Omavarainen ja takaisin maksu

hyvintoimii

Omistan 20kpl paneeleita jotka ostin ja asensin itse , käyttösähkö ja lämmitys kokonaan paneeleitten varassa .
Paneelit on maksanu ittensä takasin jo 1vuodessa !

17

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

      Viitsitkö laittaa laskelman tänne. Kuulostaa kovin uskomattomalta.

    • Npitääolla

      Onko ne N-tyypin paneeleja ? eihän P-tyypin paneelit voi toimia käyttösähköön ja lämmitykseen omavaraisessti.

    • eikun.eetta-säteilyä

      Minulla tulee avaruudesta beetta-säteilyä ja myyn oman kulutuksen päälle sähköä naapuripitäjään asti.

    • kyllätodellakintoimii

      Onnittelut aloittajalle , minulla ei yhtä hyvä tulos mutta omat paneelit 10kpl maksaneet ensi vuonna itsensä takaisin 3vuodessa .
      Sen jälkeen täysin ilmaistasähköä !

      • NickNailer

        Laita laskelma tänne, kiitos.

        5 - 6 vuotta on minun mielestäni uskottavampi, mutta jos näen luvut, niin voin ehkä uskoakin.


    • BauHerr

      Ilahduttavaa huomata ettei auringon mahtavat ilmaiset tuotot ole täältä Antero Rantasen mukana hävinneet minnekään!!

    • eisitäsähköätule

      Aloittajan kannattaa ensin katsoa aikaväli lokakuu - helmikuu, ja tulla sitten puhumaan aurinkosähköllä lämmittämisestä.

      • NickNailer

        Haluaisin edelleenkin nähdä ne laskelmat.

        Tuotannon omakustannushinta on tasoa 8 snt/kWh. Ostosähkön hinta on tasoa 12 snt/kWh, kun otetaan huomioon sähkön hinta siirto verot. Säästöä syntyy näin laskien noin 4 snt/kWh. Tästä voidaan vyöryttää panelien hinta arvaamalla talon keskimääräinen kulutus.

        Yhden paneelin hinnaksi tulisi noin 40 € ja muut roippeet pitäisi saada ilmaiseksi.

        Itse laskiessani saan itse asennetulle järjestelmälle takaisunmaksuajaksi 6 vuotta. Siinä ei sitten oteta huomioon autojen kustannuksia. 5000 € akkuasemia laskelma ei kestä, paitsi jos ne kuuluvat autoon.

        Sähkön myynti ei taas kannata (paisti jos myyn suoraan naapurin Teslaan), koska myyntihinta on pienempi kuin omakustannushinta. Fortumin tukemista en koe elämäntehtäväksi.

        Aurinkosähkön saa alan mies kannattamaan, jos autot ja veneet saa möyrimään sähköllä. Muuten se on siijosoo ja kuluu samaan kategoriaan golfin kanssa - hauskaa mutta helevetin kallista.


    • hyvintoimii

      hyvintoimii

      9.7.2018 11:17
      Omistan 20kpl paneeleita jotka ostin ja asensin itse , käyttösähkö ja lämmitys kokonaan paneeleitten varassa .
      Paneelit on maksanu ittensä takasin jo 1vuodessa !

      Minulla ei ole kuin 4 ilmaiseksi saatua akkua ja talvella lämpöä tulee vähemmän, mutta kaikki paneelit asennettu aamu-päivä -ilta , jolloin koko päivän tulee virtaa ,
      sähkö liittymä olisi maksanu 60 000e .
      Kukaan ei ole niin hullu ,että maksais yhtiöille tommosta hintaa !
      Sähköä käytän vain päivällä .
      Paneelit ovat 91 asteen kulmassa, joten talvella tuottoa tulee, kun ei ole huurre eikä jäätymis ongelmia !
      https://www.alma-solarshop.com/panasonic-solar-panel/890-panasonic-solar-panels-vbhn325sj47-325w.html

      • eikä.maksa.paljoa

        Niin ja unohdit mainita että saunakin lämpiää vielä 25 asteen pakkasessa aurinkosähköllä helmikuussa.


      • NickNailer

        Panelointi voi jossain saariston poikkeusoloissa olla KESÄMÖKILLE nopeastikin kuoletettava investointi.

        Kaverit ovat pyörineet saarilla paneeleita asentamassa, mutta halpaahan sinne rakentaminen ei ole, kun joka asiassa on saaristolisä.

        Mahdollinen takaisinmaksu, mitä sinänsä epäilen, on saariston ominaisuus eikä niinkään aurinkopaneelien. Paras takaisinmaksu saadaan aikaan pysymällä pois saaristosta.


    • hyvintoimii

      Varaava takka ja saunankiuas lämpiää puulla, talvella lämmitän puulla ja kaikki sähkö varaajaan .
      Mutta onneksi on diesel agrekaatti ,niin ei lopu sähkö !

      • kumpi.parempi

        Sama nimimerkki käytti aikaisemmin aurinkosähköä mutta nyt onkin siirtynyt puulämmitykseen ja sähkön tekoon agrekaatilla.


    • NickNailer

      Seuraavaksi joku perustelee aurinkopaneelien "hyvyyttä" ilmoittamalla, että takaisinmaksuaika KUUSSA on helkkarin hyvä verrattuna Carunan sinne toimittamaan linjan hintaan.

      Sama koskee tietysti myös satelliitteja.

      Aurinkosähkö on helkkarin halpaa ainakin jos verrataan AMKAn vetämiseen Marsiin.

    • hyvintoimii

      Ai että sentään, sähköä tulee 30 ampeeria liikaa, jolla lämpiää vesi ja talo , nyt on ovet ja ikkunat auki ja lämminta piisaa varaajassa 98as ja porisee ja talon patterit hehkuu lämpöä !
      Kyllä ilmainen sähkö on ihanaa, ei myöskään siirtomaksuja !

      • Pöriseejuu

        Hmm. ei ole lämmitetty millään toukuun alkun jälkeen ja ikkunat on saanut olla auki joka päivä, nyt myös yöllä.


    • Anonyymi

      Minä teen sähköä millä vaan. Kaikki mikä palaa ja hukkalämmön talteenotto. Päälle toki on mylly ja paneelit hybridisäätimellä. Ei oo kyllä ihan vaivatonta eikä ilmaistakaan mutta koska voin. Tumput suorana voi joku luottaa että sähköähän saa yllin kyllin pistorasiasta (ja raha tulee seinästä, ruokaa kaupasta ym.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe