Vitsailu metoo- kampanjasta oli liikaa

give.me.a.break

Miss Massachusetts -kisaaja Maude Gorman lopetti kisan kesken seksuaaliseen häirintään liittyvän vitsin vuoksi.

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/vitsailu-seksuaalisesta-hairinnasta-oli-liikaa-missi-lopetti-kisan-kesken/6989704#gs.f2KI3Hg

Kaikki on pielessä, eikä mikään kehitys ole mennyt eteenpäin edes metoo- kampanjan myötä, niin kauan kuin vain henkilöt jotka ovat itse seksuaalista väkivaltaa kokeneita ovat niitä jotka tällaiseen vitsailemiseen reagoivat ja sen tuomitsevat. Tämä kertoo siitä että yhteiskunta pitää täysin hyväksyttävänä ja normaalina seksuaalisesta väkivallasta vitsailua. Jos siihen joku negatiivisesti reagoi sen katsotaan kuvastavan hänen _omaa_ traumaattisuuttaan eikä suinkaan sitä että seksuaalinen väkivalta olisi OIKEASTI vakava asia.

Komedienne ja missiorganisaatio ovat vähän tyhmiä jos kuvittelevat että tämä kuitataan vain sanomalla sori. Edelleen seksuaalista väkivaltaa kokenut henkilö _itse_ on se joka joutuu luopumaan ja menettämään mahdollisuuksia elämässään eikä esimerkiksi tämä komedienne tai missiorganisaatio.

Edelleen se on se uhri joka maksaa.

Maailma on yksiselitteisesti pervojen puolella. Seksuaalista väkivaltaa kokeneille tarjoillaan sääliä ja jotain tyhjänpäiväistä pe*****lentaa, koska se on tietysti se mitä he kerjäävät näillä 'tempauksillaan'. On uskomatonta että tämä on vieläkin se ainoa oikea narratiivi tämän asian ympärillä: Seksuaalisen väkivallan problematiikka ratkaistaan tekemällä siitä uhrin henkilökohtainen ongelma. Seksuaalista väkivaltaa harjoittava tyjäpäinen yleisö jatkaa 'normaalina' olemistaan. Ongelma sijoitetaan uhriin eikä yhteiskuntaan.

2

261

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VyshinskiRules

"Maailma on yksiselitteisesti pervojen puolella."

Joo, metoo-pervojen.

Todellisuudessahan työpaikalla voi päätyä jopa saamaan potkut jonkun metoo-pellen vedettyä herneen nenään varomattomasta sanasta tms.

Väitetty tekijä joutuu todistamaan aina syyttömyytensä varsinkin jos saa potkut jonkun ääliömäisen nollatoleranssikäytännön vuoksi.

• itku.ja.parku

"Todellisuudessahan työpaikalla voi päätyä jopa saamaan potkut jonkun metoo-pellen vedettyä herneen nenään varomattomasta sanasta tms."

Miten niin? Anna esimerkki tapauksesta jossa joku on saanut potkut ilman syytä. Todistamisen taakka on väitteen esittäjällä.

Suomessa on hyvin vaikea irtisanoa työntekijä koska se tulee työnantajalle kalliiksi. Nytkin hallituksella on menossa vääntö juuri siitä että irtisanominen on liian vaikeaa. Monilla aloilla ei päästä eroon edes todella myrkyllisistä työntekijöistä koska kynnys irtisanomiselle on niin korkea.

"Väitetty tekijä joutuu todistamaan aina syyttömyytensä varsinkin jos saa potkut jonkun ääliömäisen nollatoleranssikäytännön vuoksi."

Mikä siinä on väärää jos työpaikalla on nollatoleranssi seksuaalista ahdistelua kohtaan? Mikä helvetti sinua siinä ärsyttää noin kovin että sinua vaaditaan kunnioittamaan toista ihmistä? Joka s'nan asiasta pitää sunkin parkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2381
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      49
      847
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      59
      814
    4. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      224
      661
    5. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      587
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      569
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      47
      558
    8. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      64
      550
    9. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      44
      544
    10. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      44
      537
    Aihe