Uusi Turvavyö skandaali - nyt Tiguan

turvenuija

Uusi Turvavyö skandaali - nyt Tiguan

Forbes kirjoittaa eilisessä jutussaan 2018 vuosimallin Tiguanin turvavöistä jotka katkeilee törmäystesteissä. Kuvien kera.

Huom! sivu hieman hankala käyttää nykyisten GDPR kuvioiden takia, vaatii evästeiden hyväksynnän ja sen jälkeen sivu aukeaa lähes valkoisena, vasemmasta yläkulmasta klikkaa tekstiä ja tulee toinen pyyntö, jees jees kaikkiin.

https://www.forbes.com/sites/jensen/2018/07/11/after-belts-break-in-crash-tests-feds-reject-volkswagen-excuse-intensify-investigation/#3442f84d1814

33

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.kommentoi

      Tuttu sävel kaikaa, me emme kommentoi!

      "It wasn’t clear whether the same belts are used in any other models.

      A Volkswagen spokesman had no immediate comment.

      The model tested is a new model of the Tiguan. The automaker still sells the last version marketing it as a the Tiguan Limited."

    • Viis_turvallisuudesta

      Ei hätää, nippuside ei lopu maailmasta. Fauxwagen "korjaa" vian tuossa tuokiossa.

    • jihuumerkitystä

      Niin, tuosta tulee takaisinkutsu ja Takatan toimittamat vyöt vaihdetaan toimiviin. Kyllä näitä vastaavia tulee olemaan aina, aina niitä on ollut jne....

      • HitlerinHuijaus

        Juu, volkswagenilla on aina ollut näitä. Ja ensin yritetään jotain nippusideviritystä. Asiakkaan turvallisuudella ei ole tälle huijarifirmalle suurtakaan merkitystä.


    • VWMAN

      vissiin vw ei tiedä taaskaan asiasta mitään, eivätkä ole koskaan kuulleetkaan...….. :D

    • kyllä taas volkkarilla menee lujaa, autoja suolletaan maailmalle ilman minkäänlaista testausta tai laadun valvontaa! milloin tämä maailman suurin huijaus oikein loppuu!?

    • totuus.paljastui.vw

      Ei nää uutiset lopu koskaan, nyt Moottori -lehti oikein vakuuttaa että eurooppalaiset saa taas olla huoletta, ei nämä ongelmat eurooppaa koske :)

      https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagenilla-toinenkin-turvavyokriisi-tiguanin-kuljettajan-vyo-repesi-kahdesti-yhdysvaltalaistesteissa/

      Rajummassa vakuutusyhtiön tekemässä testissä vyöt oli kestäneet, mutta toisen tahon tekemässä vähemmän rajussa testissä oli katkenneet molemmilla kerroilla, olisikohan vakuutusyhtiöiden testeissä tarkistamisen varaa vai onko kyse sittenkin korvausten maksuun liittyvästä tietojen pimittämisestä ja tekevät autovalmistajien kanssa yhteispeliä?

    • kaikki.tietää.jo.k-auto
      • sen-suuri

        IS on muuten tosiaan semmonen kakkalaari, että uutisten kommenttiosiossakaan ei saa olla mitään pahaa sanaa VW konsernin rupaskoista.


    • no huhhuh!!! korin teräslaatu heikennetään tahallisesti, josta vw jäi kiinnikkin, turvavyöt tehdään tahallisesti toimimattomiksi, päästöjä huijataan, tehdään niin halpa ja huono auto kuin vain iletään, takuu maailman lyhyin joka ei korvaakkaan mitään tyyppivikojakaan... lista on loputtoman pitkä.

      • Dr_Mengele

        Volkswagenin omistaja osallistuu vapaaehtoisesti ihmiskokeeseen.


      • mitäs.pienistä.vw

        Ottaa ne ainakin tämän keskustelun ja maikkarin uutisen mukaan

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagen-pyytaa-anteeksi-harkintakyvyn-puutetta-10-apinaa-pakotettiin-hengittamaan-dieselauton-pakokaasuja/6748722#gs.GfFj=MM

        https://www.vauva.fi/keskustelu/3086506/vw-laittoi-ihmisia-ja-apinoita-hengittamaan-pakokaasua-julmissa-kokeissa

        Turha surra, vain tyhmiä kaasutettiin, halusivat tai eivät niin auttoivat itse Volkkaria näissä tutkimuksissa, vapaaehtoisesti mukana, VW luuli että on ok kun kaikki suostui, apinat ei laittaneet yhtään hanttiin kun saivat banaania poskeen niin paljon kuin jaksoivat syödä :)


    • AMBOV

      Ja Audii,Mersuu, Bemarii, Opelii, Volkkarii.

    • yliherkkä

      Tuleeko uuden diesel volkkarin mukana kaasunaamarit vai pitääkö ostaa erikseen, entä paljonko ihminen kestää pakokaasua, mun ooppelissa pakokaasut ohjataan auton taakse sellaisen pakoputken kautta eli ohjaamoa ei kaasuteta kuten volkkareissa, mulla tulis varmaan pää kipeeks diesel volkkarissa koska olen yliherkkä saasteelle.

    • LämmölläVW

      Nämä ovat ihan yksittäisiä tapauksia. Onko edes selvitetty, jos on kyseessä kuluttajan itse hankkima ja asentama turvavyö? Toisaalta, niitä aitoja ja alkuperäisiä, VW-nippusiteitä saat omalta VW-kauppiaaltasi 100 kpl pussin, hintaan 96,50:- sis alv. Älä riskeeraa turvallisuuttasi JA osta halpaa yleismallin nippusidettä. Se on nimittäin tarkoitettu sähkökaapeleiden yhteen niputtamiseen. Vain VW-nippuside on kolariturvallinen. Ajattelemme Sinua ja Lähimmäisiäsi.

    • aasialainenFilosofia

      Nuo on niitä kuuluisia Takatan remmejä, eikö ne tanan japanialaiset osaa enää tehdä muuta kuin soosia, kuten ruostuvia autoja huijaus teräksestä, tussahtvia pusseja a'la Takata jne...

      • SaksalainenParasKaikessa

        VW ei itse osaa valmistaa turvavyön remmejä. Siksi ne pitää ostaa muualta.


      • Jälkimarkkinointikoijari

        Turvavyölukko on volkkarille liian haasteellinen rasti. Vaatii nippusidevarmistuksen virallisella VW varaosanippusiteellä. Vewee katsastusvaruste.


      • aasialainenEiHaluaKestoa

        Ei lukossakaan mitään vikaa ole. Sijoittelussa kylläkin. Takatan remmit pitäisi polttaa jokaisesta autosta joissa niitä on, tanan japanisten kurapaskat.


    • vw.kusetti.taas

      Joo mutta miksi VW itse sitten hyväksyi Takatan vyöt, teetti niille oikein virallisen törmäystestin jonka lähetti IIHS vakuutusyhtiöön jonka raprttiin VW törmäytestien hyväksyntä perustuu, tuo IIHS ei siis itse testaa vaan VW toimitti omista testeistään videot ja datat. Taisi VW vähän kusettaa kaikkia, myös Takataa, on ilmeisesti teettänyt vyöt jollakin halvalla itä-blokin maan pajalla ja laittanut takatan leimat???

      Oli miten oli, niin VW on itse nämä vyöt valinnut autoihinsa ja todennut että ovat hinnaltaan ja laadultaan Volkkariin soveliaat, toki asiakkaat luuli saavansa premium laatua, siis luuli, eivät saaneet, joten turha syytää vastuuta muille.

    • naapurillakinonhuono

      Ja jos tojotassa on ongelmia takatan turvatyynyjen kanssa, niin heti ollaan mainitsemassa, että onhan niitä volkkareissakin vaikkei niissä ole välttämättä todettu ongelmia. Heti vedetään omasta ongelmasta huomio pois. Näinhän se menee.
      Jos itellä on ongelmia autossa, niin naapurillakin pitää olla, se on se suomalainen kateus, joka pistää Suoli palstalle runoilemaan...

      • ei.voi.olla.vw

        Mutta miksi volkkarit ja audit ei kunnolla kestä normaalia ajoa ja käyttöä, se mysteeri on yhä ratkaisematta. Asia ei olisi mysteeri ellei holisti pitäisi volkkaria laatuautona mitä se ei tulosten valossa ole, maailman eniten takaisikutsuttu ja korjattu auto ei voi olla premium, ei voi.


      • jarmoJarppiMaki

        Tää volsu-uskollisuus kulkee suvussa tai ainakin perheessä. Siitä saakka kun isoisällä oli vuoden -65 kupla. Niin niitä on ostettu. Volsuja siis. Pitkään ne oli hyviäkin, kunnes luotettavuutta alettiin suunnitelmallisesti heikentämään. Tätä ei kuitenkaan volsuperheissä saa sanoa ääneen, koska se pahottaisi kauan sitten kuolleen isoisän mielen ja muiston. Nuorimmat suvun vesat ovat tottuneet siihen, että volsu on jatkuvasti korjaamolla. Ja koska he eivät tiedä paremmasta, luulevat että sellaisia autojen kuuluu olla.


    • pörhöntietoVW
    • eisamoja

      No johan on. Luulin että nää kaikki vag tuotteet on samoja, kuten täällä mainostetaan.
      En ole tuollaista poljinta nähnytkään. Kaikissa vag kulkineissa, joita minulla on ollut, niin poljin on ollut riippuva.

    • huijausVWjyrääaudiTDI

      miten se pikkuautojen turvavyökorjaus kestää joulukuulle saakka?

      • VW-huijaus

        Joulukuulle asti huijarifirman asiakkaat saavat elää näiden vakavien tuotevirheiden kanssa. Ei huijarifirman dirikoita kiinnosta jos joku kuolee heidän välinpitämättömyytensä seurauksena.


      • HolistiToyotaRuotuu
        VW-huijaus kirjoitti:

        Joulukuulle asti huijarifirman asiakkaat saavat elää näiden vakavien tuotevirheiden kanssa. Ei huijarifirman dirikoita kiinnosta jos joku kuolee heidän välinpitämättömyytensä seurauksena.

        Holisti, et sä tyhmä ole? Ei vains olet sä todella tyhmä ja kovin lapsellinen.


    • aasialainenKusetus

      Takata on toimittanut jälleen sutta ja sekundaa, sellaisia ne japanilaiset alihankkijat vaan ovat, muten myös Kobe Steel.

    • hallittuatoimintaaVW

      jaksaa jälkimarkkinoilta ottaa voitot
      kytköksiä varaosavalmistajiin?

    • Anonyymi

      taas mennään

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe