Hiiren aktivointi

hiiri

Olen hankkimassa kesyhiiriurosta ja mua mietityttää, et saankohan sitä tarpeeks aktivoitua.
Ja en halua että se tylsistyy..
Kun hiirethän on aika aktiivisia ja tylsistyy kuulemma helposti, jos ei ole tarpeeksi virikkeitä.
Oisko kellään antaa mitään hyvää virikeideaa, jonka vois vaikka ite rakentaa? :)

2

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zedä

      Hanki kunnolla iso terraario, johon mahtuu sekä kiipeilyjuttuja, että paksu kerros purua! Mulla on 75x35x40cm. Paras perusvirike on, että unohda ruokakuppi, ja heittele sen sijaan siemensekoitus purujen sekaan etsittäväksi. Hiirelle riittää noin ruokalusikallinen /päivä, mutta seuraamalla jämiä opit mikä on sopivasti omalle hiirellesi. Paljon köysiä ja tikkaita kiipeiltäväksi. Mökkeinä hauskimpia on pahviset ja puiset joita voi rakentaa uuteen uskoon. luonnonoksat on kivoja nakerrettavia. Toisinaan kannattaa ottaa hiiru myös ulos seikkailemaan esim sängyn päälle tai pöydälle!

    • Emojiiiidude

      Mulla oli 6 hiirtä samaa aikaa nii ei varmasti tullu tylsää muiden kanssa. Ja tietenkin oli leluja, kiipeily juttuja ja tunneleita rakennettiin valmiiks purun alle ja annettiin pesä tarvikkeita tosi paljon esim. vessapaperi rullat käy hyvin (ne jotka ei sula kun menee veteen ne voi tukehduttaa pahimmillaan hiiren jos sitä alkaa syödä ja nekin on vaihtteve aina kun käyttää olevan syöty)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe