Oon voimissain

wiisastunut

Tänään sen tein. Sanoin alkkismiesystävälle suorat sanat. Olen vuosia ollut ymmärtäväinen. Ja aina huolissani ja väsynyt. En jaksa katsoa loppuun asti taistelua jossa ei ole voittajia. Monet mustelmat sain. Rikottuja lupauksia. Miesystävä oli satusetä, jolle humalatila muodostui syyksi paeta vastuuta. Hänestä tuli röyhkeä ja piittaamaton. Häpesin häntä, ja vihasin sitä pullokööriä, joissa oli aina hyviä kavereita, vaikka ne niitä todellisia ystäviä olleetkaan. Monet kerrat miesystävä tuli luokseni kun avain oli kotona, eivätkä nämä "ystävät" auttaneet. Monet yöt valvoin, kun oli niitä liskojen öitä. Keuhkokuumeenkin sai. Minähän siellä kävin, nää pulloporukat muistaneet. Hoidin ja valvoin, mutta silloin uskoin että kaikki muuttuu. Onnellisimmat viikot, koska miltei kuukauden oli juomatta lääkityksen vuoksi.Yritin peittää tuskani puuhasteluun ja että huumori ja ilo olivat naamioni. En osannut edes itkeä. Välillä suutuin ja taas annoin anteeksi. Koitin kestää niinäkin päivinä vaikka mies haisi monen päivän juoduilta viinalta, vaikea sanoa aikuiselle miehelle, että menisi suihkuun. En jaksanut olla vahva aikuinen. Aina tunne että olen vastuussa. Monet kerrat raahannut hänet pihalta ja käytäviltä nukkumasta sammuneena. Sainko mitään vastineeksi. Mutta kun jätkät soitti ja tarjosivat viinaa, ne oli aina tärkeämpiä. Menetin itsekunnioitukseni. Uskoin että jonain päivänä. Mut en mä jaksa olla ainut aikuinen suhteessa.
Nyt ei tunnu miltään. Tiedä tuleeko itkua. En ole onnellinen. Olen vain sisältä niin hajalla.
Mun oli pakko päästää kaikki paha tänään pois. Eikä ole edes huono omatunto. Vaihdan puhelinnumeron. Sisälle en päästä. Revin mieluummin vaikka kynnet irti kuin soittaisin, sillä sekin olisi pienempi tuska, mitä olen vuosia kestänyt.

6

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysypäätöksessäsi

      Onnitteluni sinulle tehtyäsi viisaan päätöksen.

    • HyväHyvä

      Onnittelut! Sinulla on oikeus tasapainoiseen juopottomaan elämään. Onni ja ilo tulevat vielä, kunhan maltat odottaa. Luultavasti viimeistään vuoden päästä ihmettelet mikset tehnyt tätä päätöstä jo aiemmin. Ole vahva ja itsekäs!

    • ex-juoppo

      Aivan liian harvoin saa lukea sinun kaltaistasi selviytymistarinaa.
      Elämä alkoholistin kanssa muuttu vuosien mittaan maanpäälliseksi helvetiksi läheisille, sillä he joutuvat elämään täysin alkoholistin elämää, sillä erotuksella että henki vaan ei haise viinalle.
      Muuten kaikki arkinen elämä sekä juhlat, lomamatkat, vierailut, ystäväpiiri, kaikki nämä määräytyvät sen juovan alkoholistin rytmin mukaan. Hänen ehdoillaan mennään ihan täysin.

      Elämä alkoholistin kanssa sairastuttaa läheisen ihmisen lopulta salakavalasti läheisriippuvuuteen. Tästä johtuen läheiset syyllistävät itseään sen alkoholisin juomisesta, ja pyrkivät kaikin tavoin auttamaan juoppoa, ja häpeillen salailemaan ja piilottelemaan juomista ja sen seurauksia.
      Alkoholistin läheiset tarvitsevat yhtälailla apua omaan läheisriippuvuus-sairauteensa, mutta sitä ei Suomessa ole kovinkaan helppoa saada. Kun sairaus sitten alkaa oireilla mitä erilaisimmilla tavoilla, niin niihin kyllä sitten saa apua. Mutta se on vain oireiden hoitoa, ei itse sairauden.

      Muista jatkossakin ettet missään nimessä ole vastuussa sen toisen juomisesta, eikä juominen missään tapauksessa ole ollut sinun syytäsi.

    • äitisi33

      PERUS SUOMALAINEN
      ALKKIS PARISUHDE HELVETTI

    • Kaskass

      Hienoa. Rohkaiseva esimerkki kaikille kanssakituville. Et ole vastuussa aikuisesta imeväisikäisestä.

    • tSontaseppo

      Pari viikkoa niin sontaseppo roikkuu nurkissa, vähän aikaa selvinpäin. Sit alkaa nyrkki heilua, akka saa opetuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe