Koiranpennun hankinta

koiranhankintamielessä

Olen jo reilun puolen vuoden ajan tutkaillut itselle ja omaan elämään sopivaa koirarotua. Päädyin suomenlapinkoiraan ja kasvattajiinkin olen kerennyt perehtymään. Ajattelin harrastavani koiran kanssa lenkkeilyä ja kouluttavani koiraa yhteiskuntakelpoiseksi. Pidän koirien kanssa touhuamisesta ja olisin valmis ottamaan vastaan haasteita koulutuksen kannalta. Olen kuitenkin alaikäinen (16v) ja minulla sekä perheelläni on kokemusta koirista jo monen rodun kautta! Jouduimme alle vuosi sitten kuitenkin päästämään koiramme taivaan kaarelle. Olisin itse jo valmis panostamaan uuteen koiraan sekä valmis käyttämään aikaani koiraan runsaasti. (olen siis tälläinen teini, joka haluaa viettää aikaa kotona, en missään kreisibailaamassa) Rahatkin koiran ostoon olisi kasassa säästämisen ansiosta! (olen huomioinut myös koiralle tarvittavat asiat säästöissä) Miten voisin keskustella vanhempieni kanssa asiallisesti asiasta ja kysyä voisinko ostaa itselleni koiran? Vanhempani ovat jokseenkin hieman "välinpitämättömiä", eivätkä luultavasti ehkä antaisi ostaa. Miten voisin näyttää olevani valmis kantamaan vastuuta omasta koirasta ja sen hoidosta?

Laitoin tämän myös yleiselle koira palstalle, mutta ajattelin vielä erikseen tänne laittaa kun suomenlapinkoirasta kyse. Lisäilin muutamia asioita tähän tekstiin mitkä unohdin toisella palstalla laittaa!

1

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarvista_härkää

      Kannattaa vain rohkeasti ns. ottaa härkää sarvista ja tuoda asia esille turhaa kiertelemättä ja kaartelematta, kuitenkin asiallisesti(noh, ikäähän sinulla jo onkin joten tuskin vetäisit mitään 11v lapsen lemmikkikitinän itkupotkuraivareita). Voisit myös tuoda keskustelussa esille sen että ei siihen ole varmaan kovin montaa vuotta kun muutat omillesi niin koira lähtee sinun mukaasi eikä jää vanhemmillesi "riesaksi" mikäli he pelkäävät sitä eikä koira heitä kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe