Mansikkaako

Punanenmarja

Mansikka taitaa olla suht tyyristä tänä vuonna, mihin hintaan eri kasvattajat ovat myyneet 5kg laatikon?

54

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotimaanmansikka

      Mansikka on Halapoo jos tingit niin Ruppepa kasvattamaan niin tiijät omko kallista?

      • make..vann1

        En kehtaisi tinkiä mansikasta. Mansikankasvattaja on nähnyt suuren työmäärän, että saamme herkullisia mansikoita. Mansikan kasvattaminen satokypsäksi kestää pitkän tovin. Ollaan paljon säiden armoilla. Mansikka on kesän ehdoton ykkönen. Kyllä litrasta voi maksaa 7euroo. Sen verran voi laittaa rahaa säästöön ja mansikanostoon. Ei pidä olla liian nirso.


      • Kuittiverottajalle

        Kato pöljä se kysyi mansikan hintaa, ei se kysynyt mitään muuta. Hyvin tuossa pärjää kun saa 10e/kg eikä kuitista tietoakaan.


      • Halapoo
        make..vann1 kirjoitti:

        En kehtaisi tinkiä mansikasta. Mansikankasvattaja on nähnyt suuren työmäärän, että saamme herkullisia mansikoita. Mansikan kasvattaminen satokypsäksi kestää pitkän tovin. Ollaan paljon säiden armoilla. Mansikka on kesän ehdoton ykkönen. Kyllä litrasta voi maksaa 7euroo. Sen verran voi laittaa rahaa säästöön ja mansikanostoon. Ei pidä olla liian nirso.

        Minä maksoin tällä paikkakunnalla eilen 2 E litra ja ostin 5 litraa teki siis 10 Eikaa.


      • Hyvääonjaläpivuoden

        LIDLISTÄ saanut pitkin talvea, kevättä ja nyt 500 g mansikkarasian 2,50 e.


    • veranta

      Katoppas ku ei sitä kuittia kaikki halua ja aina saa kuitin halutessa. Oli se sitten muikun myyjä tai kakun myyjä, torilta ei tarvi antaa kuittia. Jokainen soppari erinlainen. Vaahto nousee kun ei jäätelöstä saanu joku urpo kuittia ja mäkättää mansikoista

    • make..vann1

      En halua mitään kuittia. Kuitti on joutopaperia.

    • niinjustiiso

      onko kuitteja mansikoije jakelijala abchalapahalliakselille, en saanna kuittio. onko virosta

    • paulimarkku

      Olen kuullut ettei tarvitse kuitteja mihinkään torityyliseen kaupankäyntiin. Voi itku kun ei voinut nyt yrittää mansikoista tehdä draamaa. Mene itkemään mansikoille tilannettasi. jotta et turhaan heitä kadehtisi niin jatka kirjoittamista. googlesta löydät lisää mansikoihin liittyvää. Piipinjauhajat onneksi harvassa.

      • Veron_maksaja

        Jos ei ole kuitteja, niin silloin taitaa jäädä verot maksamatta. Ainakin kaupoissa ja ravintoloissa kuitti pitää aina antaa pyytämättä, harmaa talous on yhteiskunnan syöpä.


      • leppämarja

        kyllä minä ainakin jo sadon korjuun vuoksi tarvitsen ja haluan tiedot tuottamastani sadosta joita voin verrata edellisvuosiin. Sama pätee tulotietoihin. Ja joka sentin haluan olevan näkyvillä myöskin että näen kuinka olen pärjännyt. Kassakoneet tietääkseni on kaikilla. Kyllä ne siellä osaavat ammattinsa terkuin Leppävirtanen. Harmaita hiuksia sellaisilla mansikan myyjillä jotka ajelevat kauppojen parkkipaikoilla kilpaa myyden mansikoita mitä eivät muuten saa kaupaksi mites sellaisten kanssa. Jobbarit, kuinka heidän kuitit. Savossa niitä riittää. Kateellisia siellä Pyhäjärvellä. Noloa.


      • Maalaistenkaupat

        Kuule, Hki-Hakaniemenhallissa kirjoitettiin kuitti ostoksesta, pyytämättä. Uusi kauppahalli, on toriin kuuluvaa kaupantekoa ja on vähän toista sorttia kuin nämä pimeän tekijät, joten älä höpäjä jutuillasi. Ei siis pimeää kauppaa. Sehän on ostajasta kiinni.


      • pyhäjärviensin
        Maalaistenkaupat kirjoitti:

        Kuule, Hki-Hakaniemenhallissa kirjoitettiin kuitti ostoksesta, pyytämättä. Uusi kauppahalli, on toriin kuuluvaa kaupantekoa ja on vähän toista sorttia kuin nämä pimeän tekijät, joten älä höpäjä jutuillasi. Ei siis pimeää kauppaa. Sehän on ostajasta kiinni.

        Pyhäjärvellä on kassakoneet ja maksukorttipalvelut joten älä viitsi itkeä ja yrittää pyhiksiläisistä tehdä oudompia ihmisiä ja yrittäjiä. Hesalaisintoinen luuletko että emme ymmärrä täällä olevia palveluita. Aivan normaali kaupanteko on Pyhäjärvellä. Menen tiistaina ostamaan mansikat pyhäjärveltä! Maksan käteisellä ja aina olen saanut kuitin, koneesta.


      • siismitä
        Maalaistenkaupat kirjoitti:

        Kuule, Hki-Hakaniemenhallissa kirjoitettiin kuitti ostoksesta, pyytämättä. Uusi kauppahalli, on toriin kuuluvaa kaupantekoa ja on vähän toista sorttia kuin nämä pimeän tekijät, joten älä höpäjä jutuillasi. Ei siis pimeää kauppaa. Sehän on ostajasta kiinni.

        käsin kirjoitettiin, onpa alkeellista tosiaan, kyllä minä näin korttikoneen ja kassakoneen eräälläkin tilalla


    • Eilaatua

      Mansikat laadultaan keskinkertaisia. Hinta liian korkea. Jää aivan varmasti ostamatta. Halpa-Hallin mansikat eilen, ei 25-€uron arvoisia. Liekö ollut 4-5 kg:n ltk?

      • make..vann1

        Mansikat ovat olleet hyviä, makeita. Kuitista ei kannata tehdä itselleen ongelmaa. Kuitin saa pyytäessä.


    • omamaamustikka

      Olihan meillä muutama vuosi sitten mansikkaisäntä,jolle kelpasi vain käteinen.Ei käynyt pankkisiirto , korttimaksusta puhumattakaan. En uskaltanut kuittia pyytääkään.

      • Farmarihousut

        Huhuh! Oliko se 27-tien varrella, tuossa lähistöllä?


    • kivenlahtivaa

      jep jjep mennään puolukkaan kohta

      • pääläri

        Ei vielä hätää kun entiset syömättä vaikka kuin on niitä syöny...


      • make..vann1
        pääläri kirjoitti:

        Ei vielä hätää kun entiset syömättä vaikka kuin on niitä syöny...

        Pöljät! Ei vielä mennä puolukkaan. Vaan mustikkaan. Mustikat kypsyvät ennen puolukoita. On ihmisillä sivistyksessä aukko tai tietämättömyys suomalaisten luonnonmarjojen kypsymisaikataulusta.


      • ensyömansikoita

        mansikkatyttöjä on talaven jälkeen mukava katella


      • Suupielivaluu
        pääläri kirjoitti:

        Ei vielä hätää kun entiset syömättä vaikka kuin on niitä syöny...

        Ihan hikka tulee jo, kun entisiä nieleksii!


    • mansikanostaja

      Mitä on pyhäjärvisen mansikan kotimyynnin hinta? Oletko ostanut? Kerro tänne, niin tietää varata kahisevaa.

      • hintoja

        en osanna vennääksi kysuä


    • tsottsot

      Kuormasta ei saa syödä#

      • kullimunni

        Saa syödä kuormasta,jos on roskakuski.


    • Ostinjo

      Ostin 5kg,maksoi 40€

      • huonoo

        Niin maksoi 40 ja Kaleva oli tutkinut Oulun seudun hintoja, ei mielestäni missään menny noin ylös.
        Juuri luin epostista että mansikat maksaa 25 ecua!


      • Puolukkajauho
        huonoo kirjoitti:

        Niin maksoi 40 ja Kaleva oli tutkinut Oulun seudun hintoja, ei mielestäni missään menny noin ylös.
        Juuri luin epostista että mansikat maksaa 25 ecua!

        Kallein on 47 evroo kainuusa. Viljelijä tekee työn kevään ilmaisella ja syksyn. Pitäisikö ilimasella antoo


      • huonoo
        Puolukkajauho kirjoitti:

        Kallein on 47 evroo kainuusa. Viljelijä tekee työn kevään ilmaisella ja syksyn. Pitäisikö ilimasella antoo

        Töitä ne ihmiset yleensä tekee, suurin osa ainakin.
        Eihän se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa.


      • Tohotinasialla

        Maksoit taatusti liikaa. Lienet itse kauppias, tuolla repliikillä! Pimeän


    • perunaonhyvää

      En voi syödä mansikkaa aina maha menee kuralle,johtuu varmaan jostain kasvinsuojeluaineista.

      • make..vann1

        Eikä johdu kasvinsuojeluaineista. Olet muuten vaan allerginen mansikalle. Allergisuus? sitä moni käyttää selityksenä moneen vaivaan. Allergisuus on monelle luulotautisaraus, vaikka olisi terve.


      • Iltapala
        make..vann1 kirjoitti:

        Eikä johdu kasvinsuojeluaineista. Olet muuten vaan allerginen mansikalle. Allergisuus? sitä moni käyttää selityksenä moneen vaivaan. Allergisuus on monelle luulotautisaraus, vaikka olisi terve.

        Viina sen tehnyt ja kaurapuuro


      • leäkär
        make..vann1 kirjoitti:

        Eikä johdu kasvinsuojeluaineista. Olet muuten vaan allerginen mansikalle. Allergisuus? sitä moni käyttää selityksenä moneen vaivaan. Allergisuus on monelle luulotautisaraus, vaikka olisi terve.

        Sinähän se expertti olet sairauksissa!
        Tekeekö viina mitään sairauksia kun minuakin kiinnostaa jotta voisin niistä jotain välttää.


      • kivenlahti4

        Syytätkö viljelijöitä myrkyttäjiksi? Ainakin minä menen heti varaamaan kolme laatikkoa mansikoita pelkästään jo siksi että kunnioitan viljelijöitä. Se on heidän työnsä ja maksan niin että kaikki saavat tulon. Monesti pilkkaaminen ja saivartelu koituu sen nilkkaan joka yrittää mustamaalata toisia ihmisiä nimettömänä palstoilla. Pyhiksellä on paljon kateutta. luin minäkin.


    • Pissatusmenossa

      Hinnat tippuu koko ajan. Pääkaupunkiseudullakaan ei näin poskettomia hintoja, kuin Pyhäjärvellä. Aamulla autot rahtasivat Jumboon lavoittain mansikkaa ja hinnat 28-35 €, 4-5 kg laatikko. Mansikat ei lopu. Tämä on hintakikkailua. En maksa 25-euroa enempää. Siinäkin on jo liikaa. Laatu on pientä ja etelässä melko normaalia. Kauppojen edessä myynnit täyttä tehtailua. Isot marketit myy kohtuu hintaan. Se siitä.

      • make..vann1

        On siitä mansikanviljelystä varmaan suuria kustannuksia viljelijälle. Palkat, sateet, verot, lannoitteet, ne nostavat mansikanhintaa. Varmaan halvemmalla saisi, jos menisi mansikkatilalle itse poimimaan omat marjat. Voisi vaikka päästä sinne töihin, mansikoita noukkimaan.


