Micra 98 jarruputki rikki jarrutestissä katastukse

Siru2

Hei. Osaako joku auttaa, onko iso homma ja minkä hintanen vaihtaa uusi putki? Kiitti asiallisista neuvoista. Auto meni käyttökieltoon ja älysin vaan ajella varovasti kotiin.

5

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punaseksi

Uutta rööriä vanhan tilalle, tuskin miljoonia maksaapi nyrkkipajassa? Mulliturpa saa ruostuneet putket puhki konttuurilla.

• ruoste.taistelua

Putki sinänsä tuskin paljoa maksaa metritavarana mutta ainakin n. 10 vuotta sitten kun omalle kohdalle kävi vastaava tapaus niin jarruputkiliitosten osaavia tekijöitä oli harvassa. Putkihan pitää vaihtaa tehtaan liitoksista eikä saa tehdä välille mitään ylimääräisiä liitoksia.
      Työkustannuksia voi siis tulla jonkinverran, varsinkin kun kaikki muukin on ruosteessa sen putken lisäksi. Pelkkä pulttien ja mutterien auki saaminen voi olla vittumaisen taistelun takana.

• Nissanengineer

Puutarhaletkusta uusi putki väliin.

• kljksdkfdklsfl

Tuollaisesta "neuvosta" pitäisi saada sakot.
        Puutarhaletku ei sovellu hydrauliikkajärjestelmään, se ei kestä painetta eikä varmaan jarrunestettäkään ainakaan pidempiaikaisesti. Tuollainen letku pettäisi jo ensijarrutuksessa jolloin käyttöjarrut katoavat autosta ja sehän ei ole ollenkaan hyvä juttu.
        Jarrut ovat auton tärkein varuste, ihan ensimmäinen asia mikä pitää olla autossa kuin autossa kunnossa, niin käyttöjarru kuin seisontajarru. Micrakin painaa lähes tonnin verran, yritäpä pitää sitä mäessä paikallaan ilman minkäänlaisia jarruja... ei onnistu.

• siru2

Kiitos kommenteista kaikille. Tänään on korjaamo aika, katsotaanpa miten käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3513
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2339
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2178
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1937
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1532
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1379
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1262
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1210
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1149
    Aihe