elektroniikka-asentaja?

jee

paljonko on töitä ja minkälainen palkka?luulis olevan hyvä.

16

29262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalli jökö

Kuulemma aika vähän töitä..
      Ei kouluteta kunnolla, vain perusteet joilla ei pärjää oikeissa töissä varsinkin jos on tietotekniikkapainotteinen. Tosin sitten oppii tietokoneista..miten väännetään excelillä taulukkoa.

Joskus oli juttua asiasta muropaketin elektroniikkaosastolla, en vain löytänyt enää.

Toinen huono puoli on ettei sielä suorita kunnon sähköturvallisuustutkintoja, eli ei saa tehdä oikein mitään vahvavirtaan liittyvää.
      Sillä puolella taas on kait enenpi töitä.

Töihin voi kyllä päästä, mutta lisäkoulutusta luvassa.

Ei kannata masentua, en tiedä asiasta paljoa, kuulemaani puhuin.
      Itse olen automaatioasentaja, ja aika lailla sama asia, karvan huononpi vain.

Soita elektroniikka-asentajan työpaikkoihin ja kysy töitä..saa hyvän kuvan kuinka on.

• marcus

voi kehua ainakaan työpaikoilla.. itse valmistunut elektroniikka asentajaksi 99 ja ei oikein sillä koulutuksella mitään tee ellei suhteilla taikka muuten pääse töihin johkin esim puhelinyhtiöön asentajaksi ja TÖISSÄ OPPIMAAN tuolla koulussahan ei opita töihin.. itse olin 4 vuotta nokian linjalla kännyköitä korjaamassa (orja hommaa ja mitään ei tarvitse tietää) mutta vakkari duunia tuolta alalta saa etsiä kiven alta

• jee
        marcus kirjoitti:

voi kehua ainakaan työpaikoilla.. itse valmistunut elektroniikka asentajaksi 99 ja ei oikein sillä koulutuksella mitään tee ellei suhteilla taikka muuten pääse töihin johkin esim puhelinyhtiöön asentajaksi ja TÖISSÄ OPPIMAAN tuolla koulussahan ei opita töihin.. itse olin 4 vuotta nokian linjalla kännyköitä korjaamassa (orja hommaa ja mitään ei tarvitse tietää) mutta vakkari duunia tuolta alalta saa etsiä kiven alta

eikös teollisuudessa ole kysyntää elektroniikka-asentajille?esim.laitteiden huoltoa ja kokoonpanoa.

• se on
        jee kirjoitti:

eikös teollisuudessa ole kysyntää elektroniikka-asentajille?esim.laitteiden huoltoa ja kokoonpanoa.

Ei tarvita erikseen, kun sähkärit hoitaa nekin hommat.

• ounasvaaran hiihtoseura
        se on kirjoitti:

Ei tarvita erikseen, kun sähkärit hoitaa nekin hommat.

Monessa elektroniikka yrityksessä on käytössä metallin työehtosopimus, minkä minimipalkka on noin 7,5€ tunnilta.

• kirka
        ounasvaaran hiihtoseura kirjoitti:

Monessa elektroniikka yrityksessä on käytössä metallin työehtosopimus, minkä minimipalkka on noin 7,5€ tunnilta.

Miksi elektroniikka-asentajilla on niin surkeat palkat? Minua on alkanut mietityttämääm se...

• ne .
        kirka kirjoitti:

Miksi elektroniikka-asentajilla on niin surkeat palkat? Minua on alkanut mietityttämääm se...

kohtalaisen hyvät. Riippuu mihin vertaa.

• ><

Kiva vasta valmistuin elektroniikka-asentajaksi, olis vissii pitänyt valita toisin...

• elas
        ne . kirjoitti:

kohtalaisen hyvät. Riippuu mihin vertaa.

Kyllä oli aikoinaan niin tulevaisuuden ala mukamas.
        Työnsaanti kiven alla vaikka kuinka nousukausi olis.
        Palkkaus kautta aikojen surkea, kukaan linjan käynyt ei ole edennyt urallaan mainittavasti. Porukalla silloin kuitenkin kaikilla yli 8 ka. ylä-asteen päästötodistuksessa. Valitkaa edhdottomasti jokin muu työ.

• EleAse

Töitä niin perusteellisesti ja surkea palkka

• Duunari Teknikko

Juu on huonot palkat sen takia kun on asentajilla tarve saada töitä. Ja kun asentaja haluaa töihin niin firmmat kusettaa liksoissa niin että tarjoaa minimi palkkaa heti alussa mihin ei pitäisi suostua.
        Vaan hakiessa asettaa palkkatoiveensa ja sanoo että on ehdoton pyyntö esim. (12.50e/h EHDOTON) Ei pidä suostua mihinkään 10e/h liksaan koska et elä sillä tämä on orja palkkaus.

• dfhnjgf
        Duunari Teknikko kirjoitti:

Juu on huonot palkat sen takia kun on asentajilla tarve saada töitä. Ja kun asentaja haluaa töihin niin firmmat kusettaa liksoissa niin että tarjoaa minimi palkkaa heti alussa mihin ei pitäisi suostua.
        Vaan hakiessa asettaa palkkatoiveensa ja sanoo että on ehdoton pyyntö esim. (12.50e/h EHDOTON) Ei pidä suostua mihinkään 10e/h liksaan koska et elä sillä tämä on orja palkkaus.

Tietääkö jou mikä on tämän hetkinen tilanne elektroniikka alalla? Kiinaan vissiin menee kaikki hommat?

• elektroniikkatöitä
        dfhnjgf kirjoitti:

Tietääkö jou mikä on tämän hetkinen tilanne elektroniikka alalla? Kiinaan vissiin menee kaikki hommat?

olen viimeksi tehnyt vuonna 2006, että silleen niitä töitä riittää, olen elektroniikka-asentaja, sen jälkeen olen ollut konepajalla ja opiskelemassa, nyt työttömänä. Soittivat kyllä töihin elektroniikka-alan yritykseen, mutta enpä sekoita liitonliksoja viikon-kahden takia.

• 2008

Jos valmistuu koulusta niin katsokaa tarkkaan mihin päädytte töihin. Se firma missä käytte harjoittelemassa koulutuksen aikana on joissain tapauksissa TODELLA VÄÄRÄ valinta jatkaa.
      Ja joissain tapauksissa taas TODELLA HYVÄ. Tietysti firmoja ei voi nimetä julkisilla palstoilla, mutta annan vinkit mistä tunnistat oman kohtalosi tottakai jälkikäteen:

- Hyvän valinnan tiedät mm. siitä että se alkupalkkaus korjataan hetikohta ylemmäs kun nähdään että kaveri tekee ihan oikeasti töitä eikä venkoile ja saat vielä työjohdolta kannustusta

- Huonon valinnan tunnistat jo taloon tullessa työntekijöiden tervehdyksestä: "Tervetuloa taloon ...jos töitä riittää" . Heti perään havaitset että kaikki välttävät sinua.
      Sitten saat kuulla työntekijöiltä siitä kuinka firmassa ei palkat nouse vaikka olisit 20 vuotta, käsketään hidastamaan työtahtia ettei muut joudu tekemään nopeammin, sinua ei suostuta opastaman työnjohdon määräyksestä huolimatta, saat kuulla että jos firmasta poistut et tee missään kyseisellä alalla enää töitä.
      Saatat jopa havaita ettei työnjohdolla ole otetta osaan työntekijöistä mutta se ilmiö on saanut toimitusjohtajan siunauksen.

• trolololololoo

paskaa löytyy

• trololololoo2

miksiiiiiii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1279
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1068
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1040
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      979
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      160
      966
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      856
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      781
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      715
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      714
    Aihe