Pelkkiä rahan tuhlareita
https://tekniikanmaailma.fi/haivelentokoneiden-tappaja-venajan-seuraavan-sukupolven-havittajissa-voidaan-kayttaa-radio-fotonisia-tutkia/?shared=867660-3717bda5-500
Häivelentokoneet ovat turhia
12
224
Vastaukset
- dfgsd
Jos Venäjä saisi nyt ensin ilmaan edes tämän sukupolven koneita ennen kun aletaan niistä seuraavista murehtimaan.
- SuomiOnSitruuna
Hyökkääjä harvoin voi käyttää tutkaansa syvällä vieraalla maalla. Jos käyttää, saa ARM ohjuksen perseeseensä. Kaukana rajan takana oleva tutka-asema tai tutkalentokone ei jatkossakaan näe kovin hyvin hyökkääjää vastaan odottamattomalta tilapäiskentältä lähtevää häivekonetta, jonka omaa tutkaa ei ole käynnistetty.
Tosin ilman häiveteknologiaa olevaa konettakin on vihollisen vaikea havaita, jos sellainen ponnahtaa hyökkääjää vastaan odottamattomasta paikasta elektronisella häirinnällä suojattuna. - tiedostaja
Suomeen hankitaan JAS-Gripenit
- SV13_AOJ
Super Hornetin Block-3 versiossa olisi 50% häiveominaisuus. Näkyy vasta puolta lähempänä tutkassa ja silloinkin puolta pienempänä kohteena.
- Hairsteed
SV13_AOJ kirjoitti:
Super Hornetin Block-3 versiossa olisi 50% häiveominaisuus. Näkyy vasta puolta lähempänä tutkassa ja silloinkin puolta pienempänä kohteena.
Puolta pienempänä kuin mikä? Mikä ihmeen "50% häiveominaisuus"? Kuvitteletko 100%:n häiveominaisuuden olevan olemassa? Mistä sinä tällaisia lukuja vetelet?
- Hairsteed
Keskeneräinen ja alivoimainen halpishävittäjä kehitysmaiden tarpeisiin, josta tänä päivänä vain pari hassua lentokelpoista prototyyppiä ja jolla vain kaksi käyttäjää (Ruotsi ja Brasilia). Hyvä, jos 2040-luvulla saataisiin ensimmäiset koneet toimitettua (Hornet poistuu käytöstä 2030 mennessä) ja vanhenee heti seuraavalla vuosikymmenellä!
Näyttää ensivilauksella halvalta, mutta todnäk osoittautuu kalliimmaksi vaihtoehdoksi. Meillä ei ole varaa ostaa halvinta!
- huom2
Miehittämättömät ilma-alukset taistelussa
http://www.doria.fi/handle/10024/160365 - leksa77
Häivelentokoneiden taustaa kannattaa lukea kirjasta Arttu Käyhkö: Mustat projektit.... löytyy koko historia....."toivottomiin timantteihin" saakka.... ja koneiden kehityksestä...
Aika monesta kirjastosta löytyy! - Ruotsinlaatua
Ruotsalainen on paras Suomelle
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/40ee1270-5a65-3113-a7a1-d984202a33d0?ref=ampparit:71a6 Venäjän trollit ei vaikuta hävittäjien hankintaan.
ps. 6 sukupolven koneet tulee sitten kun jenkit tekevät korvaajan f-22 ja f-35 koneille. Eli n.60 vuoden kuluttua.
Silloin, jos Venäjä on edelleen olemassa, he saavat ehkä 4.5 sukupolven koneen valmiiksi.
Ei huolta ryssän koneista....hiphip hurray!- 4545
Raju keksintö Israelissa, eli siivet eivät näy tutkassa. https://www.jewsnews.co.il/2018/12/29/israeli-built-wings-for-new-f-35-will-make-jets-invisible-to-radar.html
- Näin-vaan-on
Tällä hetkellä F-35 vs 4. sukupolven koneet on ylivoima 20:1 häive-35:n eduksi. Maakohteita vastaan toimittaessa etu on vielä suurempi.
-Ei ihme että tiltut ovat kauhuissaan tulevasta suorituskyvystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683