Oon ajatellut ostaa 96- tai 97- vuosimallia olevan Honda Accordin 1.8 tai 2.0 litran koneella. Hintaa sais kertyä tuollainen 9000€.
Onko järkevä ostos ollenkaan? Millaisia kokemuksia kyseisestä autosta?
Oon vanha Opel mies , mutta nyt kiinnostai siirtyä Hondaan. Minulla ainakin ajokokemus kyseisestä autosta on ollut erittäin positiivinen. Kertokaa mielipiteitä / kokemuksia?
terveisin,
Mika
Honda Accord vm 96 / 97
18
6587
Vastaukset
- Honda
Mulla on ollut vm -97 Accord 2,0 Lsi puolitoista vuotta ja mittarissa 208 tkm. Omaa ajoani 42 tkm. Ainoa vika on ollut 180 tkm kohdalla mennyt EGR venttiili. Ajettavuudeltaan Accord on mielestäni ikäisekseen hyvä. Kesäkelissä pidempää matkaa ajettaessa kulutus pysyy alle 8 litran lukemissa mutta näin talvisin sekalaisessa ajossa n. 9 litraa. Puutelistalle laittaisin ainakin omastani puuttuvan ilmastoinnin sekä alkuperäisen keskuslukituksen ohjaimen, jonka kantavuus on vain muutamia metrejä.
- mike
Itselläni on Accord -97 2.0 jolla ajettu nyt 335 tkm, joista itse 35 tkm, täysin toimiva auto jolla tuntuu vielä olevan huolettomia kilometrejä edessä. Ainoa huono kohta ovat takalokasuojien kaaret joihin voi ruoste iskeä, tosin omaani vaihdettiin koko takakyljet takuuseen juuri ennen ostoa, ja toinen huono seikka hiukan kova sisämelu talvirenkailla, mutta seuraava auto tulee myös olemaan kyseisen valmistajan.
- Julli
Honda on ihan laatu auto. Itellä oli -94 Accord ja ajoin sillä 198-256tkm, ainut vika kyseisellä kilometrivälillä oli yksi pullahtanut stefa jakopäästä... ja suurin syy siihenkin oli ilmeisesti 20 asteen pakkanen ja autoa ei lämmitetty!. Tottakai honda ruostuu niinku kaikki japanilaiset mut kone kestää varmasti 500tkm eli kilometrien määrää ei tarvii säikähtää.
- ex-accord
hyvä peli oli tuo accord, tosin vuosimallia 1994. Mittariin kertyi 260tkm, joista itse ajoin n. 90tkm. Ruostetta en löytänyt etsimälläkään (eikä löytänyt katsastusukkokaan). Ainoa vika oli stefan korkkaaminen n. 220tkm kohdalla. Vehon mukaan ihan tyyppivika ?!
Ajettavuus accordissa oli hyvä. Kulutus seka-ajolla n.9L/100km.
Vaihdoin kuitenkin merkkiä, mutta seuraava merkki tulee todennäköisesti olemaan jälleen honda. - jack
itsellasi accord 1.8 98
- Honda -88
Suosittelen lämpimästi kyseistä merkkiä.Itselläni tosin -88vm Honda ja mittarissa kunnioitettavat 378tkm joista itse olen ajanut 80tkm.Ainoa vika mikä tänä aikana on ollut on rikkoutunut bensapumppu.Totta on että Hondan takakaaret iän myötä saattavat ruostua mutta siitäkin pääsee auton säännöllisellä ruostesuojauksella,vahauksilla ja tietysti pesulla.Eikä muuta ku Honda kauppaan.
- Accord vm-96
Itsellä -96 2,0 LSi (automaatti) ja tällä hetkellä mittarissa 139 tkm joista itse ajanut viimeiset 44 tkm. Automaatilla kaupungissa kulutus nousee yli 10 l ja kesällä tietysti ilmastointi nostaa kulutusta.
Ei myöskään ongelmia takalokareiden kanssa eikä laahaavien takajarrujen kuten joillakin. - B_Bobby
Accord vm-96 kirjoitti:
Itsellä -96 2,0 LSi (automaatti) ja tällä hetkellä mittarissa 139 tkm joista itse ajanut viimeiset 44 tkm. Automaatilla kaupungissa kulutus nousee yli 10 l ja kesällä tietysti ilmastointi nostaa kulutusta.
Ei myöskään ongelmia takalokareiden kanssa eikä laahaavien takajarrujen kuten joillakin.Mulla on -97 2.0iLS, ajettu nyt 150 tkm josta itse n. 80 tkm. Ilmastointi, 2xAirbag, cruise, Defa varashälytin.
Mainio, isohko auto. Kolmas Honda perheessämme. Tyyppivikoja on takapään naputus/koluutus. Iskareista johtuva? Vielä ei oo stefa pulpahtanut ulos, onkohan odotettavissa? Kuskin ikkunamekanismi hajonnu kerran. Melutaso korkeahko. Kulutus maantie 8 ja kaupunki n. 9-10 litraa satasella.
Tosi huonosti lähtee kylmästä käyntiin, jos ei ole lohkolämppäriä. Yksi ruostepilkku on ilmestynyt takakaaren etuosaan aivan alareunaan.
- jarkko9111
itsellä on 96 vuoden accord ja puolentoistavuoden aikana tarvinnut kytkimen tiivisteet vaihtaa ja yksi vetonivel ja tietysti öljyjä ja autolla on 205000 ajettu. loistava auto voin sanoa!
- hondis
Pojalleni hommasin -97 Accordin 2.0l. Ruosteet muovisten kynnyskoteloiden alla, takakaaret, takapuskurin aluset ja takpyörän kaaret ongelma. Töitä ja asennetta niin kiva auto niin näyltään kuin käytettävyydeltään. Jakkara vois olla leveämpipe....lle väljempi, mutta menettelee. Itselläni oli aikoinaan 1.8l, mutta en suosittele laiskuuden takia. Kulutus kovahko n.8-10l/sataselle. Upea kopaltaan ja tuntuu olevan kysytty nykyisin. Makea peli jos on asennetta fiksailla.
- Anonyymi
Itsellä 96 accord ja 1.9 bensa ajettu 417 äske huomasin kun ajoin ni sammu kesken ajon ja vähä aikaa starttaa et lähtee käyntiin
- Anonyymi
IAC valve?
- Anonyymi
Miten tuo vuosimalli voi olla noin helvetin kallis, ei voi olla totta?
Ai prkele, tuossa on 16 vuotta vanha keskustelu! - Anonyymi
Mulla on Honda Accord 96 aj. 300000 Remmit jakopää 2018 260 tk koska remmit
pitää vaihtaa Honda 2023 06 04- Anonyymi
Hondat on ketjukoneita, ei huolta.. Ja halvimmat öljyt kelpaa moottoriin 2.0
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondat on ketjukoneita, ei huolta.. Ja halvimmat öljyt kelpaa moottoriin 2.0
1995 - 2005 malleissa on jakohihna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1995 - 2005 malleissa on jakohihna
Accordiin tuli ketjukoneet jo 2003.
- Anonyymi
cl9 k24 motsilla on automaailman parhaimmistoa. Jumalmoottori upeessa kopassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773144
- 492380
- 322087
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4792058- 1371829
- 311715
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291593Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81504Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61204Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441202