      • mansikkaeetu

        Tottakai isot marketit myy kohtuuhintaan kun ostavatkin enemmän, sama se on kaljan ostollakin mitä enemmän ostaa sitä halvempi hinta, veljeni


      • tuoremarja

        Ei taida tippua hinta kuin mehumarjalla ja tuskin silläkään. Vanha kuljetettu mansikka on AINA halvempi, valitettavasti tuoremarjan hinta on korkeampi. Kysyin sitä eteläiseltä tilalta ja paikkansa piti, etelästä alkaa marja olla loppu sanoivat ja suonenjoelta tarvitaan työntekijät lappiin lakkaan


      • alvari

        Humpuukipuhetta. Kirjoituksestas ähisee villi kateus ja pöhinä että venäläinen tienaa pikkuisen paremmin näköjään kuin itse.


      • isokana

        Vanhasta mansikasta kohtuuhinta, ne on aina edellispäivänä kerätty pakattu kuljetettu, joten n. kymmenen evroa pitääkin olla halvempaa vanha mansikka kuin tuore tappaus. keksikää jotakin oikeata asiaa eikä valheita. jos minä olisin yrittäjä minua naurattaisi nuo pissipuheet.


      • haapajärvenmetsäkana

        kuvitteletko todella napasi mukaan pyörittävän? Ei sinun pakko ole ostaa yhtäkään mansikkaa. kasvata ite niin halvalla saat. kirjoituksestasi paistaa tietämättömyys ja ilkeily. jos et osaa kasvattaa mansikoita. kulje ja hae ne mistä halvimmalla saat ole hyvä vaan.


      • sormustin

        kuka sanoi että mansikat loppuu, tuskin viljelijät. Tarkistahan uutisten lähde ja mistäpäin uutiset tulevat. Kukaan ei lähitienoolla ole puhunut marjojen määrästä mitään. Potaskan puhuminen kielletty.


      • pissatusmenossa

        lajikkeita on pientä marjaa tekeviä lajikkeita ja suuria marjoja tekeviä lajikkeita. höpötystä


      • vattuperä

        osta sieltä vanhamansikka niin voit rehennellä että nyt mehumansikkaa halvalla.


    • Tomppari

      Minä oon aatellu jotta mansikansyöjät saa kiksejä kun napostelevat sitä epähedelmää" nuuo sylkirauhaset kun vuotaa sillee jännästi kun maistaa sellasta " äkäsenmakusta marjaa sen oon huomannu ajan kanssa tulee se " toleranssi" ja tottuu sihen ikävään sylen ryöpsähdykseen😟

    • niiloheikki

      Jos yritit halventaa epähedelmäsanalla, kaikkihan sen tietää että se on epähedelmä eli marja. Minä ainakin ostan niitä.

      • Tomppari

        niiloheikki sää et ymmärtäny jutun pointtia ei se ollu ," epähedelmä" mitään halventamista. Vaan jutun pointti on se että jotkut saa kiksejä kun jotkut mansikat on " kirpakoita " maultaan tunttuu häijyltä sylkyrauhasista , ei mitenkää mielyttävältä.


      • kyläntäti
        Tomppari kirjoitti:

        niiloheikki sää et ymmärtäny jutun pointtia ei se ollu ," epähedelmä" mitään halventamista. Vaan jutun pointti on se että jotkut saa kiksejä kun jotkut mansikat on " kirpakoita " maultaan tunttuu häijyltä sylkyrauhasista , ei mitenkää mielyttävältä.

        mansikat ovat makeita


    • metsämansikkaa

      Ympäri Suomen on halpaa mehumansikkaa mutta laadusta maksetaan ja halutaan maksaa. Rupeloa ja vanhaa saat kyllä halvalla. Käyhän tiloilla tutustumassa ja nöyrry siihen työmäärään mitä vaatii pellolta pöytään potun kasvatus porkkkanan kasvatus mansikan kasvatus yms yms. Aivan sama kun sulta vietäs palkastas osa pois ja sanottas että pienempi liksa riittää.

      • make..vann1

        Laatu on se joka ratkaisee ja mansikanmaku. On olemassa mansikkalajikkeita, jotka soveltuvat tuorekäyttöön, syötäväksi ja sitten mansikkalajikkeita, jotka soveltuvat syötäväksi ja pakastettavaksi, esim polka, jonsok ja senga sengana.


    • kivenlahtia

      minä armastan sinnuu makevaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe