Toyota kaasupoljinskandaali - Trafin takaisinkutsu

PVesanen

Hyvän ystäväni nimim. Toyota Hybrid ja minä olemme huolissamme että Toyotan kaasupoljinskandaaliin liittyvä Trafin takaisinkutsua ei ole vieläkään suljettu joka tarkoittaa sitä, että kaikkia Toyota merkkisiä autoja ei ole vieläkään tarkastettu. Kehotamme kaikkia Toyota omistajia käymään valtuutetussa Toyota huollossa jotta asia sadaan lopultakin kuntoon. Kaasupoljinskandaalissa oli kaksi erillistä vikaa, auton omatoiminen kiihdyttäminen sekä kiinni takertuva kaasupoljin. Lisää tietoa löytyy tästä linkistä: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1248177/Toyota-recall-Last-words-father-family-died-Lexus-crash.html
Trafin takaisinkutsu löytyy Trafin sivuilta: https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat?q=Toyota

66

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota_Hybrid1

      mikä piru ihmisen sisällä saa kirjoittamaan tuollaista soopaa?

    • on.se.sekopää

      en ole ennen kuullutkaan tuommoisesta. jos Amerikassa on joskus sellaista tapahtunut niin ei se meitä täällä suomessa koske. enemmän olisin huolissani skodien ruostumisherkkyydestä ja turvavöistä jotka eivät suojaa mitään.

      • HolistinAivopierut

        Holisti, Toyota ruostuu ei Skoda.


    • Epätoivoiselle

      Amerikassa tiettävästi yksi ihminen kuoli kaasupoljinongelmaan, jos sitäkään.
      Muistaakseni noin 60 tapausta tutkittiin, jolloin todettiin, etteivät onnettomuudet ainakaan kaasupolkimesta johtuneet.
      Näitä kenties itsemurhia tehneet, suurten korvausten toivossa, eivät huomanneet yhtä asiaa.
      Sinun autostasi ei kukaan tiedä, mitä sillä on tehty ennen onnettomuutta.

      Toyotissa heidän tietämättä tietokone rekisteröi kaasun ja jarrun painallukset ja niin edelleen.
      Arvaat, että näyttää kummalliselta, jos jarrupolkimeen ei ole koskettu kertaakaan ennen törmäystä.
      Entä puhelimella soitot, jossa auto viiletti 170 km/h tai yli, josta nopuedesta valmistaja ei ollut koskaan kuullut. Soitatko sinä puhelimella, ennen törmäystä televisioon, jotta helikopteri saapuuu paikalle kuvaamaan. Teet tämän suurissa veloissasi, tosi-tv:ssä. Lopulta olet sankari, kun saat paskan auton pysähtymään. Nyt tuli rikkaalle Toyotalle tämä kalliiksi.

      Lopulta koko juttu todettiin, joksikin muuksi kuin autosta johtuvaksi.
      Montako sinun mielestäsi, on kuollut Euroopassa kaasupolkimen vuoksia?
      Sama auto molemmissa maissa on.

      Maailman luotettavin auto. Ehkä kannattaa sinun valita, jokin muu merkki vastaavaan?

    • TepaJ

      Oman ex Aurikseni käytin huollossa jo vuosia sitten, vaihtoivat kaasupolkimen sekä tarkastivat turvatyynyt onneksi samalla kertaa joten noiden asioiden takia ei huollossa tarvinnut käydä kuin kerran . Muuten ihan suht hyvä auto pientä laittoa vain sillä täällä esim kojelauta oli huonosti asennettu jonka johdosta kojetaulun keskellä olevat hopean väriset muoviliskat eivät pysyneet paikalla vaikka huolto ne ensin liimasi kiinni, vasta kojelaudan uudelleen asennus ratkaisi ongelman. Oikean puoleisessa takaturvavuössä oli sellainen ongelma että käytettäessä se kiristyi mutta ei antanut löysää jolloin ainoastaan lukon aukaisu sekä turvavyön käsin löystytys ja uudelleen lukitseminen helpotti. Takana ei niin paljon matkustettu joten annoin tuon asian olla.

