja viritys-imusarjan asennus mahdotonta, viritysputkiston asentaminen mahdotonta, virityskaasareiden asentaminen mahdotonta, kisa-alustan asentaminen mahdotonta jne, jne........
Ladan kovaa kulkemaan laittaminen on kerta kaikkiaan niin mahdotonta, ettei se millään voi kulkea 200 km/h saati yli ja Lada CUP -rata-autotkin ovat pelkkää lavastusta...........
Uskoivatko nyt kaikki epäilevätkin????Olen sen verran ladoja laitellut että uskallan luvata siihen saavan alustoita ja kaikkea viri osaa.. ja ahtimenkin saa jopa ladan omaan moottoriin (ei tosin hyvää turbo tekniikkaa saa tulee kuumaa ja ahdasta, mutta...) jos ahdinta laittaa kannattaa käyttää Fiatin TC moottoria ja alustasta sen verran että vakio paikoille ei saa juuri mitään mutta jos on keksinyt peukalon tarkoituksen niin...
- pkt
Lada Lemström on Suomen nopein lada kuski ja auto on ollut todennäköisesti Suomen tehokkain 1.8 TC Fiat turbo-moottorilla.Tulokset löytynevät vanhoista VM-lehdistä.
- Anonyymi
Iskariot kirjoitti:
....näin on! Ladan konetta on aivan mahdoton virittää ja tekniikkaa muuttaa. Siinä ei voi olla mitenkään enempää tehoa kuin ne heposet, mitkä sinne on tehtaalla laitettu.
Koneen poraaminen mahdotonta, puristuksien nostaminen mahdotonta, koneen tasapainoitus mahdotonta, viritysnokan asentaminen mahdotonta, peltisarjojen ja viritys-imusarjan asennus mahdotonta, viritysputkiston asentaminen mahdotonta, virityskaasareiden asentaminen mahdotonta, kisa-alustan asentaminen mahdotonta jne, jne........
Ladan kovaa kulkemaan laittaminen on kerta kaikkiaan niin mahdotonta, ettei se millään voi kulkea 200 km/h saati yli ja Lada CUP -rata-autotkin ovat pelkkää lavastusta...........
Uskoivatko nyt kaikki epäilevätkin????Meillä on Lada missä yli 500 heppaa mutta siinä kyllä V8 😂
- latavani
Mutta tämä on ainakin olemassa.
http://www.adastraracing.com/samara/ - Lata
Muutama vuosi sitten oli nopea lada Lemström?? nimisellä kuskilla... Varttimaililla jotain matalia 11 sek aikoja... Muistan alastarolla joskus nähneeni ajamassa ko. auton ja hyvin näytti pakanevan... tosin vetari katkesi yhdessä lähdössä ja lada pomppasi kuin jänis makuulta ilmaan ja lysähti siihen...
- Toni.Z
Kyllähän noita nopsempiakin ladoja on, mutta niissä ei ole enään missään Ladan omaa tekniikkaa, vaan esim. Fiatin, Fordin & jopa Fordin 2.0Cosworth tekniikkaakin on tullut nähtyä Ladan keulalla muistin mukaan, että ei mikään ihme jos tuolla tekniikalla pääsee kiihdytys Ladakin alle 13sec aikoihin, aivan kuten eräässä Fiat 127:ssakin on 2.0Cosworth teknikka & menee sen vuoksi ~10sec aikoja varttimaililla :-).
Rata luokissa on tänä vuonna Ladojakin, eräässä Fiatin tekniikka jonka pitäisi kiertää ~10 000r/min jolloin huimat tulee ~130hp :-)
Tosin nuo eivät enään ole katulaillisia, katulaillisien tehot jäävät aivan huipuissaan varmaankin ~150-190hp tehoihin enintään
- ääliöt
kyllä sieltä ladan omastakin pannusta tehoja 200 saa jos vaan ei ole peukalo siellä keskellä kättä niinkuin tuntuu että suurimmalla osalla vastaajia on.
- Ööliö
Tiesin aikoinaan kaverin, joka ajoi 2105:sella rallia F-ryhmässä, ja hänelle 150 hv:n irroittelu Ladan omasta 2106 -koneesta oli ihan normaalia. Kertoi, että Ladan matalavireinen vakiokone oli todellinen virittäjän unelma. Pienilläkin töillä sai kuulemma helposti 10 - 20 hv:aa lisää, kun vain tunsi niksit.
Tyttärelleenkin (joka kuulemma suostui ajamaan Ladalla) hän oli rakentanut siistin 1300 S:n, jonka lyhytiskuisesta 2103:sta hän oli loihtinut n.100 luotettavaa hevosta. Eihän se mikään kilpa-auto ollut, mutta pysyi kuitenkin kohtuudella muun liikenteen tahdissa ;-)
Syy, miksi niin moni sovittelee Ladukan pellin alle Fiatin tms. koneita on paljolti tietämättömyys virikonsteista ja auton oman koneen piilevistä mahdollisuuksista. Toinen lienee yleinen laiskuus, sillä koko koneen vaihto on hieman helpompaa.......
- lada
mun iosveli on ollu kusina yhellä lada 1500 jossa oli fiat 313 mirafiori reacing tekniika ja siina oli joku 120 heppaa. kyllä vittu vielä 3 pyöritti rengasta niinku olis hiekaa alla.
- tiimalasit
mulla on lartsa 1200s jossa on 5 LOVINEN LAATIKKO eli kyllä lähtee!!!!
siinä ei kerkee tiimalasia monesti kääntää ku satanen lasisa.- Llada
Meneekö alle 13 sekan?
- tiimalasit
18,3 tasaisella
- tiimalasit
tiimalasit kirjoitti:
18,3 tasaisella
korjaan 8.3 tasaisella
- Varmaan.se
mikä ohittaa Usain Boltin satasella.
- TurboJooseppi
Niva on nopea. Koska neliveto. Tuossa Niva päihittää Nissan GTR:n, jossa on kyllä neliveto, mutta liikaa painoa. Ajo-ominaisuudet ovat hiukan huojakkaat 250 nopeuksissa, mutta kyllä siitä kunnon rattimies selviää.
https://www.youtube.com/watch?v=0-3fJhU9GUE - Anonyymi
Laitoin kakkoskurkun aukeen maan mekaanisesti alipaineen sijasta niin aijai mikä möyrähdys lähtee kun painaa kaasun pohjaan, alle 10 sekuntia sataseen, 1500 oma mylly ja tihee perä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851