Missä luuraa the kirjoittaja

1leskenn

Täällä näkyy pyörivän eri kuppikuntien keskinäinen kehumisketju.

Monet kehut tulevat tuttavasta itsestään. Kait se olisi muuten entinen sellainen.

Kirjoitukset ovat monesti pisteettömiä, pilkuttomia, putkeen kirjoitettuja höttöjä.
Tai linkkiä linkin perään olevia kannanottoja.
Kun itse ei pysty alustamaan keskustelua, pistetään linkki.
Voi mikä loistoidea.

Tai öklörunoutta typerien musakipaleiden kera.

Nämä ovat nyt sitten kehuttuja palstapellejä.

Vielä jollain on tapana ylikehua kaikki mikä liittyy omaan pikku maailmaan.

Ylikorostuneesti tuodaan esiin mökkiä, järveä, laituria, poikaa, sulhasta, viiniä.
Kun tuo nyt sattuu olemaan aivan normaalia tavallisessa elämässä.

En osaa tällaisia kirjoituksia ja niiden takana olevia virtuaalihahmoja pistää mihinkään kehumiskoppaan.

Olen odotellut 4 vuotta The kirjoittajaa, mutta vielä ei ole näkynyt.

Eiköhän sellainen, luonteva, leppoisa, päivän asioita seuraava, kipakoita vastauksia antava tule tänne meidän kuusikymppisten iloksi.
Sitä odotellessa.
2lesken

171

2226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En kehu ketään enkä halua itseäni kehuttavan.
      Aika synkkä aloitus, siihen on vaikea vastata niin että olisit tyytyväinen.
      Jospa sitä the kirjoittajaa ei ole olemassa, kaikissa on huonot puolensa jos niitä etsii.

• mieli
        Kirjoittelen muuallakin ja tiedän, että löytyy kirjoittajia, jotka pystyvät ja haluavat keskustella asiallisesti, ilman loan heittoa.

Tällä palstalla mitään oikeita dialogeja ei synny.

Paitsi näille pyöräovenvälissä- retro-mökki-kotikilju-ulkomaslaisvahvistuksille.

• 2lesken kirjoitti:

mieli
        Kirjoittelen muuallakin ja tiedän, että löytyy kirjoittajia, jotka pystyvät ja haluavat keskustella asiallisesti, ilman loan heittoa.

Tällä palstalla mitään oikeita dialogeja ei synny.

Paitsi näille pyöräovenvälissä- retro-mökki-kotikilju-ulkomaslaisvahvistuksille.

Sinä teet aloituksia jotka herättävät mielenkiintoa. Johtuu kai siitä että olet rehellinen, sanot asiat kuten ne ovat.
        Itsekin olen rehellinen, en vain osaa kirjoittaa kovin mielenkiintoisesti.
        Enkä juuri ärsyynny kirjoittajista jos ei ihan mahdottomiin mennä.
        Nyt lähdetään lomareissulle pariksi viikoksi ihan kotimaahan. Kissa saattaa hermostua kun vihaa autossa olemista.
        Netti on mukana ja tabletti, käyn varmaan katsomassa palstaa reissussakin.

• siitä.vaan

Ylimpänä tämä nyt oli tällä palstalla ja helppo klikata auki. Ei paha aloitus ollenkaan, vaan suoranaisesti sanottu missä mennään.
      Oma mielikuvani on se, että kehuketjun aloittaja on siitä ringistä jonka olemassa olo on aina kielletty eli se sisäpiiri. Ja eihän sitä tarvitse tietoisesti ollakaan rakennettu.
      Tuon aloituksen tarkoituksenahan on mitata omaa kannatustaan palstalla tai oikeammin katsoa vieläkö on samat kannattajat onko piiri koossa. Noita kannatustarkistuksia tulee tasaisin väliajoin.

• Samaa mieltä edellisen kanssa. Minusta on outoa tuo kannatuksen mittaaminen ja ylipäätään kannatuksen tarve, täällähän on jokaiselle tilaa, tai ainakin pitäisi olla. Tosin välillä tuntuu, että toisille on tilaa enemmän kuin toisille, mutta annettakoon kaikkien kukkien kukkia, myös niiden rikkaruohojen rehottaa, ketä sitten lienevätkin:)

• pal kirjoitti:

Samaa mieltä edellisen kanssa. Minusta on outoa tuo kannatuksen mittaaminen ja ylipäätään kannatuksen tarve, täällähän on jokaiselle tilaa, tai ainakin pitäisi olla. Tosin välillä tuntuu, että toisille on tilaa enemmän kuin toisille, mutta annettakoon kaikkien kukkien kukkia, myös niiden rikkaruohojen rehottaa, ketä sitten lienevätkin:)

Olen kehumis asiassa samaa mieltä. Tulee mieleen kuusikymppiset jotka ovat taantuneet ala-aste ikäisiksi.
        Minä tykkään tuosta mutta tuo on ihan... jne.....
        Tulee jotenkin kiusaantunut olo, vaan eihän sitä ole pakko lukea.

• kuuskymppinenoikeesti
        mielikki.mummo kirjoitti:

Olen kehumis asiassa samaa mieltä. Tulee mieleen kuusikymppiset jotka ovat taantuneet ala-aste ikäisiksi.

Teinit käyttävät kuvamanipulointia, kuvitteletko olevasi kuvan näköinen 😃😂

• siitä
        Piiri ei uskalla hajota oman ikäisiinsä, kun yksilönä he ovat raskaita matkalaukkuja.
        Eli ihka aitoja taviksia.

• pal kirjoitti:

Samaa mieltä edellisen kanssa. Minusta on outoa tuo kannatuksen mittaaminen ja ylipäätään kannatuksen tarve, täällähän on jokaiselle tilaa, tai ainakin pitäisi olla. Tosin välillä tuntuu, että toisille on tilaa enemmän kuin toisille, mutta annettakoon kaikkien kukkien kukkia, myös niiden rikkaruohojen rehottaa, ketä sitten lienevätkin:)

pal
        On ainakin yksi kirjoittaja, joka saa iskeä eetteriin mitä vain.
        En ole neljään vuoteen tajunnut, miksi näin on?

• kuuskymppinenoikeesti kirjoitti:

Teinit käyttävät kuvamanipulointia, kuvitteletko olevasi kuvan näköinen 😃😂

En, minun naamastani se on nuorennettu. Laitan kuvan josta manipuloitiin. On otettu nyt kesällä. Laitoin tahallani, pitää joskus ärsyttää.

• YksinHelsingissä
        pal kirjoitti:

Naisena haluaisin tutustua ihanaan palstalaismieheen, joka kirjoittaa harvoin, mutta ystävällisesti ja asiallisesti. Voi luoja miten saisin hänen henkilöllisyytensä selville.

• nikki
        YksinHelsingissä kirjoitti:

Naisena haluaisin tutustua ihanaan palstalaismieheen, joka kirjoittaa harvoin, mutta ystävällisesti ja asiallisesti. Voi luoja miten saisin hänen henkilöllisyytensä selville.

Kysymällä. Tai jos rekattu nikki niin nikki on samalla sähköpostiosoite.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Se on joillain se ikuinen nuoruus, mutta yläkerta ei kerro, että saattahan sitä olla ikuisesti nuori, mutta silti voi kirjoittaa ja ajatella kuten aikuisen kokeneen ihmisen luulisi tekevän.
        Nyt on nuoruutta venytetty jo melko pitkälle.
        Mm. Riitta Väisänen kertoi 50-haastattelussaan jollekin juorulehdelle (vai liekö useammallekin), että nyt hän alkaa tuntea olevansa jo aikuinen.
        Onko sitten ihme, että eläköitymisikääkin on pakko siirtää vuodesta toiseen aina vain ylöspäin?

Medialla on tässä ilmiössä pahasti näppinsä pelissä, tosin kaiketi siellä toimituksessakin on vielä tuo aikuistuminen pahasti kesken, lehtien palstat täytetään jos jonkilaisella hömppä-hömpällä.
        Tuntuu vain monesti, että aikuistumisen puutteessa tuotetut tekstit ja aiheet aliarvostavat lukijoita, ei joka päivä tarvita päivityksiä kuninkaallisista, julkimoista eikä joka päivä liene tarpeen tarjota naimaohjeitakaan.
        Siksipä lienee, että lehtien levikkimäärät hupenevat vuosi toisensa jälkeen, mutta sitä saa mitä tilaa.

• Toivon, että tänne pian lyöttäytyisi mainitsemasi the keskustelija,
      minä olen kylläkin täysin tyytyväinen näihin jutustelijoihin täällä.
      ja olen sentään ollut tällä jokusen kertaa neljä vuotta,
      enkä vieläkään ole kyllästynyt, jokaisella on ihan omanlaisensa arkku tai reppu tai mikä kelläkii, mistä ne pelleilynsä raapasee.
      Enemmänkin kaipailen uusia lupsakoita aloituksia,
      mihin voisi omat vähäiset höpinänsä viskellä.

Myö ollaan niin erilaisia ihmisiä , kun sinä et tykkää öklärunoista typerien musikkappaleinen kera, ja minä taas tykkään niistä.
      Pellen rooli sopii minulle mainiosti, pistän vielä hassun hatun päähän.

Ootellaan, ootellaan vaan, mitä itekukin sitten ootteleekaan.
      olisi se surkeaa, jos ei osaisi mitään odottaa tälläkään palstalla.
      Joskus voi löytää yllätyksenkin.

• mais
        Olet ollut täällä jokusen kerran neljä vuotta?
        Niin että kuinka kauan?

En tajua sitä musiikkiketjun ideaa.
        Mitä järkeä on sepittää jotain ällörunoutta ja soitattaa siihen joku biisi.
        Eihän siitä voi olla kiinnostunut kun kirjoittaja itse.

Musaa kuuntelen, mutta en tällä sivustolla.

Joskus laitoin kokeeksi täällä jonkun.
        Harmonisystereitä sieltä vissiin. tuli.
        Makunsa kullakin.

• 2lesken kirjoitti:

mais
        Olet ollut täällä jokusen kerran neljä vuotta?
        Niin että kuinka kauan?

En tajua sitä musiikkiketjun ideaa.
        Mitä järkeä on sepittää jotain ällörunoutta ja soitattaa siihen joku biisi.
        Eihän siitä voi olla kiinnostunut kun kirjoittaja itse.

Musaa kuuntelen, mutta en tällä sivustolla.

Joskus laitoin kokeeksi täällä jonkun.
        Harmonisystereitä sieltä vissiin. tuli.
        Makunsa kullakin.

Vastaan suoriin kysymyksiisi.

Olen kirjoitellut tänne kolme kertaa neljä vuotta.
        Melkeinpä tarkalleen. Aika mennyt mahdottoman nopeasti, tästäkin sen huomaa.
        Pari vuotta meni ilman kirjautumista, katsellessa tätä touhua, sen jälkeen kirjautuneena,

Eihän täältä ensimmäisestä tylystä töksäyksestä kannata mihinkään lähteä, sisäänajo vie oman aikansa ennen kuin oppii lukemaan ja tunnistamaan kirjoittajia. ja heidän tyylejään. kenenkään elämä ei ole sen enempää kiinnostanut kun vain piipahtelee ja moni aloitus menee ohi silmien.

Nimimerkkiä olen vaihtanut kolme kertaa, mutta aina kirjoittanut sillä yhdellä ja samalla kulloinkin.

Tuossa musiikki ketjussa on ideaa,
        kuuntelenhan minäkin musiikkia päivät pitkät ja joskus yötkin,
        mutta näistä musiikkiketjuista saa ideoita ja löytää helmiä kuunnella muutakin kuin sitä omaa soittolistaansa.

Seitenkymppisissä oli jokin aika sitten oma soittoketjunsa, siihen oli kiva lisätä omia tunnelmiaan, sekin sitten hiipui.- Herra Hoolle nostan hattua ku on niin kauan jaksanut ylläpitää niitä ketjujaan.

Ällönä kirjoitan ällöä, niin kait se menee, vai olisiko muutakin ...
        Ei kait kauniit sanat ketään vahingoita.

Mielestäni täällä on hyviä kirjoittajia, usein saan ihalla heidän sanan käyttöään.

Kaikkea ei voi eikä tarvitse ymmärtää tai tajuta ja jokaisella omat mielipiteensä. Jos ei pysty kunnioittamaan toisen mielipidettä , riittää kun on hippusen suvaitsevainen.
        Selvä tahallinen väärinymmärtäminen joskus ärsyttää.

"Eihän siitä voi olla kiinnostunut kun kirjoittaja itse."
        Mistäs sinä tiedät mistä kukakin on kiinnostunut,
        jokainen toimii omana seulanaan.

Olisihan se omituista jos ei edes itse olisi kiinnostunut omasta kirjoituksestaan.

• ei.minuakaan

Sua ei sitten kukaan kehunut?

• Tirsk

Kehuketjun aloittajako se siinä 😆 Eihän sua voinut kehua, kun tota sun mikkiä ei ole aiemmin näkynyt 😆

• ei.minuakaan
        Tirsk kirjoitti:

Kehuketjun aloittajako se siinä 😆 Eihän sua voinut kehua, kun tota sun mikkiä ei ole aiemmin näkynyt 😆

Mulla onkin uniikkimikki, harvoin käytössä.

• Tirsk
        ei.minuakaan kirjoitti:

Mulla onkin uniikkimikki, harvoin käytössä.

Mikit pois päältä. Unikit tai ei. Korppis herännyt.

• Täysin-ulkona-sisällä
        Tirsk kirjoitti:

Mikit pois päältä. Unikit tai ei. Korppis herännyt.

Minulla ei ole mikki päällä edes laitteissa, ettei mikään taho pääse kuuntelemaan, mitä tässä yksikseni manailen, höpisen, hörähtelen. Eikä ole web kameroitakaan. Olen kytkenyt pois päältä lähes kaikki sovellutukset.

• Heikunkeikku

Palstalla pyörii monia hyviä kirjoittajia. Niin menee sanat somasti lomittain, että silmät talterikilla tekstejä luen.

Kouluaikoina äidinkieli oli yks lempiaineista. Siinä män inessiivit, elatiivit ja illatiivit tosta-noin-vaan-systeemillä. Pilkut ja pisteet samaan kasaan, kyllä onnistui ja onnistuu vieläkin.

Kiinnitän pilkkuihin ja muihin "täpliin" huomota heti-heti, jos ovat virallisessa tekstissä. Täälä palsalla ei tipan lirua silmiin pistä, jos pilkut puuttuvat. Täällä ihmiset kirjoittavat eri tyyleillä, murteet vilistelee sukkelaan ja itse keksittyjä (kuten minä teen) sanoja joukon jatkeina.

Minusta pitäisi olla suvaitsevainen eri kirjoittajia kohtaan. Ei kaikki joko osaa tai viitsi takertua pilkkujen tälläämisiin. Pääasia on, että asia tulee ymmärretyksi.
      Pitäisikö siis kieltää sellaisia ihmisiä kirjottamasta tänne, jotka eivät kirjakieltä kirjoita?

Palstan viehätys on minusta juuri siinä, että täällä on niin erilaista porukkaa.
      Ei, en tykkäile kaikkien kirjoituksista, mutta kirjoittakoot vaan. Ei mikään ole minulta pois, vaikka kuka mitäkin tekee.

Minua kyllästyttää se moninainen valitus täällä. Heti olis pareet juttu, jos ei joka asiasta valitettaisi tai nakattaisi negatiivisia tuntemuksi lukijan naamaan.
      Onneksi kiesus ei ole pakko lukea joka aloitusta ja/tai joka ketjun kommenttia kokonaan.

• Heik
        Epäilit minua friiduksi jossain vaiheessa.
        Menetin sinuun silloin täysin makuni.

• LupaanRakkautta

#Yksin Helsingissä#

Voitaisiin tavata vaikka Helsingissä, vaihtoehtoiseti sinä voisit ajella kotipaikkakunnalleni.
      Niin vahvasti uskon sinun etsivän minua. Mutta tavalla tai toisella meidän pitäisi päästä puhelinyhteyteen.

• yrittänyttäeilaiteta

Onhan täälä prepadi useinkin näkyvis, laita omas jos hän vaik pirauttas.

• kakslahje

Entinen alkoholisti luulee olevansa täydellinen , niinkuin tämä tössäle ahlaisten missi. Toisten vähättely, itsensä nostaminen alustalle ei kiehdo .

• kaks
        raitistunut alkoholisti.
        En luule mitään, tiedän.

• noohjooh

Mikä estää sua olemasta The Kirjoittaja? Miksi sä et koeta olla meidän mieliksi, mutta odotat että joku miellyttäisi sua? Häh? Hähhäh?

• Heikunkeikku

"noohjooh"
        Voisiko se olla ylipäätään mahdollista, että löytyisi ehta aito "The Kirjoittaja"?
        Yksi kipale the kirjoittajaa, josta kaikki tykkäis.

Minusta on turhaa sormien heiluttelua pohdiskella sitä, että onko juuri semmonen kirjoittaja se kauan odotettu The. Tai peräti niin, että sen The kirjoittajan PITÄÄ kirjoittaa niin ja niin ja vasta sitten se voidaan kruunata The Kirjoittajaksi.

Eihän kaikki tykkää kaikista kirjoistakaan. Joku hehkuttaa, että kyl´on NIIiin hyvä kirja että että jotta ja toinen lukija tyrmää kirjan, kun on niin helevetin tylsä teos.

Minä oon edelleen sitä mieltä, että pitäisi antaa kaikkien erimoisten kukkien kukkia sillä tavalla omanlaisesti.:)

• rönsykäs
        Heikunkeikku kirjoitti:

"noohjooh"
        Voisiko se olla ylipäätään mahdollista, että löytyisi ehta aito "The Kirjoittaja"?

Minusta on turhaa sormien heiluttelua pohdiskella sitä, että onko juuri semmonen kirjoittaja se kauan odotettu The. Tai peräti niin, että sen The kirjoittajan PITÄÄ kirjoittaa niin ja niin ja vasta sitten se voidaan kruunata The Kirjoittajaksi.

Eihän kaikki tykkää kaikista kirjoistakaan. Joku hehkuttaa, että kyl´on NIIiin hyvä kirja että että jotta ja toinen lukija tyrmää kirjan, kun on niin helevetin tylsä teos.

Minä oon edelleen sitä mieltä, että pitäisi antaa kaikkien erimoisten kukkien kukkia sillä tavalla omanlaisesti.:)

Varmaan tuhat kertaa olen lukenut tuon, kuinka kaikkien kukkien pitää antaa kukkia, eikä se toteudu ikinä.

• Heikunkeikku
        rönsykäs kirjoitti:

Varmaan tuhat kertaa olen lukenut tuon, kuinka kaikkien kukkien pitää antaa kukkia, eikä se toteudu ikinä.

Niinpä. Ei niin.
        Siksi onkin ajan tuhlaamista jatkuvalla syötöllä valitella kirjoittajista ja mitä väärin ne tekevät ja kuinka virheellisesti kirjoittavat ja mukamas ajatuksella, että JOS kukin kirjoittaisi NIIN, niin sitten palstalla olisi kaikki älyttömän hyvin ja sopuisaa.:)

Mikään ei muutu. Palsta on tälläinen ja pysyy.
        Ja minusta pitäisi ottaa positiivisesti irti palstasta niillä eväillä, mitä sillä on.
        Onhan täällä toki tosi paljon kivoja juttuja. Monia kukkia jotka kukkii innokkaasti.

• noojoo
        Minähän olen loistokirjoittaja.
        Etsin vastakappaletta mielenkiintoisiin dialogeihin.

Ei mitään:
        "lesken ammu ittes" tai
        "vedä viinaa kun oot niin kiree"

Tätä tavaraa täältä on tullut 4vuotta.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Niinpä. Ei niin.
        Siksi onkin ajan tuhlaamista jatkuvalla syötöllä valitella kirjoittajista ja mitä väärin ne tekevät ja kuinka virheellisesti kirjoittavat ja mukamas ajatuksella, että JOS kukin kirjoittaisi NIIN, niin sitten palstalla olisi kaikki älyttömän hyvin ja sopuisaa.:)

Mikään ei muutu. Palsta on tälläinen ja pysyy.
        Ja minusta pitäisi ottaa positiivisesti irti palstasta niillä eväillä, mitä sillä on.
        Onhan täällä toki tosi paljon kivoja juttuja. Monia kukkia jotka kukkii innokkaasti.

Heiku
        Kerro yksi kiva juttu.

• Heikunkeikku
        2lesken kirjoitti:

Heiku
        Kerro yksi kiva juttu.

Huomenta, voisin kertoa kivan jutun.
        Toivottavasti se on kiva meille molemmille.

Olen aikaisemminkin lukenut sinun kirjoitustasi, jossa olet sanonut, että minä olisin sanonut sinun olevan Friidu.
        En ole aikaisemmin viitsinyt vaivautua asiaa korjaamaan, mutta koska näköjään edelleen noin ajattelet, niin nyt vaivaudun tämän kivan asian kertomaan.

Muistat väärin!!!! Minä en ole koskaan väittänyt sinun olevan Friidu.

Ehkä muistisi on tehnyt pienen kolmoiskierteen taaksepäin vastapäivään silloin, kun minä olen kerran (jo jokin aika sitten) kirjoittanut, että tiedän kuka olet. En kuitenkaan ole kirjoittanut keneksi sinua ajattelen.
        Siihen mun kommenttiin tai erillisenä kommenttina? joku toinen nimimerkki kirjoitti, että "joo se on Friidu". Sanatarkasti en tietenkään muista, mutta joku toinen jokatapauksessa näin kirjoitti. Eli en minä. En todellakaan.

Toistan: Minä en ole koskaan kirjoittanut sinun olevan Friidu!!!

Jos et usko, niin et usko. Asia on kuitenkin näin.

En ikänä enää kommentoi aloituksiisi, jos edelleen olet sitä mieltä, että näin olisin sanonut.

Jos joku MUU ihminen väittää jotakin, niin se on "muun" asia. Ei minun.

• noohjooh
        Heikunkeikku kirjoitti:

"noohjooh"

Olen samaa mieltä sun kanssa, kirjo on hyvä :) Lisäksi saattaa itekin tuoda kirjoa siinä mielessä, että joskus on hauskalla tuulella ja joskus taas ei. Niin kauan kuin nuo nimittelyt ja kuolemalla läiskimiset pidetään kurissa, niin kaikki käy kyllä mulle. Ja jos ei käy, on oikeus puolin ja toisin sanoa se.

Vapaus, sehän se kaunein asia on täällä. Vaikkei saisikaan niin saa :) ikään kuin. Mutta on ne sanatkin aikamoiset sapelit... sen voisi ihmiset pitää mielessä, vai pitääkö toisten se unohtaa? Riippuen luonteesta :/ Enkä tarkoita nyt jos tulee tarve tomerasti polkea jalkaa, sekin pitää joskus tehdä.

• noohjooh
        2lesken kirjoitti:

noojoo
        Minähän olen loistokirjoittaja.
        Etsin vastakappaletta mielenkiintoisiin dialogeihin.

Ei mitään:
        "lesken ammu ittes" tai
        "vedä viinaa kun oot niin kiree"

Tätä tavaraa täältä on tullut 4vuotta.

Jaa, vastakappaletta etsit? Niin kuin että pidät itseäsi The Naiskirjoittajana ja nyt etsit The Mieskirjoittajaa? Äijät on vähän hakusessa täällä, on kyllä muutama mukava, katso ympärilles vaan. Toisia ajetaan pois luudalla, ei anneta mahdollisuutta, toiset ovat lähteneet ihan vapaaehtoisesti.

Olen aikaisemminkin lukenut sinun kirjoitustasi, jossa olet sanonut, että minä olisin sanonut sinun olevan Friidu.
        En ole aikaisemmin viitsinyt vaivautua asiaa korjaamaan, mutta koska näköjään edelleen noin ajattelet, niin nyt vaivaudun tämän kivan asian kertomaan.

Ehkä muistisi on tehnyt pienen kolmoiskierteen taaksepäin vastapäivään silloin, kun minä olen kerran (jo jokin aika sitten) kirjoittanut, että tiedän kuka olet. En kuitenkaan ole kirjoittanut keneksi sinua ajattelen.
        Siihen mun kommenttiin tai erillisenä kommenttina? joku toinen nimimerkki kirjoitti, että "joo se on Friidu". Sanatarkasti en tietenkään muista, mutta joku toinen jokatapauksessa näin kirjoitti. Eli en minä. En todellakaan.

En ikänä enää kommentoi aloituksiisi, jos edelleen olet sitä mieltä, että näin olisin sanonut.

Heikun
        "Kun nyt tarkemmin pohdin ja mietin, niin lesken on kuin friidu".

Näin olet kirjoittanut satavarmasti.

Silti yksihailee mitä puskanikit sepustaa.

"Heikunkeikku"

Lesken ON Friidu.

H.

• noohjooh kirjoitti:

Jaa, vastakappaletta etsit? Niin kuin että pidät itseäsi The Naiskirjoittajana ja nyt etsit The Mieskirjoittajaa? Äijät on vähän hakusessa täällä, on kyllä muutama mukava, katso ympärilles vaan. Toisia ajetaan pois luudalla, ei anneta mahdollisuutta, toiset ovat lähteneet ihan vapaaehtoisesti.

noo
        Oikeastaan en etsi yhtään ketään enkä ketään.
        Ainakaan täältä.
        Tarkoitin lähinnä, että kun tämä palsta on nimetty keskustelupalstaksi, niin kyllä on kaukana siitä.

Alkuvaiheessa jotensakin yritin ihan normikirjoittelua.
        Ei mitään vastauksia, ei yhtään kiinnostusta.

Laitoin sitten oman henkilökohtaisen elämäni peliin ja rekistetöidyin.

Aloin itseasiassa tahallani kirjoittamaan agressiivisemmin ja mahtipontisemmin.

Jo alkoi tapahtua.
        Porukat heräsivät, ja sain suuren haukkumisryöpyn niskaani.
        Tosiasioista.

Huomasin, että ei täällä mitään hymistelijöitä kumarreta tai kaivata.
        Suora, selkeä, todellinen elämä kehiin.

Tulos on luettavissa.
        Paskaa sataa niskaan, mutta mitä sitten.
        Kun porukat eivät kestä faktoja, niin minkäs teet.

• 2lesken kirjoitti:

noo
        Oikeastaan en etsi yhtään ketään enkä ketään.
        Ainakaan täältä.
        Tarkoitin lähinnä, että kun tämä palsta on nimetty keskustelupalstaksi, niin kyllä on kaukana siitä.

Alkuvaiheessa jotensakin yritin ihan normikirjoittelua.
        Ei mitään vastauksia, ei yhtään kiinnostusta.

Laitoin sitten oman henkilökohtaisen elämäni peliin ja rekistetöidyin.

Aloin itseasiassa tahallani kirjoittamaan agressiivisemmin ja mahtipontisemmin.

Jo alkoi tapahtua.
        Porukat heräsivät, ja sain suuren haukkumisryöpyn niskaani.
        Tosiasioista.

Huomasin, että ei täällä mitään hymistelijöitä kumarreta tai kaivata.
        Suora, selkeä, todellinen elämä kehiin.

Tulos on luettavissa.
        Paskaa sataa niskaan, mutta mitä sitten.
        Kun porukat eivät kestä faktoja, niin minkäs teet.

Nyt puhut asiaa, jos kerrot omasta elämästäsi tavan päivistäsi jne. Paskaa sataa niskaasi.

Et kai vain itse ole syyllistynyt esim. meikäläisen elämän vääristelyyn?

• Jospa se Suomen ainoa The Kirjoittaja luuraa juuri siellä muualla, jossa sinäkin käyt.
      Ei hän tänne tavisten, pilkuttomien öklöjen joukkoon viitsi tulla.
      Aika turhaan siis täällä peräänsä huutelet.

• An
        Niinpä

• korpi
        Ei ainakaan:
        lähdennytylisiltäkeittämäänkahvia.

Mielummin vaikka näin:
        Mitä teille ihanille leskirouville oikein kuuluu?
        Miten olette jaksaneet taivaltaa raskasta matkaa yksin?
        Tänne asti olette ilokseni päässeet.
        Olisi mielenkiintoista kuulla lisää selviytymistarinoitanne.
        Nimim. "Puunkiusaaja"

• 2lesken kirjoitti:

korpi
        Ei ainakaan:
        lähdennytylisiltäkeittämäänkahvia.

Mielummin vaikka näin:
        Mitä teille ihanille leskirouville oikein kuuluu?
        Miten olette jaksaneet taivaltaa raskasta matkaa yksin?
        Tänne asti olette ilokseni päässeet.
        Olisi mielenkiintoista kuulla lisää selviytymistarinoitanne.
        Nimim. "Puunkiusaaja"

Hei Leskirouva.

Mitä sinulle empaattiselle ja ihanalle leskirouvalle oikein kuuluu?
        Miten olet jaksanut taivaltaa raskasta matkaasi ihan yksin, suuren rakkauden ja onnellisen avioliiton jälkeen? Todella yksin? No, johan oletkin kertonut selviytymistarinasi useampaan kertaan, mutta luen niitä jatkossakin mielenkiinnolla.
        Onneksi olet päässyt ulos kaipuun tuskastasi työntelemään veljesi ylisuurta rullatuolia ja juoksuttamaan alamäkeä naapurin koiraa. Tärkeintä on, että et jää neljän seinän sisään.

Netti on tärkeä yhteydenpitoväline erilaisiin auttaviin sosiaalisiin ryhmiin kuten tähänkin ikäryhmään.

Tosin et tykkää itseäsi vanhemmista keskustelukavereista ymmärrän. Itse olin naimisissa 8-vuotta nuoremman miehen kanssa ja joskus koin olevani kolmen alaikäisen pojan yksinhuoltaja.

Nyt vanhempi mies rinnallani, tunnen, että minusta pidetään hyvää huolta.

Kirjoitellaan.

• jahekoheko
        korppis kirjoitti:

Hei Leskirouva.

Miten olet jaksanut taivaltaa raskasta matkaasi ihan yksin, suuren rakkauden ja onnellisen avioliiton jälkeen? Todella yksin? No, johan oletkin kertonut selviytymistarinasi useampaan kertaan, mutta luen niitä jatkossakin mielenkiinnolla.
        Onneksi olet päässyt ulos kaipuun tuskastasi työntelemään veljesi ylisuurta rullatuolia ja juoksuttamaan alamäkeä naapurin koiraa. Tärkeintä on, että et jää neljän seinän sisään.

Netti on tärkeä yhteydenpitoväline erilaisiin auttaviin sosiaalisiin ryhmiin kuten tähänkin ikäryhmään.

Tosin et tykkää itseäsi vanhemmista keskustelukavereista ymmärrän. Itse olin naimisissa 8-vuotta nuoremman miehen kanssa ja joskus koin olevani kolmen alaikäisen pojan yksinhuoltaja.

Kirjoitellaan.

Hyvä korppis! hohhoh

• 1leskenn
        korppis kirjoitti:

Hei Leskirouva.

Kirjoitellaan.

korppi

Hei
        Kiitos kysymästä.
        Olen parhaillaan perheemme mökillä kuvaamassa ja miettimässä strategioita uudelleen järjestelyyn.

Miesystäväni ajoi minut mersullaan tänne ja ihasteli paikan hiljaisuutta.

Aika auttaa ja kultaa kauniit muistot edesmenneestä elämäni miehestä.

Veljeni on niin hyvin toipunut infarktistaan, että saamme jo riidan aikaiseksi.

Pyötätuoli on oiva kapistus asuntomarkkinoilla ja kohtapuoliin jazzkadun vilinässä.

Puolustusvoimat tuovat näytille kalustoansa kaupunkimme parhaalle paikalla.
        Mikä parasta, myös sotkun.

Koiran kanssa lenkillä ollessamme käymme katsomassa lampaita ja poikkeamme kirkon pihaan juomaan pyhää vettä.
        Olemme senjälkeen totisesti valaistuneita.

Mies huutelee kahville.

2Lesken

• Heikkikään
        1leskenn kirjoitti:

korppi

Hei
        Kiitos kysymästä.
        Olen parhaillaan perheemme mökillä kuvaamassa ja miettimässä strategioita uudelleen järjestelyyn.

Pyötätuoli on oiva kapistus asuntomarkkinoilla ja kohtapuoliin jazzkadun vilinässä.

Koiran kanssa lenkillä ollessamme käymme katsomassa lampaita ja poikkeamme kirkon pihaan juomaan pyhää vettä.

Mies huutelee kahville.

2Lesken

Höpönhöpön "ahlaistenmissi" ei sua kukaan mies jaksaisi katsella!

• Heikkikään kirjoitti:

Höpönhöpön "ahlaistenmissi" ei sua kukaan mies jaksaisi katsella!

Heikki
        Noo, tässä ikäluokassa sisäinen kauneus on tosi tärkeätä.

Siihen kun pistää kakarattoman, raittiin ja tupakoimattoman lesken, jo vain löytyy kyytiä.

• Heikkikään
        2lesken kirjoitti:

Heikki
        Noo, tässä ikäluokassa sisäinen kauneus on tosi tärkeätä.

Siihen kun pistää kakarattoman, raittiin ja tupakoimattoman lesken, jo vain löytyy kyytiä.

Puhu pukille...joulupukille ensi jouluna.

• 1leskenn kirjoitti:

korppi

Hei
        Kiitos kysymästä.

Mies huutelee kahville.

2Lesken

Myöhäisiltaa leski@

Olipa kiva kuulla, että vauhtia riittää sinulla ja veljesi pyörätuolilla.

Miesystävälläsi on the mersu, wautsi. Ei silti minunkin mökkinaapureillani on mersu, ovat silti valkolaisia.

Noin sitä pitää edetä kun vielä jaksaa.

• Millaisia mielenkiintoisia aloituksia the kirjoittajalta toivoisit?

• hiukanjänskättää

Mää tykkäisin kuulla palstan psykiatrian jaloja tietäjiä, kun mieleen jäi se kerta, kun joku heistä tokaisi, ettei täällä ole muita. Nii, että minkäläinen oppimäärä tarvitaan, että parisuhteistaan useasti epäonnistunut ihminen löytää täältä netistä kirjoittaja kohteita joita diagnosoi narsisteiksi ja lähtee sitten näitä seuraamaan "auttaakseen". Et niinko millattinen oppimäärä tuon taitamiseen tarvitaan?

Ja sit tuleeko sellaisesta parisuhdeterapeutti joka on muutaman vuosikymmenen käynyt pokaamassa "aina vain uusia terapioitavia" eteläsuomen kapakeista. Ja onko sellainen sopiva alkoholistien tueksi joka itse käyttää pakkomielteisesti alkoholia nii ja tietty toi sama ko edellä, et on käynyt vuosikymmeniä "avustamassa kaikkia mahdollisia kohteita" ravintoloissa. Onkohan toi avustaminen sitä vapaaehtois työskentelyä?

Toivottavasti pilkut meni johonkin jatketaan ensi kerralla aiheesta äidinkielenopettajat ja onko ollut tuplakoulutuksia kenties.

• hiukanjänskättää kirjoitti:

Mää tykkäisin kuulla palstan psykiatrian jaloja tietäjiä, kun mieleen jäi se kerta, kun joku heistä tokaisi, ettei täällä ole muita. Nii, että minkäläinen oppimäärä tarvitaan, että parisuhteistaan useasti epäonnistunut ihminen löytää täältä netistä kirjoittaja kohteita joita diagnosoi narsisteiksi ja lähtee sitten näitä seuraamaan "auttaakseen". Et niinko millattinen oppimäärä tuon taitamiseen tarvitaan?

Ja sit tuleeko sellaisesta parisuhdeterapeutti joka on muutaman vuosikymmenen käynyt pokaamassa "aina vain uusia terapioitavia" eteläsuomen kapakeista. Ja onko sellainen sopiva alkoholistien tueksi joka itse käyttää pakkomielteisesti alkoholia nii ja tietty toi sama ko edellä, et on käynyt vuosikymmeniä "avustamassa kaikkia mahdollisia kohteita" ravintoloissa. Onkohan toi avustaminen sitä vapaaehtois työskentelyä?

Toivottavasti pilkut meni johonkin jatketaan ensi kerralla aiheesta äidinkielenopettajat ja onko ollut tuplakoulutuksia kenties.

hiukan
        Kenelle tämä kirjoitus ja kysely on tarkoitettu?

• mimmimum-..mi

Miksi ihmeessä kirjoittelet ja lueskelet palstaa...jos kaikki näyttää noin kielteiseltä...Noin negatiivinen elämänasenne johtaa vain loputtomaan tyytymättömyyteen ....Pitäisikö sinun mennä kokonaan sinne ... missä osataan keskustella sinun makusi mukaisesti..

• äläkä.määräile

Sua ei kyllä voi pilkuttomuudesta moittia 😜

• sivuraiteeltani

Eihän tämä leski ole ainut, joka palstaa morkkaa. Palomalta löytyy myös aloitus ja ei tuo Viivatiinankaan aloitus niin positiivinen ollut, joten miten olisisse tasapuolisuus käskytyksille?

• Paul

Mimmi on yksi palstan helmistä 👑💕

• pamputipam
        Paul kirjoitti:

Mimmi on yksi palstan helmistä 👑💕

Nii ku itteensä kehhuu 😂

• mim......
        Sinun olisi viisainta pysyä hanksin runotyttöpalstalla.
        Ja soittaa välillä vaikka taxi.

• kakslahje

Tössäle ahlaisten missi kertoo vitsin.

• kakslahje kirjoitti:

Tössäle ahlaisten missi kertoo vitsin.

kaks.
        Minä vuonna valittu?

• kakslahje
        2lesken kirjoitti:

kaks.
        Minä vuonna valittu?

Ahlaisten Heikin jälkeen, kuusvuotta about.

• noohjooh
        äläkä.määräile kirjoitti:

Sua ei kyllä voi pilkuttomuudesta moittia 😜

Itse asia, arvoisa pilkunnnnnensano. Mimmimummi laittaa pisteitä, ei pilkkuja. Minä pilkutin kaksi kertaa ja pisteytin kaksi kertaa. Eiku kolme. Eiku neljä. Eiku... no nyt lähti käsistä.

• suoraan.sanottuna
        noohjooh kirjoitti:

Itse asia, arvoisa pilkunnnnnensano. Mimmimummi laittaa pisteitä, ei pilkkuja. Minä pilkutin kaksi kertaa ja pisteytin kaksi kertaa. Eiku kolme. Eiku neljä. Eiku... no nyt lähti käsistä.

Hölmön näköstä oli pisteitä taikka pilkkuja....,,,...,,,..

• noohjooh
        suoraan.sanottuna kirjoitti:

Hölmön näköstä oli pisteitä taikka pilkkuja....,,,...,,,..

Jätä lukematta äläkä suotta ärsytä itseäsi? Jos kävelee tolppaa päin, onko se tolpan vika vai kävelijän?

• suoraan.sanottuna
        noohjooh kirjoitti:

Jätä lukematta äläkä suotta ärsytä itseäsi? Jos kävelee tolppaa päin, onko se tolpan vika vai kävelijän?

Olisikin niin kuin joskus kun viestit oli kiinni ja jokainen piti avata jos halusi lukea. Nyt näkee vaikka ei tahtoskaan.

• Pisteitäkö nyt on liikaa ? (Mimmimummin tekstissä). Minä tulkitsen nuo pisteet sillä tavoin, että kirjoittaja tuumailee, ei heitä sitä viimeistä ja ainoata totuutta kehiin.
        Itse asiassa taidan itse tehdä samaa. Silloin kun jätän asian hiukan auki...

• Siiri.S

Olen seurannut tänä kesänä näitä keskusteluja täällä, muutamaan olen osallistunutkin. Täällä on ihan omanlaisensa tyyli ja ilmapiiri, hyväksytäänkö täällä uudet kirjoittajat vaikka he eivät ole the kirjoittajia? Toivottavasti vihreä valo pilkahtaa useimmin kun punainen ☺.
      Olen kirjoitellut eräässä ihan toisenlaisessa foorumissa, siellä vaan saattaa mennä päiväkausia tai enemmänkin hiljaiseloa tai sitten on vaan hyvän päivän tai yön toivotukset.
      Olen huomannut täällä suomi24:ssa tapahtuu enemmän, väkeä on enemmän.
      Joka asialla on vähintään kaksi puolta, yritän useimmiten löytää positiivisen puolen koska elämässä on niin paljon tullut toisenlaista eteen. Vaikeudet jättävät oman jälkensä jokaiseen.

• Siiri
        Tällä palstalla pärjää loistavasti, kun myötäilet jokaisen kirjoituksia.

Älä vaan ala kehumaan omia ulkomaanreissujasi ja jälkipolveasi.
        Saat kateelliset yli-ikäiset niskaasi.

Aina parempi olla vähän reppana ja kysyä neuvoa, niin palstanporukka tuntee itsensä tärkeäksi.

Kyllä se siitä.

• Bengalitikku

Tuo on hyvä kysymys: hyväksytäänkö uudet kirjoittajat. Mielestäni on kolmenlaista osallistujaa
        1) vanhat kirjoittajat kokevat uuden haasteena eli on tarve näyttää:
        kuka käskee, kuka hyväksyy, kuka näyttää.
        Käytös muistuttaa aika ajoin sakinhivutusta.
        Parhaimmillaan se on vain sietämistä, pahimmillaan ilkeää lyttäämistä.
        2) suurpiirteiset ja joustavat, joilla ehkä enempi kokemusta erilaisista aikuisista ihmisistä
        3) varovaiset: haluaisivat osallistua enempikin, mutta kenties sellaisin ehdoin, että jokaista anonyymiä kirjoittajaa kunnioitettaisiin

Itsestään ei voi sanoa kukaan paljoakaan, koska sen näkevät muut.
        Se, että minä olen sellainen tai tällainen, harvoin pitää paikkaansa.
        Mutta jokainen ilmentää itseään.
        Joku on lyhytsanaisempi, toinen taas maalailee isommalla pensselillä.
        Ei ole muita sääntöjä kuin S24 omat eettiset ohjeet.
        Hyvissä tavoissa jokainen osaa lipsua.

• Bengalitikku kirjoitti:

Tuo on hyvä kysymys: hyväksytäänkö uudet kirjoittajat. Mielestäni on kolmenlaista osallistujaa
        1) vanhat kirjoittajat kokevat uuden haasteena eli on tarve näyttää:
        kuka käskee, kuka hyväksyy, kuka näyttää.
        Käytös muistuttaa aika ajoin sakinhivutusta.
        Parhaimmillaan se on vain sietämistä, pahimmillaan ilkeää lyttäämistä.
        2) suurpiirteiset ja joustavat, joilla ehkä enempi kokemusta erilaisista aikuisista ihmisistä
        3) varovaiset: haluaisivat osallistua enempikin, mutta kenties sellaisin ehdoin, että jokaista anonyymiä kirjoittajaa kunnioitettaisiin

Itsestään ei voi sanoa kukaan paljoakaan, koska sen näkevät muut.
        Se, että minä olen sellainen tai tällainen, harvoin pitää paikkaansa.
        Mutta jokainen ilmentää itseään.
        Joku on lyhytsanaisempi, toinen taas maalailee isommalla pensselillä.
        Ei ole muita sääntöjä kuin S24 omat eettiset ohjeet.
        Hyvissä tavoissa jokainen osaa lipsua.

Minä en oikein ymmärrä sinua, mikä estää uusia kirjoittamasta?
        Kuka heitä on pois ajamassa?
        Leski kirjoitti aloittaneensa varovasti ja kun ei saanut vastakaikua, alkoi pitämään isompaa ääntä ja levitti ässät pöytään.
        Muistan kun hän tuli leskenä joukkoomme pidin hänen rempseestä tyylistään.
        Puolustin jopa häntä, kunnes hän alkoi irvailla elämälläni.
        No, en ole hänelle vihainen. Jokainen tavallaan.
        Tuota mielikin avautumista ihmettelen. Mielikki taitaa olla jymäytettävissä sinisine silmineen.

• Bengalitikku

No etpä näämmä ymmärtänyt.
        Eihän tekstini kielto ollut.
        Päinvastoin odotan, että tuolta viiskymppisistä pullahtaa uusia mukaan tai
        Uusia 60 ihmisiä, varsinkin kun on eläkkeelle siirtynyt, voi joku aloitus
        tempaista mukaan.
        Vastaus on Siirille enempi, kun hän tuodsa yllä pähkäili.
        Oletin häntä tulokkaaksi.
        Minulta jäi ehkä se oleellisin sanomatta: mukaan vaan tähän kesäkeittoon!
        P.S. ei minusta ässiä pöytään tarvitse laittaa. Ei ole ihan hyvä, jos tuntemattomat siivistä purevat. Se ei ole kivaa.

• outoa.on
        korppis kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä sinua, mikä estää uusia kirjoittamasta?
        Kuka heitä on pois ajamassa?
        Leski kirjoitti aloittaneensa varovasti ja kun ei saanut vastakaikua, alkoi pitämään isompaa ääntä ja levitti ässät pöytään.
        Muistan kun hän tuli leskenä joukkoomme pidin hänen rempseestä tyylistään.
        Puolustin jopa häntä, kunnes hän alkoi irvailla elämälläni.
        No, en ole hänelle vihainen. Jokainen tavallaan.
        Tuota mielikin avautumista ihmettelen. Mielikki taitaa olla jymäytettävissä sinisine silmineen.

Mihin ihmeen MIelikin avautumiseen viittaat? Löysin pari-kolme hänen kirjoittamaa kommenttia ja niissä ei ollut mitään sinisilmäisyyteen ja jymäytettävyyteen viittaavaa.
        Tosi tylsää tuollaiset irralliset viittaukset tunnistettavaan kirjoittajaan.
        Mielestäni Mielikki on kirjoittanut asiallisia kommentteja.

• Ai missä luuraa the kirjoittaja ? Katsopa peiliin aloittaja ! Sieltä näet yhden, ehkä juuri hänet, jonka kelpuutat.
      Minä pidän aloittajaa hyvänä ja mallikkaana kirjoittajana. Eikä tämä ole kehu vaan totemus.
      Selkeä ilmaisu ja virheetön kielenkäyttö ovat minusta hänen tavaramerkkejään.

Minulle kelpaa kyllä vähempikin, ei ole varaa valittaa..)) Ja joskus vähemmän on enemmän, kuten tiedetään.
      Mutta hyvä aloittaja, että sinulla on muitakin foorumeita, joilla kirjoitat. Etteivät helmet ihan sioille mene. Röhkitään me muuta entiseen malliin...))

• ennenkuin punakynä sivaltaa, yksi virhe pisti heti silmään: viimeinen lause: "me muut".
        Eipä tässä muuta..))

• Olenolettanutniin

Eikö kirjoitusten takana ole ihan oikeita ihmisiä eikä mitään virtuaalisellaisia?

• Hehehe…
      pelkäänpä pahoin että aloittaja The Lesken ei tunnistaisi The Kirjoittajaa, vaikka lenkillään kompastuisi siihen koirankusetusreissuillaan. Tai sitten voisi olla että hänestä itsestään tulisi jonkinlainen The Satutäti parhaan kioskiromantiikan perinteiseen tyyliin: "Metsätiellä, nuorten mäntyjen varjojen raidoittaessa polkuani, hurmurikoirani tempaisi hihnasta ja alkoi vedättää vasemmalle. Siristin silmiäni, tunsin mahlan nousevan suonissani, hengitykseni tihentyi ja sydämeni alkoi läpättää. Polulla makasi poikittain ihan oikea MIES! Karvainen, lihaksikas, alaston mies….onneksi olin ottanut sen piknikkifiltin varmuuden vuoksi mukaan."

• Thekorppis

Paloma pakko kehua olet the kirjoittaja terveisin Korppi ; )

• maijuska52

Päiväunesiko kirjoitit?

• maijuska52 kirjoitti:

Päiväunesiko kirjoitit?

Haha, en toki. parodioin hieman The Leskeniä. Hänellä on eroottiisia fantasioita; minulla on mies :)

• Epäilen-paljon
        Paloma.se.co kirjoitti:

Haha, en toki. parodioin hieman The Leskeniä. Hänellä on eroottiisia fantasioita; minulla on mies :)

Vieläkö miehelläsi seisoo ilman viagraa?

• Epäilen-paljon kirjoitti:

Vieläkö miehelläsi seisoo ilman viagraa?

Kysyy hän, jolla ei seiso 🤣

• Palo
        Katkeraa ja kitkerää kirjoitusta kun kahta sormusta ei ole nimettömässä.

Mies ei sitten millään saa sanotuksi kahta sanaa ruotsiksi.

Vai onko kuullun ymmärtämisessä vaikeuksia.
        Sentään kansankynttilä kyseessä.

• 2lesken kirjoitti:

Palo
        Katkeraa ja kitkerää kirjoitusta kun kahta sormusta ei ole nimettömässä.

Mies ei sitten millään saa sanotuksi kahta sanaa ruotsiksi.

Vai onko kuullun ymmärtämisessä vaikeuksia.
        Sentään kansankynttilä kyseessä.

Bah humbug :))
        Minä ole koskaan pitänyt kahta sormusta ja vihkisormuskin oli aikanaan oikean käden nimettömässä.
        Mistä olet saanut käsityksen että Lego ei puhu ruotsia? Se puhuu parempaa ruotsia (ja suomea) kuin minä. (minä tosin päihitän sen englannissa ja espanjassa :)
        Vai oliko luetun ymmärtäminen vaikeaa?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Minä ole koskaan pitänyt kahta sormusta ja vihkisormuskin oli aikanaan oikean käden nimettömässä.
        Mistä olet saanut käsityksen että Lego ei puhu ruotsia? Se puhuu parempaa ruotsia (ja suomea) kuin minä. (minä tosin päihitän sen englannissa ja espanjassa :)

Palo
        Ymmärrät tahallasi väärin.

Lego ei ole kosinut millään kielellä.

Statuksesi on taloudenhoitaja.

• aamentailman

Leskellä on vääristynyt kuva vapaaehtoisesta parisuhteesta.

• 2lesken kirjoitti:

Palo
        Ymmärrät tahallasi väärin.

Lego ei ole kosinut millään kielellä.

Statuksesi on taloudenhoitaja.

Äläs nyt. Olemme nyt sentään virallisesti kihloissa. Sormuksiin on kaiverrettu 12.12.12.
        Minä en pidä avioliittoa minään päämääränä eikä minun statukseni muutu miksikään siitä että joku pappi tai tuomari on lausunut sanansa. Taloutta hoitaisin ihan itsellenikin ja omassa kotonani sitä teen. Legon statuksesta voisi sanoa samoin että hän on autonkuljettajani, puutarhurini, ruohonleikkaajani ja kauppakassieni kantaja.
        Sinä olet vai koirankusettaja ja rullatuolin pukkaaja.

• aamentailman kirjoitti:

Leskellä on vääristynyt kuva vapaaehtoisesta parisuhteesta.

aame
        Olin itse vapaaehtoisesti avioliitossa elämäni miehen kanssa.
        Status: vihitty rouva

Äläs nyt. Olemme nyt sentään virallisesti kihloissa. Sormuksiin on kaiverrettu 12.12.12.
        Minä en pidä avioliittoa minään päämääränä eikä minun statukseni muutu miksikään siitä että joku pappi tai tuomari on lausunut sanansa. Taloutta hoitaisin ihan itsellenikin ja omassa kotonani sitä teen. Legon statuksesta voisi sanoa samoin että hän on autonkuljettajani, puutarhurini, ruohonleikkaajani ja kauppakassieni kantaja.
        Sinä olet vai koirankusettaja ja rullatuolin pukkaaja.

Palo
        Mutta ei miehesi.

Saavuin kirkolle tänne oman private-siipeeni mieheni talon alakertaan. Avasin tän ison myllyn ja naurun pärskeet lensi heti kättelyssä näytölle.

Ei minuakaan ole kosittu ja syynkin tiedän vastaukseni olisi ....EI.
        Eipä ole kumppanikaan vihille viemässä.

Ymmärrän leskeä, meni vihille, saa nyt 300 euroa/kk leskeneläkettä.

Leski....kyllä se Paloman mies on hänen miehensä kuten minun mieheni on minun mieheni. Eivät muuta sukupuolta edustavia kuin miehiä ; DDD

• korppis kirjoitti:

Saavuin kirkolle tänne oman private-siipeeni mieheni talon alakertaan. Avasin tän ison myllyn ja naurun pärskeet lensi heti kättelyssä näytölle.

Ei minuakaan ole kosittu ja syynkin tiedän vastaukseni olisi ....EI.
        Eipä ole kumppanikaan vihille viemässä.

Ymmärrän leskeä, meni vihille, saa nyt 300 euroa/kk leskeneläkettä.

Leski....kyllä se Paloman mies on hänen miehensä kuten minun mieheni on minun mieheni. Eivät muuta sukupuolta edustavia kuin miehiä ; DDD

korppi
        Vastuunpakoilijoita ja lokkelijoita on maailma täynnä.

Voi ottaa pianon kokoisen matkalaukkunsa mukaan, kun toinen vaikka sairastuu.

Senkun vaan vaihtaa kortteeria ja miestä.

• 2lesken kirjoitti:

korppi

Heh, 2lesken laittaakin nyt meidät jumalattomat lujille..))

Näen tosin, että se sitoutumisen aste voi olla vahva avoliitossakin. Juridisesti ollaan tietysti heikoilla, kun avoleski ei automaattisesti peri mitään eikä saa leskeneläkettä jos/kun mies kuolee. Lainsuojattomia ollaan.
        On tietysti kunniaksi, jos pari on yhdessä "kunnes kuolema erottaa", mutta kun se elämä ehtii usein erottamaan ennen sitä. Ja joskus toisella tai kolmannella kierroksella onnistuu vähän paremmin...))
        Eikös sinullakin, 2lesken, onnistunut vasta kun kierroksia oli jo takana ?

• enolisiuskonut
        Paloma.se.co kirjoitti:

Rankkaa vidduilua leskelle. Ei mitään parodiaa. Vähättelyä hänen aiempia kirjoituksia kohtaan. Älä yritä selittää, se pahentaa.

• älyhoi
        Thekorppis kirjoitti:

Paloma pakko kehua olet the kirjoittaja terveisin Korppi ; )

Mitä kehumista tuossa leskelle kohdistetussa ivassa. Regina-tyyppistä lässynlässyä.

• 2lesken kirjoitti:

korppi

Vihittyjä aviovaimoja taas petetään ja pahoinpidellään aivan yhtä usein kuin avovaimoja. Jokaisesta liitosta voi lähteä. Kumpi tahansa. Ei siinä mitkään paperinpalaset merkitse mitään. Ei kai eläkkeellä olevat avoliitossa olevat lesket saa mitään leskeneläkkeitä jos avomies kuolee Suomessakaan. Talot on myyty tai myynnissä, paitsi tää joka on molempien puoliksi. Autot, veneet jne. irtain on pikkujuttu kenen nimissä ne on . Entisen avokkinsa luona Lego asui siihen saakka kunnes kuolema heidät erotti, 35 vuotta. Minä menin roomalaiskatoliseen avioliittoon "kunnes kuolema teidät erottaa" 200 kutsuvieraan läsnäollessa ja kuolema meidät erotti kymmenen vuotta myöhemmin. Mikään ei ole taattua tässä elämässä ja ainoa joka pitää ihmisiä yhdessä saman katon alla ja jakamassa aviovuodetta on rakkaus.

• enolisiuskonut kirjoitti:

Rankkaa vidduilua leskelle. Ei mitään parodiaa. Vähättelyä hänen aiempia kirjoituksia kohtaan. Älä yritä selittää, se pahentaa.

:))
        Ei The Lesken tarvitse mitään puolustajia tai lakeijoita tarpeeksi teräväkielinen itsekin ja osaa pitää puolensa. Ellei sitten k-o. nimimerkin sivuhenkilöt ole tulleet avuksi.

:))
        Ei The Lesken tarvitse mitään puolustajia tai lakeijoita tarpeeksi teräväkielinen itsekin ja osaa pitää puolensa. Ellei sitten k-o. nimimerkin sivuhenkilöt ole tulleet avuksi.

Mistähän näitä puolustajia oikein sikiää ; )

• enolisiuskonut

Hohhoijaa! Onko se puolustamista, kun kommentoi lukemaansa? Ja entä jos olisikin. Hyvä minä, kun puolustan.

• voikiesus
        korppis kirjoitti:

Mistähän näitä puolustajia oikein sikiää ; )

Kysy sitä iteltäsi. Säähän roikut koko ajan puolustamassa Palomaa ja Paloma sua.

• Siiri.S

Kiitos kannustuksesta, leski 😊! Eipä ongelmaa niissä itsekehuissa, ei ole mitään erinäistä kehuttavaa, keskivertoelämää. Eläkeikään kun jonain vuonna yllän, ei tiedä sitten miten intoudun vaikka matkailemaan ja matkojani sitten kehumaan 😎
      Jälkipolvikin on hyvää keskitasoa.

• The.Hurmuuttaja

En näe syytä, että asuisin täällä.

• The.
        Miksi The sanan jälkeen piste?

• vielä.typerämpää
        2lesken kirjoitti:

The.
        Miksi The sanan jälkeen piste?

Miksi englanninkielen määrätty artikkeli suomalaisen sanan eteen?

• määrätty.artikkeli
        vielä.typerämpää kirjoitti:

Miksi englanninkielen määrätty artikkeli suomalaisen sanan eteen?

Bengalitikku sen aloitti kirjoittaessaan hunkzsille. The IsoHoolle ;)

• Bengalitikku

Miun syy?

Päiväykset pöytään, please.

• määrätty.artikkeli
        Bengalitikku kirjoitti:

Miun syy?

Ota nyt kunnia itsellesi. Voin miltei vannoa, että ensimmäisen kerran näin sinun kirjoittamanasi The. En muista varmaksi oliko IsoHoolle, se oli "väritystä", mutta koska aloit käyttä pienellä kirjoitetusta hunkszista IsoHoota, joka on myös määrätty eli erisnimi.

• määrätty.artikkeli
        Bengalitikku kirjoitti:

Miun syy?

Sorry Bengalitikku! Se oli "The Man" jota käytit ja sehän on nykyisin aika yleisesti käytössä.
        Tuo hakukone suomi24:llä on niin surkea, että menisi ikuisuus etsiä sitä tekstiä. Jos vaadit, niin etsin sen. Sehän ei tähän aloitukseen mitenkään liity, mutta pulpahti nyt tuon The:n takia tähän.

• Bengalitikku

Ei hätiämitiä. Katsos muistikultanikin pettää.
        Kun jollain on ne päiväykset ja lainaukset, napsista tuosta vain.
        Härnäsin niin hitusen.
        Antanette anteeksi, sillä klo 5.00 herätykset ei ole mun juttuni.
        Jos minulla olisi hauveli, sen pitäisi kulkea jalat ristissä seitsemään.
        Minipaasto täällä saa aikaan kirjoitusripulin.

• tööttt

-tottahan sekin että surukin on tosi raskas taakka - silloin kun omalle kohdalle sattuu - siinäkään ei lehmittelyt koskaan ole ketään auttaneet tai vertailut raskaisiin laukkuihin - ei liioin seksismimiensätursuttelut
      - kleptomaaneistakin yleensä sanotaan vain että sekin tauti johtuu ihmisten kokemista menetyksistä - toiset hehkuttaa lakejaan- toiset armollisuutta uskonvaraisissa asioissa.

• vhimsf

- entä jos vastassanne on voimakkaasti pakkomielteisiä ihmisiä
      - on tarve esm muuttaa kaikki rahanarvoinen tavara rahoiksi
      olipa omaa tai jonkun muun omaisuutta
      - millaisiin yhteiskuntaongelmiin ja kulttuurien törmäyskurssille silloin joutuneekaan ympäristössään eläessään ?

• Luin ketjun läpi. Ei anna mukavaa kuvaa naisista. Salavihaista nälvimistä, piikittelyä, suoranaisia loukkauksia.
      En ihmettele sitä että parhaat kaverini ovat olleet miehiä ja ovat vieläkin.

• The Kirjoittajaa ei sitten löytynyt.

Yli-ikäiset mummot äityivät kehuskelemaan vuokra-isäntäänsä ja vanhapoika-asuinkumppaniaan.
        Tindermunista saadut sormukset sormessa ollaan miehelässä.

Pianisti poltti hihansa omasta sanomisestaan ja hanksi pelasti.

Eli, mikään ei ole neljässä vuodessa muuttunut.
        Samat irvailut ja vähättelyt
        Ei voi tyhjästä.paljon ammentaa.
        Se on moro.

• munamuu
        2lesken kirjoitti:

The Kirjoittajaa ei sitten löytynyt.

Yli-ikäiset mummot äityivät kehuskelemaan vuokra-isäntäänsä ja vanhapoika-asuinkumppaniaan.

Se on moro.

Se on Kinder-muna.

• munasin
        munamuu kirjoitti:

Se on Kinder-muna.

Kyllä sieltä Tinderistäkin munaa...

• 2lesken kirjoitti:

Se on moro.

No, minkäs sille sitten voi, morot vaan. Ongelma taitaa kuitenkin enempi olla sinun, kuin palstan. Kyllä täällä kirjoittajia löytyy, kaiken ei kuitenkaan tarvitse olla "The". Ei kukaan ole täydellinen, edes sinä.

• kysynvaan

Mistä näet sukupuolen?

• 2lesken kirjoitti:

Se on moro.

Hyvää yötä leski, kauniita unia Tinder-munasta, ystäväsi ylisiltä.

• the-ruler-runoilee

voi voi teitä
        perkeleitä
        ette ole enkeleitä
        mustia korppeja
        kuin murjaaneita
        sanat ja lauseet haljenneita

• kylmätotuus
        2lesken kirjoitti:

Se on moro.

Onhan täällä tapahtunut muutoksia sinä aikana (n.3½ vuotta) jonka olen täällä palloillut.

Entisiä nimimerkkejä on poistunut ja aivan uusia nimmareita on tullut mukaan palstalle. Osa vanhasta porukasta on myös vaihtanut nimimerkkinsä jatkaen sillä kirjoitteluaan.

Irvailut ja toisten mielipiteiden vähättely kuuluvat kuvioihin sekä täällä somessa että oikeassa elämässä.
        Jos sen antaa vaikuttaa, niin itsetunto on heikoissa kantimissa ja parasta on siirtyä sivuun palstalta.

Tässä aloituksessa kyllä näin, että sellaisetkin nimimerkit sortuivat "ylilyönteihin", joilta en sitä osannut odottaa.

Vapaaehtoisesti tänne kirjoitamme. Jos touhu ei miellytä, niin voimme lähteä käpyttelemään tiehemme.
        On turha kuvitella, että palstasta tulisi koskaan sellaista, joka vastaisi vain omia toiveitamme.

• Niinpä Mielikkimummo, taas toistui sama niin kuin usein ennenkin, lopussa tulevat he jotka teilaavat kaikki edellä kirjoittaneet.
        Osoittaen olevansa parempia kuin nuo toiset.
        Hyviä neuvoja antaen, kehoituksia poistua palstalta ja mennä muualle jne.

• elenahelena
        Ancie kirjoitti:

Niinpä Mielikkimummo, taas toistui sama niin kuin usein ennenkin, lopussa tulevat he jotka teilaavat kaikki edellä kirjoittaneet.

Lopussa tulevat.......niin, kuten minäkin nyt, joka en ole lukenut palstaa yli viikkoon, ehkä nämä teilaavatkin ovat sellaisia?

Komppaan Mielikin kommenttia.

• Ancie kirjoitti:

Niinpä Mielikkimummo, taas toistui sama niin kuin usein ennenkin, lopussa tulevat he jotka teilaavat kaikki edellä kirjoittaneet.

Kuulunkohan minäkin mattimyöhäisenä tuohon joukkoon, Ancie ?.)) Enhän minä muuten kisassa pärjää, mutta pari hyvää sitaattia voisi parantaa sijoitusta..))
        "Se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo"...

• elenahelena kirjoitti:

Lopussa tulevat.......niin, kuten minäkin nyt, joka en ole lukenut palstaa yli viikkoon, ehkä nämä teilaavatkin ovat sellaisia?

Komppaan Mielikin kommenttia.

Hyvä kuitenkin, että sopivasti osuit nyt paikalle kommentoimaan.
        Näkeehän ketjusta kuka on jo osallistunut.

Demeter.
        Jokainen kai itse parhaiten tietää mihin porukkaan kuuluu, jos katsoo tarpeelliseksi osallistua, komppaa ketä haluaa ja kenen mielipide omiin sopii.

• Ancie kirjoitti:

Hyvä kuitenkin, että sopivasti osuit nyt paikalle kommentoimaan.
        Näkeehän ketjusta kuka on jo osallistunut.

Demeter.
        Jokainen kai itse parhaiten tietää mihin porukkaan kuuluu, jos katsoo tarpeelliseksi osallistua, komppaa ketä haluaa ja kenen mielipide omiin sopii.

Näin se menee Ancie "yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengästään"" (Nyyti Nyytiäinen/Tove Jansson).
        Paitsi että "yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin"... (V A Koskenniemi)

Eli jos nyt filosofiseksi äityiisi niin mielestäni samanhenkisyytttä, sielunkumppanuuttakin, voi löytää hetkeksi, useastikin, mutta syvimmältään ihminen on sittenkin hyvin yksin...

• noohjooh

Mielikki-mummi ja Kylmätotuus. Kukapa ei olisi syyllistynyt ylilyönteihin silloin tällöin? Päästättekö itseänne sellaisesta synnistä? Minusta niin käy helposti jos tunteet ovat jollain tasolla pelissä.

Itse en pidä tuollaisesta ympäripyöreästä tuomitsemisesta, eikö olisi parempi sanoa asianomaiselle suoraan jotta hän voisi vaikka puolustautua?

• noohjooh kirjoitti:

Mielikki-mummi ja Kylmätotuus. Kukapa ei olisi syyllistynyt ylilyönteihin silloin tällöin? Päästättekö itseänne sellaisesta synnistä? Minusta niin käy helposti jos tunteet ovat jollain tasolla pelissä.

Itse en pidä tuollaisesta ympäripyöreästä tuomitsemisesta, eikö olisi parempi sanoa asianomaiselle suoraan jotta hän voisi vaikka puolustautua?

En ole sen kummempi kuin muutkaan.
        Olen kai omanlaiseni kuten jokainen. Työelämässä missä oli kaikki muut miehiä tulin kaikkien kanssa hyvin toimeen. Puhuimme kaikenlaista, ei tarvinnut ajatella että sitä käytettäisiin hyväksi. Tärkeintä on pitää raja jos on miesvaltaisessa työpaikassa ainut nainen. Miehissä on karuja tyyppejä joita voi moni jopa kavahtaa, he ovat ehdottoman lojaaleja heille joista pitävät, kunnioittavat myös naista ihmisenä.
        Valitettavasti olen ollut myös naisvaltaisessa työpaikassa, siinä ei kaikki ollut kovinkaan yksinkertaista.

• kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

Ei minulla ole aikomustakaan rakentaa sädekehää pääni päälle, mutta aika harvoin hyökkään kenenkään nimimerkin yksityiselämän kimppuun, jos se ei liity mitenkään aloitukseen.

Yllätyin Paloman kirjoituksesta, jossa hän kuvaili olettamiaan aloittajan fantasioita. Tuollainen kirjoittelu ei kuulu mielestäni hyvään palstakäyttäytymiseen.

Samaan aikaan hänellä on oma aloitus, joka koskee juuri somessa käyttäytymistä ja "vihapuheita".
        Aloituksessaan hän tuomitsee loukkaavat kirjoitukset, mutta harrastaa sitä itse tässä aloituksessa.
        Hänen oma käytöksensä on ristiriitaista.

Sinunkin kommenttisi ovat muuttuneet aiempaa tylymmiksi.
        En tarkoita nyt tätä aloitusta, vaan ylipäätään kirjoitustesi sävyä tällä palstalla.

• tööttt

Onnea ja iloa silti elämäänne
      - minä löysin maan karjan - kastemadot ne hienot lierot
      -ja lopun -ynnä uuden kasvun alun -puhdas humus ja musta multa
      ja maailman vårien kirjon . Joka päivälle vuoden kulussa riitti hommia
      iloisesti vaan pihalla .

• jalluhukassa

Missä JALLU luuraa..

• Bengalitikku

Pullossa ja sillä on viitta, missä on tähtiä.
        Voisi ilmaista näinkin, että Jallulla on pullohartiat.

• Aloituksen yleissävy ja sisältö, jossa taas kerran haukuttiin pystyyn kaikki vakikirjoittajat ja julistettiin The Kirjoittaja hakuseen, kun me kaikki muut ollaan niin suuria idiootteja määritteli ketjun sävyn ja mitä tuleman pitää. Ikävä aloitus ja mikä ikävintä, se houkuttelee esiin ikäviä piirteitä muissakin kirjoittajissa (en ole syytön itsekään). Kevennykseksi se meni ja se ei ollut myöskään hyvä.

• Minä tulin kaiken tämän räiskeen keskellä ajatelleeksi tuota sisäpiirisyytöstä. Tottahan se on, että jos on pitkälti yhteistä palstahistoriaa se näkyy ja tuntuu keskustelussa. En itse koe luontevana sitä, ettei olisi tuntevinaan henkilöä joka on tullut täällä ehkä hyvinkin tutuksi.

Minusta tämä on asia, jolle ei mitään voi. Jos/kun tulee uutena joukkoon joutuu lähtemään alusta, ottamaan tilaa, rakentamaan kontakteja, vaikka niitä ei välttämättä täältä hakisikaan.
        Ulkopuolisuuden tuntu voi kestää pitkäänkin.

Kuitenkin, minunkin täällä oloaikana, tänne on tullut monta kirjoittajaa, jotka ovat löytäneet paikkansa, tulleet tutuksi. Oma aktiivisuus on siinä minusta ratkaisevaa. Tietysti myös me vanhat - jopa yli-ikäiset..)) - voisimme enemmän kiinnittää huomiota uusiin kirjoittajiin mutta siinä on juuri tuo vaikeus, mistä on puhuttu: heitä ei tunnista ja jos/kun ei voi viettää täällä rajattomasti aikaa niin tuttu keskustelukumppani on yleensä "varma valinta"....

• demeter1 kirjoitti:

Minä tulin kaiken tämän räiskeen keskellä ajatelleeksi tuota sisäpiirisyytöstä. Tottahan se on, että jos on pitkälti yhteistä palstahistoriaa se näkyy ja tuntuu keskustelussa. En itse koe luontevana sitä, ettei olisi tuntevinaan henkilöä joka on tullut täällä ehkä hyvinkin tutuksi.

Minusta tämä on asia, jolle ei mitään voi. Jos/kun tulee uutena joukkoon joutuu lähtemään alusta, ottamaan tilaa, rakentamaan kontakteja, vaikka niitä ei välttämättä täältä hakisikaan.
        Ulkopuolisuuden tuntu voi kestää pitkäänkin.

Kuitenkin, minunkin täällä oloaikana, tänne on tullut monta kirjoittajaa, jotka ovat löytäneet paikkansa, tulleet tutuksi. Oma aktiivisuus on siinä minusta ratkaisevaa. Tietysti myös me vanhat - jopa yli-ikäiset..)) - voisimme enemmän kiinnittää huomiota uusiin kirjoittajiin mutta siinä on juuri tuo vaikeus, mistä on puhuttu: heitä ei tunnista ja jos/kun ei voi viettää täällä rajattomasti aikaa niin tuttu keskustelukumppani on yleensä "varma valinta"....

Paremmin pääsee kuitenkin sisälle jos tulee kuvallisella, rekatulla profiililla ja vastailee kaikille plus tekee omia aloituksia. Jos etsii juttukavereita, yhteisöllisyyttä, keskustelua ajankohtaisista aiheista ikätovereiden kanssa (minulle kaikki yli viisikymppiset on "ikätovereita"). Kyllä täällä tilaa on ja jokainen löytää paikkansa ja samanmielisen juttukaverin, ellei nyt lähde "tää on ihan paska paikka ja te kaikki ootte ihan persiestä ja meen jonnekin muualle etsimään The Kirjoittajaa" siis yleensäkin katkeruus ja negatiivisuus houkuttelee muistakin esiin ne kaikkein torjutuimmat piirteet (itsessäni on ironia ja tahallinen ärsyttäminen).
        Mitään sisäpiiriä täällä ole; vain jengi joka on kirjoitellut samassa paikassa ja vaihtanut ajatuksia jotkut jopa yli kymmenen vuoden takaa. Tulee siinä jonkin asteen tutuksi.
        Puskanikeillä, alati vaihtuvilla, on turha edes yrittää. Voi natista ja narista "sisäpiiristä" siihen saakka kun naama muuttuu siniseksi, mutta joku kirjoittaja joka välillä on "jospa minäkin", "nurkan takaa", "totuuden ääni aavikolla" tai joku siitä välistä ei VOI olla kenenkään keskustelutoveri. Asiat eivät keskustele, ihmiset tekevät niin. Emme ole robotteja.

• Ehkä näin, Paloma, että kuva, sama nimmari ja omien aloitusten tekeminen auttaisivat kotiutumaan palstalle. mutta nähdäkseni teille, jotka näin olette tehneet, ei ole häävisti käynyt: entistä pahemmin ruoditaan, ulkonäöstä alkaen..))
      Eihän se mikään naurun asia ole, mutta itse pysyn kultaisella keskitiellä: kirjoitan sinisenä aina kun sivusto sen sallii, ellen viitsi/jaksa loputtomasti uudelleenrekisteröityä, kirjoitan tunnistettavalla nimmarilla. Lienee luonnekysymyskin, miten paljon tahtoo itsestään antaa, henkilöään tuoda esille.
      Ja vaikka pysyisimme ulkoisesti ruodussa, samoilla panoksilla, eripuraa ja eriseuraisuutta tuskin voimme välttää. Kuten itsekin myönsit, myös meillä sopuilijoila on oma varjomme eikä se nyt iso asia ole, jos se joskus pääsee valloilleen. Tietysti se muistetaan ja julkikuvaan tulee särö, mutta romuttumassa kai tässä ollaan muutenkin..))

• "demeter1"

Feikki-demeter1 ei ole tunnistettavissa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"demeter1"

Feikki-demeter1 ei ole tunnistettavissa.

H.

Yritystä ainakin on, hunksi. Ei se de-meter nyt niin paljon alkuperäisestä poikkea. Ja ykkönen demeterin perään tuli myös ylläpidon vaatimuksesta.
        Niin että minua et feikistä kiinni saa, etkä puskasta löydä. Miten voisitkaan, kun et itsekään siellä majaile..))

• eikiitos

Niin, voisihan tänne tulla uutena rekattuna kirjoittajana, niin saisi taas luulotautiset "töitä".

• eikiitos kirjoitti:

Niin, voisihan tänne tulla uutena rekattuna kirjoittajana, niin saisi taas luulotautiset "töitä".

Kiinnostusta se vain on, usko pois..)) Ja tauti se on luulotautikin...

• eikiitos
        demeter1 kirjoitti:

Kiinnostusta se vain on, usko pois..)) Ja tauti se on luulotautikin...

En taida kaivata moista kiinnostusta :))).

Oon pannut merkille, että jos et ole samaa mieltä, niin johan olet karvahattu, mullikka, rasisti, raukka jne. eli jääköön nyt rekkautuminen :)))

• Aivan, eikiitos, Rekkautumisessa on riskinsä, mutta ajan kanssa nahka kyllä parkkiintuu..))
        Mutta mitään rekkautumispakkoahan täällä ei ole, joten valinta on vapaa...

• eikiitos kirjoitti:

En taida kaivata moista kiinnostusta :))).

Oon pannut merkille, että jos et ole samaa mieltä, niin johan olet karvahattu, mullikka, rasisti, raukka jne. eli jääköön nyt rekkautuminen :)))

"Karvahattu" ja "mullikka" eivät ole minun keksimiäni epiteettejä. Minä vain tarjoilen niitä takaisin antajalleen samalla vadilla.
        Rasistiksi kutsun niitä jotka kirjoittavat selkeästi rasistisia mielipiteitä. Raukoiksi voin kutsua niitä jotka heittävät kiven ja piilottavat käden (rekattuja jotka kommentoivat puskasta).
        Jotenkin sitä suhtautuu automaattisesti ystävällisemmin rekattuihin, siis tunnistettaviin kirjoittajiin.
        Mutta voihan sitä tietysti olla ihmisiksi anonyyminäkin. Vai voiko?

• henrjii
      • henrjii

en mustanut runua
        Luoja varjele, voi hyvä taivaan isä
        kohta tulee lunta ja pakkaset
        kuka ostaa mulle uudet töppöset
        https://youtu.be/-zusuOFKX9I

• siitä.vaan

Minua ei tuo sisäpiiri yhtään haittaa, päinvastoin. Hornan kattilalta se vaikuttaa nyt lukiessani kahta kuumaa ketjua.
      Sitä minä ihmettelen ja tulen jatkossakin varmaan ihmettelemään, että mikä tekee rekautumattomasta epärehellisen ja rekatusta rehellisen. Olen ollut huomaavinani, että rekkaamaton pyytää herkemmin (?) anteeksi, jos on käsittänyt väärin ja tullut loukanneeksi.
      Rekkautuneilla näyttää päinvastoin se jankutus jatkuvan ja jatkuvan useastikin syystä, että haluavat sen viimeisen sanan ja näyttäisi siltä, että ovat oikeassa. Onko se sitä, että pelkää näyttävänsä siltä kuin ylikäveltäisiin.
      Onneksi on toistaiseksi vapaus valita ja itse olen valinnut puskat.

• Minulla oli alkuun tämä nimimerkkini puskana, kirjoitin kyllä aina samalla.
        Sitten ilmaantui ilkeää väärinkäyttöä, joten rekkasin sen.
        Muuten minulle on ihan sama, värillä ei väliä, vastailen kelle vaan, jos asia siltä tuntuu.

• siitä.vaan
        eppu2 kirjoitti:

Minulla oli alkuun tämä nimimerkkini puskana, kirjoitin kyllä aina samalla.
        Sitten ilmaantui ilkeää väärinkäyttöä, joten rekkasin sen.
        Muuten minulle on ihan sama, värillä ei väliä, vastailen kelle vaan, jos asia siltä tuntuu.

Niinhän sen pitäisi mennä, että asiaan kommentoidaan.
        Aprikoin sitä, että toisaalta voisikin olla niin, että rekkaamaton kiertää sellaisen rekatun jolta on saanut epäasiallista kommenttia. Tuolla ylempänä pohtivat, että rekatut ehkä herkemmin kommunikoivat keskenään, tuttujen kesken.

• Kysymys ei edelleen ole mistään sisäpiiristä vaan "gestaltista" ja ei siihen tarvita valokuvaa eikä sinistä nikkiä eikä korulausetta profiilissa: riittää hyvin vaihtumaton nimimerkki ja se että tietää suunnilleen että tämän kanssa olemme keskustelleet aikaisemminkin ja se että joskus tiedämme senkin miten tämä kanssaihmisemme reagoi tai ajattelee tietyistä asioista. Edelleenkin: asiat ei keskustele, ihmiset tekevät keskustelun käyttäen sisältönä asiaa.
        Olen todella harvoin saanut asiatonta kommenttia rekatuilta: olen taas toisaalta melko varma että osaa likaa jota on heitetty päälleni tulee rekatulta, joka ei halua tulla tunnistetuksi, vaan piiloutuu puskaan. Sitä sanon pelkuruudeksi ja raukkamaisuudeksi ja toivoisin että Suomi 24 ottaisi pois sen vaihtoehdon.
        Tuttujen, esim. korppiksen kanssa juttelemme toki eri tavalla ja vaihdamme kuulumisia (blogaamme); rekkaamattomien ja alati vaihtuvien nimimerkkien häilyvä käyttäytyminen tekee kiinnostavastikin aiheesta huolimatta mielenkiintoisen dialogin lähes mahdottomaksi.

• huvittunutHelmi

On hyvin tärkeää olla rekattu nikki, jotta tietää mitä mieltä rek A on mamuista (joka ei muuten ole haukkumanimi, vaan laiskojen somekirjoittajien rehti lyhennys sanasta maahanmuuttaja), kun rek B kysyy kaurapuuronkoostumuksesta.

Vielä tärkeämpää on se, että, kun rek A kertoo lomareissustaan, niin rek B voi pistää paremmaksi.

Hätä on kova, jos puskanikki kirjoittaa syövänsä jotain todella hienoa, niin silloin rek A ja B miettivät, millä pirulla pannaan paremmaksi.

ps. rek A ja B eivät tarkoita ketään palstalaista.

Kysymys ei edelleen ole mistään sisäpiiristä vaan "gestaltista" ja ei siihen tarvita valokuvaa eikä sinistä nikkiä eikä korulausetta profiilissa: riittää hyvin vaihtumaton nimimerkki ja se että tietää suunnilleen että tämän kanssa olemme keskustelleet aikaisemminkin ja se että joskus tiedämme senkin miten tämä kanssaihmisemme reagoi tai ajattelee tietyistä asioista. Edelleenkin: asiat ei keskustele, ihmiset tekevät keskustelun käyttäen sisältönä asiaa.
        Olen todella harvoin saanut asiatonta kommenttia rekatuilta: olen taas toisaalta melko varma että osaa likaa jota on heitetty päälleni tulee rekatulta, joka ei halua tulla tunnistetuksi, vaan piiloutuu puskaan. Sitä sanon pelkuruudeksi ja raukkamaisuudeksi ja toivoisin että Suomi 24 ottaisi pois sen vaihtoehdon.
        Tuttujen, esim. korppiksen kanssa juttelemme toki eri tavalla ja vaihdamme kuulumisia (blogaamme); rekkaamattomien ja alati vaihtuvien nimimerkkien häilyvä käyttäytyminen tekee kiinnostavastikin aiheesta huolimatta mielenkiintoisen dialogin lähes mahdottomaksi.

Samaa mieltä vaihtumattomasta nimimerkistä. Ajatellaan, että joukko ihmisiä keskustelee verhojen takana, niin että kukaan ei näe toistaan. Kaikilla on identtinen ääni, eikä edes äänen suuntaa voisi havaita. Minusta sellaisessa keskustelussa ei juuri olisi järkeä. Sama tilanne täällä palstalla, jos nimimerkki alati vaihtuu.

• huvittunutHelmi kirjoitti:

On hyvin tärkeää olla rekattu nikki, jotta tietää mitä mieltä rek A on mamuista (joka ei muuten ole haukkumanimi, vaan laiskojen somekirjoittajien rehti lyhennys sanasta maahanmuuttaja), kun rek B kysyy kaurapuuronkoostumuksesta.

Vielä tärkeämpää on se, että, kun rek A kertoo lomareissustaan, niin rek B voi pistää paremmaksi.

Hätä on kova, jos puskanikki kirjoittaa syövänsä jotain todella hienoa, niin silloin rek A ja B miettivät, millä pirulla pannaan paremmaksi.

ps. rek A ja B eivät tarkoita ketään palstalaista.

Tohon vain ihan nopeesti: "mamu" on todellinen sanahirviö jonka on keksinyt joku omasta mielestään nokkela toimittaja kysymättä esimerkiksi joltakin tummaihoiselta maahanmuuttajalta jonka nimi on "Mahmoud" mitä hän siitä tykkää että kaikkia maahanmuuttajia sanotaan tällä nimellä. Hävetkää piilorasismianne! Tyypillistä sisäänlämpiävyyttä ja kun ei nähdä metsää puilta.

• sivuraiteeltani
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tohon vain ihan nopeesti: "mamu" on todellinen sanahirviö jonka on keksinyt joku omasta mielestään nokkela toimittaja kysymättä esimerkiksi joltakin tummaihoiselta maahanmuuttajalta jonka nimi on "Mahmoud" mitä hän siitä tykkää että kaikkia maahanmuuttajia sanotaan tällä nimellä. Hävetkää piilorasismianne! Tyypillistä sisäänlämpiävyyttä ja kun ei nähdä metsää puilta.

Sinä varmaankin olet sitten kysynyt heiltä, mitä he siitä pitävät.

ps. voisitko joskus kommentoida niin, ettet ivaisi kirjoittajaa, vaan onko se tapa sinun sivistystäsi?

• sivuraiteeltani kirjoitti:

Sinä varmaankin olet sitten kysynyt heiltä, mitä he siitä pitävät.

ps. voisitko joskus kommentoida niin, ettet ivaisi kirjoittajaa, vaan onko se tapa sinun sivistystäsi?

Niin olenkin! Joku sanoi että aluksi joo se kuulosti loukkaavalta, mutta siihen tottuu. Lopuksi alkaa käyttää alunperin loukkaavaa nimitystä itsekin, koska siihen turtuu. Se ei poista sitä tosiasiaa että minun ulkosuomalaiskorvaani, joka ei ole tottunut siihen se kuulostaa yhtä inhottavalta kuin esim "paku" pakistanilaisista puhuttaessa. Siihenkin on jotkut tottuneet.
        Ps. en minä ainakaan tarkoituksella ivannut ketään "kirjoittajaa". Jos minua voi syyttää jostain niin sitten karttakepillä osoittelusta tai torumisesta :)) Ei kai se ole sivistystä. Pikemminkin ammatin aiheuttama vammautuminen mikä ei ikinä korjaannu. Kun näen virheet ja vääryydet, huudan ne julki. Kopautan vielä karttakepillä päähän, ihan varmuuden vuoksi.

Onko tuo mamu-sana pahaksi alunperin tarkoitettu.
        Kaikkeahan lyhennetään samalla kaavalla. Sotu, hetu, sote, some.
        Tuo paku-sana tuossa yhteydessä missä mainitsit oli minulle uutta.
        Minulle paku on aina merkinnyt pakettiautoa.

• Robotti-idiootti kävi tässä sohlaamassa ja poistamassa viestini; kirjoitin varmaan yhden kielletyn sanan ihan kokonaan siinä. Otetaan uusiksi:
        Olen katsellut ja kuunnellut vierestä kun nuori suomalaisäiti selitti tummahipiäiselle kuusivuotiaalleen että sinun isäsi on paku siksi olet noin tumma.. Kun poika oli lähtenyt pihalle kyseenalaistin äidin sananvalinnan ja hän katsoi minua siniset silmät ymmyrkäisinä että "kaikkihan me sanotaan pakistanilaisia pakuiksi". Samassa ryhmässä kuulin myös lasten puhuvan keskenään "muta....ta" ja lyhentämättömästä versiosta aivan viattomasti ikään kuin ne olisivat olleet normaaleja, kilttejä sanoja. Ymmärsin että niitä sanoja käytettiin yleisesti kotona ja vanhemmiltaan ne olivat ne oppineet.

Meillä on hieman eri perspektiivi mitä sanoihin ja niiden käyttöön tulee: elikkä referenssipohja on eri. Siksi otin ja kysäisin tuota "mamu" sanaa ystävättäreltäni jonka mies ulkomaalainen ja jolla on tummahipiäinen tytär. He käyttävät "mamu" sanaa mutta myönsivät että kyllä se oli aika ilkeää alussa kun se kuulosti nimittelyltä ja halventavaltakin.

• mutu

Minun tuntemani mamut, työaikakani, monista eri maista Suomeen muuttaneet, eivät ole pitäneet loukkaavana tuota mamu -sanaa. Paku, ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole käytössä, kysäsin vielä nuoremmalta sukupolvelta. Lienee sitten jonkun perhepiirin l. sukupiirin sisäinen juttu.
        Joskus ihan viattomat lyhenteet saattavat aiheuttaa hämennystä, kuten "laku" eli lasten kuntoutus. Värillä tai taustalla ei mitään osaa tuohon lyhennykseen.

• sivuraiteeltani
        Paloma.se.co kirjoitti:

Robotti-idiootti kävi tässä sohlaamassa ja poistamassa viestini; kirjoitin varmaan yhden kielletyn sanan ihan kokonaan siinä. Otetaan uusiksi:
        Olen katsellut ja kuunnellut vierestä kun nuori suomalaisäiti selitti tummahipiäiselle kuusivuotiaalleen että sinun isäsi on paku siksi olet noin tumma.. Kun poika oli lähtenyt pihalle kyseenalaistin äidin sananvalinnan ja hän katsoi minua siniset silmät ymmyrkäisinä että "kaikkihan me sanotaan pakistanilaisia pakuiksi". Samassa ryhmässä kuulin myös lasten puhuvan keskenään "muta....ta" ja lyhentämättömästä versiosta aivan viattomasti ikään kuin ne olisivat olleet normaaleja, kilttejä sanoja. Ymmärsin että niitä sanoja käytettiin yleisesti kotona ja vanhemmiltaan ne olivat ne oppineet.

Meillä on hieman eri perspektiivi mitä sanoihin ja niiden käyttöön tulee: elikkä referenssipohja on eri. Siksi otin ja kysäisin tuota "mamu" sanaa ystävättäreltäni jonka mies ulkomaalainen ja jolla on tummahipiäinen tytär. He käyttävät "mamu" sanaa mutta myönsivät että kyllä se oli aika ilkeää alussa kun se kuulosti nimittelyltä ja halventavaltakin.

Jopas ison otannan otitkin, että oikein yhdeltä kysyit.

• sivistyksenpuute

Paloma, korppis ja demeter hävetkää ja hälipykää.

• mimmimum-..mi

" Mikä sua vaivaa....bokseritko painaa"

• Joutaahan tästä häipyäkin, mutta kerro nyt ensin, mitä pitäisi hävetä "sivistyksenpuute".

• Taluttaja

Leski vaikeni.Haukkoko haavan teki.

• demeter1 kirjoitti:

Joutaahan tästä häipyäkin, mutta kerro nyt ensin, mitä pitäisi hävetä "sivistyksenpuute".

Minä olen kanssa tässä istunut ja odottanut tietoa mitä minun pitäisi hävetä. Sivistyksenpuutetta vai kun ei oo paikkaa minne "hälipyä"?

• 565656
        Taluttaja kirjoitti:

Leski vaikeni.Haukkoko haavan teki.

Pitääkö täällä olla sit koko ajan?

• kysynn

lainaan kansalliskirjailijain tekstityksiä
      - syntyi lapsi syksyllä
      eli vain syksystä jouluun jne
      ..... miksi arvottomanpaa olisi yhdenkään ainoan vanhemman suru silloin kun kuolema kulkenut ja riiponut nuoren elon matkaansa tuonpuoleisiin?

Minkälaisissa asioissa ihmiset tunsivatkaan itsensä riistetyiksi?

minäkin sain kerran tuntea itseni liki kansallissankariksi kun laadunvalvontakokeissa sain osallistua niin syopäseulontoihn kuin Filippiineillä nuorten naisten outoja kuolemia pohtineen työrymän rokotetutkimukseen
      - tarttuvien maksatautien osalta - liekö rokote syy vai mikä muu?

• samakuied

-kauhun aineksia tietysti piti sisällään joku aiempi uutisointi joka kertoi että kotinsa uima-altaasta ammuttuina olivat löytyneet ko. lääketehtaan omistajat
      - joiden tuotevalikkoihin em. rokotekin kuului.

• Siiri.S

No jaa, täällähän te kaikki ihanat, vihannat ja vähän vihlovatkin kirjoittajat olette ja vissiin ei vieläkään ole ilmaantunut se mystinen The kirjoittaja 😉.
      Vaikka olen täällä uusi "naama", olen kyllä tottunut kaikenkirjavaan palstakirjoitteluun, en ota kaikesta herneitä nenään, kun vapaaehtoisesti täällä käyn.
      Aika paljon merkkaa ehkä sekin millainen on oikea live-elämä itse kullakin. Jos pullat suht hyvin uunissa, löytynee joustoa tänne palstajutusteluunkin.
      Mulla nyt riesana jostain kummasta ilmestynyt ihottuma. Piti ihan käydä lääkäriltä siihen aineita. Toivon, että tepsii, kutina on melkoinen.
      Viikonloppuna on yhdet juhlat käytävä, täytyy valita jokin kevyt pitempihihainen vaate, käsivarret näyttävät aika pahalta nyt.
      Näillä mennään kuitenkin 😎

• Niin, olisko kuitenkin mukavampi "a kirjoittaja" ja hieman positiivisuutta kuin usein niin negatiivinen ja muita arvosteleva "The kirjoittaja".

Kutina ollut sunnuntaisen ampiaisen piston jäljiltä tuttu juttu. Vieläkin sääri kutisee ja punoittaa mutta nyt taas saunan jälkeen helpotti. Toivotaan lääkärin osanneen antaa sinulle oikeat rohdot.

• e.lä.mä

Hyviä tyttöjä kaikki 60 samoin muut jos nykyään pitää niin sanoa.

• Myöhäisiltaa@

Olimme korpimökillämme. Kuten profiilikuvastani näet rentouduin täydellisesti puhtaassa luonnossa, ilman paineita olla paras, katselin poutapilvenhattaroita taivaalla, ohittellen kaisloja jotka kutittivat varpaitani.

Nyt kotimökillä, huomenna uusia haasteita, hyvää yötä 🦋

• Anonyymi

Lesken pannut parastaan jo vuosi sitten! Ahlaisista pärähtää.

• Anonyymi

Taas ihmettelen, miksi vanhoja aloituksia nostetaan framille?

Voisitko sinä kertoa oman motiivisi tekoosi?

kylmätotuus

• Pidän tuon "leskenin" kirjoituksista!

Niissä hän kirjoittaa koetun elämän todellisia, meillekin näytettyjä peilikuvia ja eräänlaista katumusta ja uuden onnistumista! Kiitos!

Kuka mistäkin pitää - lukijan makuasia - minun makuni ovat "unami" ja eräänlainen itsensä unohtaminen...

Isot Halit kaikille!
      - ei mitään mene hukkaan kun sen ei anna mennä hukkaan...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8283
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      167
      2627
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      948
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    5. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      860
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      836
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      69
      725
    Aihe