olisko tietoa miten jaetaan porakaivovesi kahteen talouteen.toimiva putkisto on jo olemassa,mutta vain toisessa kiinteistössä paisuntasäiliö ja painekello/sähkön syöttö.tarttis saada niin että molemilla olis omat hallinta laitteet,vain pumppu jäisi yhteis omistukseen
yksi pumppu,kaksi taloutta
14
243
Vastaukset
- oma.kaivo.please
Minä unohtaisin tuollaiset kimppahankkeet, niistä on vain riesaa ja ikuinen rasite. Yleensä ongelmia syntyy,kun tulee puhe rahasta ja korjauskustannuksista. Miten ajattelitte jakaa käyttökulut? Hankitteko omat vesimittarit ja erillisen sähkömittarin pumppua varten? Taloyhtiöissä asiat on helppo ratkaista, ei ok-taloissa.
- perus.kauraa
Kyllä sähkömies voi rakentaa sellaisen relesysteemin jossa on magneettiventtiilit ja releet jotka käyttävät yhteistä pumppua, vettä tarvitsevaan painesäiliöön, tämän talon sähköllä.
- hyvämuistinen
Koskas tämä ongelma olikaan kyselyn aiheena edellisen kerran?
- dementiaa
Eikös sinun hyvämuistisena se pitäisi tietää kyselemättä :D
- Osa-aikaeläkeläinen
Eikö tuosta könttämaksulla selviä. Pumpun sähkönkulutus ei ole järin suurta, joten halvimmaksi tuo jää, jos olette väleissä. Tietysti sinäkin voit rustata psinesäiliön ym, mutta.
Ongelmia ei pitäisi tulla jos vesi riittää. Jos ei riitä, se onkin eri juttu..- pumppurasite
Entäpä sitten kun pumppukiinteistö vaihtaa omistajaa.
- Osa-aikaeläkeläinen
Se on sen ajan murhe. Meillä päin ei vesiosuuskuntakaan ottanut tuota huomioon. Arvioitua vähemmästä liittymämäärästä tuleva lisämaksu jaettiin 10 vuodelle. Eräs talo kun tuli myyntiin, kerroin välittäjälle tuosta riesasta. Eihän tuollainen talo ostajia kiinnosta. Kai välittäjä otti yhteyttä osuuskuntaan, ja nyt päättivät että jäljellä oleva lisämaksu maksetaan könttänä ensi vuonna.
- NickNailer
Järjestelmän voi rakntaa ns. tilausperiaatteella. Kummallakin pumpun käyttäjällä on paisuntasäilö ja painekytkin. Haaroitukseen vielä takaiskuventtiilit, niin veden kulloisenkin käyttäjän sähkö käytetään pumppaukseen.
- pieni_kauneusvirhe
Näin menetellen molempien käyttäjien painesäiliöt täyttyvät sen toisen painekytkimen asetuksen mukaiseen paineeseen. Ja vielä ilmaiseksi...
- Osa-aikaeläkeläinen
Minulla on muovikaivossa pumppu joka pumppaa viemärivedet putkeen. Sen teho on 2 kW. Sen käynnissä kuluva sähkö on olematonta. Hifistelyksi menee, jos ei sähkölaskusta sovita. Tai, onhan naapureita joiden kanssa ei pysty sopimaan mistään.
- NickNailer
pieni_kauneusvirhe kirjoitti:
Näin menetellen molempien käyttäjien painesäiliöt täyttyvät sen toisen painekytkimen asetuksen mukaiseen paineeseen. Ja vielä ilmaiseksi...
Käytän itse useamman tilaajan tilausperiaatteella toimivaa vesijärjestelmää juuri tuolla tavalla. Kyllä se toimii. Asian voi todeta yksinkertaisesti sekä painekytkintä että painetta seuraamalla. Lasku tuleepääasiassa omasta käytöstä, eikä mikään laskujen senttien halkominen ole sukulaisten ja muiden naapurien kesken mitenkään järkevää. Riittää, että menee suurinpiirtein oikein. Millilitroista ei kehitetä riitaa.
- pieni_kauneusvirhe
NickNailer kirjoitti:
Käytän itse useamman tilaajan tilausperiaatteella toimivaa vesijärjestelmää juuri tuolla tavalla. Kyllä se toimii. Asian voi todeta yksinkertaisesti sekä painekytkintä että painetta seuraamalla. Lasku tuleepääasiassa omasta käytöstä, eikä mikään laskujen senttien halkominen ole sukulaisten ja muiden naapurien kesken mitenkään järkevää. Riittää, että menee suurinpiirtein oikein. Millilitroista ei kehitetä riitaa.
Et tainnut ymmärtää minkä väärikäyttömahdollisuuden systeemiisi mahdollistaa. Voi huoletta napsauttaa painekytkimensä nollille, kyllä ne muut sen omilla kustannuksillaan täyttävät :)
- Osa-aikaeläkeläinen
Kaivossa kun on yksi pumppu, pumppaat samalla toisenkin huushollin painesäiliön täyteen. Sähkötoimisilla venttiileillä homma pitäisi hoitaa, jos aletaan hifistelemään.
- putkitongit_lipsuu
Nyt meni Niken kesä pilalle. Haalii jo vimmatusti venttiilejä ja releitä, että saa virheensä korjattua :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225907Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745102016Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261346Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111253Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861113Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64981
- 65921
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59905Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24904