    • näin.se.oikeasti.meni

      "Amerikassa tiettävästi yksi ihminen kuoli kaasupoljinongelmaan, jos sitäkään.
      Muistaakseni noin 60 tapausta tutkittiin, jolloin todettiin, etteivät onnettomuudet ainakaan kaasupolkimesta johtuneet."

      Voi näitä teron logiikan kukkasia taas. Yksi ihminen kuoli, jos sitäkään ja silti 60 tapausta tutkittiin? Voi millaista typeryyttä on taas ilmassa sakeana.
      Jotta ei tarvitse luottaa yhden typeryksen "muistaakseni" juttuihin niin laitetas tähän tietoa oikein linkin kanssa.

      https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement/u-s-judge-approves-toyota-1-2-billion-settlement-over-concealing-defects-idUSBREA2I0VB20140320

      Huomionarvoista on se että Toyota ei maksanut miljardikorvausta siitä että se teki tappavia autoja vaan siitä että se yritti peitellä tekosiaan. Toyotan omat insinöörit olivat löytäneet vian ja siitä oli sisäinen muistio olemassa ja silti Toyota väitti oikeudessa ettei vikaa ole. Tästä narahtaminen aiheutti rikostuomion. Tappavien autojen valmistaminen oli osaamattomuutta muttei rikollista. Vasta peittely-yritys oli rikos ja siitä tuli tuo rangaistus.

      Tässä oikeuden pöytäkirjat asiasta ettei tarvitse tukeutua kenenkään muisteluihin.

      https://www.cacd.uscourts.gov/newsworthy/re-toyota-motor-corp-unintended-acceleration-mdl

      • Rehellisesti.toyota

        Klo 4.28 ja Toyota on laittanut pienen mielen jo noin sekaisin? Eikö saa unta yölläkään. Voisiko lääkitys auttaa?


      • HolistiPäivystää

        Onhan tuo Holisti todella sekaisin. Valvoo yöt, vaikka ei ole töissä.


    • ToyotanSähköinenLoukku

      Ilmankos nuo Toyotat huutaa kuin pikkusiat kun kaasupoljin jää puoleenväliin jumiin ja pakko polkea kytkin pohjaan ettei auto karkaa käsistä. Luulin ensin, että vaarit eivät ole vieläkään oppineet ajamaan nykyautoja, mutta tuo polinhan se onkin syyllinen, mutta miksi eivät korjauta niitä?

      • tiisusmitäpaskaa

        Jaaa nytkö se toyota karkaa käsistä kun kaasupoljin jumittuu puoleenväliin ja niin tehoton kun se kuulemma on-logiikka puuttuu pettereiltä, toki lienee sen aiheuttanut vag:n ajaminen talvella...niin kylmää on kyyti moisilla huijausautoilla.


    • Kovarassi

      On ihmiset avuttomia.itellä talvella ooppelissa jämähti kaasu pohjaan..no kytkin olemassa ja auto sammuksiin..jarruaki voi painaa..

    • TVRs

      Enpä ollut kuullutkaan tuollaisesta, ei kun juttuvinkkiä autolehtiin vai olisko enemmän Alibin kamaa.

    • paali.hoitaa

      Ei ole vielä Avenkaan ohjausakselit korjattu.

      Merkki:
      Toyota
      Malli:
      Avensis
      Vikakohde:
      ohjauspylvään väliakselin uraliitos
      ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy, vaihdetaan väliakseliasennelma, liukuosa ja joissakin tapauksessa väliakseli
      Valmistenumeroväli:
      Muu kohdeajoneuvojen määritys:
      Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä: 10391
      Kampanjan aloitus pvm:23.06.06
      Kampanjan valmistumis pvm:
      Kampanjaa hoitava yritys
      Yritys: Toyota Auto Finland Oy (puh. (09) 85 181)

    • korjataan.prikoilla

      Toyotoissa on halvalla tehdyn auton vikoja ja niiden takaisinkutsuja.

    • tojon.synkkä.hetki

      Rehellisesti.toyota:"Klo 4.28 ja Toyota on laittanut pienen mielen jo noin sekaisin? Eikö saa unta yölläkään. Voisiko lääkitys auttaa?"

      Aikavyöhykkeestä riippumatta Tojo teki sutta ja sekundaa. Monta ihmistä kuoli aivan turhaan. Kaikkein härskeintä oli se että tojo tiesi tehneensä sutta mutta yritti sumuttaa loppuun asti.

      Tässä oikeuden pöytäkirjat asiasta ettei tarvitse tukeutua kenenkään muisteluihin.

      https://www.cacd.uscourts.gov/newsworthy/re-toyota-motor-corp-unintended-acceleration-mdl

    • Toyota_Hybrid1

      joku huumehörhö on nimennyt minut kaverikseen. kyllä on narkkarilla kovat pillerit käytössä.

    • Näin_se_vaan_on

      Tehdas saanu liikaa herjaa hidastelevista tojo-kuskeista niin päättivät suunnitella jumittuvan kaasupolkimen. Pedaali jumittuu pohjaan jos kaasuläppä on alle 50 %:sti auki yhteensä 10 minuuttia. Eipähän tuki enää tuhnut liikennettä. Muistakaa tojo-kuskit sitten motarin rampeilla PAINAA SITÄ KAASUA! Muuten auto painaa itse sitä kaasua.

    • TVRs

      Tässä ei olekaan ongelma viallinen kaasupoljin sinällään vaan se että,Toyota jatkoi viallisen osan käyttöä vaikka tiesi vian olemassaolosta. Toyota myönsi vian vasta SEN JÄÄLKEEN kun FBI teknisesti todisti vian olemassa olon ja sen että yhtiö tiesi viasta jo vuosia. Asian piilottelu tuli ilmi kun Toyotalle työskentelevä freelance japanin kielen kääntäjä Betsy Benjaminson v 2013 törmäsi Toyotalla työskennellessään johdon dokumentteihin joista salailu paljastui. Sitä ennen Toyota väitti ongelman ensin johtuvan kuljettajasta ja sen jälkeen kumimatoista joista tehtiin myös takaisinkutsu. Toyota maksoi 1.2 miljardin dollarin sakot ja korvauksia 400 uhrille vuonna 2014 jonka johdosta oikeusjuttua ei nostettu ja Toyota ei menettänyt kasvojaan joka on Japanissa tosi huono asia. Eli Toyota asetti oman etunsa asiakkaidensa edelle! Siinä meni luotto kyseiseen valmistajaan joka härskisti sanottuna tapatti omia asiakkaitaan peittelemällä vikaa.

      • Pappa_

        älä viitsi valehdella täällä kaikkien kuullen. veikkaampa tämänkin keskustelun poistuvan bittiavaruuteen..


    • TVRs
    • tojon.harkittyu.petos

      "älä viitsi valehdella täällä kaikkien kuullen. veikkaampa tämänkin keskustelun poistuvan bittiavaruuteen.."

      Ainoastaan Tojo-uskovaisten maailmassa tämä hyvin dokumentoitu episodi on valhetta. Elätte pää pensaassa ja kiellätte mitä oikeassa maailmassa tapahtuu. Tojo mokasi isosti ja harkitusti.

      Ei auta selittelyt kun faktat voi lukea oikeuden dokumenteista.
      https://www.cacd.uscourts.gov/newsworthy/re-toyota-motor-corp-unintended-acceleration-mdl

    • 23423423

      Onneksi teidän ei ole pakko ostaa Tojotinta, vai onko joku ollut pakottamassa ja siksi tämä valtava itku.

      • Tossun_alla

        Akka halus hypriidin ja pakotti ostamaan tojon. En saanut ostaa BMW:tä. Siksi itkettää.


      • vain.mopoautoja
        Tossun_alla kirjoitti:

        Akka halus hypriidin ja pakotti ostamaan tojon. En saanut ostaa BMW:tä. Siksi itkettää.

        Se on aina se akka. Miksi mies haluaisi ostaa tuollaisen tussu-mobiilin? Konehuoneessa on aina vain surkea vingutin. Ei edes mahdollisuutta ostaa kunnon konetta.


      • Tossun_alla
        vain.mopoautoja kirjoitti:

        Se on aina se akka. Miksi mies haluaisi ostaa tuollaisen tussu-mobiilin? Konehuoneessa on aina vain surkea vingutin. Ei edes mahdollisuutta ostaa kunnon konetta.

        Joo, haluisin kerrankin ajaa oikealla autolla mutta kun akka ei halua Bemaria taloon. Kuluttaa kuulemma liikaa bensaa ja on sellainen "turha juppiauto". Jos ostan sen Bemarin lupaa kysymättä niin sitten akka ei anna. Mutta ei voi mitään. Täytyy käydä tämä elämän kova koulu loppuun kunnialla.


    • ExToyotaMyyjä

      Toyotan asiakasprofiili on suomessa hieman vinksahtanut iso osa omistajista on eläkeläisiä ja toinen suuri ryhmä ovat prheenäidit jotka ajavat perheen kakkosautolla. Kumpikaan ryhmä ei ilmeisesti kovin paljoa netin autosivuilla surfaile, toinen ei osaa ja toinen ei ehdi. Valitettavasti tai myyjäliikkeen onneksi myyjällä on suuri vaikutus Ostokäyttäytymiseen joten merkistä on asiakaskunnassa varsin viaton maine jota hieman rapsutettaessa paljastuu karu totuus. Ei mikään ihme että Toyota kiivasti yrittää nuorentaa asiakaskuntaansa panostamalla nuorekkaampaan mallistoon.

      • oppiaikäkaikkion

        No ei kaitläheskään kukaan nettisivuilta hae vinkkejä auton ostoon, ihan itse se on koettava, väliin menee vikaan niinkuin itselläni , ostin aikoinani vilkkarin, opin paljon ja en enää koskaan osta vag tekeleitä.


      • kello.kuluu.aika.ei
        oppiaikäkaikkion kirjoitti:

        No ei kaitläheskään kukaan nettisivuilta hae vinkkejä auton ostoon, ihan itse se on koettava, väliin menee vikaan niinkuin itselläni , ostin aikoinani vilkkarin, opin paljon ja en enää koskaan osta vag tekeleitä.

        Vanhan vai uuden ostit ja montako kymmentä vuotta sitten?


      • Eiikunäenää
        kello.kuluu.aika.ei kirjoitti:

        Vanhan vai uuden ostit ja montako kymmentä vuotta sitten?

        2012 tsi golfin,paska laite


    • Omat.dokumentit.todistav
    • Karmeaatoimintaa

      Ja tuota samaa haurasta ja katkennutta oljenkortta jostain jenkkilästä asti , jonka jenkkien oma tutkimuslaitos, Nasakin on jo tyrmännyt, sitkeän jääräpäisesti vaan apinan raivolla yrität huijari valmistajan trollina tarjota itseäsi fiksummille ihmisille. Kuvitteletko, että menisi perille? Tarjoaisit mieluummin sitä VW juttua samalta mantereelta, niin kaikki uskoisivat, eikä kukaan ole kumonnut tutkimusta oikeasta kaikkien huijausten ja kusetusten äidistä. Sakot, korvaukset ja vankeustuomiot kriminaalitoiminnasta jo varmaan tiedätkin kun ei ole pystytty salaamaan. Olisiko 25 miljardia tuttu luku?

      • asiat.järjestykseen

        Montako kertaa enemmän sinun ikivanha Tojosi tuottaa niitä tappavia päästöjä kuin uudet Volkkarit? Eikö yhtään hävetä?


      • Nippusideturva
        asiat.järjestykseen kirjoitti:

        Montako kertaa enemmän sinun ikivanha Tojosi tuottaa niitä tappavia päästöjä kuin uudet Volkkarit? Eikö yhtään hävetä?

        Minun Toyotani ei ole mikään "ikivanha" ja on täysin laillinen. niinkuin ne "ikivanhatkin". Miten lie huijarivaagenisi laita? 40-kertaiset typen oksidien päästöt aiheuttavat hengitystie-elinsairauksia ja kuolemaa, Etkö tiennyt? Satoja tuhansia korjauskelvottomia ajokiellossa. Kymmenien miljardien eurojen sakkoja ja korvauksia tehostettuna vuosien vankeusrangaistuksilla. Että, kenen nyt pitäisi hävetä??


      • mikä.estää
        Nippusideturva kirjoitti:

        Minun Toyotani ei ole mikään "ikivanha" ja on täysin laillinen. niinkuin ne "ikivanhatkin". Miten lie huijarivaagenisi laita? 40-kertaiset typen oksidien päästöt aiheuttavat hengitystie-elinsairauksia ja kuolemaa, Etkö tiennyt? Satoja tuhansia korjauskelvottomia ajokiellossa. Kymmenien miljardien eurojen sakkoja ja korvauksia tehostettuna vuosien vankeusrangaistuksilla. Että, kenen nyt pitäisi hävetä??

        Mene sitten nillittämään kaltaistesi seuraaan Tojopalstalle. Keskustelkaa vaikka Tojon kaikista uutuuksista vai oliko niitä. Voitte myös valehdella toisillenne hybridien kulutuksista ja valtavista säästöistä.


    • T.Tuhnu

      Kaasupoljin koskee vain noin 28 000 Toyotaa eli suunnilleen parin vuoden myyntimäärä. Kampanjaa ei liene suljettu siksi kun Toyotat kestävät kauan ja on haluttu myös käytettynä eikä kaikille uusille omistajille ole tieto tarkistuksesta tullut.

      • aasialainenKusetus

        Vai onko Toyotat poistuneet rekisteristä jo ennen kuin ollaan saatu takaisinkutsut valmiiksi vai onko osa Toyotasedistä niin nuukia etteivät käytä autojaa huolloissa ja pelkäävät että takaisinkutsu kustantaa muutakin kuin kilometrit ja ajan.


      • siitä.pelko
        aasialainenKusetus kirjoitti:

        Vai onko Toyotat poistuneet rekisteristä jo ennen kuin ollaan saatu takaisinkutsut valmiiksi vai onko osa Toyotasedistä niin nuukia etteivät käytä autojaa huolloissa ja pelkäävät että takaisinkutsu kustantaa muutakin kuin kilometrit ja ajan.

        Huollossa paljastuisivat kaikki ne toimimattomat laitteet, jotka eivät vaikuta katsastukseen.


      • tilastotKuntooRahalla

        Tarkoitatko sitä ahkeraa aktiivihuoltoa jota oikein mainostetaan? Ei vikoja tai korjausta, vaan pelkkää "huoltoa" joka kattaa rikkoutuneet ja loppuun ajetut osat, lisämaksusta.


    • tämä.on.todistettu

      "Ja tuota samaa haurasta ja katkennutta oljenkortta jostain jenkkilästä asti , jonka jenkkien oma tutkimuslaitos, Nasakin on jo tyrmännyt, sitkeän jääräpäisesti vaan apinan raivolla yrität huijari valmistajan trollina tarjota itseäsi fiksummille ihmisille. Kuvitteletko, että menisi perille? "

      Näinhän sinä väität ja jälleen kerran ilman mitään linkkiä tai tietolähdettä. Tojoterojen tapaan toistellaan samoja höpötyksiä niin kauan että niihin alkaa uskomaan itse. Järkevä ihminen ei tuollaisia höpötyksiä tietenkäänosta, edes sataan kertaan toistettuna.

      Toyota teki tappavia autoja ja kiisti sen oikeudessa. Samaan aikaan Toyotan omat insinöörit olivat havainneet vian. Tämä käy ilmi Toyotan omista dokumenteista. Onneksi Toytalta löytyi yksi rehellinen henkilö joka toimitti todistusaineiston julkisuuteen ja oikeuden käyttöön.

      https://www.timesofisrael.com/high-price-but-no-regrets-for-israels-gutsy-toyota-whistle-blower/

      ja tässä oikeuden dokumentit joissa Toyota tunnustaa petoksensa.

      https://www.cacd.uscourts.gov/newsworthy/re-toyota-motor-corp-unintended-acceleration-mdl

      Kannattaako sätkiä ja yrittää kiistää valehtelu jonka Toyotan ylin johtkin on tunnustanut? Siitä on kiistattomat todisteet Toyotan omasta organisaatiosta. Onko terolla mitään muuta vastinetta kuin sokea usko ja valehtelu?
      Ilman linkkiä vasta-argumentteihin on turha sössöttää mitään.

      • paniikissako

        Petterille on nuo kaikki linkitetty kymmeniä kertoja ja medioista lukutaitoinen on lukenut kaikki moneen kertaan. Mutta onko rölli Petteri lukutaitoinen? Harvinaisen jääräpäinen ja vähäjärkinen ainakin. Ei kukaan fiksu lähde Röllin vedätyksiin.


      • tero.kiemurtelee.turhaan
        paniikissako kirjoitti:

        Petterille on nuo kaikki linkitetty kymmeniä kertoja ja medioista lukutaitoinen on lukenut kaikki moneen kertaan. Mutta onko rölli Petteri lukutaitoinen? Harvinaisen jääräpäinen ja vähäjärkinen ainakin. Ei kukaan fiksu lähde Röllin vedätyksiin.

        Seliseliseli. Pelkää puhetta ja väistelyä.
        Ei ensimmäistäkään faktaa. Tero kiemurtelee kuin Toyoda itku linsissä pyytäessään julkisesti anteeksi Toyotan paskalaatua.


      • tojolta.pääsi.itku
        tero.kiemurtelee.turhaan kirjoitti:

        Seliseliseli. Pelkää puhetta ja väistelyä.
        Ei ensimmäistäkään faktaa. Tero kiemurtelee kuin Toyoda itku linsissä pyytäessään julkisesti anteeksi Toyotan paskalaatua.

        Toyotan huijauksesta on faktaa moneksi vuodeksi postata. Tässä yksi.
        Terolla vain tyhjiä höpötyksiä ja valheita.

        https://www.youtube.com/watch?v=OIHgB6GHTwQ


    • aasialainenKusetus

      Hurjaa luettavaa tuo Toyotan takaisinkutsujen keskeneräisyysaste. Kun otetaan verrokiksi vaikkapa Skoda, niin heillä on vain yksi keskeneräinen takaisinkutsu tämän vuoden tammikuulta ja kyseessä on Citigo ja se kohdistuu hinauslenkkiin. Toyotalla on 65kpl keskeneräisiä kutsuja, melkoinen ennätys lajissaan.
      https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=

    • ehehhehehTDItsiVW
    • tollon.väistöyritys

      "Petterille on nuo kaikki linkitetty kymmeniä kertoja ja medioista lukutaitoinen on lukenut kaikki moneen kertaan. "
      Onko läpinäkyvämpää ja kömpelömpää väistelyä olemassa? Tämä on käytetty jo hiekkalaatikko-iässä sataan kertaan ja noloudessaan klassikko.

    • Vähemmän_älykkäille

      Toyotalla ajavat ovat maailman älykkäimmät ihmiset. Samoin kuin japanilaiset ovat noin 20 pojoa AÖ arvoltaan ylempänä, kuin metsäläinen suomalainen. Saman verran ketä tahansa eurooppalaista maata älykkäämpiä. Lahdetään ensin tästä tosiasiasta.

      Mitään kaasupoljin ongelmaa ei ole koskaan ollut. Tämä oli amerikkalaisen autoteollisuuden hätähuuto, jossa kaiken maailman huijarit koettivat rahastaa Toyotaa. Yhtä hyvin voidaan sanoa heidän olleen maksettuja.

      Yksi tapaus voi olla, kenties miljoonasta autosta. Toista tapausta et sinä, etkä kukaan muukaan saa vedettyä esiin. Toyotan johtaja pyysi anteeksi tapahtunutta, jonka täytyi olla kova paikka.
      Vetäkääpä esiin yhtä nöyrä anteeksipyyntö VW konsernin taholta tietoisista huijauksista.

      Koska osoittautuu, että useimmat täällä kirjoittavat, eivät ole älykkäitä, eivätkä aja Toyotalla, ovat ainoastaan tunteella kirjoittamassa.

      P.S. Jokaisesta Toyota Prius ajetusta kolarista on tietokoneesta tarkistettava tieto, Millä nopeudella, oliko painettu jarrupoljinta tai mitä tahansa rekisteröityä tietoa. Myöhemmin ilmoitettuna noin 60 tutkittua tapausta, osoitti ettei lähes kaikissa tapauksissa oltu edes yritetty autoa pysäyttää.
      Tapaus kuihtui tähän.

      Natsiskeidasta ei jää kuin paskaiset kalsarit todisteeksi kolarista. Tämä on fakta kehittymättömästä autosta. Ilmeisesti kaikista merkeistä euroopassa tehtynä.

    • tässä.näitä.on
    • ei.lopu.aivan.äkkiä
    • Rehellisesti.toyota

      VW on tuomittu törkeästä petoksesta ja huijaamisesta mutta ei toyotaa ole mistään tuomittu. Ei ole edes syytettä nostettu. Kumpikohan se rikollinen on? Ei tarvitse vastata jos ahistaa ja on paha mieli.

      • On.tuomittu

        En ymmärrä miksi joku jaksaa puolustaa täysin menetettyä casea. Varsinkin argumetointitaidot ovat apinan tasoa. Kuka tahansa pystyy keksimään juttuja. Vain idiootti kuvittelee että kukaan ostaisi mitään väitettä ilman lähdetietoa.
        Olet täysin tyhjä arpa.

        Katso oikeuden päätös linkistä siellä kerrotaan hyvin selvästi että Toyota tunnusti ja sopi rikosjutun. Tuomioksi tuli 1.2 miljardin korvaus. Rikos, tuomio ja rangaistus.
        Hyvin yksinkertaista.


    • Nukkukaa_rauhassa

      Voi, te vähemmän älykkäät kuin minä. Toivottavasti ärsyttää.

      Vuonna 2008, talouskriisin sattumalta startatessa samaan aikaan, ongelmat pahenivat. Ensin kiihtyivät tahattomasti Toyota Avalonit, ja seuraavana vuonna ongelma koski jo Corollaa, uudelleen Camryä, Tacomaa sekä Matrixia. Toyota kutsui korjattavaksi pelkästään Yhdysvalloissa yhteensä 7,5 miljoonaa autoa joko lattiamattojen tai kaasupolkimen ongelmien vuoksi.

      Eikä tapaus ollut ainoa laatuaan. Pitkään Yhdysvaltain myyntilistojen kärjessä roikkunut Honda Accord kohtasi samanlaisia ongelmia 1988, ja Toyota Camry vuonna 2004. Se oli kuitenkin vasta alkusoittoa, sillä 2005 raportoitiin useita Camryjen tahattomia kiihdytyksiä. Vuonna 2008 ongelmat levisivät Kia Amantiin ja Sephiaan.

      Teknisessä mielessä on myös erikoista, että auto kiihtyy vaikka kuljettaja omien sanojensa mukaan yrittäisi mitä tahansa. Pelkällä nappikäynnistykselläkin varustetut autot sammuvat, jos starttinappia painaa tarpeeksi kauan – myös moottoritienopeudessa. Useat automerkit katkaisevat myös sähköisen yhteyden kaasupolkimeen kun jarrupoljinta painetaan. Tai yritetään painaa.

      Puhumattakaan siitä, että tavallisenkin henkilöauton jarrut pystyvät pysäyttämään kulkupelin, vaikka moottori tekisi kaikin voimin töitä sitä vastaan. Jarrupolkimen takana nimittäin on 400-600 hevosvoimaa vastaava tehomäärä.

      Lopuksi, miksi ei missään muussa maassa kuin USA:ssa. Aivan samat autot kaikkialla maailmassa. Olkaa rauhassa, Suomessa ongelma tuntuu olevan, ettei Prius kiihdy riittävän nopeasti.
      Oma kulkuvälineeni kiihtyy 0-100 km/h 3,9 sekunnissa. Joskus riittää, tosin vähempikin.

      P.S. Audi 5000 mallista samat jutut, jolloin myynti tippui.

      • mietipä.tätä

        Pelkkää diipadaapaa edelleen. Foliohattuja ja salaliittoteoriaa.
        Ei mitään muuta.
        Miksi Tojon insinöörit olivat paniikissa löytämästään ongelmasta jos se oli pelkästään salaliitto Tojoa kohtaan? Tojon oma väki kirjoitti satoja raportteja ongelmasta.


    • mikään.ei.riitä

      Kerrankin jokin Tojo on todistetusti kiihtynyt, niin heti valitetaan.

      • Teroensio

        Ei toyotan kuulu olla mikään kiihdytys auto vaan luotto auto jolla pääsee paikasta aa paikkaan bee! Aivan turhaa toyotan on panostaa kehitys työssään mihinkään katu ralli kisa autoihin! Semmoset on ihan turhia! Kaikilla suomem teillä on nopeus rajoitukset ettäs tiedätte trolli pojut!


      • Tientukko

        Yleensä se on vain tero joka kiihtyy Tojon ratissa, kun hänen vetämästä jonosta joku pääsee karkuun ja ohittaa hänet. Tojota on maanteidemme edelläkävijä.


    • erittäin.huono.insinööri

      "Pelkällä nappikäynnistykselläkin varustetut autot sammuvat, jos starttinappia painaa tarpeeksi kauan – myös moottoritienopeudessa. "

      Kuka malttaa painaa starttinappia 8 sekuntia jos autosta hirttää kaasu auki? Teoriassa aivan ok, mutta käytännössä kuolemanloukku.

      "Useat automerkit katkaisevat myös sähköisen yhteyden kaasupolkimeen kun jarrupoljinta painetaan. Tai yritetään painaa."
      Tämä oli juuri se ominaisuus joka muissa autoissa on, mutta tojossa ei ollut. Koko sopan root cause.

      "Puhumattakaan siitä, että tavallisenkin henkilöauton jarrut pystyvät pysäyttämään kulkupelin, vaikka moottori tekisi kaikin voimin töitä sitä vastaan. Jarrupolkimen takana nimittäin on 400-600 hevosvoimaa vastaava tehomäärä."
      Tämäkin asia on teille teknisesti vajaille selitetty jo moneen kertaan. Jarrutehostin toimii imusarjan alipaineella. Kun kaasu on juuttunut auki niin imusarjassa ei ole alipainetta. Auto pysähtyy jos jarrun junttaa kerralla pohjaan ja pitää sen siellä. Jos löysää kerrankin niin silloin jarrutehostin on poissa pelistä eikä autoa saa enää pysähtymään. Taas kerran Tojon erittäin huonoa suunnittelua. Teoriassa toimii, mutta käytännössä kuolemanloukku.

    • seatVWskodaudisama
    • Anonyymi

      Tojota suosittelee ostajilleen heittoistuinta.

    • Anonyymi

      Onko pappamobile tohjotassa kaasupedaali? Oikke vaikke usko.

    • Anonyymi

      oooh

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe