Pitkän päivän ilta

yötä.kohti

Neljän ihmisen murheet neljän marttyyrin metsässä, ja jokainen heistä tuntee tulevansa väärin kohdelluiksi, haluavat tulla kuulluiksi. Mutta kuka kuuntelisi minun murheeni? Kuks sulkisi syliinsä? Jättäisi kysymättä miksi en hymyile, sillä on vaikea nauraa särkyneen sydämen kanssa.

13

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsemenisi

      Hän joka kuuntelee murheesi ymmärtää olla kysymättä ja sulkee sinut syliinsä ja silittää hitaasti ja hellästi päätäsi.

      • yötä.kohti

        Pitkä halaus olisi kyllä nyt se lääke mitä tarvitsen.


      • näinsemenisi

        Syliin sulkeminen on yhtä kuin pitkä halaaminen.


      • yötä.kohti
        näinsemenisi kirjoitti:

        Syliin sulkeminen on yhtä kuin pitkä halaaminen.

        Tiedän. Ja se sopisi oikein hyvin.

        Joku arvuutteli tämän liittyvän varattuihin, mutta ei - lähipiiriini, jotka kaikki haluavat ymmärrystä ja tukea omille ongelmilleen tai pahimmillaan syyttävät minua niistä. Mutta kukaan ei kysy, miten minulla menee.


      • näinsemenisi

        Sinä kärsit vastavuoroisuuden puutteesta. Toisaalta kun miettit heitä joita tuet, kannustat, lohdutat ja ymmärrät, löytyykö heistä edes oikeasti sellaista jolle haluat avautua luottamuksellisesti sydänsuruistasi?
        Ongelmat ratkeavat parhaiten kun niiden eteen tekee itse jotain, eikä vain sysää niitä muiden syyksi, tai anna niitä pelkästään muiden kannettavaksi.

        Tässä sinulle makoisa kakkuohje:
        Sydänsurujen kakku
        n. 2 litran kakkuvuokaan
        Aineet:
        5 dl vehnäjauhoja
        4 dl sokeria (laitoin 1.5 dl hedelmäsokeria ja 2.25 dl
        tavallista sokeria)
        ¾ dl kaakaojauhetta
        1 tl soodaa
        1 tl vaniljasokeria
        1 tl suolaa
        1 prk maitorahkaa
        ½ dl maitoa
        150 g sulatettua voita/juoksevaa margariinia
        2 munaa

        Ohje:
        Sekoita kuivat aineet keskenään isossa kulhossa. Lisää joukkoon munat, maito, sula rasva ja rahka. Sekoita yhteen voimakkaasti esimerkiksi puukauhalla tai yleiskoneen taikinakoukulla. Taikina on todella paksua. Paista n. 2 litraisessa kahvikakkuvuoassa 150-175 asteessa n. 45-60 minuuttia. Koita kakun kypsyys tikulla. Jos tikkuun ei tartu raakaa taikinaa, on kakku kypsä. Anna jäähtyä hetki vuoassa ennen kumoamista.


      • yötä.kohti
        näinsemenisi kirjoitti:

        Sinä kärsit vastavuoroisuuden puutteesta. Toisaalta kun miettit heitä joita tuet, kannustat, lohdutat ja ymmärrät, löytyykö heistä edes oikeasti sellaista jolle haluat avautua luottamuksellisesti sydänsuruistasi?
        Ongelmat ratkeavat parhaiten kun niiden eteen tekee itse jotain, eikä vain sysää niitä muiden syyksi, tai anna niitä pelkästään muiden kannettavaksi.

        Tässä sinulle makoisa kakkuohje:
        Sydänsurujen kakku
        n. 2 litran kakkuvuokaan
        Aineet:
        5 dl vehnäjauhoja
        4 dl sokeria (laitoin 1.5 dl hedelmäsokeria ja 2.25 dl
        tavallista sokeria)
        ¾ dl kaakaojauhetta
        1 tl soodaa
        1 tl vaniljasokeria
        1 tl suolaa
        1 prk maitorahkaa
        ½ dl maitoa
        150 g sulatettua voita/juoksevaa margariinia
        2 munaa

        Ohje:
        Sekoita kuivat aineet keskenään isossa kulhossa. Lisää joukkoon munat, maito, sula rasva ja rahka. Sekoita yhteen voimakkaasti esimerkiksi puukauhalla tai yleiskoneen taikinakoukulla. Taikina on todella paksua. Paista n. 2 litraisessa kahvikakkuvuoassa 150-175 asteessa n. 45-60 minuuttia. Koita kakun kypsyys tikulla. Jos tikkuun ei tartu raakaa taikinaa, on kakku kypsä. Anna jäähtyä hetki vuoassa ennen kumoamista.

        En usko, että heistä kukaan oikeastaan osaisi auttaa. Sanoa vain sitä samaa kuin kaikki muutkin, vaikka oikeastaan sitä ei aina edea etsi mitään neuvoa. Haluaisi vain puhua.

