Onko kellään kokemuksia ihon hionnasta (dermabrasio)plastiikkakirurgin suorittamana? Olen lukenut kaiken tiedon mitä netistä löytää, mutta tämän hoidon läpikäyneiden kokemuksia on vaikea löytää. Olen vähän kahden vaiheilla, kannattaako vai eikö kannata mennä.
Ihon hionta?
9
2525
Vastaukset
- Dolphin
Moi!
Jos todella olet vakavissasi ajatellut kyseistä toimenpidettä, niin kannattanee varata aika toimenpiteen suorittavalta lääkäriltä, joka sitten katsoo ihoasi ja arvioi, että onko toimenpidettä ylipäätänsä järkevää tehdä sinulle. Samalla voit sitten kysellä tarkemmin hoidosta. Toimenpiteeseen liittyy kuitenkin riskinsä, kuten jo varmasti lukemasi perusteella tiedät, joten aivan heppoisin perustein ei kannata hommaa ryhtyä.
Olisi kiva tietää tilanteestasi hiukan tarkemmin, jos vain suinkin voisit kertoa.- Dooris
Lääkärillä kävin kyllä ja toimenpidettä suositteli. Aika olisi ensi kuulle. Aknearvista on siis kyse.
- Minna
Dooris kirjoitti:
Lääkärillä kävin kyllä ja toimenpidettä suositteli. Aika olisi ensi kuulle. Aknearvista on siis kyse.
Millaisia arpia sinulla on?pahojakin?ja missä sulla niitä on?
Mulla on pahimmat arvet nenässä ja olisin ikuisesti onnellinen jos saisin "uuden nenän".
Olen kuitenkin kuullut että pelkkä nenäarpien hiontakin maksaa maltaita eikä mulla olis ikinä varaa...
Mitä sulle sanottiin hinnoista?ja missä sulle tehdään se hionta? - Dooris
Minna kirjoitti:
Millaisia arpia sinulla on?pahojakin?ja missä sulla niitä on?
Mulla on pahimmat arvet nenässä ja olisin ikuisesti onnellinen jos saisin "uuden nenän".
Olen kuitenkin kuullut että pelkkä nenäarpien hiontakin maksaa maltaita eikä mulla olis ikinä varaa...
Mitä sulle sanottiin hinnoista?ja missä sulle tehdään se hionta?Pahojakin arpia on ja koko kasvojen alueella. Koko kasvojen hionta maksaa mulla 1200 e nukutuksineen Oulussa. Jos pelkästä nenän alueesta on kyse, luulen että hinta on jotain 500 e, nukutustahan ei noin pienen alueen takia tarvitse.
- jani80
Itse olen varannut ajan aknearpien takia ihon laserhiontaan. Laserin sanotaan olevan turvallisempi kuin mekaanisen hionnan ja lisäksi laservalo kiristää ihon rakennetta noin 25-30%. Sen seurauksena se toimii hieman kasvojenkohotuksenkin tapaan ja syntyvä kollageeni oikaisee arpia ja mahdollisia ryppyjä. Itselläni ei arvet ole kovinkaan syviä eikä niitä välttämättä heti edes huomaa pahoiksi, mutta itseäni häiritsee. Kaverit kyllä sanoneet, etten hoitoa tarvis.. Toimenpide tehdään kevyessä nukutuksessa eli siinä hengitetään itse ja se kestää noin 30-45 min. Laser on tietokoneohjattu ja se kuorii kerralla noin 25x25mm alueen ihon orvaskettä (max n. 0,1mm)pois lääkärin säätämän tehon mukaan. Lääkäri sanoi toimenpiteen olevan erittäin turvallinen ja tehnyt niitä yli 2000 kpl. Itselläni tulee maksamaan reilut 2000 euroa helsinkiläisessä yksityislääkäriasemalla. Viikon ajan toimenpiteen jälkeen ihoa peitetään keinoihovalmisteella. Punoitus jatkuu noin 4-6 viikon ajan. Täytyy toivoo, että homma menee putkeen :) Ei ole halpaa huvia, mutta itse ajattelin asiaa niin, että jos häivyttää arvet mahdollisimman huomaamattomiksi niin mieluummin otan tämän kuin vaikkapa plasmatelkkarin tai lomamatkan.
- Dolphin
Moi!
Kertokaahan tällä palstalla ihmeessä sitten toimenpiteenne jälkeen, että miten toimenpide meni ja että oliko tulos hyvä jne. Olisin erittäin kiitollinen, jos viitsisitte auttaa myös meitä muita saman ongelman kanssa pohdiskelevia. Toivotan paljon onnea toimenpiteisiinne! Toivottavasti kaikki menee parhain päin!- jani80
Elikkä mun aikaisempaan viestiin lisäystä. Nyt on toimenpiteestä vähä yli kuukausi. Näyttää kyllä hyvältä vaikka iho vielä jonkin verran punoittaa. Lähes kaikki arvet lähti ja tulos kuulemma vielä paranee muutamien kuukausien aikana kun kollageenia syntyy lisää ja iho paksunee. Täytyy sanoo, että pari-kolme viikkoa hionnan jälkeen ei paljo ulkona viitti liikkua. Keinoihot on lärvissä ja niitä pitää viikon ajan vaihtaa 2-3 krt/vrk ja siinä on aika kova homma. Alussa aika hurjan näköstä ja itteäni vähän pelotti muutaman viikon ajan, kun iho kuoriutui paloina pois, mutta sen alta paljastuikin uutta ihoa :D Eli loppupäätelmänä vois sanoo, että tähän mennessä oon tyytyväinen vaikka iho vielä punoittaakin, meikkivoidetta oon vähä käyttäny punoituksen peittoon. Jos tän tien valitsee niin kannattaa kyllä sitten psyykata itteään. Lääkärikin sanoi, että pitää olla henkisesti ns. tasapainossa (vaikka ite en aina ehkä ookaan) ;)
- kiinnostunut
Te jotka olette asiasta jo lääkäreiden kanssa puhuneet, niin tiedättekö myös että vaikuttaako hionta mitenkään ihon näppyyntymiseen jatkossa? Vai onko ensin vedettävä roaccutan kuuri ja sitten vasta laseriin, muutenhan arpia on jo parin vuoden kuluttua taas yhtä paljon...?
- Dooris
Ihon hiontaan mentäessä iholla ei saa olla tulehdusta, eli iho pitää hoitaa kuntoon ennen toimenpidettä. Jos Roaccuttanilla hoitaa, niin pitää odottaa kuurin jälkeen puolisen vuotta ennen kun voi tehdä mitään. Hionnan parannuttua näppyjä tulee entiseen tahtiin, hionta ei siihen vaikuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855