Eli kertokaas kokemuksianne googlen pixel puhelimista onko hyviä ja toimiiko hyvin.
Kokemuksia googlen puhelimista
5
313
Vastaukset
- Ajantasalla
Itellä on google Pixel XL Ollut vuoden verrran ja ei ole kyllä huonoa sanottavaa Android P Löytyy tällähetkellä ja omasta mielestä ei kyllä paljoa ole jäljessä tämän hetken uusimpia android puhelimia päinvastoin enemmän ne tulevat olemaan jäljessä kuin päivitykset loppuu samantien joten mielestäni edelleen kannattava ostos vaikka hieman vanha onkin ja kamera on mielestäni erittäin hyvä ainakin parempi mitä samsung s8:ssa on.
Kun on kyse puhtaasta ympäristöstä niin puhelin on silloin ohjelmistoltaan aika hyvä.
- Anonyymi
Itsellä Pixel 8 sarjalainen. Ja täytyy sanoa että aivan uskomattoman hyvä laite kyseessä. Kyllä vajaan 600€ hinta luokassa. Ei taida montaa näin monelta osin premium laitetta ollakaan. On ip67 on erinomaiset kamerat, on nopea. Erinomainen näyttö ja maksimi kirkkaus on tässäkin lähemmäksi 2000nitiä. Puhelimesta saa tosiaan selvää HYVIN ja erinomaisesti aurinkoisellakin säällä. Laadukas ulkoa ja sisältä ei nitise eikä natise kuten monet puhelimet tekee kevyesti taitettuna yms. Päivitysten tuki on parasta mitä voi kuvitella. 7v Android ja 7v tietoturva päivityksiä. Voiko laitteelta enempää edes vaatia.
Ja tähän sanon sen suoraan etten ole omistanut pixeliä kun ensimmäistä kertaa vasta nyt mukana ja 6kk ollut käytössä vasta.
Ja en tosiaan ole mikään Google fani. Vaan minulla on ollut aiemmin aina OnePlus tai Samsung
Koska nuissa molemmissa merkeissä pysyin vuosia. OnePlus oli hinta laadun takia. Samsung oli pelkästään laadun ja päivitys tuen takia.
Aiemmin omistanut s22+ ja OP.11 luurit eli molempien merkkien NS lippulaivat oli käytössä. No mitenkäs nyt sitten tämä Pixel 8a nuiden jälkeen tuntuu. Erinomaiselta eikä häviä missään mittapuussa kummallekaan. Jos otetaan puhelin puhelimena eikä missään rasitus piste testeissä toki niissäkin hyvät tulokset on. Mutta se antaa aina väärän kuvan ihmiselle laitteesta jos puhutaan vain pisteistä.
Meinaan perus puhelimen käyttäjät. Pärjää puhelimella mistä löytyy 4-8gb muistia ja suhteellisen nopea suoritin. Esim Sd888 mikä oli aikansa huippu niin tuo cpu riittää vielä tänäkin päivänä aivan kaikkeen käyttöön mitä puhelimella keksii tehdä.
Minä en koskaan ole ostanut puhelinta minkään antutu pisteytyksen takia paitsi joskus vielä olin niin typerä että ajattelin että nuo pisteet merkitsee paljon. Arvatkaapa mitä. Omassa käytössä en huomannut eroa laitteella missä toinen saanut yli 1milj antutu10 pistettä ja toinen alle 400k ja tuossahan luulisi jo huomaavan eroa.
Niinpä
Vaan ei huomannut.
Pixel 8 sarjalaiset kuuluu kans yli 1milj antutu pisteen puhelimiin mutta ei ne pisteet tee sitä puhelinta.
Vaan puhelimen tekee se itse kosketus puhelimeen. Miltä se tuntuu miltä se näyttää. Miten mikäkin toimii. Ja täytyy sanoa että kyllä tuli leveä hymy itselle suulle kun ensikertaa liikkeessä pääsin ottamaan käteen tämän laitteen. Olivat vielä hirveän hyvässä tarjouksessa ja sattui 3 kpl enää olemaan kun omani hain pois pixelin siis. Sain vielä loistavan värisenä laitteen itselle. Mutta joo. Se käsituntuma kertoo jo kaiken oleellisen yleensä. Jos se heti tuntuu NS premiumilta niin se yleensä on sitä. Olen suositellut lähi piirillekkin kyseisiä laitteita juuri sen vuoksi että saa puhtaan Android kokemuksen ilman Kiinan sovelluksia yms tiedon keräystä. Google tarjoaa pixeleissä todellakin raikkaan Android kokemuksen. Mitään ylimääräistä esiasennettua shaipaa ei ole sekaan laitettu. Kuten oli vielä kun esim oneplussaa käytin. Vitutti ihan kun oli hirveä siivoaminen sovelluksissa kun aikanaan otin käyttöön tuon OnePlus 11 puhelimen. Se oli silloin kun se oli kyseisen firman parasta antia. Mutta oli siinä sitten kaikkea turhaa jos vertaa siis OxygenOs ja Tämä pixelin Android. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Pixelit ovat kaikille sellaisille ketkä haluaa laadukkaan puhelimen korkean keskihinnan puhelimissa Max 600€.
Näissä on todella paljon kaikkea hyvää ja kaikki on tosi hyvin balanssissa keskenään esim puhelimen sisäiset osat ja ip67 suojaus.
Omassa on tensor3 suoritin mikä on enemmän kuin riittävä ollut omiin askareisiin puhelimella. Esim kuvien / Videoiden muokkaus. Ei hidastele ja 8gb nopeaa muistia riittää erinomaisesti. Jos vertaa esim 5v sitten olevia puhelimia missä oli kans 8gb RAM muistia. Niin nyt nuilla muisteilla on hirveästi eroa LPDDR5X vastaan esim pelkkä LPDDR4 TAI jopa vanhempi LPDDR3 niin niissä on todellakin eroa. Ei voi mitenkään verrata laitteita keskenään missä muisti on nopeampaa ja uudempaa.
Tämähän meni pitkäksi. Mutta siis pääpointti oli se että vaikka tosiaan nyt vasta 6kk kuulunut pixelin omistajaksi ja aina aiemmin ollut OnePlus tai Samsung yms
Niin siirtyminen pixeliin oli parasta mitä olen pitkään aikaan tehnyt. Suurin myyntivaltti oli omalla kohdallani Erittäin pitkä ja hyvä päivitys lupaus ja erinomaiset kamerat (pesee monet paljon kalliimman puhelimen kamerat). Lisäksi Google beta program on huikea joukko ihmisiä siinä missä myös Google insider. Googlella toimii hyvin tuo Android päivitys lupaus. Sieltä tulee todellakin ajoissa kaikki , ei ole enää sitä odottelua mitä se oli OP kanssa. Aina viivästyi ja beta versioita ei tullut julki Suomeen heiltä ollenkaan ainakaan tuohon Op11 aikaan. OP käyttäjänä muistan sen turhautumisen ja pitkän odotus ajan kun oli puhe uudesta Android Lisäksi tietoturvat tuli miten tuli. Googlella on selvät nämä päivitys asiat. Saan ne aina ja säännöllisesti. Tämä laite on tosiaan 6kk päivittynyt sen mitä Op11 reilussa vuodessa.
JOS OSTAT PIXELIN , LIITY GOOGLE BETA PROGRAM. Aivan loistava tapa olla mukana kehittämässä - Anonyymi
Ylempään jatkoa. Eli KANNATTAA suorastaan suositeltavaa liittyä Google beta programiin jos omistaa Pixel laitteen.
Eikä pelkästään sen takia että saa olla mukana AINA uusinta Androidia kehittämässä ja saa nopeasti uusimmat päivitykset vaan sen takia että siihen kuuluu suuri joukko ihmisiä mitkä löytää esim Reddit keskustelu palstalta. Se kun on liki maailman laajuinen se GoogleBetaProgram. Lisäksi beta tiimistä on helppo poistua jos ei esim halua asentaa beta versiota tai se on liian keskeneräinen alussa. Kuten yleensä on. Sehän menee näin beta1 , beta2 , beta3 , ja beta4
Ennen NS Final releasea. Mutta jos päätät liittyä ryhmään ja asentaa betan niin muista myös tehdä osasi ja ilmoittaa Googlelle kaikista vioista pugeista yms mitä huomaat käytössä. Moni meinaan liittyy siihen vain sen takia että saa ensimmäisenä päivityksen mutta eivät tee mitään NS Googlen hyväksi. Jättävät ilmoittamatta vioista bugeista yms. Yleensä se beta 1 on sellainen että sovellukset saattaa kaatuilla , saattaa olla ettei avaa koko sovelluksia. Eivätkä ne aukea vaan tulee virhe teksti yms. Näyttö /Äänet saattaa kans reistailla alussa. Mutta kannattaa muistaa suurin osa nuista isommista ongelmista on jo korjattu beta2 vaiheeseen.
Itse juuri tein muutaman ilmoituksen kun asensin a16 beta1 version. Meinaan esim muutama sovellus ei toiminut ollenkaan. Lisäksi Google Files sovellus ei toiminut vaan tuli teksti ei voida avata.
Kamera ei ottanut kuvaa vaan kaatui kun yritti kamera sovelluksella tehdä jotain. Nuo oli ensimmäiset isommat ongelmat mitä itse huomasin ja niistä heti ilmoitin. Sain pian jo googlelta vastauksen että kiitos kovasti kun ilmoitit ansiosta meille. Saadaan kehitettyä lisää.
Mutta joo eipä tässä muuta tule mieleen. Samsungilla on kans muistaakseni oma ryhmä beta testaajia siis.
Joskus eri puhelin valmistajat vielä sallivat meidät perä Pohjolastakin olevat mukaan nuihin beta hommiin. Vaan nykyään vähemmissä määrin.
Sen vuoksi jos siis kehitys yms kiinnostaa niin Google beta program on kyllä sinua varten jos päättää hommata Google Pixel laitteen.- Anonyymi
Beta on beta. Epävakaa järjestelmä. Ei sellaiseen pidä lähteä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222251Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 502107
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2201484- 301396
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261086