        Ainoa, jonka kanssa puhuminen voisi oikeasti auttaa, on tuo tunteitteni kohde.


      • näinsemenisi

        Eikö hän ole tavoitettavissasi, vai mistä kiikastaa? Onko sinun sopimatonta ottaa häneen yhteyttä?
        Hyvä olisi selvittää onko suhde pelastettavissa ja onko teistä molemmista tekemään työtä sen eteen.

        Tuolla alhaalla on kaunis kirjoitus mergeriltä sinulle.
        Olla kuin kotonaan tuntemattoman, tutun sylissä, siinä tärkeä sanoma jokaiselle:
        Ole syli,välitä. Ole läsnä, kuuntele. Kuule sanoittamatonkin.


      • yötä.kohti
        näinsemenisi kirjoitti:

        Eikö hän ole tavoitettavissasi, vai mistä kiikastaa? Onko sinun sopimatonta ottaa häneen yhteyttä?
        Hyvä olisi selvittää onko suhde pelastettavissa ja onko teistä molemmista tekemään työtä sen eteen.

        Tuolla alhaalla on kaunis kirjoitus mergeriltä sinulle.
        Olla kuin kotonaan tuntemattoman, tutun sylissä, siinä tärkeä sanoma jokaiselle:
        Ole syli,välitä. Ole läsnä, kuuntele. Kuule sanoittamatonkin.

        Kaikki aikanaan. Omalta osaltani piti tässä myös selvittää omat tunteet ja ajatukset sekä selättää vanhat traumat.


    • Olisitainoamaailmassa

      Jos hän olisit: Minä tekisin sen, jos antaisit sen tehdä. Ottaisin syliin, lempeästi silittäisin kaiken kipeän pois. Olet minulle rakas. En haluaisi satuttaa sinua, mutta sitä teen jatkuvasti. Anna anteeksi. Anna minun tulla lähemmäksi. Antaisitko minun kesyttää sinut.

    • kummaajuttuasulta

      Niin kyllä noita varatun ymmärtäjiä löytyy. On se surullista kun ei osata suhteilla oikein. Mikä se estää eron ottamatta ja vaihtaen siihen autuuteen mitä tuntee? Mikä estää? Onko kaikille kerrottu totuudella kuinka surullista on elää tuollaista elämää? Koita nyt oppia selin jossakin vaiheessa ettei surullinen elämä ole kovin mukavaa.

    • bullshittiä

      menkää ketjulaiset ja kertokaa asianne oikeelle ihmiselle älkääkä kertoilko täällä satuja kelle hyvänsä.

    • merger

      Huomasin tuossa kerran, että ihmissuhteeni ovat sitä laatua, että minä olen usein korvana ja olkapäänä, mutta kun omassa elämässä rysähti, ei siinä ollutkaan ketään. En mitenkään suuresti edes vuodattanut murhettani, olisin vain halunnut että joku olisi ollut läsnä kuulemassa suruani. Yksi tuttuni alkoi puhua jumalasta jne... yksi alkoi tarjota terapiaa... yksi pakeni paikalta kun oli muutakin tekemistä, ja minä vasta ehdin vastata mitä kuuluu kysymykseen, että olen ollut hyvin surullinen.
      No sitten löytyi yksi vanha tuttu, jolle soitin. Sanoin, että haluan vain kertoa suruni eikä muuta, hän kuunteli, ei ehdottanut mitään, ei yrittänyt poistaa suruani, eikä selitellä mitään, hän vain kuunteli ja totesi että tosiaan onpa sinulla suuri suru. Se helpotti.
      Minä luin tämän aloituksesi, onpa hyvin sanailtu, ajattelin. Hyvin sanoitettu särkynyt sydän. Omasta surustani on jo aikaa, ja joka kerta tavatessani särkyneen tai surua kantavan vavisevan ihmisen, kannan häntä hetken aikaa, kuuntelen häntä, tarjoan sylin. Siihen ei niinkään sanoja tarvita. näin nettipalstalla on hankala muotoua syliksi, mutta toivon että näissä sanoissa on jokin silitys, jonka rauhassa voit levätä ja tuntea kotia ja turvaa.

      • elämänmakuista

        Vähän samaa tunnistin mitä mergerillä kokemusta. Oon huomannut, että on paljon ihmisiä jotka kyllä omia ongelmiaan ym. puhuu. Mutta itekin aiemmin olin hirveen hämillään, kun jotkut tosiaan tiukassa paikassa vaan terap ioita tarjos ym. Toki terapia voi olla tarpeen, mutta ei se koskaan korvaa aitoa, sinusta välittävän ihmisen kohtaamista. Tai sitten niitä ei vaan oikeasti ole ja se on surku huomata. Toisaalta silloin voi löytyä niitä yllättäviä tahoja, uusia ihmisiä jotka voi auttaa ja tukea. Itestä tuntuu, että surulle ja surevalle käännetään nykyään herkästi selkä. Kaiken pitää olla positiivista ja antavaa, mutta eihän elämä sitä aina ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe