Millainen on 60 ssalaisten unikaveri? Vai onko sitä?
Tuleeko uni ilmankin vain juuri sen puuttumisen vuoksi?
Unikaveriko, onko teillä?
47
696
Vastaukset
- Unipussukka
Kerro ensin omasta unilelustasi niin minä kerron sen jälkeen omastani?
Joo. Mulla on kolme. Sopivan kokoinen tyyny, kesäohut peitto pussilakanan sisässä, sopivan joustava patja ja karvainen kaveri joka öisin vaihtaa paikkaa milensä mukaan :D.
Nonih, anna tulla omastas.siilenämää kirjoitti:
Joo. Mulla on kolme. Sopivan kokoinen tyyny, kesäohut peitto pussilakanan sisässä, sopivan joustava patja ja karvainen kaveri joka öisin vaihtaa paikkaa milensä mukaan :D.
Nonih, anna tulla omastas.Tos oli kyllä neljä mutta haitannekko tuo mittää.
- eläpäskaunistele
siilenämää kirjoitti:
Nonih, anna tulla omastas.unohit dildon
eläpäskaunistele kirjoitti:
unohit dildon
Jos se on sulla se ei tarkoita se se ois mulla :D.
Mihissemeni?
Mun koiealla on varmaan 15 unikaveria. Pari niistä on palloja.
- Tarpeellinen.aihe
Kolme tyynyä. Iso tyyny jalkojen alla, luin vuosia sitten jostain julkaisusta että se helpottaa unen tuloa, siitä asti ollut. Kaksi täkkiä ja kesällä vielä pussilakana. Yöllä sitten saatan vaihdella peittoja. Olen ostamassa unilelun, esim. n. 40-50 senttisen nallen tai nuken. Löytäminen on vaikeata, pitäisi olla sellainen jota voisi pestä pesukoneessa. Onko jollakin tietoa, mistä löytyisi.
Näin siis toinen puoli viikosta, toisena on sitten elävä kuorsaava ja unissaan puhuvaa tyyppi. - eiseksisulo
voiko lolita,,muovinen sellainen olla uniikki kaveri?
- tablettijatyyny
parpara on kaveri siinä mis muukin mut muista ilmanpaineet, ei liikaa ettei räjähdä.
peräkammarin ukkelit vois tietää enemmän ja antaa käyttö ja uni ohjeet. - noohjooh
tablettijatyyny kirjoitti:
parpara on kaveri siinä mis muukin mut muista ilmanpaineet, ei liikaa ettei räjähdä.
peräkammarin ukkelit vois tietää enemmän ja antaa käyttö ja uni ohjeet.Ja tekarit kannattaa laittaa klasiin ennenkuin Barbaran lumoihin antautuu. Siis veikkaan, eipä mulle tuollaisia iloja ole suotu :)
- noohjooh
Aivan paras on vastapestyt ja MANKELOIDUT lakanat. Ulkona kuivatut (ei rastaiden paskomat jos onni suo). Onko siis mun unikaveri mankeli?
Mulla on kaksi satunnaista kaveria myös, ja joskus he tuovat omia kavereitaan. Mutta ei ne oikein unikavereina pärjää, silloin tulee puuhattua kaikkea muuta.- Suit-sait-silleen
Anteeksi, että aivoni ovat kuin mankelin jäljiltä ja siksi ihmettelen, vieläkö lakanoita mankeloidaan, nykyaikana? Nehän vekkiintyy, liikkuu, liukuu melkein oitis...
- Onko se siis petauksen kannalta jotenkin helpompi levittää vai mikä idea siinä on?
Itselläni lakanat pesun ja kuivauksen jälkeen laitan ilmavaan myttyyn (syli ote) ja en asettele vaan työnnän kaapin hylly(i)lle ja ovi kiinni. Kun tarve on, kuinka nopeasti sen mytyn lehauttaa auki ja petaa nopeasti. Nopeasti. Pussilakanaakin pidän valmiiksi nurinpäin että peiton sisään laittamiseen ei mene kuin 20-25 sekuntia. "Mulla on kaksi satunnaista kaveria myös, ja joskus he tuovat omia kavereitaan. Mutta ei ne oikein unikavereina pärjää, silloin tulee puuhattua kaikkea muuta. " kirjoittelee noohjooh, ohhh miten kinkkistä!
Minulle riittää alkuyöstä tabletti ja e-kirja, myöhemmällä legolassi ja aamuyöstä tyrkin senkin kauemmaksi koska kaikki ajan kanssa hiostaa ja häiritsee. Tyynyjä, peittoja ja täkkejä vaihtelen ja ne katson varusteiksi, en leluiksi.. Nyt on tv myös makkarissa, mutta en katso sitä koskaan. Ja TUULETIN joka menee kiinni kun Lego tulee nukkumaan. Minä se vaan nautin kun viima puhaltaa paljaalle kropalle.- noohjooh
Suit-sait-silleen kirjoitti:
Anteeksi, että aivoni ovat kuin mankelin jäljiltä ja siksi ihmettelen, vieläkö lakanoita mankeloidaan, nykyaikana? Nehän vekkiintyy, liikkuu, liukuu melkein oitis...
- Onko se siis petauksen kannalta jotenkin helpompi levittää vai mikä idea siinä on?
Itselläni lakanat pesun ja kuivauksen jälkeen laitan ilmavaan myttyyn (syli ote) ja en asettele vaan työnnän kaapin hylly(i)lle ja ovi kiinni. Kun tarve on, kuinka nopeasti sen mytyn lehauttaa auki ja petaa nopeasti. Nopeasti. Pussilakanaakin pidän valmiiksi nurinpäin että peiton sisään laittamiseen ei mene kuin 20-25 sekuntia.Mankeli siloittaa kaikki nukat samaan suuntaan, niin että puuvilla on kuin satiinia sen jälkeen ♥
- noohjooh
Paloma.se.co kirjoitti:
"Mulla on kaksi satunnaista kaveria myös, ja joskus he tuovat omia kavereitaan. Mutta ei ne oikein unikavereina pärjää, silloin tulee puuhattua kaikkea muuta. " kirjoittelee noohjooh, ohhh miten kinkkistä!
Minulle riittää alkuyöstä tabletti ja e-kirja, myöhemmällä legolassi ja aamuyöstä tyrkin senkin kauemmaksi koska kaikki ajan kanssa hiostaa ja häiritsee. Tyynyjä, peittoja ja täkkejä vaihtelen ja ne katson varusteiksi, en leluiksi.. Nyt on tv myös makkarissa, mutta en katso sitä koskaan. Ja TUULETIN joka menee kiinni kun Lego tulee nukkumaan. Minä se vaan nautin kun viima puhaltaa paljaalle kropalle.Tahallani koetin kinkkelöidä :) Ne ovat kaksi koiraa jotka joskus tuovat havuja ja punkkeja messiin.
- Suit-sait-silleen
noohjooh kirjoitti:
Mankeli siloittaa kaikki nukat samaan suuntaan, niin että puuvilla on kuin satiinia sen jälkeen ♥
Entäpä jos kuitenkin menee vastakarvaan koirankarvoineen kaikkineen.
Aikas karkeita on kyllä nuo omat puuvillaiset. Silloin kun nukun alasti. Haalareiden alla ne eivät tunnu. Kun en jaksa pedata päiväpeittoa ihan aina.
Jaa-a erkoiset on aatteet 60 . Minä puhuin nukkumisesta ja täällä pulpahtelivat pintaan kaikenlaiset puuhalelut.Vissiin siitä puhe mistä puute ;)?
- zzzzzzzz
Minun unilelut ovat kirja sekä musiikki. Nappikuulokkeet korviin, mp3 soitin tyynyn alle, kirjaa ehdin lukea noin tunnin kunnes luomet valuu silmille;)
Tämän tapaista musiikkia latailen juutuubista ja laitan soittimeen. Ei rytmejä tai melodioita, rauhallista ja rauhoittavaa.
https://www.youtube.com/watch?v=txQ6t4yPIM0 - rauhoittavaa
zzzzzzzz kirjoitti:
Minun unilelut ovat kirja sekä musiikki. Nappikuulokkeet korviin, mp3 soitin tyynyn alle, kirjaa ehdin lukea noin tunnin kunnes luomet valuu silmille;)
Tämän tapaista musiikkia latailen juutuubista ja laitan soittimeen. Ei rytmejä tai melodioita, rauhallista ja rauhoittavaa.
https://www.youtube.com/watch?v=txQ6t4yPIM0" Ei rytmejä tai melodioita, rauhallista ja rauhoittavaa."
Onneksi avasin linkin, josta löytyi minun mielimusiikkia. Kiitos. zzzzzzzz kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=txQ6t4yPIM0Hienot unilelut sulla. Tuollaista musiikkia voisi kokeilla joksus kun aamuyön tunteina herää eikä uni tule.
- mimmimum-..mi
Pikkukaverille on niin tärkeätä unilelut ....haukku ja latelammas...halasin vähäsen hänen haukkuaan...nopeasti otti sen pois ja toi minulle oman hauvelini....ota sinä oma haukkusi...sanoi.
Kuinkahan kauan ne kulkee mukanaan ... se olisi aivan katastrofi jos unohtuisi jonnekin...- Bengalitikku
"Joka ilta, kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö,
niin nukkumatti nousee ja ovehen hiljaa lyö...
Mutta ne siniset tossut ja sipsutus eivät kuulu kuvaan, jotenkin h-tavaa... - mimmimum-..mi
Bengalitikku kirjoitti:
"Joka ilta, kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö,
niin nukkumatti nousee ja ovehen hiljaa lyö...
Mutta ne siniset tossut ja sipsutus eivät kuulu kuvaan, jotenkin h-tavaa...Minulleko vastasit...tykkään kovastikin Sininen uni laulusta Tapsa Rautavaaran esittämänä...olen laulanut sitä tuutulauluna useammalle piiperölle...ja kaikki ovat toivoneet laula taas se nukkumatti...ja" unista jäätelön palaa ...se pienillä hampailla syö"
Pienen pieni se onkin ...kun hyppää kaapin taa...ja hiljaa sipsuttaa. - Bengalitikku
Nii-in.
Minäkin muutama ilta sitten lauloin tuota.
Mutta aikuistenoikeesti, jos mies sipsuttaa ja hyppää kaapin taa, niin kyllä se taatusti menee kaappiin. - Kolikkokukkaronmatti
Bengalitikku kirjoitti:
Nii-in.
Minäkin muutama ilta sitten lauloin tuota.
Mutta aikuistenoikeesti, jos mies sipsuttaa ja hyppää kaapin taa, niin kyllä se taatusti menee kaappiin.Itse tykkään vain Taskumatti lauluista vaikka en ota edes näkäräisiä.
Taskumattilaulut kertovat aikuisten eletystä elämästä. Kun taskumatin jälkeen saattaa tepastella unimatti joka heittää koskenkorvaa tai keskikaljaa silmille. A-nelonen saattaa kirvellä.
Onneksi minulla ei ole sellaista kaappia, jonne voisin mennä. Mutta en menisi kaapinkokoisen eukonkaan taakse saati alle. - Bengalitikku
Kieltämättä. Jokin sopu---suhtaisuus on esteettistäkin.
- ennen_laulettiin
Renki ei tarvii matrassii, eikä piika tarvii peittoo. Piika on rengin matrassi ja renki on piian peitto.
- nurmilintu
Ei varsinaista unikaveria ole. Lyttään ja myttään tyynyt ja täkit yön aikana kehoni vaatimusten mukaisiksi.
On mukava unikaveri. Kun olen vasemmalle kyljelleni asettautunut, hyppää koira sängyn jalkopäähän ja tälläytyy polvitaipeisiini. Unen saannissa ei tosin ole ongelmaa sittenkään, vaikka tämä unikaveri sattuukin jäämään sohvalle nukkumaan. Ongelma on vasta aamulla, ei niin millään jaksaisi herätä ja nousta ylös sängystä.
Paremmin tulisi, jos ei olisi, on sen verran lepokipuja, mutta kun tuo kissa tnkee joka ilta viereen, eikä sitä raaski ajaa pois, niin siinä sitten kipuilet.
Se on alkjaan metsäkissanpentu, nyt jo hyvinkin täysikasvuinen.
Se tarvitsee myös ruokailkaverin. Se rääkyy, kun sillä on nälkä, niin sen viereen pitää mennä istmaan, kun se syö. Vastavuoroisesti se tulee pöydänpäähän lehden päälle istumaan kaveriksi, kun minä syön.
En minä siitäkään niin ilahtunut ole, mutta en raaski ajaa sitä pois, ku se kuitenkin siinä arvokkaasti ja siististi istuu.Meillä koiruli ei kauaa viivy jalkopäässä. Olen vissiin niin levoton nukkuja että katsoo viisaammaksi poistua lattialle.
Mulla on CPAP- niminen unikaveri. Se tulee viereeni juuri ennen kuin uni tulee
ja jos uni ei meinaa millään tulla, niin kun kaappaan tuon kaverini syliini , niin johan uni tulee ja heti.
Käytin sen vuosihuollossa pari viikkoa sitten, nyt on niin lupsakkaa tämä elämä.
Me kumpikin kehräämme untamme yhtäaikaisesti.- Tarpeellinen.aihe
No voi taittamurallaa, hihkaisis äitivainaa. Oli hänen vakiosanontansa kun iloisesti yllättyi.
Tuli Lidlin mainos. Siinä kaupataan vartalotyynyä (kestosuosikki ??? en ole ikinä kuullutkaan.) Hinta 12,99 ja tyynyliinat 3,99. Ei kun heti huomenna Lidliin. Sehän on just sopiva unikaveri.- mimmimum-..mi
Aivan samaa katselin mainoksesta... kerran jo lähdin sellaista ostamaankin ja loppu se oli ...ne loppuvat sitten nopeaan.. että kannattaa kiirehtiä...Minun yksi tuttuni sanoi että lievittää montaa pikkuvaivaa kun saa lepoon vähän kohotettuna ja pehmeästi...tyynyn päälle...
Halityynynäkin sitä voi tietenkin käyttää... - mimmimum-..mi
Kyllä se on aivan valkoinen ...itse kokovartalotyyny...mutta siihen myydään niitä tyynyliinoja...kirjavia.
mimmimum-..mi kirjoitti:
Kyllä se on aivan valkoinen ...itse kokovartalotyyny...mutta siihen myydään niitä tyynyliinoja...kirjavia.
Joo tyyny valkoinen mutta yhdellä nuorella miehellä näin tyynyliinan kuviona Ms Boobin :).
- turvatyynyni
siilenämää kirjoitti:
Joo tyyny valkoinen mutta yhdellä nuorella miehellä näin tyynyliinan kuviona Ms Boobin :).
Mulla on aikoinaan imetystyynyn virkaa toimittanut iso v-kirjaimen muotoinen tyyny, sinisin päällisin, niitä on kaksi, saa pestä ja vaihtaa puhtaan.
Sopii monella tavalla myös unikaveriksi, flunssan aikaan lohtuna jne.
- Tyynyillä-nukun
Minulla on ollut vain eläviä uni -ja valvekavereita, naaras kumppaneita.
Juuri nyt on hiljainen hetki.
Vaan eihän sitä tiedä mitä lähiajan helteet tuo taas mukanaan? - tööttt
- laitan tyynyn toisen polven alle että kinttu pysyy suorana -ei kipupiinaaeikähäiritse niin paljon.
- Tarpeellinen.aihe
Nyt on tyyny sängynpäällä ja luonnonvalkoinen päällinen pihalla kuivumassa. Jos ehtii kuivua niin saan jo ensi yönä kokeilla. Olen kuullut sanottavan että kangas pitää pestä ennen käyttöä, on kuulemma myrkkyjä. Oli oudon värisiä muut päälliset. Tyyny vaikutti napakalta, paremmalta kuin odotin. Jos ei nyt ehdi kuivua niin seuraavia öitä nukunkin sen elävän unissaanpuhujan vieressä.
- e.lä.mä
Imovane 7,5mg. Unia on monenlaisia harvoin muistan aamulla.
Minulla on ehdottomasti äänikirja, laitan kuulumaan joka ilta nukkumaan mennessä, katkeaa itsestään noin tunnissa kun nukahdan. Kissa tuppaa kainaloon.
Kaveri ei tykkää kuunnella äänikirjaa nukkumaan mennessä, aika usein nukumme eri huoneessa.
Katsellaan isossa makkarissa alkuilta telkkaria sängyn päältä, lähden sitten äänikirjoineni toiseen makkariin. Olen huono nukkumaan samassa sängyssä vaikka kuinka tykkäisin muuten.
Nyt ollaan lomareissulla ja nukutaan samassa sängyssä, viime yönä vieressä oli lisäksi kissa ja muutama hyttynen. Nukuin tosi huonosti.
Ensi yönä luulisi nukuttavan, sanottiin pidemmän kaavan mukaan ja uin aika pitkiä lenkkejä.- Tarpeellinen.aihe
Pirteänä heräsin uuden unikaverin vierestä. Todella myönteinen kokemus. Päällinen on enimmäkseen puuvillaa, tuntui lämpöiseltä ja miellyttävältä. Sekä tyynyt että päällinen kestävät 60-asteisen pesun. Ei pitkään aikaan mitään näin sopivaa ostosta. Tiedän jo yhden jolle suosittelen. Otan ehdottomasti mukaan mahdolliseen palvelutaloon tai mihin kotiin nyt vanhemmiten siirrynkään. Huonounisena, turhastakin öisin murehtivana ja lääkevastaisena olen juuri oikea kohde tälle tuotteelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672637- 76958
- 12880
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 25836
- 55833
- 64822
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725