eipä tulisi puuttumaan meiltä,, intohimoa lisättynä ihastumista,, rakkautta ja rakastamista vaikka järjellä ja tunteilla ikäväkin voi olla suurempi! vähäinen tekee vihaiseksi joka lisää mustasukkaisuutta,, kateutta ja katkeruutta,, haluttomuus voi olla häpeä mutta onnellisuus on kuin luottamus,,
Esimerkkinä
6
831
Vastaukset
- olensamaamieltä
Tuosta mitä kirjoitit. m->n
- Esimerkki
Aloituksen kehittelin vain tämän palstan osioista,, sieltä rivien välistä voi päätellä tietysti,,
- LovenHappiness
Totta. Onnellinen ihminen on sellainen joka ei etsi kokoajan kompulsiivisesti muista asioista onnea ja tyydytystä, vaan ymmärtää että se onni ja tyytyväisyys löytyy itsestä.
Se, että haluaa kaiken heti ja koko ajan uusia asioita ei ole onnea ja vapautta, sillä asenteella voi jatkaa etsimistä loputtomiin. Onni ja vapaus on suurempaa tiedostamista, itsensä ja muiden erilaisuuden ymmärtämistä, kärsivällisyyttä, pakkomielteiden lopettamista. Jotain sellaista... jotain enemmän. En tiedä. 😂
Esimerkiksi on hyvä tajuta että ei tule ikinä olemaan niin viisas että tietäisi aivan kaiken. Senkin tiedostaminen tekee onnelliseksi, ei kannata valehdella itselleen olevansa kaikista viisain. "Minä tiedän mitä tiedän, minulla on nämä ja nuo mielipiteet mitkä saattavat olla väärässä mutta sitten kun se selviää tiedän taas paremmin" on ajatukseni.
Mielenrauha tekee onnelliseksi.- LovenHappiness
Ego on se asia mikä sokeuttaa ihmisen kaikelle. Mitä suurempi ego, sitä suurempi ongelma. 😅
Suurin osa etsii egonsa kautta vapautta eli pitäisi olla kaikki fyysinen omaisuus, vapaus tehdä ihan mitä vaan. Kateellisia katsojia joille leveillä ja joiden yläpuolella voi kokea olevansa pään sisällä jne ja aina mietitään miksi ei vieläkään tunne olevansa tyytyväinen siihen mitä on.
Muistan kun minulle joskus viisasteltiin (täällä) siitä kun yritin oppia uusia sanoja, pyysin anteeksi etten syntynyt valmiiksi kaikkitietävänä kuten arvostelija. Ei mikään paha muisto, se pisti ajattelemaan syvällisemmin. 😊 Että pitäiskö hävetä sitä ns. nolausta vai pitäisikö tiedostaa että hei, en mä kaikkea voi tietää erityisesti jos en edes yritä. - rajalla
LovenHappiness kirjoitti:
Ego on se asia mikä sokeuttaa ihmisen kaikelle. Mitä suurempi ego, sitä suurempi ongelma. 😅
Suurin osa etsii egonsa kautta vapautta eli pitäisi olla kaikki fyysinen omaisuus, vapaus tehdä ihan mitä vaan. Kateellisia katsojia joille leveillä ja joiden yläpuolella voi kokea olevansa pään sisällä jne ja aina mietitään miksi ei vieläkään tunne olevansa tyytyväinen siihen mitä on.
Muistan kun minulle joskus viisasteltiin (täällä) siitä kun yritin oppia uusia sanoja, pyysin anteeksi etten syntynyt valmiiksi kaikkitietävänä kuten arvostelija. Ei mikään paha muisto, se pisti ajattelemaan syvällisemmin. 😊 Että pitäiskö hävetä sitä ns. nolausta vai pitäisikö tiedostaa että hei, en mä kaikkea voi tietää erityisesti jos en edes yritä.Kompulsiivisuus, mitä se tarkoittaa? Erittäin hyvä kirjoitus, juuri sitä asiaa, jota kohden olen tietoisesti menossa. Harmonia ei tule itsen ulkopuolelta, sitä on turha hakea materian, aatteiden, parisuhteen, perheen jne. kautta. Se tulee ihmisen sisältä; se syntyy ihmisen sisällä.
- LovenHappiness
rajalla kirjoitti:
Kompulsiivisuus, mitä se tarkoittaa? Erittäin hyvä kirjoitus, juuri sitä asiaa, jota kohden olen tietoisesti menossa. Harmonia ei tule itsen ulkopuolelta, sitä on turha hakea materian, aatteiden, parisuhteen, perheen jne. kautta. Se tulee ihmisen sisältä; se syntyy ihmisen sisällä.
Pakkomielteisyyttä tarkoitin. Esimerkiksi somessa jatkuva roikkuminen ja sieltä hyväksynnän hakeminen ei vie pitkälle, sitten kun somen lopettaa saattaa etsiä taas uutta pakkomiellettä varaamaan ajatuksia.
Tämä video pisti miettimään asiaa
https://youtu.be/vdaSCgwJJKI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659